Moderator: Wiliam
-
Lipa
- Posty: 1513
- Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54
Post
autor: Lipa » 19 paź 2010, 10:19
mw158979 pisze:Wystarczy zrobic kawalek linii jednostronnie przekraczalnej.
Bastian pisze:Stosuje się coś takiego przy oddzielaniu pasów w tym samym kierunku? Bo nie widziałem.
Jest stosowane np. na rondach wielopasmowych: pozwala się na zmianę pasa tylko od wewnętrznego do zewnętrznego a nie odwrotnie.
-
Pagan
- Posty: 357
- Rejestracja: 31 maja 2010, 22:39
- Lokalizacja: Bródno
Post
autor: Pagan » 19 paź 2010, 10:28
Dantte pisze:Trzeba skasować przede wszystkim 118 i 127,
O nie! Łapki precz od tych dwóch linii! To jedyny ratunek, gdy odprowadzam koleżanki z pracy
.: !Perkunu Yra Dang! :.
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36691
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 19 paź 2010, 12:05
MichalJ pisze:Zresztą do zjazdu z buspasa wystarczy zwykła przerywana...
Na WZ-ce nie ma buspasa, lecz TTA. To wbrew pozorom bardzo istotna różnica.
Nie ma takiej linii, która byłaby przerywana wyłącznie dla autobusów, ciągła dla reszty pojazdów. I to tu leży problem.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
drapka
- Posty: 3535
- Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
- Lokalizacja: tutejszy
Post
autor: drapka » 19 paź 2010, 12:16
Bastian pisze:Nie ma takiej linii, która byłaby przerywana wyłącznie dla autobusów, ciągła dla reszty pojazdów. I to tu leży problem.
Ale czy to jest kwestia samego tylko przekraczania linii, czyli zmiany pasa ruchu? Czy może tego, że pozostałe pojazdy nie powinny się tam znajdować?
Popatrz, jaka franca!
-
MichalJ
- Posty: 15236
- Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33
Post
autor: MichalJ » 19 paź 2010, 12:46
Bastian pisze:MichalJ pisze:Zresztą do zjazdu z buspasa wystarczy zwykła przerywana...
Na WZ-ce nie ma buspasa, lecz TTA. To wbrew pozorom bardzo istotna różnica.
Jaka?
Nie ma takiej linii, która byłaby przerywana wyłącznie dla autobusów, ciągła dla reszty pojazdów. I to tu leży problem.
Nie rozumiem. Tramwaj i tak nie zjedzie. Innym pojazdom i tak wjechać na buspas/tta nie wolno, nie dlatego, że jest ciągła linia przecież!
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36691
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 19 paź 2010, 13:11
Innym pojazdom i tak wjechać na buspas/tta nie wolno, nie dlatego, że jest ciągła linia przecież!
No i chcecie ją przerwać!
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
drapka
- Posty: 3535
- Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
- Lokalizacja: tutejszy
Post
autor: drapka » 19 paź 2010, 13:15
Ale buspasowość buspasa wynika z tego, ze jest buspasem przecież. Na Sobieskiego na przykład jest linia całkiem przerywana, ale między 7 a 9 i 14 a 18 w dni powszednie nie wolno jej przekraczać z racji tego właśnie, że to buspas jest.
[ Dodano: |19 Paź 2010|, 2010 13:21 ]
No chyba że TTA to jest co innego? Ale czy wtedy nie można przerobić TTA na buspas na torach? Normalne pasy ruchu, które przecież mogą wchodzić na tory, ale jeden z nich wyłącznie dla autobusów?
Popatrz, jaka franca!
-
MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Post
autor: MeWa » 19 paź 2010, 13:49
drapka pisze:No chyba że TTA to jest co innego? Ale czy wtedy nie można przerobić TTA na buspas na torach? Normalne pasy ruchu, które przecież mogą wchodzić na tory, ale jeden z nich wyłącznie dla autobusów?
pewnie - najlepiej w ogóle wyrzućmy tramwaje, po co mają blokować autobusy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
MichalJ
- Posty: 15236
- Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33
Post
autor: MichalJ » 19 paź 2010, 13:51
Bastian pisze:Innym pojazdom i tak wjechać na buspas/tta nie wolno, nie dlatego, że jest ciągła linia przecież!
No i chcecie ją przerwać!
Jeszcze raz.
Innym pojazdom nie wolno wjechać na buspas/tta NIE DLATEGO, że tam jest linia ciągła, tylko dlatego, że nie wolno im z tego pasa korzystać. Na całej długości mogłaby to być linia przerywana, a i tak nie wolno byłoby wjechać na ten pas innym pojazdom, niż te dopuszczone.
Na początku pasa też wjadę nie przekraczając żadnej linii i co z tego?
A cała dyskusja jest bez sensu, bo linia ciągła plus przerywana też oczywiście może być.
-
drapka
- Posty: 3535
- Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
- Lokalizacja: tutejszy
Post
autor: drapka » 19 paź 2010, 13:52
MeWa pisze:pewnie - najlepiej w ogóle wyrzućmy tramwaje, po co mają blokować autobusy
Miałem na myśli ogumione
[ Dodano: |19 Paź 2010|, 2010 13:57 ]
Znaczy się, tramwaje sobie jeżdżą jak jeździły, ale na pas ruchu na torach wpuszczamy tylko autobusy. Zakładając, że, jak pisze Bastian, TTA to coś innego niż buspas i tutaj potrzebna jest linia ciągła.
Popatrz, jaka franca!
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36691
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 19 paź 2010, 14:31
MichalJ pisze:Innym pojazdom nie wolno wjechać na buspas/tta NIE DLATEGO, że tam jest linia ciągła, tylko dlatego, że nie wolno im z tego pasa korzystać.
Tak. W przypadku buspasa kwestia oznaczenia jest jasna. Z torowiskiem jest gorzej - zwróćcie uwagę, jak to rozwiązano od strony Bankowego i Wileniaka:
wysepką ze znakiem wskazującym, z której strony należy ją ominąć (i wyjątkiem dla ZTM). A jak w danym miejscu nie ma miejsca na wysepkę?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
Delfino
- Posty: 934
- Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Delfino » 19 paź 2010, 14:38
A a nie rozumiem co szkodzi po prostu wytyczyć buspas na torowisku? Jakieś przepisy zabraniają?
-
pawcio
- Posty: 25447
- Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
- Lokalizacja: Os. Wilga
Post
autor: pawcio » 19 paź 2010, 14:39
Wówczas mogłyby tamtędy jeździć wszystkie autobusy (prywatne, PKS-y itp.), dzięki czemu znacząco by została przekroczona przepustowość.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36691
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 19 paź 2010, 14:50
Delfino pisze:A a nie rozumiem co szkodzi po prostu wytyczyć buspas na torowisku?
Buspas można wyznaczyć na jezdni, torowisko nią nie jest.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
MichalJ
- Posty: 15236
- Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33
Post
autor: MichalJ » 19 paź 2010, 15:00
A niby czym? Jeśli to nie jest jezdnia, to w ogóle autobusem tam nie wolno wjechać.
Na Nowowiejskiej też tor nie jest w jezdni?