Komunikacja miejska w Trójmieście

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 maja 2010, 10:11

Niestety, nie ma pewności, czy "ekolodzy" nie udupią tej inwestycji... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 04 maja 2010, 18:16

A jakie są obecnie realne plany budowy nowych tras trolejbusowych w Gdyni?

I czy jest szansa na przegubowego trajtka? bo chyba nie ma, a by sie przydal ;)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 maja 2010, 18:27

Piotrek pisze:A jakie są obecnie realne plany budowy nowych tras trolejbusowych w Gdyni?
Łuczek sieci trakcyjnej przy stacji Gdynia-Chylona (zamiana 159 w trajtka) - a i to niepewne. I zasadniczo byłoby na tyle... :-k
Piotrek pisze:I czy jest szansa na przegubowego trajtka?
Nie ma najmniejszej szansy. Cały czas jest lansowany system "krótsze częściej".
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 05 maja 2010, 10:35

Jeszcze czysto koncepcyjnie (ale to wymaga dogadania się gmin) rozważa się przedłużenie sieci poza Sopot (Reja) do Gdańska (Żabianki), by złączyć trajtkiem całe Trójmiasto.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 maja 2010, 12:40

Koncepcyjnie, to trajtek na Fikakowo miał iść ;)

A co do Żabianki, to mam dziwne wrażenie, że szybciej się doczekamy tramwaju do Reja, niż trajtka do Oliwy.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 sie 2011, 22:55

Nadchodzi kres linii bezpłatnych w Gdyni, organizowanych przez ZKM (za wyjątkiem sezonowej 050)... :neutral:

:arrow: Od 1 września kasacji ulegają:
- linia 07 (CH Osowa - Buraczana)
- linia 012 (Tesco Dąbrowa - Karwiny)

:arrow: Od 1 października kasacji ulegają:
- linia 01 (Tesco Chylonia - Centrum)
- linia 04 (Tesco Chylonia - Obłuże)

Za linię 07 powstanie linia prywatna 808 (organizator: PA Gryf) kursująca na tej samej trasie. Będzie ona również bezpłatna (koszty funkcjonowania pokryje CH Osowa).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

marekb
Posty: 1031
Rejestracja: 23 cze 2009, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marekb » 12 wrz 2011, 16:02

Tczew, dnia 12.09.2011r.
Wydział Zamówień Publicznych
83-110 Tczew
Plac Piłsudskiego 1
http://www.phototrans.eu/14,511449,0,Me ... _7077.html


BZP.271.3.23.16.2011


OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA


Dotyczy postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w Tczewie w latach 2012-2014”


I. Informuję, iż w niniejszym postępowaniu jako najkorzystniejszą cenowo ofertę wybrano:


Meteor Sp. z o.o.
Ul. Farna 2
43 - 600 Jaworzno


z ceną (wartością wraz z podatkiem VAT): 9.380.800,00 zł

II. Zbiorcze zestawienie ofert

Numer oferty Nazwa (firma) i adres Wykonawcy Cena
1
Przewozy Autobusowe “Gryf”
Marian Kotecki
ul. Armii Krajowej 1D
83 - 330 Żukowo


14.522.200,00* zł
2
Meteor Sp. z o.o.
ul. Farna 2
43 - 600 Jaworzno

9.380.800,00 zł
3
Veolia Transport Sp. z o.o.
ul. Dąbrowskiego 8/24
87 - 100 Toruń

16.190.900,00 zł
4
Warbus Sp. z o.o.
Al. Prymasa Tysiąclecia 102
01 - 424 Warszawa

12.582.900,00 zł
* cena została poprawiona na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w związku z zapisem pkt 14.2. Instrukcji dla Wykonawców SIWZ z kwoty 14.514.984,00 zł na 14.522.200,00 zł.
marekb

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 wrz 2011, 13:06

Dziennik Bałtycki pisze:Nowy przewoźnik od stycznia w Tczewie. Veolię zastąpi Meteor

Firma Meteor z Jaworzna wygrała w poniedziałek przetarg na usługi komunikacyjne w Tczewie. Kontrakt z samorządem miasta obowiązywać będzie od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2014 r.
Otwarcie ofert nastąpiło dwa tygodnie temu. Od tego czasu komisja przetargowa badała i oceniała propozycje firm. Do niektórych zwróciła się o wyjaśnienie lub uzupełnienie zapisów w dokumentacji.

W poniedziałek urzędnicy zakończyli pracę i mogli ogłosić werdykt. Wygrał Meteor z Jaworzna, który zaproponował miastu najniższą stawkę, bo 9,3 mln zł. Z kolei Warbus z Warszawy chciał 12,5 mln zł,
Gryf z Żukowa 14,5 mln zł, a obecny przewoźnik, Veolia Transport z Torunia - 16,1 mln zł. Są to pieniądze, jakie miasto dopłaca przewoźnikowi na czas trwania całego kontraktu.

