Informacja pasażerska
Już dawno temu powinny być oddzielne worki dla każdej brygady. Niestety, "Woronicza" pod tym względem jest poważnie zacofana...Flash8222 pisze:Nie, pewnie kierowca z rana przez przypadek nie patrzył jakie dechy wziął... Sami sobie taki burdel robią jak nie wieszą na odpowiedni wieszak odpowiedniej dechy...
noidea
Też to widziałem. Przyczyna tego była taka, że nie można wbić osobno linii i krańca - motorowy mógł tylko skrócić kurs do ostatniego przystanku na trasie, a dalej jechać jako PT, AWARIA albo KONIEC TRASY. A samo "PL. ZAWISZY" ładnie, w negatywie.Siecool pisze:SWING na 24 dzisiaj przyjechał koło 16.30 na przystanek przy Centralnym z informacją, że ma kurs skrócony do Placu Zawiszy. W sumie trójkątem zawinąć by się dało
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
...i do tego informacje wyświetlane w swingach, zwłaszcza przy zjazdach, są niezgodne ze standardami ZTM-u - przynajmniej sam ZTM tak twierdzi.Glonojad pisze:W Swingach jest przewijana trasa oprócz przystanku krańcowego, a wymogi dotyczące informacji ustalił (a właściwie ustalał kokosząc się z tym niemożebnie) tzw. ZTM. Więc jest pewna szansa, że wymogi te będą także wprowadzane w autobusach.SławekM pisze:Widzę, że MZA kupiło to samo co mają Swingi... Mam nadzieję, że to jednorazowy wybryk natury...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Wątpię, prędzej pozostawili komplet R&G, przy okazji podpinania nowego systemu mogła się pojawić czcionka "krakowska", co sugeruje zdjęcie bocznego wyświetlacza, którego czcionka jest bardzo doń podobna (szkoda, że nie jest to czcionka "Swingowa", zaiste ładna).Nolem pisze:Dziś przypadkowo udało mi się trafić na 1845, a dzięki "atrakcjom" w centrum mogę pokazać kilka zdjęć.
Oczywiście najbardziej rzuca się w oczy boczny wyświetlacz, jednak przedni najprawdopodobniej także został wymieniony (tylnego nie sprawdziłem). Sam kierunek, brak choćby szczątkowej ilości informacji o trasie w postaci przewijających się ulic, kiepsko...
A brak przewijających się ulic może jest spowodowany tym, że wszystkie dane do Novejmedii (Novegomedium? czy może nieodmienne "Novamedia"?) są pobierane ze sterownika R&G, a jak wiemy standardowo system z Mielca na wszystkich wyświetlaczach wyświetla to samo, "o ile nie zamówiono inaczej".
Toż to fiolet! A fiolet jest kolorem autobusowym wg ZTMWe wnętrzu, już jest lepiej, "elektrodecha" przypominająca już używane. Uchwyty na kartki informujące o zmianach na plus. Drażnił mnie tylko mocno niebieski zafarb.
Uchwyty na kartki, bo dotychczasowy pomysł wrzucenia kartek na elektrodechy do tej pory nie został wdrożony
Niestety nigdy w naszej komunikacji nie było tak, że przy okazji usprawniania czegoś, nie zostało to jednocześnie zepsute w jakimś stopniu. Akurat pod sufitem zostawiłbym tradycyjny wyświetlacz, bo w przeciwieństwie do cudów typu LCD napisy na starym sprzęcie są czytelne nawet z drugiego końca pojazdu (np. końca przegubowca, gdy działa jedynie wyświetlacz przedni). Ale cóż, nowe lezie, a kasa z reklam płynie. Według mnie lepiej byłoby (zachowując liczbę dwóch wyświetlaczy) zamontować je jak w mobilisowych solarisach: jeden LCD z przodu, drugi w połowie długości pojazdu i wszyscy są szczęśliwi.Pojawiły się także dwa ekrany umieszczone pod sufitem. Wyświetlacz diodowy został zdemontowany.
Nie zdziwiłbym się, gdyby dotychczasowe okazały się niekompatybilne z NovąmediąWymieniono także kamery wewnątrz.
Nowe kamery również dostarczyła Novamedia, jeśli mnie pamięć nie myli, Swingi również są w nie wyposażone.
Zapewne Novamedia ma za zadanie jedynie pobierać ze starego sterownika trasę i przystanki i ogarniać informację pasażerską wewnątrz, zaś rozkład ma do dyspozycji jedynie kierowca.No i najważniejsze, jednostka sterująca, oczywiście z dotykowym ekranem. Brak informacji choćby o czasie przyjazdu/odjazdu z przystanku...
