O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 07 wrz 2010, 20:52

Dlaczego ostatni KM-y zrobiło dużo obiegów na jedną jednostkę nawet w dzień powszedni :?: ale np. w niedziele zauważyłem takie zjawiska na linii do Łowicza, Dęblina, Mińska

Awatar użytkownika
emzi
Posty: 39
Rejestracja: 18 gru 2008, 20:09
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: emzi » 08 wrz 2010, 0:17

To skutek ostatniego liczenia podróżnych. Podziękowania proszę kierować do Zielonego Mazowsza.
Quidquid agis, prudenter agas et respice finem.

Kolej. Connecting people :-D

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 08 wrz 2010, 7:30

Haha od nowego rozkładu będzie się jeździć dopiero lepiej. Wtedy wyjdą racjonalizacje ZM :)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 wrz 2010, 8:19

W sumie nie ma co dziękować, czy nie... Niektóre pociągi na pewno mogą być obsługiwane 1xEN57 czy EN71, ale prawie na pewno nie całe obiegi, a jak znam życie, to w niektórych przypadkach poszli na skróty...

Na szczęście wiem, że dzisiejsza jedna 1xER75 na 8924 to raczej wynik awarii niż liczenia :) Stosunki międzyludzkie na pewno były mocno uskuteczniane, szczególnie od Halinowa. Ja tam wysiadłem z tego bałaganu :]
Mam nadzieję, że 1xEN71 na 9806 to też przypadek, bo stosunki międzyludzkie jeszcze bardziej się zacieśniały (ze dwa dni temu leciał na tym skład 2xEN71, co chyba powinno być standardem, szczególnie że niebawem do akcji wkraczają studenci).

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 09 wrz 2010, 18:04

Myślę że pojedyncza jednostka w weekend a tym bardziej w niedzielę na tych trasach jest wystarczająca ale dziś zauważyłem 1xEZT do Dęblina albo Otwocka. No to jest chyba lekkie przegięcie.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 wrz 2010, 19:49

Do Otwocka często przejdzie, ale do Dęblina czy Pilawy - czasem jest ciężko z tego co widzę.

best_seler
Posty: 48
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:02
Lokalizacja: płynie prąd?

Post autor: best_seler » 11 wrz 2010, 11:41

Premo pisze:Z drugiej strony pociąg miałby ruszyć dopiero od grudnia. Trudno się chwalić czymś czego jeszcze nie ma
Pociągi ruszą na pewno, ale "z uwagi na liczne aspekty techniczne wprowadzenie ich w życie od 12 grudnia najprawdopodobniej nie będzie"

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 13 wrz 2010, 20:41

Obrazek

Koleje Mazowieckie Miejscem Przyjaznym Mamom?

Już od poniedziałku internauci mają możliwość głosowania na "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. w Rankingu Miejsc Przyjaznych Przyszłej Mamie.


Kampania "Odmienny stan - odmienne traktowanie" ma na celu edukację w zakresie potrzeb i zdrowia kobiety oraz jej nienarodzonego dziecka. Częścią kampanii jest plebiscyt na Miejsce Przyjazne Przyszłej Mamie, który będzie wskazywać miejsca, szanujące przywileje kobiet ciężarnych. Koleje Mazowieckie, prowadzące działania na rzecz zapewnienia przyszłym mamom odpowiednich warunków podróży, są partnerem tej kampanii i walczą w tegorocznej edycji o tytuł Miejsca Przyjaznego Mamom.

- Koleje Mazowieckie włączyły się w działania, których celem jest tworzenie odpowiednich warunków podróży dla przyszłych mam oraz kobiet z małymi dziećmi - mówi Donata Nowakowska, Rzecznik Prasowy KM. - W naszych pociągach miejsca siedzące dla kobiet w ciąży są oznaczone specjalnym piktogramem. Ponadto w modernizowanych wagonach montujemy przewijaki dla niemowląt.

Nagrodą w plebiscycie, prócz tytułu Miejsce Przyjazne Mamom, jest możliwość posługiwania się piktogramem kampanii "Odmienny stan - odmienne traktowanie". Wyłonienie zwycięzców jest planowane na koniec 2010 roku.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,514091_ ... amom_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 13 wrz 2010, 22:12

Spóźniony rozkład jazdy
Piotr Szymaniak 13-09-2010, ostatnia aktualizacja 13-09-2010 21:51

326 tys. zł kosztowało samorząd Mazowsza przeprowadzenie badań i opracowanie rozkładu jazdy dla Kolei Mazowieckich. Nie wiadomo, czy uda się wprowadzić go w życie.
Dokąd zaprowadzi nas nowy rozkład jazdy pociągów?


