[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2011

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 07 wrz 2011, 12:04

A czy któryś z nocujących nie mógłby jechać jako 30740? Wtedy 301 przechodziłby w 9302.

ps. Tak wiem, zmiana obiegów.

Lonik
Posty: 491
Rejestracja: 30 cze 2010, 16:34
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Lonik » 07 wrz 2011, 14:20

przewoz pisze:Może jeden z tych zajmujących postojowe wysłać wcześniej na Żyrardów?
Mechanik na 9302 przyjeżdża pasażerem 21351, nocuje na jednostce i jako bonus musi uruchomić jednostkę na 9304.
MichalJ pisze:200m chyba, na 3xEN57...
Chyba mniej.
Kiedyś na torze 8 stała 2xEN57, na 10 stała 1xEN57.
Po wjechaniu 2xEN57 na częściowo zajęty, druga jednostka ze składu stała na rozjeździe 28, na tyle szczęśliwie że nie stwierdzono zajętości dla rozjazdu 24.
zofey pisze:A czy któryś z nocujących nie mógłby jechać jako 30740? Wtedy 301 przechodziłby w 9302.

ps. Tak wiem, zmiana obiegów.
Gdyby nie obiegi, to prędzej bym go widział na 9304.

Niebezpieczny pomysł: Dla 301 na M3 podać Ms2 do tarczy Tm78 zmienić czoło pociągu na 30740 (w międzyczasie 9272 powinien wjechać w peron) i na tarczy Tm72 podać sygnał Ms2.
Jedno jest ale:
Stan rozjazdów
W tym czasie lecą w obydwóch kierunkach po dwa pośpiechy.
Nie wiem czy lecą z CMKi czy od Koluszek (może mieszanie).

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 wrz 2011, 16:01

No... trzeba kombinować niestety z obiegami. A jak nie ma miejsca również w Żyrardowie, to do Korytowa :) Ledwo kilka minut z Grodziska i akurat :P

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 07 wrz 2011, 18:28

Gdyby nie obiegi, to prędzej bym go widział na 9304.
Coś podobnego obowiązywało do 19.06. Nie wiem czemu teraz tego nie ma. Trzeba pytać marketingowców z KM.
Problem z 301 występował od początku rozkładu - wtedy PLK-a jakoś potrafiła wymusić na KM-ach zmianę w obiegach, teraz widać zwisa im to.
Inna sprawa że na obroty ktoś z PLK-i w stacji Grodzisk wydał zgodę ktoś z władz PLK-i - naczelnik sekcji któremu podlega Grodzisk to pewnie zrobił. Dobrze wiedzieć jak zna stację i robotę na stacji sobie podległej. Niestety nie jest to odosobniony przypadek w PLK
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 08 wrz 2011, 11:17

MichalJ pisze:200m chyba, na 3xEN57...
Tak, trójskłady wchodzą na oba tory.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 wrz 2011, 11:23

A te pociągi, o których mowa, to jakiej długości są?

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 08 wrz 2011, 11:25

Patrząc na porę kursowania to powinny być potrójnie. Puszczanie jedynek raczej nie jest rozwiązaniem...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 wrz 2011, 22:18

czy Wam się fora nie pomyliły? (-X
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 24 paź 2011, 23:18

Obrazek

Dodatkowe pociągi

PKP InterCity przed Świętem Zmarłych uruchomią dodatkowe połączenie do Krakowa, Gdyni oraz Zakopanego.


Pociągi do Krakowa odjadą z Warszawy Centralnej o godz. 2.09 (29 i 31 X oraz 2 i 5 XI) oraz o 20.46 (30 X i 1 XI). Do Gdyni pojedzie dodatkowy skład o godz. 6.04 (29 i 31 X oraz 2 i 5 XI), a do Zakopanego o godz. 6.55 (w weekendy oraz 31 X, 1 i 11 XI). Przedłużone są też promocje na bilety. Bilet Weekendowy oraz Bilet Podróżnika będą ważne od piątku 28 bm. do środy 2 listopada.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,639931_ ... ciagi.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 paź 2011, 23:23

Bilet Weekendowy oraz Bilet Podróżnika będą ważne od piątku 28 bm. do środy 2 listopada.
Noo, dawno takiej promocji nie robili... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Lonik
Posty: 491
Rejestracja: 30 cze 2010, 16:34
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Lonik » 25 paź 2011, 11:37

moonwalker pisze:
MichalJ pisze:200m chyba, na 3xEN57...
Tak, trójskłady wchodzą na oba tory.
Przy zachowaniu ukresu już się nie mieszczą i stoją za tarczą manewrową.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 05 maja 2012, 0:35

Obrazek

Najbardziej punktualne pociągi w Polsce są w Warszawie

Warszawska Kolej Dojazdowa to najbardziej punktualny przewoźnik w Polsce - wynika z raportu Urzędu Transportu Kolejowego.


