O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 27 sie 2010, 12:29

PKP oswaja nas z podwyżkami cen


"Podobają Ci się dworce w Niemczech?"- ulotki z takim pytaniem pojawiły się w przedziałach pociągów Tanich Linii Kolejowych.

Około 400 mln zł – tyle wciąż zalegają przewoźnicy kolejowi PKP Polskim Liniom Kolejowym za dostęp... »

"Dworce mogą wyglądać tak jak lotniska. Być: bezpieczne, czyste, przyjazne dla pasażera, wygodne, ładne" - głosi ulotka. Dalej przeczytamy, że "W Niemczech cena biletu kolejowego zawiera opłatę dworcową, którą przeznacza się na utrzymanie powierzchni publicznych na dworcach". Pasażerowie TLK na trasie z Łodzi do Warszawy, którzy donieśli nam w czwartek o ulotkach, czują się zaniepokojeni. Sądzą, że PKP, rozkładając ulotki, przygotowują grunt pod możliwe podwyżki cen biletów kolejowych. Jak ustaliliśmy, mogą mieć rację.

W ulotce można jeszcze przeczytać, że wysokie opłaty lotniskowe płacą linie lotnicze i pasażerowie, a "te pieniądze przeznacza się właśnie na utrzymanie lotnisk". Żeby nie było wątpliwości, podróżny dowiaduje się też, że "Wprowadzenie opłaty dworcowej jest konieczne, by nasze dworce spełniały europejskie standardy obsługi pasażera".

- Na autostradach płacimy za winiety, dla statków obowiązują opłaty portowe. Dworce to jedyne obiekty użytkowane przez przewoźników za darmo i między innymi dlatego ich wygląd często odbiega od oczekiwań - mówi Paulina Jankowska z biura prasowego PKP SA. - Obecnie prowadzimy program remontów dworców i chcemy mieć środki, by utrzymywać na nich nowy standard uzyskany dzięki modernizacji.

Na pytanie o możliwe podwyżki cen biletów, Jankowska odpowiada, że pasażerowie nie mają się czego obawiać.

- Jeśli przewoźnicy zdecydują się rekompensować koszty opłaty dworcowej w cenie biletów, podwyżka nie przekroczy kilkudziesięciu groszy - mówi i dodaje, że PKP SA wydają ulotki, bo do mediów dostają się mylne informacje na temat opłaty i spółka chce wyjaśnić pasażerom jej prawdziwy sens.

Zmiana ustawy wprowadzającej opłatę dworcową znajduje się obecnie na etapie konsultacji społecznych. Autorem projektu jest Ministerstwo Infrastuktury.

Polska Dziennik Łódzki
http://biznes.onet.pl/pkp-oswaja-nas-z- ... rasa-detal

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 27 sie 2010, 13:06

przewoz pisze:Mówiłem, że za taką kasę, jaką chciały TS Opole, to wagon można co najwyżej pomalować. No i sprawdziło się. Reszta chciała sporo więcej, to może było by lepej widoczne ,a nie maźnięcie pędzlem..
No ale po co więcej, skoro ICCC chce się pozbyć jakiejś dużej części wagonów (coś ok. 30%) i "wynająć uwolnione tereny przeznaczone na ich stacjonowanie" ](*,)
Na Szczęśliwicach stacjonuje już chyba więcej wagonów odstawionych, niż czynnych...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 wrz 2010, 15:45

Kontrakty długoterminowe zmienią polską kolej?

Pierwszy długoterminowy kontrakt na przewozy kolejowe ma podpisać z rządem PKP Intercity. Być może będzie to miało miejsce jeszcze w tym roku - pisze "Parkiet".
Kontrakt taki zapewnia przewoźnikowi pomoc publiczną na obsługą danego połączenia. Co więcej, gdy jeden przewoźnik dostaje publiczne pieniądze na obsługę danej trasy, to inny nie będzie mógł wykonywać na niej przewozów. Tym samym ma się zakończyć obecna sytuacja, gdy PKP Intercity i Przewozy Regionalne podbierają sobie pasażerów na najbardziej dochodowych trasach, co spowodowało ogromne straty PKP Intercity, a jednocześnie nie wyprowadziło Przewozów Regionalnych na prostą.

