Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2011, 18:02

Lonik pisze:
Glonojad pisze:Co do ruchu prawostronnego - niby tak, ale w praktyce swego czasu były bodaj odjazdy na dalekobieżną średnicę z peronu w kierunku Okęcia.
:shock:

http://wolf.iiar.pwr.wroc.pl/adi/wiki/i ... imskie.gif :-?
Tak, też mi się to wydaje bez sensu. Może to w trakcie robót w takim razie było? Sprawę znam z drugiej ręki, że się tak wyrażę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 09 paź 2011, 22:20

Przed wejściem na przystanek tramwajowy też nie masz informacji w jakich kierunkach pojedziesz.. Często przejście na przystanek w drugim kierunku też jest czasochłonne. A, że tramwaje nie potrafią lewym torem u nas, toś nieprzyzwyczajony że może być różnie w sytuacjach awaryjnych ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2011, 22:29

Akurat tam, gdzie na przystanki tramwajowe prowadzą przejścia podziemne, informacja - choć szczątkowa - jest. A tam, gdzie przejść nie ma, rzut oka pozwala ocenić dokąd z którego przystanku się jedzie.

Tak więc przykład nieadekwatny zupełnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 09 paź 2011, 22:32

Hmm, tu też rzut oka pozwala ocenić z którego peronu się jedzie. Chyba, że nie znamy topografii miasta, to i w tramwajach będzie problem. A przejścia czy wiadukty są wygodne, gorzej gdy musisz pokonać trzy sygnalizacje świetlne (przy naszym antypieszym podejściu do ich programowania)..

biedronp
Posty: 102
Rejestracja: 23 lut 2008, 0:37

Post autor: biedronp » 09 paź 2011, 22:35

.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2011, 22:36

Ja tam wolę pokonywać przejścia dla pieszych ze światłami, niż 7-8 metrowe różnice wysokości po nieoświetlonych i rzadko sprzątanych schodach.

Rzut oka? Bez żartów! Z chodnika przy południowej jezdni Alei w ogóle przystanków nie widać. W przeciwieństwie do skrzyżowań, gdzie układ przystanków jest widoczny od razu
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2011, 22:39

marcin3001 pisze:Hmm, tu też rzut oka pozwala ocenić z którego peronu się jedzie. Chyba, że nie znamy topografii miasta, to i w tramwajach będzie problem. A przejścia czy wiadukty są wygodne, gorzej gdy musisz pokonać trzy sygnalizacje świetlne (przy naszym antypieszym podejściu do ich programowania)..
ale to nie jest argument za tym, żeby nie było jakiejkolwiek informacji...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2011, 22:42

A i jeszcze jedno - jak rzut oka na tramwaje nie wystarczy, to w najgorszym wypadku następny będzie za 20 minut (w większości przypadków wcześniej, bo w najważniejszych kierunkach jeśli nie linia silna, to dwie linie jeżdża).

W przypadku tej *** linii radomskiej 20 minut to niezwykle krótki czas oczekiwania a może się okazać, że na oczekiwanym przez nas przystanku i tak nie staje, a informacji na ten temat nawet na peronie nie znajdziemy.

[ Komentarz dodany przez: mgr MeWa: Nie 09 Paź, 2011 ]
Nie przeklinamy! MeWa

[ Dodano: |9 Paź 2011|, 2011 23:01 ]
Ejże, od kiedy "cholerny" to przekleństwo? W słowniku PWN wyraz tej jest opisany jako "potoczny", a nie "wulgarny". Nie jesteśmy w przedszkolu ani na kawie u starszej, samotnej ciotki!

[ Komentarz dodany przez: mgr MeWa: Nie 09 Paź, 2011 ]
Tam nie było cholerny... MeWa

Naprawdę? To może "pieprzony" (który jest wulgarny tylko w odniesieniu do stosunku płciowego), na pewno nie było to jednak przekleństwo. Ale ponieważ nie mam ochoty znowu udowadniać, że nie jestem wielbłądem, to z mojej strony EOT.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 paź 2011, 23:09

Glonojad pisze:Akurat tam, gdzie na przystanki tramwajowe prowadzą przejścia podziemne, informacja - choć szczątkowa - jest.
Informacja o przystankach tramwajowych w przejściu od metra przy dworcu Gdańskim była od czapy totalnie. Jakieś nazwy dzielnic zupełnie bez sensu. Szczegóły wyparłem i nawet nie wiem, czy poprawili.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2011, 23:15

Teraz przy każdym wyjściu są numery linii tramwajowych z nazwą pętli.

