SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 11 sty 2011, 8:00

a to maszynista nie ma żadnej sygnalizacji zamkniecia wszystkich drzwi?jak jest to w tramwajach czy metrze.Podejrzewam,że jest taka sygnalizacja wiec za dupe powinno się wziąć maszyniste przede wszystkim.
No generalnie w SKM każdy tabor ma takową sygnalizację*

*-nie dotyczy kibli z skm 3miasto więc tego z filmu też :)

Awatar użytkownika
PIRAT
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2011, 0:44
Lokalizacja: Praga

Post autor: PIRAT » 24 sty 2011, 20:20

Jesienią jak jechałem przez Pruszków to zobaczyłem tablicę kierunkową SKM:
S-90 Radzymin
Czy ktoś wie co to za linia czy to tak dla jaj ktoś wpisał?

kebe

Post autor: kebe » 24 sty 2011, 20:26

PIRAT pisze:Jesienią jak jechałem przez Pruszków to zobaczyłem tablicę kierunkową SKM:
S-90 Radzymin
Czy ktoś wie co to za linia czy to tak dla jaj ktoś wpisał?
Co to był za pojazd i gdzie w Pruszkowie ?

Awatar użytkownika
PIRAT
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2011, 0:44
Lokalizacja: Praga

Post autor: PIRAT » 24 sty 2011, 20:39

kebe pisze:
PIRAT pisze:Jesienią jak jechałem przez Pruszków to zobaczyłem tablicę kierunkową SKM:
S-90 Radzymin
Czy ktoś wie co to za linia czy to tak dla jaj ktoś wpisał?
Co to był za pojazd i gdzie w Pruszkowie ?
To był skład 14WE albo 19WE przed stacją Pruszków stał.

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 26 sty 2011, 23:34

Obrazek
napisał:
Z lotniska Okęcie bez wspólnego biletu?

W czerwcu mają zakończyć się prace na budowie tunelu łączącego port lotniczy im. Chopina w Warszawie z linią kolejową Warszawa - Radom. 13 pociągów do obsługi połączenia z lotniska do centrum miasta zamówiła warszawska SKM, a 16 - Koleje Mazowieckie. Nie jest jednak pewne, czy pasażerowie na tej trasie skorzystają ze wspólnego biletu dla obu przewoźników.

W ramach wspólnego biletu pasażerowie Kolei Mazowieckich mogą podróżować na terenie Warszawy i okolic na postawie biletów ZTM na okres doby i dłuższych. Wydawałoby się to dogodnym rozwiązaniem również dla osób przylatujących na kilka dni do Warszawy - choćby w trakcje euro 2012.
Tymczasem według przedstawicieli warszawskiej SKM, ZTM wcale nie musi być zainteresowany obsługą lotniska przez dwóch przewoźników. SKM jako przewoźnik miejski otrzymał dofinansowanie na zakup taboru do obsługi portu lotniczego im. Chopina i ma zagwarantowane dopłaty do biletów z budżetu miasta. Elfy, które zamówiła SKM mają odjeżdżać z lotniska co 15 minut i według osób z zarządu tej spółki - częstsze połączenia mogą nie być potrzebne ZTM. Tym bardziej, że pociągi zamawiane przez Koleje Mazowieckie będą prawie dwa razy krótsze, a dofinansowanie na nie obejmuje obslugę modernizowanej linii E65 (tamtędy pojadą pociągi z Warszawy do lotniska w Modlinie), a nie portu im. Chopina.
- Nastawiamy się docelowo na obsługę połączenia linią SKM. W kwestii KM obecnie nie możemy podać odpowiedzi - poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik ZTM Igor Krajnow. Wstrzemięźliwość ze strony ZTM jest o tyle zastanawiająca, że organizator transportu w Warszawie latami dążył do wspólnej oferty biletowej na pozostałych liniach. Koleje Mazowieckie chciałaby wspólnego biletu także na nowo budowanej linii.
- Spółka „Koleje Mazowieckie -KM” jest zainteresowana wprowadzeniem oferty „Wspólny Bilet KM – ZTM” na odcinku łącznicy kolejowej do lotniska Okęcie. W tym celu m.in. podpisaliśmy umowę na zakup 16 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą skierowane do obsługi projektu lotniskowego (Modlin – Okęcie). W związku z powyższym spółka będzie prowadzić rozmowy w tej sprawie z Zarządem Transportu Miejskiego, który ponosi koszty finansowania wyżej wymienionej oferty - poinformowała "Rynek Kolejowy" Katarzyna Łukasik z Kolei Mazowieckich.
Na chwilę obecną wygląda na to, że pasażerowie linii lotniczych muszą liczyć się z koniecznością kupowania różnych biletów po przylocie do Warszawy, w zależności od przewoźnika. Pół roku przed ukończeniem linii "lotniskowej", po podpisaniu umowy przez KM na zakup pociągów, rozmowy na temat wspólnego biletu nie zostały nawet rozpoczęte.
źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/21407/Z_lo ... biletu.htm

