O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 06 sie 2010, 14:14

Coś mi się widzi, że jednak obie strony musiały mieć w tym udział. Co oczywiście nie zmienia faktu, że do wyrzucenia wózka nie powinno dojść bez względu na jakiekolwiek czynniki.
noidea

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 09 sie 2010, 12:04


Absurdy PKP: Za niewygody przepraszamy

Błażej Strzelczyk, 2010-08-09, ostatnia aktualizacja 2010-08-08 19:54

"Z Gdańska do Krakowa jadą tylko trzy wagony! Ścisk, ścisk i jeszcze raz ścisk" - napisała do nas Czytelniczka. PKP odpowiadają: "Za niewygody przepraszamy".

Na czas wakacji PKP InterCity przygotowały dla swoich pasażerów szereg atrakcji. W ofercie "Wakacje z InterCity" z Krakowa do Trójmiasta dojedziemy za 120 zł. Oferta dotyczy szybszych, a więc i droższych pociągów. Ale nad morze dotrzemy także tańszymi i mniej komfortowymi połączeniami typu TLK. Podróż w jedną stronę z Krakowa do Trójmiasta kosztuje niespełna 70 zł.

- Dla pasażerów udających się z Krakowa do Trójmiasta PKP InterCity w okresie wakacyjnym przygotowały 13 połączeń. W każdym składzie znajdziemy wagony klasy drugiej, a w połączeniach nocnych dodatkowe wygodne wagony z miejscami sypialnymi i kuszetkami. Oznacza to, że na tej trasie spotkamy 99 wagonów PKP InterCity - wylicza udogodnienia Beata Czemerajda z PKP InterCity.

Okazuje się jednak, że nie jest aż tak komfortowo. Nasza Czytelniczka wracała niedawno z Gdańska do Krakowa. To, co przytrafiło się jej w podróży, opisała w liście do nas: "Pociąg miał sześć wagonów, które rozłączono w Częstochowie i połowa z nich pojechała do Krakowa, a połowa do Katowic. Już w Łodzi nie było wolnych miejsc, a co dopiero w Częstochowie! Pierwszy wagon drugiej klasy był prawie w całości zarezerwowany przez dzieci z kolonii. Ludzie woleli więc dopłacić do pierwszej klasy, niż stać w ścisku pięć godzin z Łodzi lub dwie i pół z Częstochowy. Dopłata do pierwszej klasy z Łodzi wyniosła 35 zł, a z Częstochowy 19 zł. Rezultat? PKP wyszły na tym najlepiej, bo zamiast dostawić wagon, wolą, żeby ludzie dopłacali do pierwszej klasy. Proste rozwiązanie i jakie skuteczne".

Jak przyznał konduktor tego pociągu, spółka PKP InterCity zdaje sobie sprawę z utrudnień. "Oczywiście władze o wszystkim wiedzą. Ale my nie jesteśmy w stanie nic zrobić ani nawet nic powiedzieć, bo jak nam się nie podoba, to mówią, że możemy odejść z pracy. Tak źle nie było przez 30 lat, odkąd pracuję" - żalił się naszej Czytelnicze konduktor.

Sprawę jednak prostuje Czemerajda. - Nie możemy zgodzić się ze stwierdzeniem, które miał wygłosić jeden z obsługujących skład konduktorów. Firma przykłada ogromną wagę do standardu i jakości składów kursujących w barwach PKP InterCity - odpowiada.

Biuro prasowe PKP InterCity wyjaśnia, że podczas procesu planowania oferty każdy z pociągów zestawiany jest pod kątem możliwego zainteresowania w danym sezonie. Dlatego prawdopodobnie nasza Czytelniczka trafiła na okres, w którym PKP nie przewidziały tłumów w pociągach. - Za niewygody, na jakie pasażerka została narażona, serdecznie przepraszamy - usłyszeliśmy.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... szamy.html

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 09 sie 2010, 15:04

prawdopodobnie nasza Czytelniczka trafiła na okres, w którym PKP nie przewidziały tłumów w pociągach.
szkoda tylko że taki okres trwa 365 dni w roku :twisted:
noidea

