Kamikadze boski wiatrRosa pisze:Po kolei jechałem dzisiaj 111, 168, 159, 159, 148, 123, 509, 22, Z-2, 26, 169, 26, Z-1, 509, 509, 148, 131, 163, 163, 116, 148 . Na 21 pojazdów klimatyzacja była w 7 a włączona tylko w JEDNYM (Z-1).
O chłodzeniu i niechłodzeniu
http://www.zw.com.pl/artykul/10,603772_ ... klime.html
Solarisy – nie solaria. MZA włączają klimę
Od dzisiaj Miejskie Zakłady Autobusowe nakazały kierowcom używać klimatyzacji. Czemu w maju tego nie robili? Upałów nie przewidywały wewnętrzne przepisy.
– Podróż z Targówka do centrum to był koszmar – mówi czytelniczka Anna Zalewska. – Ok. godz. 18.15 wsiadłam do linii 190 przy Trockiej. Nowy autobus MAN. Sauna. Przy Dworcu Wileńskim zrobiło mi się słabo. Wysiadłam, kupiłam wodę i przesiadłam się do solarisa linii 527. Klima była, ale wyłączona – opowiada.
Czytelniczka przesiadła się następnie do starego tramwaju 23 („to też piekarnik”), a na Kercelaku do swinga linii 8. Dopiero tutaj było chłodno (bo w upalny dzień klimatyzacji nie da się wyłączyć).
Chłodek? Nie w maju
Największy problem jest z autobusami. Po mieście jeździ 720 autobusów z klimatyzacją. To ok. 40 proc. taboru. Największy przewoźnik – Miejskie Zakłady Autobusowe – ma aż 349 pojazdów z klimatyzacją, ale mimo upałów w maju klimatyzacji nie używał. Wewnętrzne zarządzenie MZA przewiduje, że sezon na klimatyzację zaczyna się od 1 czerwca.
– Od środy nakażemy kierowcom włączać klimatyzację, jeśli prognozy przewidują temperaturę powyżej 22 st. C. Przewidywania na środę dają nadzieję na 27 st. C, więc klimatyzacja będzie pracowała – obiecuje rzecznik MZA Adam Stawicki.
Z pozostałych przewoźników w miejskich barwach Mobilis ma 206 autobusów z klimatyzacją, PKS Grodzisk Maz. – 108, a ITS Michalczewski – 55. Każdy z nich miał w maju własną politykę chłodzenia.
Zgłaszaj na infolinię
Od dziś, czyli 1 czerwca, nie ma już dowolności. Jeśli pojazd jest wyposażony w klimę, a temperatura jest powyżej
22 st. C, ta musi działać. Zarząd Transportu Miejskiego wymaga od przewoźników, żeby wewnątrz pojazdów panowała temperatura między 18 a 25 st. C. Nieprawidłowości można zgłaszać pod numerem telefonu 194 84.
Zapowiadana jest od czerwca seria kontroli z termometrami elektronicznymi. Sprawdzane będą też przeglądy techniczne klimatyzatorów, ich odgrzybianie itd. ZTM może nakładać na przewoźników kary finansowe.
W większości pojazdów Tramwajów Warszawskich klimatyzacja jest tylko w kabinie motorniczego. Przyjemna temperatura panuje w tramwajach Swing, których po Warszawie jeździ 50. Upał nie dotyczy też metra. Tam pasażerowie skarżą się wręcz na chłód.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Poprosiłeś kierowcę o włączenie klimy? Ja już mam dość jazdy w takich warunkach i gdy tylko jadę więcej niż 1-2 przystanki, podchodzę i pytam.reserved pisze:Dzisiaj wychodzę na przystanek, wsiadam w Alpino na 208 a tam...sauna. Wszystkie okna pozamykane, luki dachowe też a z góry wiało ciepłe powietrze.
Znane są przypadki delikatnego sabotażu, skutkującego podmianą uszkodzonego wozu w sytuacji, w której sam Mobilis nie chciał tego zrobić na wniosek kierowcySzeregowy_Równoległy pisze:A016, A001, A029. Tymi trzema jeździłem wczoraj i dzisiaj. Żaden, powtórzę: żaden nie posiada sprawnej klimatyzacji. Brak paska napędzającego sprężarkę bądź brak samej sprężarki. Odpisuję codziennie, nic z tego nie wynika. Kontroli ZTM nie odnotowano, chociaż wiem, że wkurwieni pasażerowie na infolinię dzwonili zarówno wczoraj, jak i dzisiaj.
