O Kolejach Mazowieckich - KM
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Znawcą oczywiście nie jestem ale np. na projektowaniu linii kolejowych się co nieco znam, podejrzewam że lepiej, niż spora część użytkowników - a gdy czegoś nie wiem, to wprost o tym piszę.
Problem w tym, że tu się nie bardzo da dyskutować, bo chamstwo się praktycznie bezkarnie pleni. Z mojej strony EOT.
Problem w tym, że tu się nie bardzo da dyskutować, bo chamstwo się praktycznie bezkarnie pleni. Z mojej strony EOT.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Mieszkańcy Rembertowa i okolic dziekują jakiemuś "inteligentnemu" inaczej z KM za zmainę rozkłądu jazdy ...
Pociąg 7: 16 z Rembertowa do Łowicza, który doskonale rano odciążał SKM, po przybyciu na Wschodnią stoi sobie..... radośnie do 7:45 !!!!!
Dziękujemy - czemu zawsze coś co działa fajnie i się sprawdza to jakiś $%^%$ musi zepsuć???
Pociąg 7: 16 z Rembertowa do Łowicza, który doskonale rano odciążał SKM, po przybyciu na Wschodnią stoi sobie..... radośnie do 7:45 !!!!!
Dziękujemy - czemu zawsze coś co działa fajnie i się sprawdza to jakiś $%^%$ musi zepsuć???
Kolejny etap remontu przejść podziemnych we włochach? Co prawda lepiej gdyby stał na zachodniej, ale tam może akurat nie ma miejsca...PePe pisze: Mieszkańcy Rembertowa i okolic dziekują jakiemuś "inteligentnemu" inaczej z KM za zmainę rozkłądu jazdy ...
Pociąg 7: 16 z Rembertowa do Łowicza, który doskonale rano odciążał SKM, po przybyciu na Wschodnią stoi sobie..... radośnie do 7:45 !!!!!
Dziękujemy - czemu zawsze coś co działa fajnie i się sprawdza to jakiś $%^%$ musi zepsuć???
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... kiem_.html
Kolej przeprasza i wyjaśnia, kto był "kierownikiem"
Koleje Mazowieckie przepraszają naszą czytelniczkę, która opisała swoją podróż do Mińska Mazowieckiego.
W związku z listem opublikowanym na łamach "Gazety Stołecznej" z 2 listopada dotyczącym zdarzenia podczas podróży pociągiem Kolei Mazowieckich informuję, że zostało podjęte postępowanie wyjaśniające. Jeżeli potwierdzi się, że pracownik spółki zachował się niestosownie, tj. w opisany przez podróżną sposób, zostaną wobec niego wyciągnięte konsekwencje.
Jednocześnie pragnę podkreślić, że w pociągach Kolei Mazowieckich przedział dla osób z większym bagażem znajduje się w czole pociągu, za czynną kabiną maszynisty i jest udostępniony podróżnym bez żadnych ograniczeń. Drużyny konduktorskie zobowiązane są do informowania pasażerów o możliwości zajmowania miejsc w tym przedziale. Zgodnie z § 3 ust. 4 Instrukcji dla kierownika pociągu, konduktora i kontrolera podstawowym miejscem, w którym powinna znajdować się drużyna konduktorska, jest skład pociągu. Za zaistniałą sytuację Panią Agatę Cieślę serdecznie przepraszam.
>>> Przeczytaj list, na który odpowiadają Koleje Mazowieckie: Frajerka i kierownik w pociągu o 17.28 do Warszawy
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Z Ryjku Kolejowego :
Rynek Kolejowy, za Agencją Fitch pisze: Fitch nadał Kolejom Mazowieckim ratingi “BBB”/”BBB+”
Fitch Ratings nadał długoterminowe ratingi dla Kolei Mazowieckich w walucie zagranicznej „BBB”, w walucie krajowej „BBB+” oraz długoterminowy rating krajowy „AA-(pol)”.
Jednocześnie Fitch nadał oczekiwany długoterminowy rating w walucie zagranicznej „BBB” dla planowanych euroobligacji na kwotę 100 mln euro, których emitentem będzie Koleje Mazowieckie Finance AB - spółka celowa należąca do Kolei Mazowieckich. Płatności dla obligatariuszy są bezwarunkowo i nieodwołalnie poręczone przez Koleje Mazowieckie.
Ostateczny rating dla obligacji będzie nadany po otrzymaniu dokumentów potwierdzających warunki przygotowywanej emisji. Ratingi Kolei Mazowieckich (KM) są powiązane z ratingami województwa mazowieckiego (A-/A/Negatywna), co odzwierciedla dominującą rolę województwa w działalności, finansowaniu i strategii spółki. Do oceny ratingowej KM Fitch zastosował kryteria dla podmiotów, w których JST posiadają udziały większościowe. Ratingi KM są o dwa stopnie skali ratingowej niŜsze od ratingu województwa. Ratingi odzwierciedlają regularne dochody spółki generowane na bazie umowy ramowej z województwem mazowieckim, ryzyko wystąpienia rozbieŜności pomiędzy terminami przekazywania dotacji, a obsługą obligacji oraz wysokie wydatki na inwestycje finansowane długiem. Ratingi biorą równieŜ pod uwagę ryzyko polityczne przejawiające się m.in. w częstych zmianach we władzach spółki. Negatywna perspektywa ratingów odzwierciedla negatywną perspektywę ratingów dla województwa mazowieckiego.