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 09 sie 2010, 21:34

A propos Krakowa - czy jest jakaś oferta, która sprawiłaby że kupno 2 biletów powrotnych W-wa - Kraków byłoby tańsze? Interredżio niezbyt mi pasuje godzinowo, ale z kolei trzech stówek za 4 przejazdy nie chce mi się płacić :-?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 09 sie 2010, 21:55

JacekM pisze:A propos Krakowa - czy jest jakaś oferta, która sprawiłaby że kupno 2 biletów powrotnych W-wa - Kraków byłoby tańsze? Interredżio niezbyt mi pasuje godzinowo, ale z kolei trzech stówek za 4 przejazdy nie chce mi się płacić :-?
TLK przecież kosztuje poniżej 30zł ;) Na EIC teoretycznie są Super Bilety za 50zł.
noidea

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 sie 2010, 18:19

Prawie 77 mln zł straciły w 2009 r. PKP Intercity. Po sześciu miesiącach tego roku wynik jest jeszcze gorszy – ponad 100 mln zł na minusie.

Przewoźnik chce także pozbyć się zbędnego taboru. Na żyletki w ciągu dwóch lat zostanie przerobionych tysiąc nienadających się do eksploatacji wagonów, czyli co trzeci należący do firmy. Pozwoli to zarobić nawet 25 mln zł. PKP Intercity ograniczą także koszty związane z dzierżawą torów, na których stoi teraz nieczynny tabor.

Cięcia dotkną także kas. Spółka nie zdradza, ile ich zamknie, ale obiecuje, że w zamian pasażerowie dostaną możliwość kupienia biletu u konduktora. 300 terminali obsługujących karty płatnicze trafi do drużyn konduktorskich jeszcze w tym roku.

Brakujące miliony

Mimo kłopotów finansowych spółka nie wycofuje się z ciągnącego się drugi rok zakupu superszybkich pociągów. Jeszcze jesienią chce zamówić nowoczesne składy za ponad 400 mln euro. Jedyne pewne środki to 200 mln euro z unijnych funduszy. Kolejne 200 mln euro z Europejskiego Banku Inwestycyjnego pomogłoby spiąć finansowo projekt. PKP Intercity wciąż nie mają tych pieniędzy. Bank postawił bowiem warunek: wieloletnia umowa z Ministerstwem Infrastruktury na świadczenie usług w transporcie zbiorowym.

– Umowa jest w przygotowaniu. Chcielibyśmy zakończyć prace nad nią do końca miesiąca – mówi „DGP” Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu.

Grzegorz Mędza potwierdza: – W ciągu dwóch tygodni będę już wiedział, czy umowę uda się uzgodnić przed wyznaczonym na 8 września terminem składania ofert przez producentów nowych pociągów. Jeżeli się to nie uda, przesuniemy go. Firmy muszą mieć pewność, że projekt będzie realizowany – mówi Grzegorz Mędza. Zapewnia, że z umową na przewozy uzyskanie kredytu w EBI będzie formalnością.

Eksperci patrzą na program restrukturyzacji ciepłym okiem, ale wskazują jego słabsze strony. – Po czterech miesiącach urzędowania nowego prezesa powstał plan na najbliższe miesiące. Spółka jak najszybciej potrzebuje długofalowej strategii z dużym rozmachem. Tego na razie nie widać – mówi nam Jakub Majewski, ekspert rynku kolejowego.

Przewoźnik chce także pozbyć się zbędnego taboru. Na żyletki w ciągu dwóch lat zostanie przerobionych tysiąc nienadających się do eksploatacji wagonów, czyli co trzeci należący do firmy. Pozwoli to zarobić nawet 25 mln zł. PKP Intercity ograniczą także koszty związane z dzierżawą torów, na których stoi teraz nieczynny tabor.