Po cichu liczę na to, że ZTM wycofa się z tworzenia linii S-2 Lotnisko - Legionowo. Mieszkańcy Legionowa będą i tak mieli szybki dojazd na lotnisko a ZTM mógłby się skupić na zwiększaniu częstotliwości SKM. Pociąg co 15 minut do Sulejówka? Bajka! Przy takiej częstotliwości można mówić już o poważnym systemie szybkiej kolei miejskiej. Czy tylko linia średnicowa nie pęknie w szwach?

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 27 sty 2011, 7:27

Co kończy się obecnie na Zachodnim/Woli/Gdańskim:
- S2 do Miłosnej
- S9 do Legionowa
- KM2 do Miłosnej, Mińska i Siedlec
- KM9 do Legionowa i Działdowa

Możliwe kombinacje dla lotniska:
S2+KM2
S2+KM9
S9+KM2
S9+KM9

Nadmiar wyboru;)

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 895
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 01 lut 2011, 15:36

Przegubowiec pisze:SKM weźmie w leasing pociągi z Newagu?
Niedziela, 23 stycznia 2011 21:25

Jak podaje serwis Rynek kolejowy, po wstępnym przejrzeniu ofert w przetargu na leasing sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych dla SKM Warszawa, wydaje się, że najlepszą ofertę złożył nowosądecki Newag. Jego pociągi mają być znacząco tańsze, a w przypadku pozostałych kryteriów trudno wybrać jednoznacznego faworyta. Czy zatem niebawem na stołecznych torach zobaczymy sześcioczłonowe pociągi z nowosądeckiej fabryki? Czas pokaże.

źródło: Przegubowiec
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 01 lut 2011, 15:45

No i takie składy powinny zaspokoić S9 i KM mówimy papa. Ile EN57 jeździ obecnie na S9? Wcześniej szukałem ale jest tylko o S1 i S2.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 lut 2011, 16:01

mamadoo pisze:Po cichu liczę na to, że ZTM wycofa się z tworzenia linii S-2 Lotnisko - Legionowo. Mieszkańcy Legionowa będą i tak mieli szybki dojazd na lotnisko a ZTM mógłby się skupić na zwiększaniu częstotliwości SKM.
Linia Legionowo - Okęcie będzie połączeniem dwóch relacji. Nikt nie powiedział, że tylko z Legionowa na Okęcie mają jeździć pasażerowie.
mamadoo pisze:Czy tylko linia średnicowa nie pęknie w szwach?
Nie - po prostu będzie na nią wpuszczona tylko konkretna ilość osób.

Co do obsługi Okęcia, to jednak jestem pewien, że będzie wspólny bilet z KM-ami. Bo KM-y będą na Okęcie jeździć obojętnie czy się to będzie ZTM podobać czy nie - PLK ma jasne zasady dostępu do infrastruktury i nie może odmówić KM-om wjazdu co drugim pociągiem.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 08 lut 2011, 1:03

Obrazek

SKM: pociągi bez dachu nad głową

Szybkiej Kolei Miejskiej przybędzie w tym roku 13 pociągów. Ale nie ma dla nich stacji techniczno-postojowej. Teraz miasto rozpaczliwie próbuje pozyskać od PKP teren na Odolanach.