Obrazek
PS: Chyba prościej byłoby jednak kupić zestaw LCD (korale i podsufitowe) oraz nowy sterownik od R&G Mielec, mniej kombinowania
Adnotacja: dwa "duże" zdjęcia pozostawione celowo.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
to znaczy, że faktycznie swing wysadza pasażerów na pl. Zawiszy i dalej na pusto jedzie? Czy też jedzie dalej z napisem "PL. ZAWISZY"?JKTpl pisze:Też to widziałem. Przyczyna tego była taka, że nie można wbić osobno linii i krańca - motorowy mógł tylko skrócić kurs do ostatniego przystanku na trasie, a dalej jechać jako PT, AWARIA albo KONIEC TRASY. A samo "PL. ZAWISZY" ładnie, w negatywie.Siecool pisze:SWING na 24 dzisiaj przyjechał koło 16.30 na przystanek przy Centralnym z informacją, że ma kurs skrócony do Placu Zawiszy. W sumie trójkątem zawinąć by się dało
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Glonojad pewnie będzie wiedział lepiej, ale chyba 24 KONIEC TRASY. Ale pasażerstwo musiałby zabierać, chyba że od przystanku PL. ZAWISZY zjazd był awaryjny (w co wątpię).MeWa pisze:Czy też jedzie dalej z napisem "PL. ZAWISZY"?
Burdel był na Jerozolimskich, to pewnie dostał skróta do PL. NARUTOWICZA albo zjazd do zakładu.
Jak to jest, że kupuje się wypaśny system informacji pasażerskiej, po czym informatyk pisze do tego taki program, żeby przypadkiem nie dało się tego rozsądnie wykorzystywać...JKTpl pisze:Też to widziałem. Przyczyna tego była taka, że nie można wbić osobno linii i krańca - motorowy mógł tylko skrócić kurs do ostatniego przystanku na trasie, a dalej jechać jako PT, AWARIA albo KONIEC TRASY. A samo "PL. ZAWISZY" ładnie, w negatywie.Siecool pisze:SWING na 24 dzisiaj przyjechał koło 16.30 na przystanek przy Centralnym z informacją, że ma kurs skrócony do Placu Zawiszy. W sumie trójkątem zawinąć by się dało
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
Ta czcionka tylko wydaje się być podobna do krakowskiej (przez chore odstępy i niewłaściwie zrobione "ó"), krakowski font (bo to nie sprawka sterownika tylko programu w wyświetlaczu (jest możliwa sytuacja, w której wagon ma 4 wyświetlacze z 3 różnymi fontami), może da się to zdalnie aktualizować, chociaż znając R&G to wątpię) ma jeszcze te paskudne cyfry i chamsko rozciąga tekst, słowem na krótkich tablicach zachowuje się dokładnie tak samo źle jak na długich.Tyrystor pisze:przy okazji podpinania nowego systemu mogła się pojawić czcionka "krakowska", co sugeruje zdjęcie bocznego wyświetlacza, którego czcionka jest bardzo doń podobna
Raczej ktoś chciał żeby tak się wydawało. Novamedia dostarcza nie swój sterownik monitoringu z przyklejonym swoim logo i ten sterownik ZTCW ma zupełnie standardowe wejście (to się chyba nazywa kompozytowe, takie duże srebrne okrągłe)Tyrystor pisze: Nie zdziwiłbym się, gdyby dotychczasowe okazały się niekompatybilne z Novąmedią
Mocno wątpię, no chyba że znowu wcisnęli swój sterownik żeby więcej zarobić pod pretekstem niekompatybilności. Przypuszczam, że monitory mają swoje komputery (albo ukryte w środku obudów albo w szafce nad głową kierowcy) i jeśli tylko sterowniki R&G mogą wysyłać całą trasę bez zmian w oprogramowaniu to równie dobrze mogłyby ją wysyłać bezpośrednio do ekranów, więc dodatkowy sterownik byłby niepotrzebny.Tyrystor pisze: Zapewne Novamedia ma za zadanie jedynie pobierać ze starego sterownika trasę i przystanki i ogarniać informację pasażerską wewnątrz, zaś rozkład ma do dyspozycji jedynie kierowca.
Ale pewnie koszty są zaporowe (jeśli 3100P kosztuje ponad 3 tysięcy to ile może kosztować ten nowy z dotykowym ekranem?) i to jest główna przyczyna tego kombinowania.Tyrystor pisze: PS: Chyba prościej byłoby jednak kupić zestaw LCD (korale i podsufitowe) oraz nowy sterownik od R&G Mielec, mniej kombinowania