Tczew: Wybierają nowego przewoźnika. Chętne są cztery firmy

- Na ten cel przeznaczyliśmy 13,5 mln zł i, jak widać, zmieszczono się w tej kwocie - powiedział nam Adam Burczyk, wiceprezydent Tczewa ds. gospodarczych. - Dotychczasowy elektroniczny bilet w autobusach pozostanie. Nowy przewoźnik musi zagwarantować kasowniki. Urządzenia będą miały większe ekrany.

Nowością ma być też zmiana koloru autobusów. Teraz są turkusowe, a od stycznia będą w barwach herbu miasta, czyli biało-czerwono-żółte. - Zależy nam na czystości, punktualności autobusów i kulturze obsługi pojazdów - podkreśla wiceprezydent.

Ireneusz Kozieł, prezes zwycięskiej firmy, tłumaczy, że w Tczewie zamierza otworzyć jej oddział. - Plany wobec bazy już mamy, teraz musimy wybrać najlepszy wariant - mówi. - Prawdopodobnie wszystkie autobusy, jakie wyjadą na ulice Tczewa, to MAN-y. Ich średni wiek to 12 lat.

Władze miasta chcą poprosić nowego przewoźnika, by przejął pracowników z Veolii. Chodzi o 175 osób.

http://www.dziennikbaltycki.pl/aktualno ... ,id,t.html
Dopasowanie barw do herbu miasta na plus, co do taboru - nie wygląda za wesoło. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 maja 2012, 18:12

ZTM Gdańsk pisze:Otwarcie nowej trasy tramwajowej w ciągu al. Havla - zmiany w komunikacji

Już w dniu 12.05.2012 (sobota) o godz. 04:00 do ruchu pasażerskiego oddana zostanie nowa trasa tramwajowa od pętli Chełm Witosa przez Witosa-Havla do pętli Łostowice Świętokrzyska. Przy skrzyżowaniu al. Havla z ul. Świętokrzyską zostanie otwarty nowy autobusowo-tramwajowy węzeł przesiadkowy typu „drzwi w drzwi”. Zarówno w komunikacji tramwajowej jak i autobusowej zostanie wprowadzony szereg zmian:

Komunikacja tramwajowa

Na al. Sikorskiego, przed skrzyżowaniem z al. Witosa zostanie uruchomiona nowa para przystanków „Sikorskiego”, obsługiwanych przez linie 2, 6, 7 i 11.

Od tego przystanku, trasy linii 2, 6 i 7 zostaną wydłużone przez al. Witosa – al. Havla do pętli Łostowice Świętokrzyska (bez wjazdu na pętlę Chełm Witosa) wg nowych rozkładów jazdy. Na nowej trasie tramwajowej będą się znajdowały przystanki:

•Cieszyńskiego (w ciągu al. Witosa)
•Cebertowicza (w ciągu al. Witosa)
•Wilanowska (przy skrzyżowaniu ul. Wilanowskiej z al. Witosa)
•Przemyska (w ciągu al. Havla)
•Płocka (w ciągu al. Havla)
•Łostowice Świętokrzyska (pętla przy skrzyżowaniu al. Havla z ul. Świętokrzyską)
Przebieg trasy linii 11 pozostanie niezmieniony – tramwaje tej linii nadal będą kończyć swoją trasę na pętli Chełm Witosa.

Zmianie ulegną wszystkie rozkłady jazdy linii 9, 10, 11, 12, 14. W dni powszednie, wybrane kursy linii 2 od przystanku „Pomorska” zamiast do Oliwy zostaną skierowane do pętli Jelitkowo.

Komunikacja autobusowa

Zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 108, 113, 118, 154, 155, 156, 162, 175, 195, 213, 255, 256, 262, 275, 295.

Na wniosek mieszkańców wydłużona zostanie trasa linii 108 do pętli Chełm Więckowskiego: Jana z Kolna - ... – Dragana – Witosa – Cieszyńskiego – Chełm Więckowskiego – Cieszyńskiego - Witosa – Cienista - ... – Jana z Kolna.

Dzięki takiej modyfikacji trasy mieszkańcy os. przy ul. Więckowskiego zyskają częstsze połączenia.

Równocześnie zmieniona zostanie trasa linii 195: Dworzec Główny - ... – Łostowicka – Witosa – (bez wjazdu na Więckowskiego) – pętla Chełm Witosa – Sikorskiego – Dragana – Witosa – Łostowicka - ... – Dworzec Główny.

Trasy linii 155, 255, 213 i 295 (patrząc od strony Łostowic) zostaną skrócone do węzła przesiadkowego „Łostowice Świętokrzyska” natomiast autobusy linii 113, 162, 175 i 256 będą zajeżdżać na nową pętlę, dzięki czemu zwiększeniu ulegnie liczba dogodnych przesiadek na tramwaje.

