Pytanie czy dla Chorwatów z Osijeku tych 10 PLN to taka zaporowa cena? Dla nas być może brzmi egzotycznie i drogo...W Osijeku wprowadzono system podobny do tego, o którym pisze Aligator. Oprócz tego można kupić papierowy bilet u motorniczego za jakąś astronomiczną kwotę (~10 złotych jednorazowy).
Reforma stref biletowych
Moderator: JacekM
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
Karta imienna dla stałych pasażerów (okresówki imienne), pre-paid dla przyjezdnych i sporadycznie korzystających z komunikacji.Aligator pisze:Z tym tylko że w takim wypadku padnie obecnie forsowana idea "spersonalizowanej karty miejskiej" - bo mając "store value" (czyt. prepaid) nie ma powodu byś miał kartę imienną,
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Tak w sumie to ja nei mówię tu o obniżeniu kosztów - bo takiej opcji nie ma, mówię jedynie o urealnieniu ich. Oczywistym jest dla mnie że przy taryfie odcinkowej taki dojazd z "Tarcho" będzie droższy niżobecnie (bo nawet jeśli zachowasz bilety abonamentowe to prawdopodobnie pójdą one w górę) - aczkolwiek gdyby się zastanowić czemu miałoby być inaczej...Każda propozycja której celem byłoby obniżenie dla pasażera kosztów przejazdu nie przejdzie.
Za to zdecydowanie zyskają ludzie jeżdżący małe dystanse.
Np. chcesz się gdzieś dostać na małą odległość - pytanie co zrobisz pójdziesz pieszo np. 3 przystanki czy zapłacisz 3 PLN za podjazd 1,2 km? - dla większości odpowiedź oczywista - 10 min spacerku.
Karta imienna dla stałych pasażerów (okresówki imienne), pre-paid dla przyjezdnych i sporadycznie korzystających z komunikacji.
Teoretycznie owszem ale praktycznie już raczej bardziej się to komplikuje - mając krótkie przejazdy nie kupisz "okresówki" bo Ci się najzwyczajniej nie opłaci - co odbije się na mniejszych wpływach z abonamentu i podniesieniu jego kosztu.
Niby nie jest jakoś wiele takich osób ale zawsze jakiś odsetek będzie, jeśli dodać to tego fakt że prepaid będzie biletem na okaziciela to wiele podmiotów korzystających dotychczas z abonamentu na okaziciela (przedsiębiorcy, firmy, a nawet osoby fizyczne) wybierze "prepaid" - bardziej logiczne rozwiązanie).
Stąd myślę że ich popularność może spaść - no ale to tylko moja teoria i nie musi mieć miejsca.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
W skrócie są dwie strefy bo ZTM oczekuje że podwarszawskie gminy pokryją koszty utrzymania komunikacji a gminy nie chcą płacić tyle ile życzy sobie ZTM, w związku z czym za bilety więcej płacą "klienci indywidualni" - niby można to przybrać w ładne piórka ale po co??:)Premo pisze:Może tak z innej beczki. Jaki jest sens istnienia biletów jednorazowych na 2 strefy?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dość spory, biorąc pod uwagę liczbę pasażerów zeń korzystających. Za to śladowo wykorzystane są bilety dziewięćdziesięciominutowe oraz jednorazowe międzyszczytowe.Premo pisze:Może tak z innej beczki. Jaki jest sens istnienia biletów jednorazowych na 2 strefy?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Czy ja wiem? Jak ostatnio jechałem do Rzakty (a mam kartę na I strefę) kupiłem bilet 90-minutowy, wolałem już skasować jeden bilet (nawet troszeczkę drożej) niż pilnować kiedy skasować drugi bilet. Co do kiosków to w mojej okolicy jest jeden co ma tylko 20-minutowe, inny jeszcze 40-minutowe. A znam taki co ma wszystkie bilety nawet 90-minutowe czy międzyszczytowe.Premo pisze:90 można spokojnie zlikwidować. Pasażerowi korzystniej jest kupić 2x40 minut. Z resztą pewnie i tak są ciężko dostępnefik pisze:Za to śladowo wykorzystane są bilety dziewięćdziesięciominutowe oraz jednorazowe międzyszczytowe.