Tak! One mają świetną klimę, naprawdę. Jej jedyny problem od początku polega na tym, że po 30-60 minutach pracy temperatura cieczy chłodzącej osiąga 110 stopni, skutecznie uniemożliwiając dalszą jazdęradeom pisze:Klima w Libero -
Ktoś powinien zapłacić swoją posadą za tak kretyńskie zarządzenie.zarządzenie MZA przewiduje, że sezon na klimatyzację zaczyna się od 1 czerwca.
Chcesz nam tą wypowiedzią przekazać coś jeszcze, czy jak zwykle zabawiasz się w bezsensowne wypisówki?Walas pisze:A w 18xx(z Redutowej) na 010B/195 klima była
Ja na szczęście miałem dziś trochę więcej czasu i mogłem sobie pomarudzić, wybierając optymalną i klimatyzowaną trasę spod UW do domu.Rosa pisze:Dzisiaj pół dnia spedziłem w autobusach i moge stwierdzic że klimatyzacjja to fikcja
Po kolei jechałem dzisiaj 111, 168, 159, 159, 148, 123, 509, 22, Z-2, 26, 169, 26, Z-1, 509, 509, 148, 131, 163, 163, 116, 148 . Na 21 pojazdów klimatyzacja była w 7 a włączona tylko w JEDNYM (Z-1).
Muszę przyznać, że po raz drugi pozytywnie zaskakuje mnie Mobilis, którego A717 bardzo dobrze chłodzi a mam szczęście ciągle na ten wóz trafiać. Niestety, z obserwacji pozostałych mijających mnie wozów serii A7xy mogę wysnuć wniosek, że przynajmniej w 3 pasażerowie o klimatyzacji mogli pomarzyć (a, jak już gdzieś pisałem, nie wierzę - nawet w Mobilisie niemożliwe jest, by nie działała klima w aż tak młodym autobusie!).
MZA nie miało dziś pieczątek, mimo tego zdarzały się wozy z włączoną klimą. Jej jakość, szczególnie w wozach 11xy, 14xy, 15xy, pozostawia jednak bardzo wiele do życzenia. Możliwość ręcznej kontroli temperatury w nowych MANach to porażka i (wykorzystywane...) pole do nadużyć ze strony kierowców.
W większości Lionsów ITSu klimatyzacja działała, choć widziałem pojedyncze wozy z otwartymi oknami. Jeden, którym jechałem, wyraźnie prosi się o naprawę układu. Jeszcze dawało radę, ale moim zdaniem było ciut za ciepło.
Pozytywnie zaskoczył mnie PKS - co prawda Scanii widziałem dziś niewiele, lecz większość z nich (3-4 sztuki) miała pozamykane okna i wywietrzniki dachowe. W A571 którą jechałem, było przyjemnie chłodno. Brawo!
noidea
A ja odnoszę takie wrażenie, zwłaszcza w kwestii PKSu - o ile na liniach typu 222, jeżdżących w centrum już niejednokrotnie spotkałem się z włączoną klimatyzacją, o tyle np. będąc ostatnio bardzo często na Kabatach, widzę 179, 192. Jeszcze ani razu nie było włączonej klimy, czy zablokowanych okien. Wygląda mi to na świadomą politykę PKSu GM - na liniach "reprezentacyjnych" trzeba się trochę pilnować, o tyle im dalej od centrum, można już sprawę olać. Liczę, że ktoś zaprzeczy tym twierdzeniom podając pozytywne przykłady z tamtych stron a ogólnie - od początku sezonu bezspornie w czołówce znajduje się Mobilis. Oczywiście i tu nie jest idealnie - mimo wszystko chyba jednak prezentują się najlepiej.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 maja 2007, 13:16
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
Tak jasne wykorzystywane, ja miałem wczoraj pokrętło do oporu przekręcone i w wozie szału nie było coś tam chłodnego leciało ale już okolicach silnika było dosyć ciepło plus brak mniejszych kwadratów do okien żeby zablokować.Adam G. pisze:... Możliwość ręcznej kontroli temperatury w nowych MANach to porażka i (wykorzystywane...) pole do nadużyć ze strony kierowców.
...
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 >>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
Umiesz liczyć - licz na siebie... Niestety trudno znaleźć tu wóz klimatyzowany. Ze zdziwieniem zawsze czytam te donosy, jakoby w grodziowej scanii pojawiła się klimatyzacja, dla mnie to wciąż potwór z Loch Ness.maciej180 pisze:[...]o tyle np. będąc ostatnio bardzo często na Kabatach, widzę 179, 192. Jeszcze ani razu nie było włączonej klimy, czy zablokowanych okien.[...]Liczę, że ktoś zaprzeczy tym twierdzeniom[...]
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.