Komunikacja na Tarchominie i Nowodworach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 27 sie 2011, 20:22

Wolfchen pisze:30 minut to 15 złotych? Tyle, to ja mam za godzinę. I to brutto. :/
Zapewniam Cię, że w przypadku mieszkańców Nowodworów w bardzo wielu przypadkach stawka 30 zł/godz. pracy to jest minimum w przeciwnym wypadku mieszkańców nie byłoby stać na mieszkania (nawet na kredyt).
fik pisze:Też tak umiem, wybierzecie mnie na demagogoradnego? :dance:
Ojej. Wystartuj za 3 lata
Kierownik pisze:Nie wiem czy wiedzą, ale jest opcja biletu 30/90 dniowego, co pozwala zaoszczędzić trochę pieniędzy.
A czy zakup takiego biletu (który zresztą ludzie posiadają, czy innego zmniejsza/zwiększa straty wynikające z dłuższego czasu podróży?
Kierownik pisze:Poza tym warto zwrócić uwagę na to, że E-8 jechałby sobie półpełne przez całą Białołękę, podczas gdy 508 w godzinach 14-16 będzie niezabieralne przy Potoku. Cud, miód i orzeszki. :-"
Wcześniej E-8 jeździł mniej więcej od 15:30 do 20:00 i było dobrze - nie trzeba go uruchamiać już od 14-tej.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Kierownik
Posty: 79
Rejestracja: 01 maja 2011, 19:21

Post autor: Kierownik » 27 sie 2011, 23:33

tarantula01 pisze:A czy zakup takiego biletu (który zresztą ludzie posiadają, czy innego zmniejsza/zwiększa straty wynikające z dłuższego czasu podróży
Oczywiście. W tej chwili bilet 30-dniowy normalny kosztuje 90 zł, co uprawnia nas do korzystania ze wszystkich linii nie martwiąc się zbytnio o ewentualne spóźnienia. Bilet 40-minutowy normalny kosztuje w tej chwili 3,80 zł. Zakładając, że pasażer pracuje 5 dni w tygodniu, czyli wychodzi mniej więcej 20 dni pracy w miesiącu. Policzmy zatem - 3,80 x 20 = 76 zł, no nie można zapominać o drodze powrotnej, zatem wychodzi 152 zł. Wychodzi więc na to, że kupując bilet 30 dniowy oszczędzamy 62 zł w porównaniu z biletami 40-minutowymi.

Na stronie ZTMu można wyczytać, że w szczycie A łączny czas przejazdu linii E-8 wynosi 22 minuty, podczas gdy 508 przejeżdża ten sam odcinek w 28 minut. Oczywiście w praktyce wygląda to nieco inaczej, jednakże w szczycie B wynik byłby podobny. Wychodzi więc, że uruchamiając E-8 po południu, byłbym jakieś 6 minut szybciej w domu. Pominę już fakt o czasie oczekiwania.

Okej, teraz załóżmy, że mieszkam prawie przy pętli - wychodzi więc, że powinienem jechać ok. 30 minut. Doliczam czas dojścia z peronu metra do autobusu - ok. 3 minuty. Kolejne 3 na odjazd autobusu. Mam jeszcze więc 4 minuty. Czasem zdarza się tak, że kierowcy zamiast wjechać na lewy pas (którym się jedzie szybciej) turlają się prawym - co daje dodatkowe opóźnienie, ok. 5 minut. Ale chwila, gdzie czas na dojazd metrem? Pozostaje mi zatem kupno biletu 60-minutowego za 5,20. A koszta tej podróży proponuję policzyć samemu. Wniosek drogi tarantulo wyciągnij sobie sam.

