Solarisy U18 - dostawa 2010+2011

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 lis 2010, 20:48

Podoba mi się w serii 83xx, że na krańcu przed odjazdem jest wewnątrz pojazdu komunikat dźwiękowy o numerze linii i kierunku. :smile:

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 28 lis 2010, 14:52

W Londynie takie komunikaty zdarzają się średnio co 1-2 przystaneki. Zdecydowanie poprawia to informacje w zapełnionym do granic CitaroG przy Trafalgar Sq.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 28 lis 2010, 22:18

Niby te nowe bonusowe solarisy prawie oprócz tapicerki nic się nie różnią ale ja zauważyłem małą choć istotną różnicę. Otóż do oświetlenia wnętrza zastosowano leprze jaśniejsze świetlówki linowe (droższe o około 10 zł. od najzwyklejszych na sztuce) dzięki temu wnętrze nabrało cieplejszej barwy.
I teraz jakoś się dało zanotować bądź co bądź identiko jak w MAN-nie przyciski otwierania drzwi gdzie "drzwi"podświetla się na zielono, a "stop" na czerwono. W MAN-nie od początku się dało a solarisie dopiero teraz.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 28 lis 2010, 22:21

fluger pisze:Niby te nowe bonusowe solarisy prawie oprócz tapicerki nic się nie różnią
rura wydechowa jest na dole
I teraz jakoś się dało zanotować bądź co bądź identiko jak w MAN-nie przyciski otwierania drzwi gdzie "drzwi"podświetla się na zielono, a "stop" na czerwono. W MAN-nie od początku się dało a solarisie dopiero teraz.
W mobilisowych A0xx (U8,6 i U12) już tak było.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 29 lis 2010, 0:43

Różnią się jeszcze czymś - w najnowszych solarisach z R-10 przycisk wyłączający CG nie zamyka także drzwi, jak we wcześniejszych wersjach. Kierowca musi wyłączyć CG i potem zamknąć drzwi innym przyciskiem, tak jak w MAN-ach. A we wcześniejszych wersjach kończenie CG również zamykało drzwi (tak było chyba choćby w najstarszych solarisach z Ostrobramskiej i Woronicza).

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 29 lis 2010, 19:53

fraktal pisze:Różnią się jeszcze czymś - w najnowszych solarisach z R-10 przycisk wyłączający CG nie zamyka także drzwi, jak we wcześniejszych wersjach. Kierowca musi wyłączyć CG i potem zamknąć drzwi innym przyciskiem, tak jak w MAN-ach.
To chyba nie do końca tak. Wraz z wyłączeniem CG zamykają się wszystkie drzwi z wyjątkiem pierwszych. Chyba że różnie jest w różnych egzemplarzach. ;)

ODPOWIEDZ