Przeprowadzenie badań i opracowanie na podstawie ich wyników nowego rozkładu jazdy Urząd Marszałkowski zlecił ekologicznemu stowarzyszeniu Zielone Mazowsze. Ponad 100 ankieterów ZM przez trzy miesiące przeprowadzało ankiety w pociągach.

W stworzonym przez siebie projekcie rozkładu ekolodzy obiecywali częstsze kursy w godzinach szczytu, odjazdy w równych odstępach czasu i ponaddwukrotnie więcej pociągów przyspieszonych.

Tylko nie wiadomo, czy uda się wdrożyć te propozycje w życie. Dlaczego? Termin opracowania badań, na podstawie których miał powstać rozkład, minął 1 czerwca. Ostatecznie Zielone Mazowsze przedstawiło dokument na początku sierpnia, za co Urząd Marszałkowski naliczył kary umowne.

Tymczasem w sierpniu negocjacje pomiędzy zarządcą torów – PKP Polskimi Liniami Kolejowymi – a kolejowymi przewoźnikami i przedstawicielami urzędów marszałkowskich (do których należą np. Koleje Mazowieckie i Przewozy Regionalne) w kwestii ustalenia wspólnego spisu połączeń były już zakończone. – Spotykaliśmy się cztery razy, pierwszy raz w dniach 8 – 12 marca, następnie trzykrotnie w czerwcu i lipcu – mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK.

– W piątek przesłaliśmy do wszystkich uzgodniony projekt nowego rozkładu. Na ewentualne uwagi czekamy przez miesiąc – dodaje Łańcucki.

Tymczasem w sporządzonym raporcie ZM stwierdza m.in., że wśród pasażerów Kolei Mazowieckich jest „niski udział młodzieży uczącej się, a wiodący osób dorosłych korzystających z taryfy normalnej”. Sprawdziliśmy. Sprzedaż biletów dowodzi, że odsetek uczniów i studentów oraz pasażerów dorosłych jest prawie taki sam i wynosi ok. 30 – 33 proc.

ZM zapewnia też, że w propozycjach zmian zostały uwzględnione priorytety dla pociągów wyższych kategorii i ograniczenia wynikające ze stanu torów. Jednocześnie wskazuje na trudności we wdrażaniu swego rozkładu ze względu na... priorytety dla pociągów PKP InterCity i Przewozów Regionalnych oraz brak możliwości wzrostu przepustowości średnicy podmiejskiej i stacji Rembertów.

Koleje Mazowieckie nie chcą komentować sprawy, ograniczają się do stwierdzenia, że za nowy rozkład odpowiada Zielone Mazowsze. Władze Mazowsza przekonują, że opóźniony raport nie miał wpływu na negocjacje z innymi przewoźnikami.

– Punktem wyjścia do opracowania nowego rozkładu jazdy była analiza tzw. potoków podróżnych, która została przygotowana przed opracowaniem raportu z całych badań – mówi Marta Milewska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego. – Poza tym zawsze jeszcze można wprowadzać korekty – dodaje.

Życie Warszawy
Pogrubienie moje: Widać jak ZM "rzetelnie" robił te pomiary...

http://www.zw.com.pl/artykul/514317_Spo ... azdy_.html

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 13 wrz 2010, 22:17

Może bali się podchodzić do podwarszawskiej młodzieży? ;)
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 wrz 2010, 22:20

Co prawda ZM liczyło pasażerów (a tak naprawdę: podróże) - to nie jest dokładnie to samo, co liczba sprzedanych biletów (szczególnie, że tu nie wiemy, jak się sprawa przedstawia w stosunku do biletów jednorazowych i okresowych)... :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 wrz 2010, 11:24

JotPeCet pisze:Może bali się podchodzić do podwarszawskiej młodzieży?
No na przykład do takiej z okolic Wołomina, którzy faktycznie biletów pewnie nie mają, stąd nagle się okazuje, że młodzieży uczącej nie ma :)

Tak w zasadzie to prawie od początku wiedziałem, że nie będzie tak wesoło, bo pomiary by musieli robić od zimy żeby wyrobić się do konstruowania rozkładu (marzec), a tu dopiero przetargi na tą usługę były. To było prawie bez szans. Ale skoro władze z UM i KM mają tyle kasy, to niech robią. Tylko może lepiej za własne pieniądze, a nie nasze.

