Wyjazdy i zjazdy przez całe miasto... (d. Zjaaaaaaazd)

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 maja 2011, 19:01

Glonojad pisze:Jeżeli zamkniemy trasę W-Z na tydzień, to część z tramwajów spokojnie będzie mogła zostać w zajezdni bo nie będzie potrzebna.
Ale z całą pewnością nie ma takiego "unijnego zakazu". Bo zaraz się dowiemy, że nie wolno pojechać nawet doraźnym objazdem z powodu wypadku...
To jest sytuacja wyjątkowa, bo zwiazana z remontem sieci i to w jednym z jej bardziej krytycznych miejsc.
I właśnie dlatego nic by się nie stało, gdyby wozy "dedykowane do czegoś tam" pojechały przez miesiąc inaczej.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 maja 2011, 19:20

MichalJ pisze:
Glonojad pisze:Jeżeli zamkniemy trasę W-Z na tydzień, to część z tramwajów spokojnie będzie mogła zostać w zajezdni bo nie będzie potrzebna.
Ale z całą pewnością nie ma takiego "unijnego zakazu". Bo zaraz się dowiemy, że nie wolno pojechać nawet doraźnym objazdem z powodu wypadku...
Nie wyobrażam sobie, gdyby takie coś mogło powstać w głowach Unii. To raczej zabetonowane myślenie z tamtej epoki. Nikt normalny w Unii nie podpisałby się pod tym, że tramwaj ma stać, a nie jeździć, bo trasa, na którą został kupiony, jest w remoncie.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 maja 2011, 21:49

MichalJ pisze:
Glonojad pisze:Jeżeli zamkniemy trasę W-Z na tydzień, to część z tramwajów spokojnie będzie mogła zostać w zajezdni bo nie będzie potrzebna.
Ale z całą pewnością nie ma takiego "unijnego zakazu". Bo zaraz się dowiemy, że nie wolno pojechać nawet doraźnym objazdem z powodu wypadku...
Zupełnie inna sytuacja, ale sprowadzenie do absurdu jest popularną sztuczką retoryczną.
To jest sytuacja wyjątkowa, bo zwiazana z remontem sieci i to w jednym z jej bardziej krytycznych miejsc.
I właśnie dlatego nic by się nie stało, gdyby wozy "dedykowane do czegoś tam" pojechały przez miesiąc inaczej.
Jak będziesz miał możliwość podejmowania takich decyzji, to z pewnością je podejmiesz. Ja akurat liznąłem trochę kwestii unijnych i kar za różne dziwne rzeczy, także takie, które zostały podjęte przed formalnym rozpoczęciem projektu w dziedzinach, które z projektem nie miały mieć nic wspólnego i zostały doń później dopisane, więc taki radosny bym w tej sprawie nie był.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3831
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 08 maja 2011, 0:08

Glonojad pisze:Tym niemniej, oprócz tych kilku przykładów, spektakularnych rzeczy do przeniesienia za bardzo nie ma - skoro R-2 ma wagony zakupione na trasę W-Z na przykład, to powinny się one na tej W-Zce pojawić.
To przepraszam bardzo, nie można na ten czas przenieść na inne zajezdnie? Np.: część Swingów z R-2 na ten czas przerzucamy na R-1. W Mobilisie można jakoś przenosić między Ursusem a Utratą w razie potrzeb.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 maja 2011, 0:42

Glonojad pisze:Z drugiej strony się ZTM dziwić, skoro i tak już pojawiają się głosy, że rozrósł się on nadmiernie a niepotrzebnie.
tylko niestety nie tam, gdzie trzeba.

[ Dodano: Nie 08 Maj, 2011 ]
Czemu dało się przyczepić rozkład do słupka na przystanku Pl. Narutowicza dla wysiadających dla jakichś 2-3 efemerycznych kursów 35 w czasie jakichś prac, a dla kursów zjazdowych niedasie?