SKM dysponuje dziś 12 pociągami z zakładów Newag Nowy Sącz: czterema opływowymi 19WE (tzw. torpedy) i ośmioma składami 14WE poprzedniej generacji. Do tego dochodzi sześć wyeksploatowanych składów EN57 i EN71 z dawnego Pafawagu.

Coraz bliżej jest do realizacji umowy z PESĄ na zakup 13 pociągów Elf za 299 mln zł – do obsługi Lotniska Chopina. Według prezesa SKM Leszka Walczaka, pierwsze pociągi Elf dotrą do stolicy w maju, a ostatnie przed końcem tego roku.

– Pociągi SKM nocują na przypadkowych bocznicach. Spółka trzyma też pociągi kątem w bazach np. Kolei Mazowieckich, słono płacąc za dostęp do infrastruktury. Kiedy spółka się rozrośnie o kolejnych 13 składów, tak się nie da funkcjonować – mówi informator z branży kolejowej.

Władze Warszawy mają świadomość nadciągającego problemu z obsługą taboru.

– Trwają rozmowy z PKP InterCity w sprawie dzierżawy terenu ich stacji postojowej Szczęśliwice. To byłby dobry teren dla SKM – mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.

Jak się dowiedzieliśmy, w negocjacjach z kolejarzami pojawił się nieoczekiwany problem. Po ostatnich dymisjach zarządzonych przez ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka w spółkach PKP nie ma z kim rozmawiać. Urzędnicy pocieszają się, że kontrakt na 13 pociągów dla lotniska przewiduje obsługę techniczną taboru przez trzy lata przez producenta. PESA będzie robić to w siostrzanych zakładach ZNTK Mińsk Mazowiecki.

SKM ma wstępną koncepcję budowy od podstaw własnej bazy techniczno-postojowej dla 50 – 60 pociągów. Szacowany koszt to 200 mln zł. Dla tej inwestycji nie ma jednak pieniędzy ani terenu. Ratusz oddał idealny grunt przy ul. Marywilskiej kupcom ze Stadionu Dziesięciolecia.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,565053_ ... glowa.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 08 lut 2011, 9:12

No to ciekawie się zapowiada, a gdzie teraz nocują wszystkie składy?
Tylko bym prosił o jakieś precyzyjniejsze dane ;-) ,
Pamiętam jak raz widziałem 14WE nocującą w Pruszkowie.
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Walas
Posty: 17247
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 08 lut 2011, 9:21

Desert pisze:Pamiętam jak raz widziałem 14WE nocującą w Pruszkowie.
I chyba nadal nocuje :-k
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 08 lut 2011, 9:46

90% składów SKM nocuje na Grochowie. 4 sztuki 19WE na przeglądy zjeżdżają do Tłuszcza.
W Pruszkowie to jeden czy dwa i tak samo w Otwocku- nie mam przy sobie ich obiegów więc dokładnie nie jestem w stanie powiedzieć. Wiem ze rano tak w godz.4-5 to z Grochowa praktycznie tylko SKM wyjeżdża.
Z KM-ów to tylko pociąg 201, 301 i 203.
W dzień świąteczny to pierwszy KM z Grochowa jest przed 5 rano.
Swoja droga - o braku szopy dla SKM-ki wiadomo nie od dziś. ,,Żw'' dopiero się obudziło?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

robbo2k

Post autor: robbo2k » 08 lut 2011, 12:01

SKM ma dwa tory na przybyciu Grochowa, Sa to dwa skrrajne najblizej lini Otwockiej.
Kazdy z nich miesci bodaj maksymalnie 5 jednostek.

Czesto SKMki widze w Sochaczewie dzis rano stały tam dwie jednostki 14We w nowym malowaniu a wiec nie "106"

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 08 lut 2011, 12:11

Było już wiele razy o tym mówione - w Sochaczewie jest robione PO dla 14WE.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