(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sie 2011, 8:21

pawcio pisze:
MichalJ pisze:Poza tym, jeśli jest pula 'ogólnomiejska', to czemu ona też idzie na Pragę i mosty?
Na Pradze jest kilka sztuk na rezerwę dla pozostałych projektów. Reszta ogólnomiejskich jest na Woli i Żoliborzu.
Miałem na myśli Pragę jako część miasta, a nie zajezdnię. Jeszcze raz - dlaczego tramwaje z puli ogólnomiejskiej nie jeżdżą na JPII?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 23 sie 2011, 8:42

wlv pisze:
osa pisze:. Pod warunkiem jednak ta 15-ka co 10 min, że nie dublowałaby się z aż czterema liniami autobusowymi między Potocką a pl. Wilsona
Problem jest jeden: pętla przy Potoku jest dla komunikacji na Marymoncie kwiatkiem do kożucha. 15-ka, przy założeniu dalszej wegetacji 14-ki raczej powinna jeździć tradycyjnie, co 10/15/15 minut od placu Wilsona przez plac Kuronia pod Hutę.
17 całkowicie wystarcza na tamtym odcinku. Tłumów tam nie ma.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36837
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 sie 2011, 8:42

Jak to nie jeżdżą?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25762
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 sie 2011, 8:48

Pula ogólnomiejska z Żoliborza to przede wszystkim zasila 24 i 35. Aczkolwiek to dość stary układ w stosunku do obecnego ilostanu wagonów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sie 2011, 9:09

Bastian pisze:Jak to nie jeżdżą?
A jeżdżą?
Na 17 są w rozkładzie słownie TRZY brygady niskie, na 33 DWIE. Razem pięć.

Ile jest na Żoliborzu i Mokotowie razem wozów z puli tarchomińskiej i ogólnej?

[ Dodano: |23 Sie 2011|, 2011 09:11 ]
pawcio pisze:Pula ogólnomiejska z Żoliborza to przede wszystkim zasila 24 (...)
No tak, bo w Alejach to straszny niedobór niskaczy jest.

Naprawdę zadziwia mnie ten niesprawiedliwy przydział oraz to, że niektórzy nie widzą w tym nic złego.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36837
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 sie 2011, 9:16

MichalJ pisze:No tak, bo w Alejach to straszny niedobór niskaczy jest.
Był na Bemowie ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 23 sie 2011, 9:16

pawcio pisze:Pula ogólnomiejska z Żoliborza to przede wszystkim zasila 24 i 35. Aczkolwiek to dość stary układ w stosunku do obecnego ilostanu wagonów.
Inna sprawa że z tego co wiem założenia TW nie przewiywały żoliborskich Swingów ani na 24 ani na 35 - ogólnomiejskie z R-4 miały wspomagać ciąg JPII. Niestety pewien gość z ZTMu się uparł (zwł na 35*) i mamy co mamy.
Zresztą o czym tu mówić - ZTM potrafi tu zgrupować w międzyszczycie 17 i 33 w stada (odstępy 1-7-1-6 w kierunku Babka->DC).

*Warto dodać że ów gość proponował na 35 także Swinga mokotowskiego, mając w poważaniu fakt że obecnie jest na R-3 tylko jeden ogólnomiejski (3116) - więc nie byłoby dla niego żadnej rezerwy

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25762
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 sie 2011, 9:34

MichalJ pisze:Na 17 są w rozkładzie słownie TRZY brygady niskie, na 33 DWIE. Razem pięć.
Na 17 mamy cztery Swingi. Trzy mokotowskie i jeden żoliborski. Tylko że żoliborskiego na 17 nie widać w zjazdach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 23 sie 2011, 11:06