[ Dodano: |14 Wrz 2010|, 2010 19:11 ]
Z innej beczki:
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1673328 ... omosc.html
Będą namierzali, informowali o opóźnieniach i wyciągali wnioski na przyszłość - Koleje Mazowieckie instalują w swoich pociągach system GPS, który ma usprawnić pracę i ułatwić życie pasażerom. "Jest to największe i jedyne w Polsce przedsięwzięcie przewoźnika kolejowego na taką skalę i tak kompleksowo przeprowadzone" - przekonują kolejarze.
- Jesteśmy na etapie montażu systemu. Docelowo nawigacja ma być we wszystkich naszych kolejkach – zapowiada Katarzyna Łukasik z biura prasowego KM. I zaznacza, że na razie system jest w fazie testowania.
Znikają pociągi Kolei Mazowieckich
Aż 21 pociągów zostało odwołanych w związku z remontem torów kolejowych na odcinku Warszaw...
więcej»
Łącznie zamontowanych ma być 469 urządzeń w 240 taborach.


Jakie mają być z niego korzyści? – Będziemy mogli lokalizować nasze pociągi, dzięki czemu dostaniemy informacje na przykład o opóźnieniach. Później ta informacja będzie przekazywana czekającym na przyjazd kolejki – tłumaczy Łukasik. Informacje mają pojawiać się między innymi "na żywo" w internecie.

Ale to nie jedyne korzyści z systemu. Szybsza informacja dotrze również do dyspozytorów ruchu, co ma ułatwić ich pracę. Dane z GPS-ów będą również szczegółowo analizowane między innymi przez porównywanie rzeczywistego czasu przejazdu do zaplanowanego . Później na ich podstawie pracownicy KM będą wprowadzać ewentualne zmiany w rozkładach.
Oraz

http://www.rynek-kolejowy.pl/18318/Tech ... eckich.htm
Technologia GSM w Kolejach Mazowieckich

W taborze Kolei Mazowieckich trwa proces montażu urządzeń jednokierunkowej łączności satelitarnej (odbiorniki satelitarnego sygnału GPS) oraz do transmisji danych - modemy GPRS służące do dwukierunkowej transmisji informacji w technologii GSM. Łącznie zamontowanych zostanie 469 kompletów urządzeń w 240 jednostkach taboru. Jest to największe i jedyne w Polsce przedsięwzięcie przewoźnika kolejowego na taką skalę i tak kompleksowo przeprowadzone.

Zestawy montowane w taborze KM umożliwiają przesyłanie danych identyfikacyjno-lokalizacyjnych taboru kolejowego z dowolnego miejsca objętego sygnałem satelitarnym GPS oraz zasięgiem sieci GSM. Satelitarny system lokalizowania pociągów jest zaawansowanym narzędziem do ewidencji i zarządzania taborem, a także zarządzania przewozami i ułatwiającym zarządzanie działalnością operacyjną, bez konieczności korzystania z innych kanałów informacyjnych.

Ponadto, wspólnie z PKP PLK, realizowany jest projekt informatyczny nakierowany na obsługę systemu oraz wizualizację położenia i ruchu taboru.

Podstawowe korzyści z wdrożenia systemu GPS to:
zarządzanie taborem kolejowym, w tym optymalizacja jego wykorzystania i efektywniejsze wykorzystanie wiedzy o położeniu taboru – szczególnie w sytuacjach awaryjnych, wypadkowych, czy kryzysowych,
bieżąca i bezbłędna informacja o dyslokacji pociągów, z jednoczesnym, łatwym jej przetwarzaniem i wizualizacją w różnych systemach informacyjnych dla podróżnych np. - wyświetlanie informacji w pociągach,
możliwość bezpośredniego informowania pasażerów o kursowaniu pociągów w czasie rzeczywistym (dostęp do informacji w stacjonarnych punktach odprawy podróżnych, w Internecie i telefonii komórkowej),
usprawnienie pracy dyspozytora Spółki, dyspozytorów trakcyjnych i dyspozytorów drużyn konduktorskich – pełna informacja o składzie drużyny pociągowej i możliwość błyskawicznego kontaktu telefonicznego,
pełna informacja na temat sytuacji ruchowej pociągów na wszystkich liniach kolejowych – doskonałe narzędzie dla punktów informacji i kas biletowych,
błyskawiczne narzędzie do przesyłania alertów o sytuacjach nadzwyczajnych i nieprawidłowościach w prowadzeniu ruchu kolejowego,
porównanie jakości realizacji rozkładu jazdy w stosunku do planu, dla każdego pociągu,
ułatwienie rozliczania wykonania pracy eksploatacyjnej i umów z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie.

