Komunikacja miejska w Wawrze
Moderator: Wiliam
- niedofizyk
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa Grochów
W takim razie ankietować ludzi w pojazdach. I tylko jedno pytanie: na jakiej trasie jeździsz? (od przystanku ... do przystanku... przesiadki w ...).
Wtedy już w połączeniu z danymi o frekwencji możemy obliczyć jakieś funkcjonały (czas przejazdu średni, maksymalny, jego wariancja itp), które możemy potem w naszym projekcie minimalizować.
Wtedy już w połączeniu z danymi o frekwencji możemy obliczyć jakieś funkcjonały (czas przejazdu średni, maksymalny, jego wariancja itp), które możemy potem w naszym projekcie minimalizować.
9. A poza tym czasem kręcą się tu jakieś autobusy...
- niedofizyk
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa Grochów
Ale ich właśnie nie należy pytać, bo będą stawiać nierealistyczne żądania, i wyjdzie znana wersja "skoro nie możecie zapewnić mi linii czerwonej na Patelnię co 5min, to już lepiej nic nie zmieniajcie"KwZ pisze: Jeśli chcesz się pytać także (dzisiejszych) samochodziarzy, to proponuję jeszcze pytanie w rodzaju: "Co musiałoby się stać, żeby Pan był chętny przesiąść się do zbiorkomu?".
9. A poza tym czasem kręcą się tu jakieś autobusy...
Muszę przyznać, że konsultacje w radzie Wawra wyglądają jeszcze gorzej niż w radzie Żoliborza. Najbardziej żenujące było dla mnie to, że współprowadzący spotkanie (jedną była radna z PO, drugi siwy gość - nie wiem, z jakiej partii) cały czas podgrzewali atmosferę, byleby tylko przypodobać się tłumowi w większości starszych osób. Już na samym początku owa radna oświadczyła, że rada jednogłośnie jest przeciw zmianom. Beznadzieja. Mimo wszystko część uwag (linia 305 potrzebna i w Radości, i w Falenicy, bezpośrednie połączenie między wszystkimi częściami Aleksandrowa a szkołą w Falenicy, dojazd z Falenicy i Miedzeszyna do urzędu, skarbówki i basenu) powinna się ZTM-owi przydać, projekt można skorygować i wprowadzić choćby częściowo.
Ja bym to zrobił tak:
* 221 z Falenicy przez Patriotów do Wiatracznej (co 10-20 min) na przemian z 521 co 30 min przez cały dzień do Dw. Centralnego (ponieważ zmiany mają wejść pod koniec roku, jest szansa na otwarcie linii tramwajowej Górce-Bemowo i skrócenie 167 do Szczęśliwic - byłaby podmiana za 521 na Ochocie + nowa trasa 157 ze Szczęśliwic przez Białobrzeską do Al. Jerozolimskich po rozpoczęciu budowy metra).
* 215 - tak jak proponuje ZTM, ale od Radości dalej przez Patriotów i Falenicę do Aleksandrowa (jak 115 - ten numer trzymamy dla linii Wiatraczna - Międzylesie po likwidacji 125), zaś 213 - od PKP Radość przez Izbicką i Zbójną Górę do Aleksandrowa.
* 113 - nowy numer dla linii Wiatraczna-Falenica przez Trakt Lubelski i Przewodową (142 - do likwidacji, darowałbym też sobie 342, bo jakoś nie wydaje mi się, żeby to chwyciło.
* 305 (można pomyśleć nad zmianą numeru na 313) - bez zmian od przychodni przy Strusia do Falenicy, a stąd przez Aleksandrów, Zbójną Górę, Izbicką do ronda w Radości - zapewni dojazd z Aleksandrowa do szkoły w Falenicy, zniknie dzisiejszy łamaniec po obu stronach torów na Patriotów.
Wydaje mi się, że dałoby też radę wprowadzić 137 zamiast 115-315-173 i 143 zamiast 515. Słyszałem, że Rembertów jest gotów pożegnać się z 415 w zamian za 168 do Mokrego Ługu - czemu nie? Gorzej z likwidacją 514, tylko co wtedy z obsługą pętli w os. Zielona, którą miało przejąć wydłużone i częste 183?
Ja bym to zrobił tak:
* 221 z Falenicy przez Patriotów do Wiatracznej (co 10-20 min) na przemian z 521 co 30 min przez cały dzień do Dw. Centralnego (ponieważ zmiany mają wejść pod koniec roku, jest szansa na otwarcie linii tramwajowej Górce-Bemowo i skrócenie 167 do Szczęśliwic - byłaby podmiana za 521 na Ochocie + nowa trasa 157 ze Szczęśliwic przez Białobrzeską do Al. Jerozolimskich po rozpoczęciu budowy metra).
* 215 - tak jak proponuje ZTM, ale od Radości dalej przez Patriotów i Falenicę do Aleksandrowa (jak 115 - ten numer trzymamy dla linii Wiatraczna - Międzylesie po likwidacji 125), zaś 213 - od PKP Radość przez Izbicką i Zbójną Górę do Aleksandrowa.
* 113 - nowy numer dla linii Wiatraczna-Falenica przez Trakt Lubelski i Przewodową (142 - do likwidacji, darowałbym też sobie 342, bo jakoś nie wydaje mi się, żeby to chwyciło.
