Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 25 sie 2010, 23:47

Dlaczego tylko 80?

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 26 sie 2010, 7:22

abubu pisze:Do Czeremchy raczej nie pojedzie bo tam jest rozkład na 100 a on może tylko 80.
Proponuje sprawdzić potem pisać. 100 jest tylko do Siedlec. Za Siedlcami w stronę Hajnówki szlakowa jest 80 km/h.

Kto nie wierzy niech sprawdzi:

http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/R ... _w.1.5.pdf

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 sie 2010, 8:20

Poza tym radzę sobie przypomnieć jak było na początku eksploatacji VT628 na linii do Czeremchy
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 sie 2010, 9:29

Ale przecież zawsze można puszczać na Sierpc..

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 895
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 26 sie 2010, 14:53

kiedyś w Warszawie sprowadzano złomy autobusowe a teraz przyszła pora na złomy szynobusowe. Żal ... MSPANC
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 sie 2010, 15:51

Ten złom kolejowy często jest lepszy od nowych sprzętów. VT628 jeździ się bardzo przyjemnie. Tym DH pewnie równie miło. Solidna konstrukcja.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 sie 2010, 18:00

kulikowski pisze:kiedyś w Warszawie sprowadzano złomy autobusowe
Jakiś przykład? I to nie obejmujący np. kilka sztuk?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 27 sie 2010, 10:53

W zakresie komfortu podróży VT na pewno są przez EN57 (obojętnie jakim).

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 sie 2010, 12:54

Że o co chodzi?

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 27 sie 2010, 13:17

przez > przed. W sensie lepsze.

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 27 sie 2010, 16:44

Mazowsze kupi jednak pociągi od Szwajcarów?
Krzysztof Śmietana
2010-08-27, ostatnia aktualizacja 2010-08-26 22:01

Sąd uznał, że Koleje Mazowieckie nie mogły unieważniać przetargu na 16 pociągów, który wygrał szwajcarski Stadler. Producent domaga się podpisania umowy.


Chodzi o składy elektryczne, które miałyby jeździć m.in. do planowanego lotniska w Modlinie. Koleje Mazowieckie pilnie potrzebują nowego taboru, bo teraz wożą pasażerów głównie starymi i awaryjnymi pociągami. Na początku roku przewoźnik ogłosił, że przetarg na wygrała firma Stadler, ale równocześnie unieważnił go, bo uznał, że zgłoszona cena brutto - 93 mln euro - przekroczyła założoną na ten cel kwotę (79 mln euro).

Szwajcarzy uznali jednak, że Koleje Mazowieckie powinny brać pod uwagę ich cenę netto, która wyniosła 76 mln, i wtedy zmieściliby się w budżecie. Przekonywali, że jako firma spoza Unii Europejskiej podlegają nieco innym uregulowaniom i doliczany podatek VAT dałoby się szybko odzyskać. Złożyli protest do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta przyznała im rację. Koleje Mazowieckie nie dały jednak za wygraną i poszły do sądu. Niedawno po raz drugi przegrały. Sąd uznał, że nie powinny unieważniać przetargu. Stadler żąda teraz natychmiastowego podpisania kontraktu na 16 pociągów. "Wyrok sądu jest ostateczny i prawomocny. Oczekujemy jak najszybszego podpisania umowy, bo dostawa pociągów ściśle wiąże się z Euro 2012" - piszą w oświadczeniu przedstawiciele Stadlera.

- Trwa jeszcze kontrola przetargu przez Urząd Zamówień Publicznych. Potem zapadną decyzje w tej w sprawie - twierdzi Artur Radwan, prezes KM.

- Decyzja sądu nie oznacza, że automatycznie trzeba podpisać umowę ze Stadlerem. Sprawdzamy, czy znajdziemy pieniądze na pociągi - dodaje Piotr Szprendałowicz, wicemarszałek Mazowsza, które jest właścicielem KM. Ostateczne decyzje mają zapaść w ciągu kilku dni. Na razie na pocieszenie Koleje Mazowieckie zostały zwolnione od opłat sądowych, które mogły wynieść nawet 5 mln zł.

Mazowszu nie wyszedł niedawno inny kontrakt na pociągi. Chodzi o 20 składów, które miała dostarczyć bydgoska Pesa. Marszałek Adam Struzik, nie czekając na rozpatrzenie protestów, podpisał pod koniec zeszłego roku umowę z producentem z Bydgoszczy. W tym przypadku również protestował Stadler i sąd przyznał mu rację. Uznał, że Pesa nie spełniła wymaganych warunków. Kontrakt został unieważniony. Władze Mazowsza nie wybrały innej firmy, bo zorientowały się, że mają dużą dziurę budżetową.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... arow_.html

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 27 sie 2010, 18:01

Szprendałowicz... Decyzja sądu nie oznacza, że automatycznie trzeba podpisać umowę ze Stadlerem
Pewnie, że nie trzeba ale z tym to sobie Stadler poradzi. Wystąpi zwyczajnie do sądu o wydanie orzeczenia zastępującego oświadczenie woli zamawiającego (taka sądowa forma zawarcia na siłę umowy). Mazowieccy włodarze chyba naprawdę są przekonani o tym, że są panami sytuacji.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 29 sie 2010, 12:04

czy ktoś mi może przypomnieć, czy zamiast tych 16tu Stadlerów KM kupiło coś innego? bo coś mi świta, ale nie chce mi się przekopywać wielu stron topiku
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 29 sie 2010, 13:06

Michał W. pisze:czy ktoś mi może przypomnieć, czy zamiast tych 16tu Stadlerów KM kupiło coś innego? bo coś mi świta, ale nie chce mi się przekopywać wielu stron topiku
Nie.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 29 sie 2010, 15:37

czyli ten kontrakt na siedemdziesiątki jedynki nie był podpisywany w tym samym okresie czasu?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

ODPOWIEDZ