Remont Średnicy 2011/2012

Moderator: JacekM

Gdybyś dojeżdżał od strony Mińska lub Otwocka, które połączenie by Ci bardziej pasowało:

na Dworzec Wschodni
35
43%
na Dworzec Gdański
47
57%
 
Liczba głosów: 82

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 lip 2011, 17:32

marian89mr pisze:szynę prądową ?


czyli bomby będą mogły jechać po podmiejskiej ?
no ale plotka kolejkarska głosi, że największy problem z wysokością sieci, to nie jest w tunelu, tylko na Powiślu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 12 lip 2011, 17:44

Fachowo nazywa się to sieć sztywna (szyny prądowe to są w rozdzielnicach co najwyżej). Co do plotki to jest ona połowicznie prawdziwa bo najniższy punkt jest w tunelu i to właśnie przed Powiślem

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 lip 2011, 20:24

Postaram się czegoś dowiedzieć na ten temat.
Jeżeli nawet coś zaczną grzebać, to sporo roboty da się zrobić w nocnych zamknięciach, ale to już będzie zależało od wykonawcy i PLK...
No ale zobaczymy. PLK ma różne dziwne pomysły.
Tak na marginesie, to kiedyś był pomysł, żeby najpierw to rozwiązanie wprowadzić do tunelu dalekobieżnego. Nawet nie byłoby to głupie, bo sieć tam na pewno starsza jak w podmiejskim (w którym ją wymieniono przy okazji remontu).
Tylko cholerka... szkoda że nie pomyślano o tym przy okazji remontów peronów. Tam też mogła by być. Ale kto tam zna, co myśli PLKa...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lip 2011, 21:01

marian89mr pisze:szynę prądową ?


czyli bomby będą mogły jechać po podmiejskiej ?
Pytanie tylko: po co?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 12 lip 2011, 21:04

Zamknięcia nocne na pewno planują, bo poc. 839 po zerowej 25 VII - 31 VIII przewidziany jest przez Centralną oraz ostatnie poc. ze Skierniewic i Radomia.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 12 lip 2011, 21:16

Glonojad pisze: Pytanie tylko: po co?
1.Po to żeby wykurzyć stamtąd bezdomnych?

2. Po to żeby tramwajarze mieli się po co pytać?

3.Po to aby ludzie dojeżdzający do Warszawy pociągami podmiejskimi mieli dogodne i szybkie przesiadki na metro/tramwaj?

4.Po to aby pociągi przyspieszone-regionalne mogły w równie atrakcyjnych godzinach wjeżdzać/wyjeżdzać z i do Warszawy (a nie kisić się za opóźnionymi pociągami s-ki INTERPSITY po dalekim układzie?

5.Po to ,że tabor piętrowy pozwala przy mniejszej długości składu (krótkie perony) przewieść więcej narodu i perony na podmiejskiej średnicy pozwolą się zapakować do piętrusa wiekszej liczbie ludzi?

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 12 lip 2011, 21:18

Ale dyskusyjna jest teza, że sztywna sieć załatwi problem braku skrajni w tunelu.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 lip 2011, 5:39

Pamar pisze:Zamknięcia nocne na pewno planują, bo poc. 839 po zerowej 25 VII - 31 VIII przewidziany jest przez Centralną oraz ostatnie poc. ze Skierniewic i Radomia.
Ale to jest związane z remontem p.o. Stadion.

[ Dodano: |13 Lip 2011|, 2011 05:44 ]
chester pisze:Ale dyskusyjna jest teza, że sztywna sieć załatwi problem braku skrajni w tunelu.
Z wiarygodnych źródeł wiem że nie. Próby które były wykonywane tuz przed zamknięciem średnicy pokazały to dobitnie. Dalej będzie brakowało paru centymetrów
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lip 2011, 6:53

fidzio pisze:
Glonojad pisze: Pytanie tylko: po co?
1.Po to żeby wykurzyć stamtąd bezdomnych?
Od tego są służby porządkowe. Rzeczywiście, nieźle dobrany 1 (najważniejszy) argument.
2. Po to żeby tramwajarze mieli się po co pytać?
No tak, "argument" ad personam. Dziękuję Moderatorowi za tym razem skuteczną interwencję.
3.Po to aby ludzie dojeżdzający do Warszawy pociągami podmiejskimi mieli dogodne i szybkie przesiadki na metro/tramwaj?
Z Dworca Centralnego są możliwe przesiadki na całe miasto, na tramwaj nie mniej wygodne, niż ze Śródmieścia (a nawet wygodniejsze, bo można skorzystać ze schodów ruchomych oraz nie trzeba wychodzić na powierzchnię).

