Rozdysponowanie SwingĂłw

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Paweł D.
Posty: 5330
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 09 paź 2011, 13:22

Pan Piotr pisze:
Paweł D. pisze:Koszt wybudowania rozjazdów na rondzie to...? I będą one wykorzystane dla 2-3 brygad? A czas włączenia się brygady mokotowskiej na 4-kę to 5 minut.
Odnosiłem wrażenie, że była mowa o zajezdni "Praga".
Bo założyłeś, że Praga musi obsługiwać 4-kę. A nie musi.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 paź 2011, 13:39

Tylko, że Praga ma na czwórce brygady niskopodłogowe, podobnie zresztą jak na 28. Jeśli na 4 wpuszczamy więcej swingów z Mokotowa, to skądś je musimy zabrać. A skąd? Z jedynki? Z siedemnastki?

Paweł D.
Posty: 5330
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 09 paź 2011, 13:43

fraktal pisze:Tylko, że Praga ma na czwórce brygady niskopodłogowe, podobnie zresztą jak na 28. Jeśli na 4 wpuszczamy więcej swingów z Mokotowa, to skądś je musimy zabrać. A skąd? Z jedynki? Z siedemnastki?
Chociażby z jedynki. Praga ma dobry dojazd do pl. Zawiszy.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 09 paź 2011, 14:35

Glonojad pisze:Kompletu relacji? Jakies 8 do 10 mln, nie liczac ewentualnej zabawy z tunelami. Ale przy obecnej organizacji ruchy oznaczaloby to paraliz trasy w Alejach - pelzanie po zwrotnicach na tak rozleglym skrzyzowaniu...
Paraliż przy wyjazdach między 4 a 5 rano i zjazdach między 23 a 1?

[ Dodano: |9 Paź 2011|, 2011 14:37 ]
Paweł D. pisze:
Pan Piotr pisze:Odnosiłem wrażenie, że była mowa o zajezdni "Praga".
Bo założyłeś, że Praga musi obsługiwać 4-kę. A nie musi.
Nie założyłem, że musi obsługiwać 4-kę. Przyjąłem po prostu jako wyjściowy stan obecny i na podstawie tego, jak wygląda sprawa obecnie oceniłem przydatność ewentualnych zakrętów. Zgadzam się, że "Praga nie musi obsługiwać "4", tyle że nikt jak dotąd nie pokusił się o wykombinowanie nowego rozdysponowania niskopodłogowców.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36671
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 paź 2011, 14:42

Pan Piotr pisze:Paraliż przy wyjazdach między 4 a 5 rano i zjazdach między 23 a 1?
A co, w pozostałych godzinach nikt by przez te zwrotnice nie jeździł, nawet na wprost? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 09 paź 2011, 14:47

Ja bym proponował, żeby zamiast Pragi, na czwórkę weszła Wola. Akurat dopiero co zeszła z 1. Przynajmniej nie byłoby jazd przez całe miasto.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2011, 15:10

Pan Piotr pisze: Paraliż przy wyjazdach między 4 a 5 rano i zjazdach między 23 a 1?
.
W pozostałych godzinach zwijamy zwrotnice czy jak?

[ Dodano: |9 Paź 2011|, 2011 15:11 ]
Tranzystor pisze:Ja bym proponował, żeby zamiast Pragi, na czwórkę weszła Wola. Akurat dopiero co zeszła z 1. Przynajmniej nie byłoby jazd przez całe miasto.
Zeszła z brygad wysokich na 1. Nie przerobi wozów w nocy i nie wyśle ich jako niskaczy na 4...

Co do obsługi 4 - można by to zrobić przez 1 lub przez 14, z kolejnym przebraniem na Banacha - w końcu niskacze z wyświetlaczami są, więc nie przyjdzie zaraz jakiś motorniczy i nie zacznie mi opowiadać "czy chciałbyś pracować tak że co godzinę zmieniasz obrazki na ścianach" czy coś w ten deseń ;) Pytanie, czy ten rewelacyjny system taką koncepcję udźwiginie ;)

Tak czy siak, Praga ma trochę wozów z modernizacji trasy W-Z które gdzieś wysłać musi - jak nie na 4, to na 23 czy 26. Bez BWL (czy to z 24, czy to z 8) się tego nie zrobi, ale skoro ten stan się pewnie na ze dwa lata ustali, to może warto jakieś sensowne rozwiązania dlań wymyślić?