wlv pisze:
osa pisze:. Pod warunkiem jednak ta 15-ka co 10 min, że nie dublowałaby się z aż czterema liniami autobusowymi między Potocką a pl. Wilsona
Problem jest jeden: pętla przy Potoku jest dla komunikacji na Marymoncie kwiatkiem do kożucha. 15-ka, przy założeniu dalszej wegetacji 14-ki raczej powinna jeździć tradycyjnie, co 10/15/15 minut od placu Wilsona przez plac Kuronia pod Hutę.
Nie powinna, bo jeszcze bardziej dublowałaby i metro, i A116 - ta para świetnie sobie daje radę między Stawkami a Słodowcem. Dalej do Huty wystarcza silna 17-ka (+ zjazdy do zajezdni) i mam nadzieję, że ZTM zdejmie z przystanków naklejki z 5-ką i że nie przywróci tego potworka na Marymoncką.
wlv pisze:
osa pisze: Czyli potrzebna jest większa rewolucja, do której ZTM jakoś w tej części Żoliborza (i kawałku Bielan) nie jest skory.
Jak wpakowano pieniądze w :mewa: no to trzeba pakować pieniądze w dostateczny dowóz, co by ludzie z niego korzystali. Przykro mi, tu nie będzie żadnej rewolucji, można zamienić 122 ze 181 i skasować 121, jeżeli oczywiście wpadniesz na pomysł jak wozić ludzi w ciągu Przy Agorze-Sokratesa-Conrada. :idea: =;
To szkoda, że nie będzie. I szkoda, że uznaje się za normalne kursowanie autobusowych stad między os. Ruda - os. Potok a pl. Wilsona (nierzadko poczwórnych!), zamiast zredukowania liczby linii i poprawienia rozkładów.
Linia 121 jest do likwidacji przynajmniej poza godzinami szczytu - z Gwiaździstej Podleśną do Marymonckiej wozi wyłącznie muchy i dubluje 181 i 197. Nie wiem, jakie jest obecnie zapotrzebowanie na linię wzdłuż Przy Agorze - Sokratesa - Conrada, ale dziś taką rolę oprócz 121 spełnia 114 podjeżdżające pod Metro-Młociny (choć nie jest to ideał i 114 powinno być wycofane spod UKSW na Młocinach w zamian z lokalną dowozówkę stamtąd do metra).
Po wyprostowaniu trasy 157 na Ochocie nie zaszkodziłoby jej niewielkie przedłużenie od Klaudyny przez Podleśną, Marymoncką, Przy Agorze i albo do Metra-Młociny, albo - jeśli rzeczywiście jest takie zapotrzebowanie - prosto na Chomiczówkę. Na tym odcinku raczej nie ma korków, więc dłuższa trasa nie powinna się odbić na punktualności, przy okazji zyskujemy podwózkę do Szpitala Bielańskiego z płd. Żoliborza, o której brak są teraz pretensje, gdy okazało się, że 15-ka dojedzie na Marymont. Można by też zlikwidować 121, a 181 pożenić z 303. Nie zaszkodziłoby też podkręcić rozkład 185, bo jest coraz większy tłok na Wisłostradzie (ludzie przesiadają się przy moście Gdańskim i Poniatowskiego).

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36837
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 sie 2011, 11:10

osa pisze:Na tym odcinku raczej nie ma korków, więc dłuższa trasa nie powinna się odbić na punktualności
Zupełnie nie o to chodzi. Rzecz w tym, że obsługa tego odcinka byłaby marna ze względu na niepunktualność na reszcie trasy. Tej linii angażować do jeszcze innych zadań nie trzeba.

Mi się bardziej podobała twoja koncepcja 181 z Wólki przez UKSW, trasę 303 i Rydygiera do Dworca Gdańskiego. Do tego skrócenie 114, jakieś 381 UKSW - <M> Młociny. A 121 wtedy ma swoją niszę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 23 sie 2011, 11:21

Mam rozumieć, że 121 od Podleśnej nie do Gwiaździstej, tylko do pl. Wilsona zamiast 181 pożenionego z 303? Może i tak, ale wtedy liczby linii na Mickiewicza nie ubywa (chyba że zakombinować coś ze 157 przez Gdańską i zlikwidować 205?). Utrzymywanie tego czteropaku skłonny jestem poprzeć tylko pod warunkiem idealnej koordynacji rozkładowej, czego przez ostatnie lata nie zaznałem (patrz obecny rozkład weekendowy - przez cały dzień podwójne stada!).

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36837
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 sie 2011, 11:24

osa pisze:zakombinować coś ze 157 przez Gdańską i zlikwidować 205?
Jak najbardziej :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

tatra
Posty: 312
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 23 sie 2011, 12:08

Bastian pisze:
osa pisze:Na tym odcinku raczej nie ma korków, więc dłuższa trasa nie powinna się odbić na punktualności
Zupełnie nie o to chodzi. Rzecz w tym, że obsługa tego odcinka byłaby marna ze względu na niepunktualność na reszcie trasy. Tej linii angażować do jeszcze innych zadań nie trzeba.

Mi się bardziej podobała twoja koncepcja 181 z Wólki przez UKSW, trasę 303 i Rydygiera do Dworca Gdańskiego. Do tego skrócenie 114, jakieś 381 UKSW - <M> Młociny. A 121 wtedy ma swoją niszę.
381 jak najbardziej ale raczej jako E-? dałoby kilkuminutowy przelot.
Co do 121 to połączyłbym z 384 które jest do uwalenia i zakrańcowałbym np.Groty/Karolin/? ,wyciągnięte z Chomików na PŚ dużo zyska.
tatra

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36837
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 sie 2011, 12:43

tatra pisze:Co do 121 to połączyłbym z 384 które jest do uwalenia i zakrańcowałbym np.Groty/Karolin/? ,wyciągnięte z Chomików na PŚ dużo zyska.
Żadne takie, tam będzie tramwaj, a 384 do piachu.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1650
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 23 sie 2011, 12:54

Chciałem tylko przypomnieć, że to tramwajowy temat, ale co ja wiem, nowy jestem :P
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

ODPOWIEDZ