Porządki na południu (117, 519)

Moderator: Wiliam

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 25 sty 2011, 10:03

cóż, co się dziwić skoro ZTM przedobrzył i jak to często w jego przypadku nie pomyślał.

wystarczyło zrobić ze 117 dwie linie - na tych odcinkach gdzie ma wykorzystanie - czyli w części gocław-centrum i wilanów-mokotów
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36639
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sty 2011, 10:07

Gocław - Centrum i Wilanów - Służewiec, jeśli już.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 25 sty 2011, 10:09

A nie koszerniej byłoby Gocław - Rondo Waszyngtona? Przecież są tramwaje.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36639
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sty 2011, 10:13

Nie. Na tak małej odległości strata na przesiadkę będzie większa, niż zysk z jazdy tramwajem (a nawet jego brak, biorąc pod uwagę buspas). Takie rzeczy się robi na dalszych odległościach, bo wtedy mają sens.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 25 sty 2011, 10:13

Bastian pisze:Gocław - Centrum i Wilanów - Służewiec, jeśli już.
ten ostatni będący częscią Mokotowa :P

a czy rozsądne by było wydłużenie 165 do Wilanowa?
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36639
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sty 2011, 10:14

165, 217, 239... nie za dużo tego? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36639
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sty 2011, 10:18

Tak patrząc na częstotliwości - mógłbym sobie wyobrazić połączenie 165 i 217 w jedną linię. No ale to i tak nie załatwia połączenia Wilanowa z Wałbrzyską (nie twierdzę, że koniecznego).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 25 sty 2011, 10:21

Bastian pisze:Nie. Na tak małej odległości strata na przesiadkę będzie większa, niż zysk z jazdy tramwajem (a nawet jego brak, biorąc pod uwagę buspas). Takie rzeczy się robi na dalszych odległościach, bo wtedy mają sens.
Mi się wydawało że robi się przede wszystkim by ukrócić duble szyny, a nie poprawiać komukolwiek czas dojazdu.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 25 sty 2011, 10:27

Bastian pisze:17 co 5 minut to mało do Śródmieścia? :shock:
17 nie jedzie do Śródmieścia ;-)
mariow pisze:wystarczyło zrobić ze 117 dwie linie - na tych odcinkach gdzie ma wykorzystanie - czyli w części gocław-centrum i wilanów-mokotów
Dokładnie, wystarczy zrobić 2 linie:
Gocław - Mokotów - Spartańska (dojazd do szpitala MSW) (bo na Odyńca pętli już nie odtworzymy, a Spartańska jest najbliżej
Wilanów - Wałbrzyska - Służewiec przemysłowy - Zajezdnia Woronicza.

Tylko czy na Spartańskiej zmieszczą się dwie linie?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 25 sty 2011, 10:34

Bastian pisze:Nie. Na tak małej odległości strata na przesiadkę będzie większa, niż zysk z jazdy tramwajem (a nawet jego brak, biorąc pod uwagę buspas). Takie rzeczy się robi na dalszych odległościach, bo wtedy mają sens.
w takim razie podobne argumenty powinny mieć zastosowanie np do 191 i "rewelacyjnej" przesiadki na Naruciaku
Bastian pisze:165, 217, 239... nie za dużo tego? :-k
nie wydaje mi się. 217 i 239 mają za zadanie dowieźć do metra Wilanowska mieszkańców rejonów gdzie owo 165 by nie dotarło

[ Dodano: |25 Sty 2011|, 2011 10:35 ]
Dokładnie, wystarczy zrobić 2 linie:
Gocław - Mokotów - Spartańska (dojazd do szpitala MSW) (bo na Odyńca pętli już nie odtworzymy, a Spartańska jest najbliżej
no raczej nie dokładnie, a raczej zupełnie przeinaczasz sens

[ Dodano: |25 Sty 2011|, 2011 10:36 ]
JacekM pisze:Mi się wydawało że robi się przede wszystkim by ukrócić duble szyny, a nie poprawiać komukolwiek czas dojazdu.
już w tym wątku poruszałem 117 do R.Waszyngtona
PURA VIDA!

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 sty 2011, 10:48

Piottr pisze:
Bastian pisze:17 co 5 minut to mało do Śródmieścia? :shock:
17 nie jedzie do Śródmieścia ;-)
A od kiedy okolice Dworca Centralnego nie są w Śródmieściu? :shock:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36639
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sty 2011, 10:54

JacekM pisze:
Bastian pisze:Nie. Na tak małej odległości strata na przesiadkę będzie większa, niż zysk z jazdy tramwajem (a nawet jego brak, biorąc pod uwagę buspas). Takie rzeczy się robi na dalszych odległościach, bo wtedy mają sens.
Mi się wydawało że robi się przede wszystkim by ukrócić duble szyny, a nie poprawiać komukolwiek czas dojazdu.
Ukrócanie dubli ci nie wyjdzie, jeśli znacznie (procentowo) wydłużysz dużej grupie czas przejazdu. Inaczej by wyglądała sytuacja, gdyby na Poniatoszczaku autobusy tkwiły, jak na np. Grójeckiej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 25 sty 2011, 10:54

Flash8222 pisze:A od kiedy okolice Dworca Centralnego nie są w Śródmieściu?
17 jedzie na Centralny. A Centralny to w zasadzie Emilii Plater. A Emilii Plater to PKiN, a PKiN to metro Centrum. A metro Centrum to Domy Centrum, Rotunda, Filharmonia, pl. Powstańców. Wszystko w zasadzie w strefie dojścia :)
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36639
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sty 2011, 10:57

mariow pisze:w takim razie podobne argumenty powinny mieć zastosowanie np do 191 i "rewelacyjnej" przesiadki na Naruciaku
Tylko że tu nie są spełnione warunki inne, o których już pisałem (szyna, odległość od centrum itp.).

No i jeszcze jedno: Gdyby Gocław zawsze miał tylko dojazd do Ronda Waszyngtona, wolałbym stamtąd zabierać linią co 3 minuty, niż ją wydłużać do centrum. Ale było inaczej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 25 sty 2011, 11:10

JacekM pisze:
Bastian pisze:Nie. Na tak małej odległości strata na przesiadkę będzie większa, niż zysk z jazdy tramwajem (a nawet jego brak, biorąc pod uwagę buspas). Takie rzeczy się robi na dalszych odległościach, bo wtedy mają sens.
Mi się wydawało że robi się przede wszystkim by ukrócić duble szyny, a nie poprawiać komukolwiek czas dojazdu.
Takie rzeczy dotyczą jednak tylko Ursusa, w innych rejonach miasta nie ma to zastosowania. I nie ma ani poprawy dostępności do szyny (braki taborowe), ani poprawiania czasu dojazdu (czarnuch nie będzie szybszy) w końcu nie będzie również utrzymania częstotliwości ani regularności (nowy twór będzie stał w tych samych korkach + RZS).

A apropo tematu to czemu akurat skrócenie 117 ma być od strony Wilanowa a nie od Gocławia, bo? Gocław ma za mało autobusów bezpośrednio do Centrum?
A Wilanów miałby przez pozostawienie 117 na odcinku np Wilanów - Rakowiecka Kościół (czy jakoś tak ;)) dojazd i do metra, galerii, szpitala itd.. A po zmianach wychodzi na to, że ludzi jeżdzą tylko do metra i nic więcej.

ODPOWIEDZ