Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2011, 13:16

O Rembertowie jeszcze można dyskutować, ale jaki Grochów? 523 jest do rozwijania, a nie do zwijania - akurat rzadko która linia może się cieszyć tak zgodną opinią (choć wykonanie nierychliwe).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

nowy90
Zbanowany
Posty: 220
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:26

Post autor: nowy90 » 25 lut 2011, 13:24

mam nadzieje że to wreszcie zrobią, linia do Wiatraka co 10 min, nawet jak rozdzielona na Rembertów i Mokry Ług to zdecydowana poprawa...

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 25 lut 2011, 13:36

Bastian pisze:523 jest do rozwijania, a nie do zwijania
Owszem jest, owszem są "ale".

1. Przyśpieszenie tej linii powinno być priorytetem (co do 520 będzie jednak znacznie trudniej), zdjęcie PARKU MOCZYDŁO i MIĘDZYNARODOWEJ. Grzebanie przy OS. MAJDAŃSKA absolutnie odradzam.

2. Kraniec tej linii - podbijasz, ale masz na sporym odcinku końcowym (Szaserów) muchy, z Wiatracznej inaczej niż na wschód jak wiadomo nie można. Można się zastanowić nad krańcem tak jak dla linii cmentarnych, by uniknąć tego problemu, ale zostaje problem postojów i bardzo niewygodnego dojścia kierowców do ekspedycji na Wiatraku.

3. Inne wyjście - z zawrotką przy Wspólnej Drodze odpada, geometria na to nie pozwala.

4. Wywalenie 2 przystanków, ale jednocześnie koniec fikcji z Zakolem na żądanie, podbicie częstotliwości powinno w tym pomóc.

5. No i zostaje Wiatrak - to jest optymalna pętla dla 523. Natomiast poprawa 523 nie będzie mogła wiązać się z poprawą i przyśpieszeniem 520, jeśli coś nie pojedzie przez Rodziewiczówny lub ogólnie z Zapłowiecza na czarno (może jednak zlitować nad 514 i przerobić na 1xx, Ruta wszak stwierdził, że skoro chcą jeździć przez TŁ to jeżdzą). A wyrównanie tu z pozostawieniem bałaganu tam = pozostawienie ogólnego bałaganu.

6. Zamieszana jest w to całą grupa innych linii jak 135 czy 158 (no i 182, mam nadzieję, że 382 ktoś się w końcu pozbędzie), dlatego, choć można 523 poprawić doraźnie, będzie to jednak implikować inne problemy.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2275
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 25 lut 2011, 13:38

Georg pisze:Jest zawrotka przez tory przed Biblioteką Narodową.
Ja niektóre 182 widziałem jak zawracają przy Metro Pole Mokotowskie na skrzyżowaniu.

PiotrekP
Posty: 3497
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 25 lut 2011, 14:15

Rosa pisze:
PiotrekP pisze:Dlaczego akurat 415 515?! Chcecie jeszcze bardziej zniechęcić pasażerów do jazdy tymi liniami? :hm:
Dokladnie, niech nikt nie będzie na tyle naiwny żeby myśleć że to ma polepszyć dojazd dla Grochowa. Teraz to będzie wygladało tak.
Po przerzuceniu na TŁ z przystanku M Politechnika 01 obie linie będa startowały z pustymi miejscami siedzacymi (nie ma tu porownania w stosunku do zapelnienia jakie generowały pl Konstytucji i Waryńskiego). Za miesiąc przeprowadzi sie pomiary z ktorych będzie wynikało że linie mają zapelnienie 28% w szczycie i w rezultacie w wakacje zostana skasowane (tzn skrocone do Wiatraka, efekt ten sam) i w rezultacie zarówno Rembertów jak i Grochow (który to teoretynie ma zyskac na tych zmianach) utracą połącznie z Politechniką o co w ZTMie ideolodzy teoretycy walcza od tak dawna.
Dokładnie o tym mówię. Większość - jak nie wszyscy - wsiada do autobusów na przystanku nr 11, nie 06 stąd widzisz Emdeggerze taką liczbę pasażerów a nie inną. Jeżeli Grochów tak bardzo potrzebuje "poprawy połączenia w relacji Grochów – Metro Politechnika" - cytat ZTM... stop! Niby teraz mają źle? Myślałem że Grochów jęczy o połączenie z GUSem. :-? Może i ZTM chce przez tą zmianę zmusić władze Rembertowa do reformy, jednak nie sądzę aby tak się stało. W poprzednich latach bardzo ładnie frekwencja w liniach 408 i 410 pokazała jak bardzo ludzie chcą korzystać z ZP Metro Politechnika 01 i 02. Było widać znaczną różnicę pomiędzy wymienionymi liniami, a skręcającymi w Waryńskiego. Doszło do likwidacji, po czym Gocław dostał linię po tej samej trasie skręcającą w Waryńskiego, Mokry Ług też- a teraz po d**** dostanie jak zwykle Rembertów. Jeśli Grochów potrzebuje takiego połączenia niech zacznie korzystać w końcu z 141 (teraz jeszcze bardziej podkręcone, brawo!) + przesiadka w puste wtyczki na 523, pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2011, 14:20