Przy wariancie metro + E-8 można by się wyrobić w te 40 minut - jest pewne ale...
Kierownik pisze:E-8 jechałby sobie półpełne przez całą Białołękę, podczas gdy 508 w godzinach 14-16 będzie niezabieralne przy Potoku.
Pozwolę sobie przytoczyć jeszcze raz twój post:
tarantula01 pisze:Obecnie każdy mieszkaniec Nowodworów traci przynajmniej 30 minut w tygodniu na dłuższy powrót (15 zł), co w skali roku daje 750 zł/os.
Przy wariancie metro + E-8 też by tracił - proponuję zatem pewne cudo zwane WKM.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 27 sie 2011, 23:38

Kierownik pisze:
tarantula01 pisze:Obecnie każdy mieszkaniec Nowodworów traci przynajmniej 30 minut w tygodniu na dłuższy powrót (15 zł), co w skali roku daje 750 zł/os.
Przy wariancie metro + E-8 też by tracił - proponuję zatem pewne cudo zwane WKM.
Tarantuli ewidentnie chodzi o coś innego - marginalny czas stracony na wydłużonym dojeździe wart jest tyle, biorąc pod uwagę średnie zarobki podróżującego komunikacją Białołęczanina.
Nie polemizując z jednostką (zł/h) jednak pozostaje mi się nie zgodzić z metodologią. Mało który podróżnik ma płacone nadgodziny, a więc ta strata co najwyżej może być stratą pracodawcy (gdyby nie te 15 minut, to by dłużej posiedział w robocie o kwadrans - teza równie ryzykowna), ale nie podróżującego.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 13 wrz 2011, 15:33

Jedno z opracowań BPRW (dla Nowolazurowej) wyszczególnia, że:
zgodnie z „Niebieską księgą” zróżnicowane koszty czasu użytkowników sieci drogowej dla trzech grup użytkowników (dojeżdżających do pracy, wykonujących pracę oraz pozostałych) wynoszą:
- dojazdy do pracy: 30,66 zł/h
- wykonywanie pracy: 60,92 zł/h
- w innych celach: 25,18 zł/h

Ostatnio przeprowadzam konsultacje dotyczące 503:
http://www.gazetaecho.pl/?ztm-chce-503- ... rota_57885
pytam też na osiedlowych forach na Tarchominie. Zebrane głosy przekażę do ZTM.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 30 wrz 2011, 16:16

Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 19 paź 2011, 9:38

Odpowiedzi jeszcze nie ma.

A teraz o 503 (skoro zamknięto wątek: viewtopic.php?p=690204#690204 )

Dziś kurs z Nowodworów o godz. 7:50
Na Konwaliowej w normie: 8:10
pl. Wilsona odwiedziliśmy o 8:21 (minuta przed czasem). Pewnie dlatego, że był lekki korek na Wisłostradzie, inaczej byłyby 2 minuty przed czasem - jak w poniedziałek
Dw. Gdański o 8:24 (dalej minuta do przodu). Nie było korka od pl. Inwalidów jak w poniedziałek
Muranowska - przyjazd o 8:33 (-5). Korek był od Dw. Gdańskiego

I ciekawostka - na skrzyżowanie Miodowej z Kapucyńską, 503 przyjechało o 8:41 i na pl. Zamkowy o 8:42 (-9), a więc 4 minuty opóźnienia złapał na odcinku Muranowska - pl. Zamkowy.
Czy z Konwaliowej na skrzyżowanie Miodowej z Kapucyńską, 503 trasą: Modlińska - Jagiellońska - most Ś-D - Kapucyńska dojechałoby w 31 minut? Pewnie tak i to nawet dużo, dużo przed upływem tych 31 minut!

Wczoraj po południu, 503 utknął na Bonifraterskiej od pl. Krasińskich.

Kolejne obserwacje niebawem
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 19 paź 2011, 10:25

Właśnie ostatnio coś przed Starym Miastem się korkuje. Wcześniej tego nie było.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 19 paź 2011, 11:38

tarantula01 pisze: Pl. Wilsona odwiedziliśmy o 8:21 (minuta przed czasem). Pewnie dlatego, że był lekki korek na Wisłostradzie, inaczej byłyby 2 minuty przed czasem - jak w poniedziałek.
Dw. Gdański o 8:24 (dalej minuta do przodu). Nie było korka od pl. Inwalidów jak w poniedziałek
Muranowska - przyjazd o 8:33 (-5). Korek był od Dw. Gdańskiego
I tego się właśnie obawiałem. Na Wisłostradzie też nie jest wesoło. Już drugi dzień z rzędu nie przyjechał na przystanek mój 185 - w drodze do pracy ratowałem się jazdą metrem z dwoma przesiadkami. We wtorek o godz. 19 siedmiominutowe spóźnienie 185 w drodze powrotnej. Zamieszanie na Pradze uderza więc rykoszetem w inne dzielnice.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8451
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 paź 2011, 20:08