Tu ten rozkład: viewtopic.php?p=625913#625913 (to było dopiero kuriozum - po co rozkład na tym przystanku, skoro raczej wątpliwe, żeby ktoś tu wsiadał w tym kierunku, skoro dalej był drugi przystanek, bardziej zgodny z kieurnkiem jazdy)?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 maja 2011, 11:05

Glonojad pisze:Pewne ograniczenia są, np. związane z projektami unijnymi (co mocno blokuje manewry np na 9 i 25), ale coś tam by się dało zrobić*, ale dla ZTM odpowiednia liczba rozkładowców "na stanie" jest niestety niewystarczająco istotna. Z drugiej strony się ZTM dziwić, skoro i tak już pojawiają się głosy, że rozrósł się on nadmiernie a niepotrzebnie. No to i mamy skutki.
Dodatkowo do czwartku 28.04 nie było pewne, czy zamknięcie wejdzie w przewidywanym kształcie, co nie wspierało zapału do prac.
Glonojad pisze:Np, żeby nie być gołosłownym, całki na 1 z R-2 zamienić na całki 7 z R-3 tudzież wolskie całki na ósemce (a jest ich 9) przekąć w zamian za całki na 18 (zjazd jako 20) czy całkę na 4 (jedna nieniska jest praska).
Na pewno gdyby na prace nad rozkładem mieć miesiąc, a nie cztery dni i nie być uwiązanym już stworzonym przypisaniem brygad do linii, można by rozdysponowanie zrobić lepiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 08 maja 2011, 20:16

Brawa dla 74 kursujące na trasach zjazdowych/dojazdowych:

ZAJEZDNIA ŻOLIBORZ - BANACHA (można było jako "1" zrobić...)
ZAJEZDNIA ŻOLIBORZ - WYŚCIGI
ZAJEZDNIA PRAGA - BANACHA (można było jak "25" zrobić...)

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 10 maja 2011, 14:34


Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 maja 2011, 14:35

Dyskusja o tym się toczy od tygodnia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 10 maja 2011, 14:44

3:26 - chyba najwcześniej opuszczający zakład tramwaj?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 10 maja 2011, 14:53

pawcio pisze:Dyskusja o tym się toczy od tygodnia.
Owszem, toczy się. Poniekąd sam ją zacząłem. Ja rozumiem, że było mało czasu aby pozmieniać obsługę linii w całym mieście, ale jeśli już ta czwórka musi z Pragi jechać na Annopol, to musi w odstępie jednej minuty od jadącej tą samą trasą jedynki? Nie dało się tego przesunąć tak, aby chociaż 5 minut odstępu było? Wspaniały Busman miał to wyeliminować....

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 maja 2011, 14:56

bartoni722 pisze:3:26 - chyba najwcześniej opuszczający zakład tramwaj?
3:22 wyjeżdża 4.
Paweł D. pisze:Wspaniały Busman miał to wyeliminować....
Przesadzasz. BusMan dojazdów nie koordynuje. On koordynuje podstawowe bloki częstotliwości.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 10 maja 2011, 15:02

pawcio pisze:Przesadzasz. BusMan dojazdów nie koordynuje. On koordynuje podstawowe bloki częstotliwości.
Dobrze, jeśli jadący o 3:2x od Kijowskiej przez Zawiszy i most Gdański na Annopol czworoskład 1+4 jest rzeczą jak najbardziej normalną to wiesz... pewnie tak musi być i już.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 maja 2011, 16:23

Paweł D. pisze:
pawcio pisze:Przesadzasz. BusMan dojazdów nie koordynuje. On koordynuje podstawowe bloki częstotliwości.
Dobrze, jeśli jadący o 3:2x od Kijowskiej przez Zawiszy i most Gdański na Annopol czworoskład 1+4 jest rzeczą jak najbardziej normalną to wiesz... pewnie tak musi być i już.
skoro nikt tym i tak nie będzie jeździł i nie da się wykazać w rozkładach trasy dojazdowej, to co za różnica?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 maja 2011, 23:03

MeWa pisze:
Paweł D. pisze:Dobrze, jeśli jadący o 3:2x od Kijowskiej przez Zawiszy i most Gdański na Annopol czworoskład 1+4 jest rzeczą jak najbardziej normalną to wiesz... pewnie tak musi być i już.
skoro nikt tym i tak nie będzie jeździł i nie da się wykazać w rozkładach trasy dojazdowej, to co za różnica?
Godzinę jedzie w jedną, godzinę w drugą - po to, żeby postać 2 godziny w zajezdni. Bo oczywiście o 4 z Żerania musi jechać brygada z Pragi, a czwórka musi wyjeżdżać mostem gdańskim.
ŁK

ODPOWIEDZ