"Odchyłka" - GPS a rozkład jazdy

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 lut 2011, 21:17

Ale taka możliwość jest i w tej chwili... łączność jest, informacje spływają, nic tylko sterować. Mobilis przez radio potrafi bez GPS, więc MZA tym bardziej powinny.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lut 2011, 23:05

To czemu nie jest to praktykowane? I czy za sterowanie powinni odpowiadać przewoźnicy, czy ZTM (docelowo)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 27 lut 2011, 3:45

jak rozpoczęto instalowanie pierwszych urządzeń w tramwajach, celem było zrobienie z ekspedycji pomieszczeń tylko do celów socjalnych a z ekspedytorów pracowników socjalnych. Wszystkie zdarzenia, skróty i sterowania miały być wykonywane przez CR. TW jednak odstąpiło od tych celów...
MZA ma w ruchu ilość wozów ponad tysiąc. A na CR może 3-4 osoby (Koordynator i zazwyczaj dwóch dyspozytorów)
a tym bardziej co to za SB jak się wozów nie widzi. - Może do celów statystycznych, rozliczeń z ZTM to dobre ale nie do regulacji ruchem na krańcach.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 lut 2011, 12:09

Niewątpliwie sterowanie wszystkimi autobusami w Warszawie, a nie tylko kończącymi na wybranych pętlach (takimi z ekspedycjami), to byłaby nowa jakość. Zapewne wiążąca się z nowymi wydatkami np. na personel.

BTW, ilu jest ekspozytur w Wawie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Lonik
Posty: 491
Rejestracja: 30 cze 2010, 16:34
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Lonik » 27 lut 2011, 12:28


NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 27 lut 2011, 23:39

+Sadyba
(Dw. Centralny siedzi w radiowozie ZTM-u a Zachodni i Wilsona są w razie potrzeby przerzucenia pracownika pierwsze do zamknięcia.)
i jeszcze teoretycznie Ciszewskiego z ZTM melduje kierowców

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 28 lut 2011, 12:32

jeszcze teoretycznie Ciszewskiego z ZTM melduje kierowców
Bardzo teoretycznie, gdyż od początku roku zamknięta na głucho.

robbo2k

Post autor: robbo2k » 28 lut 2011, 12:46

Zacznijmyn od tego iz MZA to nie ZTM. Zeby miało to sens trzeba by pozwlić na skracanie i wyprawianie, wedle rozkładów innych brygad. Czyli w wypadku stada
brygad 2,3,4 wyprawiamy np 4 w planie a druga i trzecia a dyma na pusto goniac rozkład po trasie lub skrotem (wiwat pokrecone trasy)

A to wymaga zmiany rozkładów, czasu pracy itp w locie w ciagu dnia.... fikcja.
Zreszta widac to dobrze w TW gdzie kazdy skrot to 15 minut zalatwiania skrotu w ZTM i 20 sekund na realizacje zawrotki z powiadomieniem motorniczego.

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 28 lut 2011, 15:46

robbo2k pisze:Zacznijmyn od tego iz MZA to nie ZTM. Zeby miało to sens trzeba by pozwlić na skracanie i wyprawianie, wedle rozkładów innych brygad. Czyli w wypadku stada
brygad 2,3,4 wyprawiamy np 4 w planie a druga i trzecia a dyma na pusto goniac rozkład po trasie lub skrotem (wiwat pokrecone trasy)
ale takie coś to na krańcu a nie na trasie.
Inna sprawa że cel taki to "wyprowadzenie" linii z opóźnień, przy czym tez trzeba zapewnić regularne odjazdy z krańca.
Przykład TW i TSB po zatrzymaniu, brygady z zatrzymania (nawet kilka pod rząd są skracane, co powoduje brak wozów zarówno z krańca sterującego jak i przeciwległego

robbo2k

Post autor: robbo2k » 28 lut 2011, 16:04

Tylko majac położenie online można skracac po trasie. Przykładowo mamy opoznione 127 na tyle by na Rondzie Zeslanców zawrocic by ejchał w rozkład zamiast gnac do Włoch. Dzisiaj to niemozliwe a przy sledzeniu pojazdu i radiowej lacznosci jak najbardziej.

Zostaje problem wysadzonych pasazerów i tych czekajacych przed miejscem włączenia.
No ale z drugiej strony za miejscem włączenia byc moze jest dziura 40 minut

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lut 2011, 20:43

NR pisze:Przykład TW i TSB po zatrzymaniu, brygady z zatrzymania (nawet kilka pod rząd są skracane, co powoduje brak wozów zarówno z krańca sterującego jak i przeciwległego
TW ma trochę gorzej z prowadzeniem SB, bo co przyjedzie, to musi wyjechać. Mało gdzie można kręcić oberki na pętli.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 28 lut 2011, 22:57

robbo2k pisze: No ale z drugiej strony za miejscem włączenia byc moze jest dziura 40 minut
albo dwie następne brygady :D

[ Dodano: |28 Lut 2011|, 2011 22:59 ]
pawcio pisze:
NR pisze:Przykład TW i TSB po zatrzymaniu, brygady z zatrzymania (nawet kilka pod rząd są skracane, co powoduje brak wozów zarówno z krańca sterującego jak i przeciwległego
TW ma trochę gorzej z prowadzeniem SB, bo co przyjedzie, to musi wyjechać. Mało gdzie można kręcić oberki na pętli.
tylko że (przynajmniej w/g mnie) wóz który ciągnie cały peleton, lub chociaż jeden z pierwszej tury przyjazdów po zatrzymaniu powinien pojechać na całą trasę, a nie być skracany

ODPOWIEDZ