Urząd Transportu Kolejowego zbadał zgodność kursów z rozkładami wszystkich kolejowych przewoźników w Polsce. Jak wynika z raportu, najbardziej punktualna jest Warszawska Kolej Dojazdowa. W 2011 r. opóźnienia przekraczające 5 minut zdarzały się podwarszawskiej kolejce tylko raz na 200 kursów. Wpływ na taki wynik ma z pewnością nieduża długość trasy i własne torowisko, niezależne od utrudnień powodowanych przez remonty i inne pociągi.

Nieco słabiej wypadła warszawska Szybka Kolej Miejska - opóźnione było 6,6 proc. kursów. To i tak dwukrotnie mniej, niż rok wcześniej. Opóźniony był też co dziesiąty kurs Kolei Mazowieckich, ale regionalny przewoźnik również poprawił punktualność względem 2010 r.Najsłabiej w rankingu wypada PKP Intercity: prawie co czwarty pociąg spółki był w zeszłym roku spóźniony ponad 5 minut. Wynika to przede wszystkim z długości obsługiwanych tras.

Raport można zobaczyć na stronie Urzędu Transportu Kolejowego
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... zawie.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

kajo
Posty: 2819
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 05 maja 2012, 7:35

Bernard pisze:
Obrazek

Najbardziej punktualne pociągi w Polsce są w Warszawie

Warszawska Kolej Dojazdowa to najbardziej punktualny przewoźnik w Polsce - wynika z raportu Urzędu Transportu Kolejowego.


Urząd Transportu Kolejowego zbadał zgodność kursów z rozkładami wszystkich kolejowych przewoźników w Polsce. Jak wynika z raportu, najbardziej punktualna jest Warszawska Kolej Dojazdowa. W 2011 r. opóźnienia przekraczające 5 minut zdarzały się podwarszawskiej kolejce tylko raz na 200 kursów. Wpływ na taki wynik ma z pewnością nieduża długość trasy i własne torowisko, niezależne od utrudnień powodowanych przez remonty i inne pociągi.

Nieco słabiej wypadła warszawska Szybka Kolej Miejska - opóźnione było 6,6 proc. kursów. To i tak dwukrotnie mniej, niż rok wcześniej. Opóźniony był też co dziesiąty kurs Kolei Mazowieckich, ale regionalny przewoźnik również poprawił punktualność względem 2010 r.Najsłabiej w rankingu wypada PKP Intercity: prawie co czwarty pociąg spółki był w zeszłym roku spóźniony ponad 5 minut. Wynika to przede wszystkim z długości obsługiwanych tras.

Raport można zobaczyć na stronie Urzędu Transportu Kolejowego
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... zawie.html
To może dane z UTK całe podać?
Wzrosła punktualność kolejowych przewozów pasażerskich. W 2011 roku wyniosła 89,83%, w porównaniu z rokiem poprzednim wzrost o 4,74% (2010 = 85,09%). Średni czas opóźnień pociągów z wyłączeniem opóźnień do 5 minut wyniósł: 20 minut 26 sekund, o blisko 3 minuty mniej niż w 2010 roku.

W 2011 roku licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 1,478 miliona pociągów. Liczba składów, które w 2011 roku nie dotarły do stacji docelowej o czasie wyniosła 420,6 tysiąca, o 4,2% mniej niż w 2010 roku. W tej liczbie 64,3% (270,3 tys.) stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut. Pociągi opóźnione od 5 do 60 minut stanowiły 34% (143,1 tys.), od 1 do 2 godzin 1,3% (5,3 tys.) oraz powyżej 2 godzin 0,45% (1,9 tys.). W 2011 roku zmalała liczba pociągów odwołanych. Na trasy nie wyruszyło 21 699 składów, o 1,3% mniej niż w 2010 roku.

Do analizy wskaźnika punktualności na przybyciu przyjęto pociągi, które dotarły do stacji docelowej z opóźnieniem przekraczającym 5 minut. Wskaźnik punktualności na przybyciu jest ilorazem liczby pociągów, które dotarły do stacji docelowej o czasie (w tym opóźnionych do 5 minut) i liczby wszystkich uruchomionych przez przewoźników kolejowych.

Poziom punktualności w Polsce nie odbiega znacząco od krajów europejskich. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii w 2011 roku wyniósł około 91,6%. Należy zaznaczyć, że do wyliczenia powyższego wskaźnika brytyjski zarządca infrastruktury Network Rail przyjmował większą tolerancję opóźnień pociągów: w komunikacji regionalnej - przekraczających 5 minut, w komunikacji dalekobieżnej - 10 minut.

