Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 wrz 2011, 13:48

1) nie wszystko się mieści na średnicy
2) pociągi przyspieszone (niektóre) - celowo omijające przystanki podmiejskie.
I tak z tych pociągów często korzysta masa ludzi (choćby z tego Flirta przyspieszonego) którym nie przeszkadza obecność tych pociągów na DC, a wręcz przeciwnie, czasem pomaga (np jak ktoś wysiada na przystankach bliżej JP2).

maddeth
Posty: 7
Rejestracja: 09 wrz 2011, 14:23

Post autor: maddeth » 28 wrz 2011, 18:14

Pociągi na lotnisko im. F . Chopina będą na
początku kursować średnio co 15 minut, a nie co 10 . Do tego co czwarty
będzie należał do Kolei Mazowieckich.

http://www.rynek-kolejowy.pl/27529/Poci ... adrans.htm

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 28 wrz 2011, 18:30

No oczywiście pan Sz. uważa się za jedynie słusznie sprawiedliwego i wszystko wie najlepiej...

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 28 wrz 2011, 22:28

"tylko" co kwadrans? Chyba ktoś na głowę upadł. Już teraz 175 co 10 minut odjeżdża z MPL z garstką pasażerów - pociąg wystarczyłby tu spokojnie co 20 min. (rzadsza częstotliwość mogłaby już odstraszać...). Ciekawe jak w tym układzie wypadnie częstotliwość na linii radomskiej i czy te dwie odnogi będą miały jakiś sensowny takt.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 wrz 2011, 22:38

Przypominam, że nie mówimy o jednej linii, lecz o trzech w co najmniej dwóch relacjach. To już będzie de facto co 30 (i to przy dobrej koordynacji Skmki legionowskiej z kiblem legionowskim, co może PLK przerosnąć) czyli właśnie częstotliwość odstraszająca.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 28 wrz 2011, 23:05

Myślę, że z Okęcia pociągi mogłyby kursować nawet co 5 minut ale... do Zachodniego. Dalej jest zapchana średnica. Jestem ciekaw które pociągi mogłyby zostać wyrzucone ze podmiejskiej średnicówki by dać miejsce połączeniom z Okęcia. A i jeszcze jedno - pan Sz. pewnie by chciał więcej pociągów bo to pieniądze od przewoźników ale nie ma na nie miejsca.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27605
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 wrz 2011, 23:49

A na odcinku Okęcie-Zachodni w końcu zamontowano SBL?
jasiu pisze:Już teraz 175 co 10 minut odjeżdża z MPL z garstką pasażerów
Przecież to nie MPL zapewni większość pasażerów, tylko Służewiec i Żwirki.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 29 wrz 2011, 11:58

fik pisze:
jasiu pisze:Już teraz 175 co 10 minut odjeżdża z MPL z garstką pasażerów
Przecież to nie MPL zapewni większość pasażerów, tylko Służewiec i Żwirki.
Zgoda, tylko że Służewiec i Żwirki będą miały oprócz tego pociągi z Piaseczna.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 29 wrz 2011, 12:10

jasiu pisze:
fik pisze:Przecież to nie MPL zapewni większość pasażerów, tylko Służewiec i Żwirki.
Zgoda, tylko że Służewiec i Żwirki będą miały oprócz tego pociągi z Piaseczna.
Co 30/60/120? Chyba w mieście nie o taką częstotliwość chodzi.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 29 wrz 2011, 12:48

W godzinach szczytu można zrobić tak:
Lotnisko x 4
Radom x 1 (tam jest największe ograniczenie - jeden tor)
Piaseczno x 3 (Czachówek, Warka, Góra Kalwaria)

To średnio co 7,5 minuty na Służewcu. I tak dużo.
Więcej na lotnisko = kosztem Piaseczna lub kosztem KM1 i KM3.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 29 wrz 2011, 13:31

chester pisze:Co 30/60/120? Chyba w mieście nie o taką częstotliwość chodzi.
Pytanie, czy dziadostwo jakie jest teraz na trasie do Piaseczna to docelowa oferta, czy jednak kiedyś częstotliwość się zwiększy.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 29 wrz 2011, 13:37

IMHO Piasecznu by się przydała solidna kolej. Jeżdżenie Puławską to jakieś koszmarne nieporozumienie.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27605
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 wrz 2011, 13:53

jasiu pisze: Zgoda, tylko że Służewiec i Żwirki będą miały oprócz tego pociągi z Piaseczna.
"Systkie csy"?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 wrz 2011, 15:24

Znaczy te, o których nie wiadomo, kiedy przyjadą, na który peron, na jakich stacjach (w sensie handlowym ;p ) się zatrzymują a 10-minutowych spóźnień i tak się nawet nie zapowiada?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 29 wrz 2011, 17:21

Radom może i zawsze będzie problemem ze swoim jednotorem. Ale 3 pociągi zawracające wcześniej i 4 z lotniska, powinny razem stanowić dobrą ofertę.

Oczywiście zakładam, że docelowo sterowanie ruchem będzie wystarczające dla takiej częstotliwości...

ODPOWIEDZ