[WrocĹaw] MPK zamĂłwi 2 kolejne tramwaje LF
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Hm. Jeden Poznaniak mi mówił, że w 115N człon środkowy jest zawieszony na zewnętrznych - wózki są konstrukcyjnie powiązane z nimi. I jest to główna wada tego tramwaju, bo pudło 105ki jest po prostu zbyt miękkie żeby stanowiło samo sztywny środek - lepszy układ dałby układ z członem srodkowym samodzielnym i zewnętrznymi nań nałożonymi.
Przy czym tak naprawdę, z zewnątrz mogłoby nie być różnicy widać.
A jeśli chodzi o rynek czeski - obniżenie środkowej części w T3 kosztowało 500 tysięcy euro. Nie wiem, co w tym taniego...
Ile kosztowała dodanie niskiego członu do KT8 niestety nie wiem.
Przy czym tak naprawdę, z zewnątrz mogłoby nie być różnicy widać.
A jeśli chodzi o rynek czeski - obniżenie środkowej części w T3 kosztowało 500 tysięcy euro. Nie wiem, co w tym taniego...
Ile kosztowała dodanie niskiego członu do KT8 niestety nie wiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Doskonale znam konstrukcję KT8D5 (przy okazji były też plany KT8A5 i KT8C5 - ten pierwszy to jednokierunkowy). Tylko w tych wozach jest typowy wózek Jacobsa, łączący oba człony. Za to na rysuku Protram-u środkowe wózki są przesunięte. Drugi do przodu a trzeci do tyłu wagonu. Przejrzałem wiele fotek KT8D5N (KT8D5.RN2P) i wszystkie mają wózki ustawione jak w pierwotnej wersji wagonu. To mnie właśnie zdziwiło i o to się 'czepiałem'.
Odnośnie tego brak danych. Ja wiem tylko tyle, co napisałem. Problem w tym, że Protram-jako młoda i firma na rynku niezbyt chętnie udziela informacji. Kooperacja z czechami wskazuje na to, że będzie to rozwiązanie z KT8D5N. A jak będzie na prawde? Czas pokaże. Ja cały czas staram się onowić kontakt z człowiekiem z Protramu, który gdzieś "przepadł".
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A ten drugi?Plesim pisze:Doskonale znam konstrukcję KT8D5 (przy okazji były też plany KT8A5 i KT8C5 - ten pierwszy to jednokierunkowy).
To by sugerowało właśnie rozwiązanie które podobno jest w 115N....Tylko w tych wozach jest typowy wózek Jacobsa, łączący oba człony. Za to na rysuku Protram-u środkowe wózki są przesunięte. Drugi do przodu a trzeci do tyłu wagonu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Oto pierwsze z dwóch nowych gówienek typu 205WrAs podczas montażu na terenie PROTRAMU. Oczywiście dokonywanego "pod chmurką" Już na oko widać, że to badziewie nie z tej Ziemi. Ciekawe czy będzie tak jak z 204WrAs na początku-spotkanie obu składów sprawnych na mieście będzie graniczyć z cudem. To dowód na to, że zakup składaków, robionych w garażu się kompletnie nie opłaca.
15/12/2005-12/7/2019
Nasz 112N czy gdański 114Na (205WrAs jest bardziej zbliżony konfiguracją do 114Na) to nie są takie złe wozy. Po wymianie elektryki na aparaturę znaną ze 105N2k niegdyś awaryjne wagony gdańskie sprawują się całkiem nieźle. Poza tym zarówno wagony 112N jak i 114Na zostały wykonane w wyspecjalizowanym zakładzie produkcyjnym w przeciwieństwie do wrocławskich cudaków, zmontowanych w warsztatach tramwajowych, które mają niewielkie doświadczenie i równie niewielkie zdolności produkcyne, gdzie większość części pochodzi od kontrahentów.Piotrek pisze:Gorsze od naszego 3001...
15/12/2005-12/7/2019
Tak trochę OT, ale nie do końca - dwie pierwsze z 17 zamówionych Skody Vektry dla Wrocławia. Jak napisałem na GG Glonojadowi: rany boskie, jakie to brzydkie...
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/displayim ... m=35&pos=0
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/displayim ... m=35&pos=1
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/displayim ... m=35&pos=0
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/displayim ... m=35&pos=1
15/12/2005-12/7/2019