Jest standardem, że RExy - najlepsze zastosowanie piętrusów - zatrzymują się tylko na dużych (głównych) stacjach. Poza tym, ponieważ dowożą z miejscowości położonych dalej od Warszawy, niż pociągi osobowe, udział podróży codziennych jest w nich mniejszy. A w podróżach dalekobieżnych, czy to samolotem czy pociągiem Dworzec Centralny jest odpowiednio równie wygodny / wygodniejszy.
4.Po to aby pociągi przyspieszone-regionalne mogły w równie atrakcyjnych godzinach wjeżdzać/wyjeżdzać z i do Warszawy (a nie kisić się za opóźnionymi pociągami s-ki INTERPSITY po dalekim układzie?
Pociągi regionalne i aglomeracyjne także się spóźniają. Układ dalekobieżny także pozwala na wjazd i wyjazd z Warszawy.

5.Po to ,że tabor piętrowy pozwala przy mniejszej długości składu (krótkie perony) przewieść więcej narodu i perony na podmiejskiej średnicy pozwolą się zapakować do piętrusa wiekszej liczbie ludzi?
Długość peronu na średnicy podmiejskiej nie jest wykorzystywana w pełni przez niemal żaden kursujący tamtędy pociąg - pozwala pomieścić skład 3xEN57 a normą są pociągi krótsze (w przypadku SKM nawet dużo krótsze). Flirt 6-członowy ukrotniony z 4-członowym także lepiej wykorzystywałby długość peronu, podobnie jak dwuskład 19WE wydłużonych do 5 wagonów itd.

Dodatkowo zapakowanie ludzi to jeszcze nie wszystko, konieczna jest jeszcze możliwość ich sprawnego wysiadania, w czym piętrus jest jeszcze gorszy, niż EN57 słynny z niedostosowania do roli, w której jest w Warszawie stosowany. Na tych liniach RER w Paryżu, gdzie stosowane są wagony piętrowe, występują dwie krawędzie peronowe w jednym kierunku na najbardziej obciążonych stacjach - problem jest jak widać znany.

Ponadto, wagon sterowniczy zestawy Push&Pull ma wysokość podłogi w drzwiach niedostosowaną do stosowanych na średnicy podmiejskiej peronów wysokich (w przypadku Śródmieścia wręcz bardzo wysokich).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 13 lip 2011, 20:30

Glonojad pisze:
fidzio pisze: 1.Po to żeby wykurzyć stamtąd bezdomnych?
Od tego są służby porządkowe. Rzeczywiście, nieźle dobrany 1 (najważniejszy) argument.
Chodziło mi o kolej bezdomną a nie o ludzi bezdomnych...

Co do przesiadek na DWC porównaj sobie czas jazdy tramwajem 16 w relacji WC - WGD albo 17 w relacji WC - Pole Mokotowski z czasem jazdy Metrem. Rzeczywiście super dogodna przesiadka można miasto pozwiedzać zabytkowym tramwajem 13N.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 lip 2011, 21:19

Glonojad pisze: Pytanie tylko: po co?
Myślę, że póki co nie warto dyskutować. Czekam na razie na informację, co z tym tunelem, ale na razie montaż sztywnej sieci nic by bombkom nie pomógł. No chyba, że coś zamierzają kuć. Niech zostaną na razie te piętrusy tam, gdzie są.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lip 2011, 6:45

Dlaczego nic by nie dał? Toż sieć sztywna ma rzekomo niższą wysokość konstrukcyjną?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 14 lip 2011, 7:34

Rzekomosci nie potwierdzają specjaliści od sieci trakcyjnych z cntk.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 lip 2011, 8:58

Wysokość sieci sztywnej jest niższa niż klasycznej, ale nie jest to tak duża różnica, żeby miało to pomóc w tunelu. Już to tłumaczyłem kiedyś. Wybierz się Glonojad na jakiś przemarsz tunelem i sam zobacz, w jakiej wysokości są tam DJP od liny nośnej i całość od stropu (w niektórych przypadkach są prawie na takiej samej wysokości...).
Mi przedstawiciel producenta sieci zastosowanej w tunelu w Tunelu :) to samo tłumaczył. W średnicy sytuacja bombek jest trudna do uratowania.

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 lip 2011, 9:28

przewoz pisze:Wysokość sieci sztywnej jest niższa niż klasycznej, ale nie jest to tak duża różnica, żeby miało to pomóc w tunelu. Już to tłumaczyłem kiedyś. Wybierz się Glonojad na jakiś przemarsz tunelem i sam zobacz, w jakiej wysokości są tam DJP od liny nośnej i całość od stropu (w niektórych przypadkach są prawie na takiej samej wysokości...).
Mi przedstawiciel producenta sieci zastosowanej w tunelu w Tunelu :) to samo tłumaczył. W średnicy sytuacja bombek jest trudna do uratowania.
Ale jak sama nazwa wskazuje jest to sieć sztywna, dzięki czemu można zastosować mniejszy margines bezpieczeństwa niż w przypadku kabli.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