PiotrekP pisze:W poprzednich latach bardzo ładnie frekwencja w liniach 408 i 410
Analogia do niczego, żadna z nich nie jechała na Wiatrak, więc one akurat pasowały na Waryńskiego. Z kolei 415 i 515 zostają "przylepione" do 188 i 523, podczas gdy żadna inna linia z Waryńskiego na Wiatrak i Majdańską nie jedzie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 25 lut 2011, 14:29

Emdegger pisze:Cóż, porządek chwali się i ja uważam to za dobrą zmianę, choć przy 411 np. wygląda to na niekonsekwencję.
Wydaje mi się dość konsekwentne - wszystkie linie jadące na Grochów z przystankami na Al. Armii Ludowej, reszta na Waryńskiego. Szkoda tylko, że przez zabranie kolejnych linii z Waryńskiego 520 i 525 będą pękały w szwach, zapełniane przez tabun jadący z metra do Saskiej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2011, 15:18

520 ma być częściej, jeśli się nie mylę :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 25 lut 2011, 15:55

Bastian pisze:Z kolei 415 i 515 zostają "przylepione" do 188 i 523, podczas gdy żadna inna linia z Waryńskiego na Wiatrak i Majdańską nie jedzie.
Tyle że szczególnie w szczycie z tymi wszystkimi wtyczkami na 523 to z przystanku M Politechnika 01 już teraz często odjeżdżają autobusy z wolnymi miejscami siedzacymi (wiem bo 2x w tygodniu jezdżę autobusami z GUSu przez ten przystanek i widze co tam się dzieje)
Czy uważasz że ta zmiana dołoży nowych, czy też zmniejszy ilośc pasażerow w 415 i 515?
Wg mnie zmniejszy i ten projekt nie ma na celu stworzenia jakiejś nowej jakości i trasy z przyszlościa a powstał wyłacznie w celu uwalenia nielubianych linii.

Awatar użytkownika
niedofizyk
Posty: 144
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: niedofizyk » 25 lut 2011, 17:01

jasiu pisze:Szkoda tylko, że przez zabranie kolejnych linii z Waryńskiego 520 i 525 będą pękały w szwach, zapełniane przez tabun jadący z metra do Saskiej.
Może wtedy jednak pójdą na przystanek dla 523. Wszak będzie stamtąd sporo więcej kursów, a nie jest dużo dalej.
9. A poza tym czasem kręcą się tu jakieś autobusy...

nowy90
Zbanowany
Posty: 220
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:26

Post autor: nowy90 » 25 lut 2011, 18:59

A jak już ZTM dojrzy do zmian wskazane by były dwie linie np 143 Wiatraczna-Stary Rembertów i 243 Wiatraczna-Mokry Ług obie co 20 min skoordynowane co 10 z Wiatraka. Po co komu "pośpiech" który jeździ na około(515)? Chyba na brygadach wyszłoby się na 0.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 lut 2011, 19:00

Bastian pisze:520 ma być częściej, jeśli się nie mylę :-k
Będzie jeździło co 8/10/10. :smile:

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 25 lut 2011, 19:01

ashir pisze:
Bastian pisze:520 ma być częściej, jeśli się nie mylę :-k
Będzie jeździło co 8/10/10. :smile:
A nawet 6/10/8/10.

Awatar użytkownika
Gontar
(Rav5202)
Posty: 2281
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa - Witolin

Post autor: Gontar » 25 lut 2011, 20:58

Emdegger pisze:zdjęcie PARKU MOCZYDŁO i MIĘDZYNARODOWEJ. Grzebanie przy OS. MAJDAŃSKA absolutnie odradzam.
Odradzam obydwa - mają branie, przynajmniej MIEDZYNARODOWA. Prędzej Os. Wolska.
PiotrekP pisze:Jeśli Grochów potrzebuje takiego połączenia niech zacznie korzystać w końcu z 141 (teraz jeszcze bardziej podkręcone, brawo!) + przesiadka w puste wtyczki na 523, pozdrawiam!
No to powodzenia! =;
Rosa pisze:Tyle że szczególnie w szczycie z tymi wszystkimi wtyczkami na 523 to z przystanku M Politechnika 01 już teraz często odjeżdżają autobusy z wolnymi miejscami siedzacymi
Może dlatego że są źle skoordynowane? 3 minuty przed/po całce/dodatku. Skoro jeżdzą co 10 minu (czasem co 8) to może wyśrodkować do 5/4 minut po/przed całką/dodatkiem?
nowy90 pisze:Po co komu "pośpiech" który jeździ na około(515)?
Na około? A co lepiej przez Chłopickiego, Chełmżyńską? Na Wiatraku dużo osób wsiada. Ktoś może pamięta poprzednie wcielenie 515 (R-K - HUTA)?
Jak chcecie likwidować to może 514 zastąpić 515+173?

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 25 lut 2011, 21:06

Rav5202 pisze:Prędzej Os. Wolska.
Przesiadki na tramwaj. Następny proszzz.

ODPOWIEDZ