[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2011

Moderator: JacekM

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 09 wrz 2010, 17:53

Najbardziej dotkliwe chyba będzie zamknięcie odcinka Grodzisk - Skierniewice dla innych pociągów niz regionalne i Warszawa - Łódź. Rozumiem ze to w zwiazku z modernizacja odcinka warszawa zach - skierniewice. Czyli pociągi TLK do katowic, wrocławia, jeleniej góry beda jechać albo przez CMK do Szeligów i zmieniac kierunek jazdy, potem do mszczonowa i znowu zmiana kierunku jazdy zeby dotrzec do skierniewic albo przez łowicz ze zmianą kierunku jazdy zeby dotrzec do skierniewic i dalej juz swoją trasą w kierunku koluszek.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 wrz 2010, 18:39

Przez Piaseczno coś ma jeździć. Przez Sochacz-Zgierz też można, chociaż pomalutku.

Ale ja bym raczej maksymalnie wzmocnił te składy, które na remontowanej trasie zostaną, i zrobił przesiadkę w Koluszkach.

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 09 wrz 2010, 18:52

MichalJ pisze:Przez Piaseczno coś ma jeździć. Przez Sochacz-Zgierz też można, chociaż pomalutku.

Ale ja bym raczej maksymalnie wzmocnił te składy, które na remontowanej trasie zostaną, i zrobił przesiadkę w Koluszkach.
TLK d, Karkonosze do Jeleniej Góry powinien równiez jechac prosto przez skierniewice, ten pociąg wyrusza o tak później porze i przyjezdza do warszawy wczesnie rano ze nie powinien kolidowac z remontem. Objazdy przez Piaseczno beda duzo wiecej czasu zajmowały niz np Łowicz - Skierniewice czy CMK - Szeligi - Mszczonów - Skierniewice. Łowicz - Zgierz to nie ma sensu. Podróż takim pociągiem wydłużyłaby sie o jakies 2 godziny, na odcinku łowicz - zgierz szlakowa wynosi 30 km/h. Zresztą chyba najlepszy objazd do sochaczew - łowicz ( przejazd łącznicą ) - skierniewice ( przejazd łącznica ) i pierwszy postój dopiero w koluszkach lub sochaczew i koluszki, jezeli miałyby byc wzmocnione sklady do łodzi kursujące bez zmian to wszystkie inne pociągi kursujące gdzie indziej niż łódź mogłyby omijac skierniewice łącznicą bez dodatkowej straty czasu na postój tam i zmiane kierunku jazdy, w koncu to tylko na czas remontu.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 wrz 2010, 0:03

Obawiam się, że gdyby nawet ktoś chciał, to zmiana czoła w Skierniewicach nie jest możliwa (brak drużyn manewrowych). Nie do przeskoczenia...
A odcinek Łowicz - Zgierz przecież ma być remontowany przez PLK, o ile już coś tam się nie dzieje.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2010, 15:33

Skany zarysu połączeń IR: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=56

Radom rzecz jasna pominięty, w przeciwieństwie do Kielc... Ciekawe, jak to Kielce - Łódź wytrasują... SA wskazuje na Skarżysko - Tomaszów... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 wrz 2010, 15:39

Ciekawe, ilu chętnych znajdzie się na podróż kiblem przez całą węglówkę :kekeke:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 11 wrz 2010, 11:28

Mysle ze podróż po węglówce ze slaska do trójmiasta bedzie ciekawym pomysłem, obecnie nic tam nie jezdzi a PKP IC olało pasazerów na tej trasie, tak wiec PRy biora sprawę w swoje rece. W tym roku na weglowce trwały jakies prace moze i czas przejazdu bedzie lepszy. Ale widze ze to przez Częstochowe to kicha myslalem ze przez przez Tarnowskie Góry - Herby Nowe czyli całą weglowką a tu zapewne pojedzie przez Sosnowiec - Zawiercie - Czestochowe i dopiero z czestochowy łącznikiem do chorzewa skąd juz weglówką do trojmiasta.

best_seler
Posty: 48
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:02
Lokalizacja: płynie prąd?