[ Dodano: |9 Paź 2011|, 2011 15:17 ]
Bastian pisze:I dodajmy - w maju 2012 Targowa miała być już otwarta... :/
No widzisz. A teraz się twierdzi, że nie było mowy o żadnym otwarciu, tylko o "przejezdności", a ta jest przecież wciąż zachowana, bo przejezdność dla autobusów wciąż będzie.

W literaturze czy filmie taki zabieg nosi nazwę "retcon" - nie znam, niestety, polskiego odpowiednika...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 09 paź 2011, 15:38

Bastian pisze:
Pan Piotr pisze:Paraliż przy wyjazdach między 4 a 5 rano i zjazdach między 23 a 1?
A co, w pozostałych godzinach nikt by przez te zwrotnice nie jeździł, nawet na wprost? :>
Wiem, sygnalizacja z fazą do skrętu by funkcjonowała przez cały dzień. Ale uważasz, że obecne rozwiązanie jest takie optymalne?

[ Dodano: |9 Paź 2011|, 2011 15:39 ]
Glonojad pisze:
Pan Piotr pisze: Paraliż przy wyjazdach między 4 a 5 rano i zjazdach między 23 a 1?
.
W pozostałych godzinach zwijamy zwrotnice czy jak? .
j.w.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2011, 15:41

Pan Piotr pisze:
Bastian pisze: A co, w pozostałych godzinach nikt by przez te zwrotnice nie jeździł, nawet na wprost? :>
Wiem, sygnalizacja z fazą do skrętu by funkcjonowała przez cały dzień. Ale uważasz, że obecne rozwiązanie jest takie optymalne?
Nie chodzi o fazę do skrętu. Chodzi o długość fazy na wprost a zwłaszcza jej koordynację dla sygnalizatora zjazdowego, uwzględniającą wolniejszy przejazd przez iglice i krzyżownice na długości kilkudziesięciu metrów.

Tak, wolę obecne rozwiązanie, przynajmniej dwa tramwaje na raz przejeżdżają.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 09 paź 2011, 15:45

Glonojad pisze:jako jedyna, oraz dostanie wszystkie tramwaje zakupione do obsługi trasy Zieleniecka - Targowa
To znaczy, że oprócz 186 Swingów będą jeszcze jakieś inne, nowe tramwaje w najbliższych latach?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2011, 15:51

BJ pisze:
Glonojad pisze:jako jedyna, oraz dostanie wszystkie tramwaje zakupione do obsługi trasy Zieleniecka - Targowa
To znaczy, że oprócz 186 Swingów będą jeszcze jakieś inne, nowe tramwaje w najbliższych latach?
z zacytowanego przez Ciebie fragmentu nie wynika postawiony przez Ciebie wniosek. 186 tramwajów zawiera pulę wozów do obsługi Zieleniecka - Targowa.

Ale niezależnie od tego TW może oczywiście zamóić więcej tramwajów - mówi się o dwukierunkowcach, zresztą chyba istniałaby możliwość rozszerzenia zgodnie z prawem zamówień publicznych.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 09 paź 2011, 15:53

mgr MeWa pisze:z zacytowanego przez Ciebie fragmentu nie wynika postawiony przez Ciebie wniosek.
Nie wynika, ale można się zasugerować słowami Glonojada i wysunąć takie pytanie. Bez uszczerbku na logice ;)
mgr MeWa pisze:186 tramwajów zawiera pulę wozów do obsługi Zieleniecka - Targowa.
Ok, dzięki.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2011, 15:59

Paweł D. pisze:
Bastian pisze:I dodajmy - w maju 2012 Targowa miała być już otwarta... :/
Aaaa, na te parę miesięcy to faktycznie nie ma sensu zmieniać rozkładów i obsługi ;)
czy to oznacza, że przez dwa lata* teraz będą te karkołomne wyjazdy i zjazdy? Czy też ktoś będzie starał się to uporządkować?

* Na waszym miejscu to modliłbym się, żeby to były tylko dwa lata...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2011, 22:42

no dobrze, a co to wszystko teraz zmienia w kwestii rozdysponowania Swingów i długich zjazdów / wyjazdów z Pragi na odległe linie?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Paweł D.
Posty: 5330
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 09 paź 2011, 22:43

mgr MeWa pisze:no dobrze, a co to wszystko teraz zmienia w kwestii rozdysponowania Swingów i długich zjazdów / wyjazdów z Pragi na odległe linie?
Zmienia wszystko :) Byłby przejazd, nie byłoby długich wyjazdów.

ODPOWIEDZ