W przyszłości takie kontrakty mają być przydzielane przewoźnikom w wyniku przetargu.

http://logistyka.wnp.pl/kontrakty-dlugo ... 1_0_0.html
Cóż, zwijania polskiej kolei ciąg dalszy, pod względem kategorii pociągów chyba chcą dogonić Niemcy, gdzie są regionalne, a wyżej tylko IC... ](*,)

Tyle tylko, że w Niemczech przejazd pociagami kategorii RE jest niemalże luksusowy, a odjazdy są skomunikowane, ułatwiając przesiadki...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 wrz 2010, 16:14

Wolfchen pisze:W przyszłości takie kontrakty mają być przydzielane przewoźnikom w wyniku przetargu.
No ale to jest ciekawe.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 wrz 2010, 16:48

Gdzie tam ciekawe... Gdyby od razu robili przetarg, to by było OK.

Ale wolą dać państwowej spółeczce dodatkowej kasy, aby szybciej i prościej było sprywatyzować... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Bartini
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2009, 13:56

Post autor: Bartini » 06 wrz 2010, 18:58

Tyle tylko, że w Niemczech przejazd pociagami kategorii RE jest niemalże luksusowy, a odjazdy są skomunikowane, ułatwiając przesiadki...
Szczególnie w Goerlitz z/do Wrocławia do/z Żytawy.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 06 wrz 2010, 22:52

Kontrakty długoterminowe zmienią polską kolej? (...)
a jakaś pani kiedyś mówiła, że komuna się już skończyła #-o
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

TOMEK
Posty: 2496
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 06 wrz 2010, 22:54

Skutek będzie taki, że PIC dostanie dotację i będzie dalej podwyższać ceny biletów, a standard wagonów będzie coraz gorszy i będzie ich coraz mniej.
Denerwuje mnie, że pismaki powtarzają to co mówi PIC, że PR "podbiera im pasażerów". Nazywanie normalnej konkurencji, na której zyskuje klient "podbieraniem pasażerów" jest delikatnie mówiąc śmieszne ](*,)

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 07 wrz 2010, 9:03

Jeśli dobrze rozumiem to po podpisaniu umowy ministerstwa z pIC zniknie pociąg Słoneczny. Mam nadzieję, że UOKiK/sejm/senat/prezydent nie zgodzi się na tak duże ograniczenie swobody działalności gospodarczej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 07 wrz 2010, 9:40

A niby dlaczego miałby zniknąć? ,,Słoneczny'' od samego początku był pociągiem który sam na siebie miał zarobić. Ani UM Mazowsza, ani tym bardziej MI nie dołożyło do niego nawet jednej złotówki. I pociąg ten zarabia na siebie, mało tego jeszcze zysk przynosi.
Jedynie za to że w tym i zeszłym roku od W-wy do Działdowa ( mówię w duuuuużym uproszczeniu ) zatrzymywał się na każdej stacji i przystanku ( jechał w planie zwykłego kibla) mogło coś z UM Mazowsza kapnąć kasy.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 wrz 2010, 10:37

rufio198 pisze:A niby dlaczego miałby zniknąć?
A na przykład dlatego:
Co więcej, gdy jeden przewoźnik dostaje publiczne pieniądze na obsługę danej trasy, to inny nie będzie mógł wykonywać na niej przewozów.
Cytat rzecz jasna z tekstu wklejonego parę postów wcześniej ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 wrz 2010, 22:18

Od kiedy IC wypłaca zwroty za opóźnienia w postaci przekazu pocztowego, a nie bonów? 8-(
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 wrz 2010, 7:20

ED74 ponownie na CMK
15.09.2010 11:00

W dniach 3 - 8.10.2010 roku, po raz kolejny w tym roku, na Centralnej Magistrali Kolejowej pojawią się pociągi zestawione z nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74.

Zamiast tradycyjnych składów wagonowych w tych dniach, następujące pociągi będą zestawione z EZT ED74:

* TLK 1317 "Familio" z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego
* TLK 1319 z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego
* TLK 3116 "Familio" z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej
* TLK 3118 z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej
http://www.kow.com.pl/infokolej/pelna-t ... -cmk-2265/
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 wrz 2010, 10:23

To prawdopodobnie preludium. Od nowego RJ kilka EDyt prawdopodobnie na stałe zagości w Krakowie i nietylko. Ciekawe, czy to wypali. Szczerze mówiąc obawiam się takich tras jak Kraków - Kołobrzeg, czy Kraków - Bydgoszcz na ED74.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 wrz 2010, 11:10

przewoz pisze:To prawdopodobnie preludium. Od nowego RJ kilka EDyt prawdopodobnie na stałe zagości w Krakowie i nie tylko.
Już tam są.
A teraz pytanie zagadka - ile ,,Taurusów'' sprawnych ma IC? :D
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