Post autor: best_seler » 11 wrz 2010, 11:47

Wolfchen pisze:Skany zarysu połączeń IR: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=56

Radom rzecz jasna pominięty, w przeciwieństwie do Kielc... Ciekawe, jak to Kielce - Łódź wytrasują... SA wskazuje na Skarżysko - Tomaszów... :-k
A Lublin-Wrocław?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 wrz 2010, 14:24

Jeden, w dodatku niezbyt dobre godziny. Bardziej miałem nadzieję na IR w miejsce osobowego do Łodzi, rzecz jasna przedłużony do Poznania czy jakieś normalne połaczenia do Warszawy... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Bartini
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2009, 13:56

Post autor: Bartini » 11 wrz 2010, 14:48

fik pisze:Ciekawe, ilu chętnych znajdzie się na podróż kiblem przez całą węglówkę
Ktoś z PR widocznie za dużo naczytał się bajek pisywanych na różnych forach. Przejadą się na tym, ta samo jak się przejechali na iR Katowice - Wawa.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 11 wrz 2010, 19:34

MeWa pisze:Obawiam się, że gdyby nawet ktoś chciał, to zmiana czoła w Skierniewicach nie jest możliwa (brak drużyn manewrowych). Nie do przeskoczenia...
Do przeskoczenia.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 11 wrz 2010, 21:54

marko80 pisze:Ale widze ze to przez Częstochowe to kicha myslalem ze przez przez Tarnowskie Góry - Herby Nowe czyli całą weglowką a tu zapewne pojedzie przez Sosnowiec - Zawiercie - Czestochowe i dopiero z czestochowy łącznikiem do chorzewa skąd juz weglówką do trojmiasta.
W końcu to pociąg pasażerski, a nie towarowy, więc omijanie potencjalnych miejsc wsiadu podróżnych mijałoby się z celem (zresztą dlatego lat temu sporo zrezygnowano z dziennych pociągów bezpośrednich do Katowic przez Ino-ZWK).
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 15 wrz 2010, 16:40

chester pisze:
marko80 pisze:Ale widze ze to przez Częstochowe to kicha myslalem ze przez przez Tarnowskie Góry - Herby Nowe czyli całą weglowką a tu zapewne pojedzie przez Sosnowiec - Zawiercie - Czestochowe i dopiero z czestochowy łącznikiem do chorzewa skąd juz weglówką do trojmiasta.
W końcu to pociąg pasażerski, a nie towarowy, więc omijanie potencjalnych miejsc wsiadu podróżnych mijałoby się z celem (zresztą dlatego lat temu sporo zrezygnowano z dziennych pociągów bezpośrednich do Katowic przez Ino-ZWK).
Kiedys bardzo duzo pociągów osobowych z Katowic do Gdyni kursowało prosto przez Tarnowskie Góry - Herby - Chorzew - Karsznice - Inowrocław dalej do Gdyni, uwazam ze taki pociąg miałby sens chociaz jeden na dobę. Puszczenie wszystkiego na Bydgoszcz i Gdynie przez Czestochowe - Piotrków - Łódź Kaliską - Kutno - Włocławek - Torun mija sie z celem, kolej jest od tego zeby wozic ludzi różnymi trasami i przez różne miasta. Niestety wydaje mi sie ze dzisiejsza idea spółek kolejowych jest zupełnie inna, pasazer jest tylko zbędnym balastem a nie klientem. Jezeli PRy uruchamiają taki pociąg uwazam ze powinien jechać prosto węglówką, sama jedna częstochowa nie generuje az tak wielkich potoków pasażerskich.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 wrz 2010, 16:44

marko80 pisze:uwazam ze taki pociąg miałby sens chociaz jeden na dobę.
marko80 pisze:kolej jest od tego zeby wozic ludzi różnymi trasami i przez różne miasta
Bynajmniej. Pojedyncze połączenia bezpośrednie to pieśń przeszłości, relikt socjalistycznego układu transportowego. Przyszłość to regularne takty i częste połączenia na stałych trasach, skomunikowane w węzłach.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 wrz 2010, 16:59

Z małym wyjątkiem: połączenia nocne. Dwugodzinne przesiadki w Poznaniu w środku nocy, a potem stanie na korytarzu nie są zbyt wygodne ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