Dodatkowo, ze względu na modułowość systemu możliwa będzie jego rozbudowa o nowe funkcje oraz przesyłanie danych o zdarzeniach mających miejsce na pokładzie taboru (frekwencja, informacje o biletach, monitoring, etc.). System posiada możliwość transmisji głosu do komunikacji z maszynistą, jednak nie będzie on często wykorzystywany. - Nie chcemy rozpraszać maszynisty zbędnymi komunikatami - powiedział nam Grzegorz Petka, naczelnik dyspozytury Kolei Mazowieckich - zamiast tego przygotowane są specjalne "alerty", dzięki którym za pomocą jednego przycisku kierujący pociągiem będzie mógł wysłać najczęściej spotykane informacje, takie jak zatrzymanie pociągu lub wtargnięcie na tory.

Projekt zamontowania GPS-u w pociągach KM ruszył na początku tego roku. Przetarg na zbudowanie i dostarczenie sprzętu i oprogramowania oraz montaż i trzyletnią obsługę został rozpisany w czerwcu. Wystartowało w nim aż 20 firm, a wygrała go firma ELTE GPS z Krakowa. Całość nosi nazwę System Monitorowania Obiektów Kolejowych (SMOK), a jego główne elementy to odbiornik satelitarnego systemu nawigacji GPS i modem GPRS do transmisji danych. Obie części są montowane w pociągu w dwóch egzemplarzach, aby zapewnić działanie systemu w razie awarii. W przypadku wjechania przez pociąg do tunelu, system straci na chwilę zasięg, choć jest możliwość zamontowania "pseudosatelitów" wysyłających do odbiornika sygnał w samym tunelu. Zależy to jednak od zarządcy infrastruktury. System nie będzie też kolidował w żaden sposób z system komunikacji z pociągiem GSM-R, kiedy ten zostanie wprowadzony na Mazowszu.

W chwili obecnej zamontowanych jest już 130 zestawów, a do końca roku wszystkie zamówione systemy powinny już działać w pociągach. Usprawnienie informacji pasażerskiej zaplanowano w drugim etapie prac, który rozpocznie się w 2011 roku. Zakres dostępu do informacji na stacjach zależy od zarządcy dworców, na razie pewne jest pojawienie się monitorów z informacją o aktualnej pozycji pociągów w kasach Kolei Mazowieckich.
W końcu coś tam montują, nawet nie wiedziałem że aż 20 firm startowało w tamtym przetargu :)

Czekam na wizualizację na WWW tego SMOK'a :)
Albo chociaż niech się z SITKOLem dogadają.

A jednak 1xEN71 na 9806 to nie przypadek. Gratuluję. Codziennie maszynista wam będzie odpisywał +5-7 na wydłużoną wymianę pasażerów? No bo na to wszystko wskazuje.

Ja niemogę: na 80450 z Mińska do Sochaczewa to samo. Skład niezabieralny w Rembertowie, +5 na odjeździe. Jak oni to policzyli? Że w EN57 zgodnie z normą zmieści się z 670 pasażerów, a podróżowało 669, więc wysyłają jednego kibla?
Tym razem za opóźnienia zapłaci KM, więc może się nauczą.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 14 wrz 2010, 23:52

TVN Warszawa pisze:Koleje Mazowieckie drugim przewoźnikiem w Polsce

"Jesteśmy drugim przewoźnikiem w kraju" - informują z dumą władze Kolei Mazowieckich. I na dowód pokazują liczby: w pierwszym półroczu 2010 r. z usług spółki skorzystało blisko 27 mln pasażerów.


"Od początku rozpoczęcia działalności przewozowej, liczba osób korzystających z usług samorządowego przewoźnika, sukcesywnie wzrasta z roku na rok" – informują Koleje Mazowieckie. I podają liczby opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego: przez sześć miesięcy tego roku udział spółki w rynku kolejowych usług pasażerskich wyniósł blisko 20 proc. A mówiąc prościej Kolejami Mazowieckimi jeździło 26.740.096 osób.

51 mln w 2009 r.

Dla porównania z usług Szybkiej Kolei Miejskiej skorzystało blisko 14 procent, a PKP Intercity 13.46 proc. Koleje Mazowieckie wyprzedziły tylko Przewozy Regionalne, które mogą się pochwalić udziałem w rynku na poziomie ponad 45 proc.

Jak podają KM liczba podróżujących taborami spółki systematycznie wzrasta. W 2005 r. pasażerów było 40 mln, a w 2009 51 mln przez cały rok.

ran/par

Obrazek

Obrazek
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1673513 ... omosc.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 15 wrz 2010, 9:30

Dżizas, jaka płaska propaganda. A może tak statystyka w pasażerokilometrach? Tu byłoby uczciwe trzecie miejsce.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
slupek
Posty: 512
Rejestracja: 15 gru 2005, 6:10
Lokalizacja: Stegny

Post autor: slupek » 17 wrz 2010, 8:23

Dokładnie, średnia długość podróży jednego pasażera jest dużo mniejsza, niżw PKP IC :)

ODPOWIEDZ