* 305 (można pomyśleć nad zmianą numeru na 313) - bez zmian od przychodni przy Strusia do Falenicy, a stąd przez Aleksandrów, Zbójną Górę, Izbicką do ronda w Radości - zapewni dojazd z Aleksandrowa do szkoły w Falenicy, zniknie dzisiejszy łamaniec po obu stronach torów na Patriotów.
Wydaje mi się, że dałoby też radę wprowadzić 137 zamiast 115-315-173 i 143 zamiast 515. Słyszałem, że Rembertów jest gotów pożegnać się z 415 w zamian za 168 do Mokrego Ługu - czemu nie? Gorzej z likwidacją 514, tylko co wtedy z obsługą pętli w os. Zielona, którą miało przejąć wydłużone i częste 183?
-
- Posty: 5135
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
-
- Posty: 868
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12
Jeszcze raz powtorze: problemy z Wawrem sa od dawna, wiadomo ze nie chca zmian rewolucyjnych, to my (ZTM) na zlosc zrobimy projekt rewolucyjny.
Pytanie: czy tylko 521 jest w tym projekcie problemem?
To jest powtorka z Mokotowsko-Wilanowskiego projektu, gdzie sprokurowano furie MWzDM z Wilanowskiej bo zabrano polaczenie realizowane przez 117. Tutaj tak samo jest z 521.
Jak inaczej by wygladala reakcja Wawra gdyby zostawiono 521 do DWC cp 30 minut na solowkach, razem z mocnym 113 do Wiatracznej. Reszta projektu by przeszla z o wiele mniejszym oporem.
No ale lepiej nie odrobic pracy domowej, i potem w swoim gronie i na forum wylewac zale jakie to spoleczenstwo jest ciemne, zacofane, same mohery i co tam jeszcze. Dziwne, bo jakos nie pamietam takiej krytyki na Wilanowska i jej opor z zabraniem 117, gdzie przeciez dominuja MWzDM.
Pytanie: czy tylko 521 jest w tym projekcie problemem?
To jest powtorka z Mokotowsko-Wilanowskiego projektu, gdzie sprokurowano furie MWzDM z Wilanowskiej bo zabrano polaczenie realizowane przez 117. Tutaj tak samo jest z 521.
Jak inaczej by wygladala reakcja Wawra gdyby zostawiono 521 do DWC cp 30 minut na solowkach, razem z mocnym 113 do Wiatracznej. Reszta projektu by przeszla z o wiele mniejszym oporem.
No ale lepiej nie odrobic pracy domowej, i potem w swoim gronie i na forum wylewac zale jakie to spoleczenstwo jest ciemne, zacofane, same mohery i co tam jeszcze. Dziwne, bo jakos nie pamietam takiej krytyki na Wilanowska i jej opor z zabraniem 117, gdzie przeciez dominuja MWzDM.
A ile planowano przeznaczyć wozów na 113?
Dzięki za info. W każdym bądź razie, coś mi się tu nie zgadza. Trasa ma nieco ponad 60 minut, a w szczycie autobus podjeżdża co 8-10 minut. Dlaczego więc ZTM chce skrócić tę linię? Ponadto na Przegubowcu pisze, że częstotliwość wynosi 20 minut. O co w tym wszystkim chodzi?ashir pisze:Na pełnej trasie 8 całek w DP i 7 w DŚ. Natomiast na trasie skróconej 5 dodatków w szczycie A i 4 w B.Kierownik pisze:Co do 521, nie orientuję się za bardzo ile wozów obsługuje tę linię, może ktoś mnie oświecić?
//edit: już wszystko wiem. Są kursy do Szczęśliwic i te skrócone.
Na pełnej trasie (Falenica - Szczęśliwice) jeździ co 20 minut, natomiast na skróconej (Falenica - Wiatraczna) co 10 minut.Kierownik pisze:Dzięki za info. W każdym bądź razie, coś mi się tu nie zgadza. Trasa ma nieco ponad 60 minut, a w szczycie autobus podjeżdża co 8-10 minut. Dlaczego więc ZTM chce skrócić tę linię? Ponadto na Przegubowcu pisze, że częstotliwość wynosi 20 minut. O co w tym wszystkim chodzi?ashir pisze:Na pełnej trasie 8 całek w DP i 7 w DŚ. Natomiast na trasie skróconej 5 dodatków w szczycie A i 4 w B.
Jakby się czepnąć to obydwa warianty jeżdżą co 20 minut, tylko pokrywając się tworzą co dziesięciominutowy takt na trasie Falenica - Wiatraczna...ashir pisze:Na pełnej trasie (Falenica - Szczęśliwice) jeździ co 20 minut, natomiast na skróconej (Falenica - Wiatraczna) co 10 minut.Kierownik pisze:Dzięki za info. W każdym bądź razie, coś mi się tu nie zgadza. Trasa ma nieco ponad 60 minut, a w szczycie autobus podjeżdża co 8-10 minut. Dlaczego więc ZTM chce skrócić tę linię? Ponadto na Przegubowcu pisze, że częstotliwość wynosi 20 minut. O co w tym wszystkim chodzi?