Cięcia dotkną także kas. Spółka nie zdradza, ile ich zamknie, ale obiecuje, że w zamian pasażerowie dostaną możliwość kupienia biletu u konduktora. 300 terminali obsługujących karty płatnicze trafi do drużyn konduktorskich jeszcze w tym roku.
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/ ... reska.html
To się nazywa tupet... Tłumaczenie bydlęcych warunków podróży brakiem wagonów i do tego kasowanie 30% stanu taborowego. mam wrażenie, że taniej odremontować stary wagon, niż kupić nowy... 8-(

Pomijam już to, że wycięli większość połączeń przejetych od PR, a w pozostałych ucięli liczbę wagonów... ](*,)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26931
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 sie 2010, 20:12

Jaspers negatywnie ocenił projekt, ale kredyt z EBI jest tylko formalnością? Ciekawe...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 sie 2010, 21:28

Gazeta Prawna pisze: Jakub Majewski, ekspert rynku kolejowego
=; #-o
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
snooker
Posty: 1460
Rejestracja: 31 maja 2010, 13:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: snooker » 13 sie 2010, 1:26

Mam małe pytanko:
Jakie może być jutro (tj. 14.08 w sobotę) zapełnienie pociągu TLK 15100 Warszawa Zachodnia - Olsztyn. Czy na Wschodnim mogą być problemy z miejscami siedzącymi?

TOMEK
Posty: 2496
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 13 sie 2010, 11:58

Wolfchen pisze:
Prawie 77 mln zł straciły w 2009 r. PKP Intercity. Po sześciu miesiącach tego roku wynik jest jeszcze gorszy – ponad 100 mln zł na minusie. (...)
To się nazywa tupet... Tłumaczenie bydlęcych warunków podróży brakiem wagonów i do tego kasowanie 30% stanu taborowego. mam wrażenie, że taniej odremontować stary wagon, niż kupić nowy... 8-(

Pomijam już to, że wycięli większość połączeń przejetych od PR, a w pozostałych ucięli liczbę wagonów... ](*,)
Jakiś miesiąc temu jadąc porannym pociągiem z Dęblina rozmawiałem z pracownikiem PICu jadącym do pracy. Twierdził, że wszystko to jest robione celowo, żeby zaniżyć wartość spółki przed prywatyzacją. A wagony podobno stoją w zakładach naprawczych i nie ma kasy na dokończenie remontów.
W ogóle to poziom betonu w PICu sięgnął już chyba ostatniego piętra na Grójeckiej.

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 13 sie 2010, 15:12

snooker pisze:Mam małe pytanko:
Jakie może być jutro (tj. 14.08 w sobotę) zapełnienie pociągu TLK 15100 Warszawa Zachodnia - Olsztyn. Czy na Wschodnim mogą być problemy z miejscami siedzącymi?
Raczej nie powinno być problemów. Ale jak jedziesz do Olsztyna to lepiej wybierz któregoś z prywaciarzy, to zaoszczędzisz 1,5 godziny
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Awatar użytkownika
snooker
Posty: 1460
Rejestracja: 31 maja 2010, 13:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: snooker » 13 sie 2010, 17:55

zeus pisze:
snooker pisze:Mam małe pytanko:
Jakie może być jutro (tj. 14.08 w sobotę) zapełnienie pociągu TLK 15100 Warszawa Zachodnia - Olsztyn. Czy na Wschodnim mogą być problemy z miejscami siedzącymi?
Raczej nie powinno być problemów. Ale jak jedziesz do Olsztyna to lepiej wybierz któregoś z prywaciarzy, to zaoszczędzisz 1,5 godziny
Dzięki.

Co do prywaciarzy i busów to jak nie muszę to nie jeżdżę ;-)

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 17 sie 2010, 21:25

Czy widzieliście już "nową jakość" wagonów osobowych po ostatnich rewizjach? Mi się trafiły takie wagony w składzie Lublin-Kołobrzeg. Absolutnie wszystko łącznie z ramami okien wymalowane kremową farbą, jak za dawnych lat w Ikarusach po T-4. Do tego brak firanek.

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 17 sie 2010, 22:01

Jaka placa taka praca

Ciezko sie bylo czegos innego spodziewac przy cenach, za ktore ciezko byloby wyremontowac samochod.

IC nie ma gotowy do tego leje na ten segment rynku.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 sie 2010, 19:57

Mówiłem, że za taką kasę, jaką chciały TS Opole, to wagon można co najwyżej pomalować. No i sprawdziło się. Reszta chciała sporo więcej, to może było by lepej widoczne ,a nie maźnięcie pędzlem..

ODPOWIEDZ