Do najczęstszych przyczyn opóźnień pociągów pasażerskich w Polsce należały:

trwające prace inwestycyjne (modernizacyjne i remontowe),
ograniczenia prędkości wynikające ze złego stanu infrastruktury kolejowej,
awarie taboru,
wypadki i zdarzenia na sieci infrastruktury kolejowej, w tym na przejazdach kolejowych,
usterki sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i urządzeń przejazdowych,
postoje wynikające z konieczności skomunikowania połączeń z innymi opóźnionymi pociągami,
długi czas lokowania podróżnych np. podczas szczytów komunikacyjnych,
zjawiska atmosferyczne,
kradzieże i dewastacje infrastruktury kolejowej, w tym elementów systemów sterowania ruchem kolejowym,
interwencje Policji, Pogotowia Ratunkowego, Straży Ochrony Kolei.

Poziom punktualności przewoźników pasażerskich (opóźnienia powyżej 5 minut)

2011 2010 zmiana 2011/2010
ogółem 89,83% 85,09% 4,74%
PKP Intercity 77,00% 69,12% 7,88%
Przewozy Regionalne 89,43% 83,93% 5,50%
Koleje Mazowieckie - KM 90,01% 86,69% 3,32%
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście 98,18% 97,31% 0,87%
Szybka Kolej Miejska w Warszawie 93,42% 87,31% 6,11%
Warszawska Kolej Dojazdowa 99,50% 99,63% -0,13%
Koleje Dolnośląskie 93,82% 89,60% 4,22%
Koleje Śląskie* 81,45% - -
Koleje Wielkopolskie* 90,73% - -
Arriva RP** 91,06% 93,84% -2,78%
UBB GMBH 98,69% 97,60% 1,09%
* spółki Koleje Śląskie i Koleje Wielkopolskie nie realizowały działalności przewozowej w 2010 roku

** do grudnia 2010 roku przewozy realizowane na podstawie licencji przewoźnika DB Schenker Rail Polska



Poziom punktualności wg rodzajów pociągów (opóźnienia powyżej 5 minut)

2011 2010 zmiana 2011/2010
ogółem 89,83% 85,09% 4,74%
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie 89,80% 85,66% 4,14%
w tym międzynarodowe 90,41% 72,73% 17,68%




Średni czas opóźnień pociągów (z wyłączeniem opóźnień poniżej 5 minut)

2011 2010 zmiana 2011/2010
ogółem 20 min. 26 sek. 23 min. 20 sek. - 2 min. 54 sek.
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie 20 min. 18 sek. 22 min. 44 sek. - 2 min. 26 sek.
w tym międzynarodowe 23 min. 3 sek. 30 min. 14 sek. - 7 min. 11 sek.


Liczba pociągów uruchomionych przez przewoźników

2011 2010 zmiana 2011/2010
ogółem 1 477 990 1 468 008 0,68%
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie 1 401 864 1 403 008 -0,08%
w tym międzynarodowe 76 126 65 000 17,12%


Liczba pociągów opóźnionych na przybyciu

od 5 do 60 minut od 61 do 119 minut powyżej 120 minut
2011 ogółem 143 121 5 333 1 890
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie 136 211 5 065 1 766
w tym międzynarodowe 6 910 268 124

2010 ogółem 203 383 11 480 4 030
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie 187 741 10 343 3 506
w tym międzynarodowe 15 642 1 137 524


Udział pociągów opóźnionych w ogólnej liczbie uruchomionych przez przewoźników

od 5 do 60 minut od 61 do 119 minut powyżej 120 minut 2011 ogółem 9,68% 0,36% 0,13%
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie 9,72% 0,36% 0,13%
w tym międzynarodowe 9,08% 0,35% 0,16%

2010 ogółem 13,85% 0,78% 0,27%
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie 13,38% 0,74% 0,25%
w tym międzynarodowe 24,06% 1,75% 0,81%


Liczba pociągów odwołanych

2011 2010 zmiana 2011/2010
ogółem 21 699 21 424 1,28%
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie 21 228 20 733 2,39%
w tym międzynarodowe 471 691 -31,84%


Poziom punktualności wg rodzajów pociągów (z uwzględnieniem opóźnień do 5 minut)

2011 2010 zmiana
2011/2010
ogółem 71,54% 70,10% 1,44%
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie 70,99% 70,62% 0,37%
w tym międzynarodowe 81,79% 58,90% 22,89%


Średni czas opóźnień pociągów (z uwzględnieniem opóźnień do 5 minut)

2011 2010 zmiana 2011/2010
ogółem 9 min. 15 sek. 13 min. 10 sek. - 3 min. 55 sek.
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie 9 min. 6 sek. 12 min. 38 sek. - 3 min. 32 sek.
w tym międzynarodowe 13 min. 38 sek. 21 min. 11 sek. - 7 min. 33 sek.
http://utk.gov.pl/portal/pl/64/1491/PUN ... _ROKU.html

Trochę się rozjechało, ale nie umiem inaczej.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