Za to około 7:40 na Andersa korek kończył się już na wysokości Dubois/przy przejściu dla pieszych - czyli był znacznie krótszy niż wczoraj o tej samej porze.
Wieczorem o 19 Trasa AK stała po horyzont (patrząc z Rudzkiej), a na Słomińskiego było pusto - wczoraj o tej porze korek rozlał się nie tylko na Bonifraterską, ale i na Mickiewicza (stał cały wiadukt).

Ergo: moim zdaniem po zamknięciu Wileńskiego decyzje nie powinny być podejmowane jeszcze przynajmniej przez tydzień, bo w okolicy mostów codziennie jest inna sytuacja.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 20 paź 2011, 10:51

Kolejne dane:
Konwaliowa w normie: 9:30
pl. Wilsona: 9:39 (+1). Korka na Wisłostradzie brak.
Dw. Gdański o 9:44 (-1). Korek zaczął się przed przystankiem.
Muranowska o 9:52 (-7). Był dłuższy korek niż wczoraj

Na skrzyżowanie Miodowej z Kapucyńską, 503 przyjechało o 9:58 i na pl. Zamkowy o 10:00 (-10), a więc złapał dodatkowe 3 minuty opóźnienia na odcinku Muranowska - pl. Zamkowy.
Konwaliowa - skrzyżowanie Miodowej z Kapucyńską 503 przejechał w 28 minut.

Potem 503 złapał jeszcze 2-3 minuty opóźnienia i dla pasażerów na przystanku zaczął być niemal punktualny (przyjeżdżał prawie o czasie, w którym powinien być następny autobus).
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 paź 2011, 13:49

Dla 503 i odcinka tarchomińskiego proponuję:
- w stronę centrum prosto Jagiellońską do Trasy W-Z i mostem Śl.-Dąbrowskim, Kapucyńską do Miodowej i Traktu Królewskiego.
- w stronę Tarchomina od Miodowej przez Senatorską, Nowy Przejazd, tunel Trasy W-Z, Nowy Zjazd, Wisłostradą, mostem Grota-Roweckiego do Modlińskiej.

Gdyby kierunek ruchu na Kapucyńskiej miał zostać odwrócony, warto by rozważyć skierowanie tamtędy 512 (do pl. Trzech Krzyży), a może nawet 160 (na starą trasę przez Królewską i E. Plater). Moim zdaniem ułatwiłoby to przesiadki do linii na Trakcie Królewskim.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 paź 2011, 13:51

Tylko jak 160 wylądowałoby na Królewskiej to Targówek straciłby połączenie z :mewa: (nie ma się co oszukiwać - przesiadka do kolejki na Bankowym jest jednak wygodniejsza niż w rejonie PASTy)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 paź 2011, 14:00

Kleszczu pisze:...niż w rejonie PASTy)
Jezu, nie pisz tak, bo zaraz inni zaczną i się nazwa przyjmie. :boohoo:

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 paź 2011, 14:01

emyl pisze:
Kleszczu pisze:...niż w rejonie PASTy)
i się nazwa przyjmie. :boohoo:
Nie daj Boże (-o<
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 23 paź 2011, 20:27

503 w obie strony moze jezdzic Jagiellonska-WZ. Problem ze skretem razem z tramwajem jest wydumany, wystarczy nic nie robic i autobus skreci na swoim swietle, przepusciwszy ruch z przeciwka (mozna tez im skrocic swiatlo 3 sekundy jak ktos lubi pedanterie).

A co do amatorow jazdy przez Pl. Krasinskich - polecam ich uwadze jeszcze to:
Nieruchomy korek był od Pl.Krasińskich do Muranowskiej. 17:07 wsiadłem do 116, 17:32 był na Muranowskiej...

Zablokowany