W 2009 roku przychody ogółem spółki wyniosły 499,9 mln zł, z czego 43% stanowiły przychody ze sprzedaży biletów a 37% z dotacji z województwa mazowieckiego. Spółka posiada 15-letnią ramową umowę z województwem na świadczenie kolejowych przewozów, na bazie której są zawierane umowy roczne zapewniające spółce regularne płatności oraz rozsądny zysk. W 2009r. kwota dotacji wyniosła 183,7 mln zł, a zysk brutto wyniósł 7,9 mln zł. W 2010r. kwota dotacji wzrośnie do 193,5 mln zł. Fitch zwraca uwagę, że opóźnienia w podpisywaniu rocznych umów, jak miało to miejsce w lutym 2010r., skutkowały późnieniem w przekazywaniu dotacji. Jednak ryzyko opóźnień płatności dla obligatariuszy jest zabezpieczone przez środki na rachunkach spółki.
W latach 2010-2011 KM planuje wysokie wydatki inwestycyjne (611,7 mln zł) na odnowę taboru kolejowego finansowane ze środków unijnych i emisji euroobligacji 100 mln euro (ok. 400 mln zł), co spowoduje występowanie ryzyka kursowego oraz ryzyka refinansowania. Fitch zauważa, że spółka nie ma doświadczenia w realizacji dużych inwestycji finansowanych ze środków UE i w związku z tym może być narażona na ryzyko konieczności zwrotu dotacji unijnych. Częste zmiany władz spółki i brak planowania długoterminowego oraz silna zależność od wsparcia przez województwo stanowią wyzwanie dla spółki.
Obniżenie ratingu województwa mazowieckiego spowoduje obniżenie ratingu dla spółki. Zmiana statusu spółki lub niepodpisanie umowy rocznej na czas może spowodować również obniżenie ratingu. Koleje Mazowieckie są spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, której właścicielem jest Województwo Mazowieckie. Spółka świadczy usługi publicznych przewozów kolejowych na liniach kolejowych o łącznej długości 1.144 km.
(źródło: Fitch, 9 listopada 2010)
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Jakbym nie próbował sumować, wychodzi 80%. A co z pozostałymi 20% ? Dochody własne/inne, czy ktoś źle przepisał dane ?rynek kolejowy pisze:W 2009 roku przychody ogółem spółki wyniosły 499,9 mln zł, z czego 43% stanowiły przychody ze sprzedaży biletów a 37% z dotacji z województwa mazowieckiego.
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504
Mam pytanie, czy kierownik pociągu ma obowiązek znać trasę i przystanki przez ktore jedzie jego pociąg?????
Dziś rano bardzo się zdziwilem w pociągu S-9 obsługiwanego przecież przez pracowników KM odjeżdającego o 7.33 z Gdańskiej, na pytanie czy pociąg ten jedzie przez Żerań kierowniczka pociągu odpowiedziała że NIE WIE. Nie dziwię sie oburzeniu pasażerek że to nadaje się do gazety, zresztą nie jest to po raz pierwszy. Identyczną odpowiedz usłyszał kiedyś w pociągu do Nasielska, pasażer pytał wtedy o Legionowo
Nie najlepiej świadczy to kwalifikacjach pracowników KM
Dziś rano bardzo się zdziwilem w pociągu S-9 obsługiwanego przecież przez pracowników KM odjeżdającego o 7.33 z Gdańskiej, na pytanie czy pociąg ten jedzie przez Żerań kierowniczka pociągu odpowiedziała że NIE WIE. Nie dziwię sie oburzeniu pasażerek że to nadaje się do gazety, zresztą nie jest to po raz pierwszy. Identyczną odpowiedz usłyszał kiedyś w pociągu do Nasielska, pasażer pytał wtedy o Legionowo
Nie najlepiej świadczy to kwalifikacjach pracowników KM
Ma obowiązek. Kierownicy pociągu maja - tak samo jak maszyniści- karty znajomości szlaku. Jak nie ma wpisanej znajomości szlaku, to nie wolno Mu jechać na daną linię.
Walnij skargę - nauczy się nazw stacji przez które jedzie.
Walnij skargę - nauczy się nazw stacji przez które jedzie.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Premo pisze:Aż nie chce mi się w to wierzyć żeby kierowniczka nie znała trasy pociągu. Zwłaszcza że kierownicy nie mają stałych obiegów więc na pewno jechała tą trasą dziesiątki, jeśli nie setki razy. Myślę że z jej strony była to czysta złośliwość albo lenistwo.
No niestety, słyszałem to na własne uszy, w innym przypadku też miłbym problemy aby uwierzyć. Chociaż przypomniało mi się jeszcze jedno, jakiś czas temu kierownik szynobusu do Sierpca wprowadził mnie w błąd, dopiero potem skapowalem się że nie znał ABSOLUTNIE trasy po której jechał, ba pomyliły mu się nawet kierunki jazdy