Trasa linii 156 zostanie zmieniona na: Czermińskiego – Jabłoniowa - Warszawska – Ujeścisko pętla Piotrkowska – Łódzka – Nowa Warszawska - Havla (powrót: Wilanowska – Havla – Nowa Warszawska) – Witosa – Chełm Witosa.

Trasa linii 262 zostanie wydłużona trasą linii 155 do krańca „Jaworzniaków” (bez wjazdu na pętlę „Wieżycka”). W ten sposób mieszkańcy z rejonu Os. Świętokrzyskiego i ul. Jaworzniaków zyskają bezpośrednie połączenie do Wrzeszcza przez Piecki-Migowo.

Trasa linii 275 od strony krańca „Kampinoska” zostanie skrócona do nowego węzła przesiadkowego „Łostowice Świętokrzyska”. Autobusy wybranych kursów tej linii pojadą trasą wydłużoną przez ul. Świętokrzyską-Platynową do Oruni Górnej.

Wszystkie kursy linii 254 zostaną „wchłonięte” przez linię 154, dzięki czemu linia 154 będzie funkcjonować ze zwiększoną częstotliwością na stałej trasie z Oruni Górnej - przez Trakt Św. Wojciecha do Centrum.

Funkcjonowanie linii 313 zostanie zawieszone.

Inne zmiany

Status par przystanków
•„Łódzka” i „Świętokrzyska” w rejonie węzła przesiadkowego „Łostowice Świętokrzyska”
•„Zremb” i „Zaroślak” w ciągu ul. Trakt Św. Wojciecha
zostanie zmieniony ze stałego na „n/ż” dla wszystkich linii obsługujących te przystanki.

Zmianie ulegną nazwy par przystanków linii 256:
•„Jankowo Skrzyżowanie (n/ż)” na „Kowale-Szlachecka (n/ż)”,
•„Kowale” na „Kowale-Starowiejska”,
•„Kowale Obwodnica” na „Kowale-Kasztelańska”.

Źródło: http://www.ztm.gda.pl/hmvc/index.php/si ... ecejk/1001
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36880
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 maja 2012, 18:55

Trasa linii 262 zostanie wydłużona trasą linii 155 do krańca „Jaworzniaków” (bez wjazdu na pętlę „Wieżycka”). W ten sposób mieszkańcy z rejonu Os. Świętokrzyskiego i ul. Jaworzniaków zyskają bezpośrednie połączenie do Wrzeszcza przez Piecki-Migowo.
Dziemieszczyzna po gdańsku. Zamiast scalić 162 i 262 w porządniejszą linię, a Jaworzniaków obsługiwać króciutkim 155 (z przesiadką do 162 w nowym węźle), dubluje się obydwie.

Tymczasem dowozowe 155 poprawia swój rozkład z 15/20/30/30 na 15/15/30/30. 162 i 262 zostają na 15/15/30/20 i 15/15/30/-...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 31 maja 2012, 16:33

Bastian pisze:Dziemieszczyzna po gdańsku.
Niestety, ludzie w tych okolicach są bardzo silnie przywiązani do tabliczek na słupkach #-o

:arrow: Tymczasem od jutra, ZKM Gdynia podnosi ceby biletów jednorazowych (na linie zwykłe 3 zł, na linie nocne i pośpieszne: 4 zł) i czasowych (np. dobowy 12 zł), zaś bilety okresowe zachowują swoje ceny.

Więcej tu: http://www.zkmgdynia.pl/?mod=komunikaty&id=81&lang=pl
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 10 paź 2012, 18:34

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 paź 2012, 18:38

O ile to prawda to wielka szkoda. Zawsze to była atrakcja, ale wiadome to było, że taki tramwaj wodny pomimo dotacji generuje straty.

Martens
Posty: 223
Rejestracja: 14 mar 2011, 19:46

Post autor: Martens » 11 paź 2012, 9:42

ashir pisze:Zawsze to była atrakcja, ale wiadome to było, że taki tramwaj wodny pomimo dotacji generuje straty.
Nie tylko atrakcja ale też olbrzymia wygoda. Zamiast niewiadomego czasu przejazdu samochodem po wiecznie zakorkowanych w sezonie, wąskich drogach, godzinny rejs, najczęściej w "pięknych okolicznościach przyrody". Nie jestem specjalistą od ekonomiki transportu, ale wydaje mi się, że przynajmniej dla Helu czy Jastarni linie te powodowały znaczny wzrost turystów "jednodniowych", a co za tym idzie - wzrost przychodów w sektorze ich obsługującym.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 paź 2012, 13:45

Dokładnie, na Hel najszybciej i najlepiej (cenowo chyba też najtaniej) było z Gdyni tramwajem wodnym popłynąć...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