Ale co to zmienia w kwestii oznakowania stacji kolejowych? "A u was to Murzynów biją"?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2011, 23:24

MichalJ pisze:
Glonojad pisze:Akurat tam, gdzie na przystanki tramwajowe prowadzą przejścia podziemne, informacja - choć szczątkowa - jest.
Informacja o przystankach tramwajowych w przejściu od metra przy dworcu Gdańskim była od czapy totalnie. Jakieś nazwy dzielnic zupełnie bez sensu. Szczegóły wyparłem i nawet nie wiem, czy poprawili.
Bez szczegółów trudno dyskutować, tym niemniej raczej fundamentalnej informacji o ogólnym kierunku nie zaciemniło (nie wierzę, by na przystanku południowym napisane było "Mokotów", "Żoliborz" albo "Bemowo"). Tym niemniej tutaj wychodzi inna wada oznakowania na tej nieszczęsnej (mam nadzieję, że ten przymiotnik przejdzie) stacji w sensie handlowym czyli przystanku - zero informacji w Sieci. A dworzec Gdański ma elegancki schemacik na stronie ZTM, o tym, że nr peronu (słupka) jest podawany w rozkładach nie wspominając.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2011, 23:30

poza tym ciężko na przykład zgadnąć osobie niezorientowanej jakim pociągiem można z Powiśla dojechać do Alej Jerozolimskich. W rozkładzie tego nie ma, a schematy jeśli są (kiedyś na pewno nie było), to w śladowych ilościach...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 03 lis 2011, 19:45

Zauważyłem, że na Alejach Jerozolimskich PKP zainstalowali zegary i głośniki. Na Rakowcu już nie, mimo iż jest to bardziej oblegany przystanek.
Ale żeby nie było na AJ zbyt europejsko, to rozkład nie wisi już w gablocie (nienaprawiona po wybiciu szyb), lecz na takiej małej metalowej tabliczce przyczepionej do latarni :grin:
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 lis 2011, 19:46

Michał W. pisze:Ale żeby nie było na AJ zbyt europejsko, to rozkład nie wisi już w gablocie (nienaprawiona po wybiciu szyb), lecz na takiej małej metalowej tabliczce przyczepionej do latarni
A to akurat KMowy standard na przystankach osobowych :D
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 04 lis 2011, 9:38

Lepsza informacja na warszawskich stacjach

Na stacjach kolejowych Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia oraz na przystankach Warszawa Stadion i Warszawa Wola już za kilka miesięcy pojawi się nowy system informacji pasażerskiej. Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK właśnie ogłosiło przetarg w tej sprawie.
Zamówienie obejmuje sporządzenie niezbędnej dokumentacji projektowej i wykonanie systemu informacji pasażerskiej dla zadania wykonywanego w systemie „projektuj i buduj” w dwóch lokalizacjach: na stacji Warszawa Wschodnia wraz z terenem przyległym oraz włączeniem systemu obsługującego przystanek Warszawa Stadion i systemu obsługującego budynek dworca Warszawa Wschodnia oraz na stacji Warszawa Zachodnia wraz z terenem przyległym oraz przystankiem Warszawa Wola.

Ponadto wykonawca wyłoniony w przetargu będzie musiał zapewnić stanowisko testowe (symulator) oraz przeprowadzić szkoleń z zakresu obsługi systemu wskazanej przez PKP PLK liczby użytkowników, sporządzić dokumentację powykonawczą, a także zagwarantować świadczenie, w ramach gwarancji, usługi serwisowo – eksploatacyjne wszelkich elementów systemu niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania, w tym: usuwania wad, usterek oraz awarii.

W ramach zamówienia na każdej stacji zabudowany zostanie nowy system informacji dynamicznej, w skład którego wejdą: wyświetlacze elektroniczne, kompleksowa infrastruktura serwerowa, w pełni wyposażone stanowiska operatorskie, odpowiednie oprogramowanie umożliwiające sterowanie systemem, wymianę danych i generowanie automatycznych zapowiedzi głosowych, urządzenia automatycznego wykrywania odjazdu pociągu z danej krawędzi peronowej (np. czujniki ruchu pociągów) oraz okablowanie zasilające i teleinformatyczne. W ramach zamówienia stacje wyposażone zostaną także w nowe stanowiska operatorów systemu, nowe oznakowanie stałe (m.in. tablice informacyjne, piktogramy i gabloty), orientacyjne schematy węzłów komunikacyjnych Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia, jak również system rozgłoszeniowy.

Na stacji Warszawa Wschodnia system powinien umożliwić podłączenie lokalnego systemu wyświetlaczy i nagłośnienia, realizowanego w budynkach dworca kolejowego przez PKP SA. Ze stanowisk operatorskich na stacjach Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia obsługiwany będzie również system informacji pasażerskiej na przystanku Warszawa Stadion, gdzie także zostanie pozostawiona możliwość podłączenia tablic elektronicznych i systemu nagłośnienia realizowanych w ramach przebudowy budynku dworcowego Warszawa Wschodnia przez PKP SA. Docelowo systemy muszą posiadać automatyzację obsługi tego przystanku (poprzez generowanie danych tzw. kolejki pociągów).

Stanowiska operatorów systemu planowane są w budynkach nastawni kolejowych Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia. Ze stanowiska operatora na stacji Warszawa Wschodnia ma być realizowana: obsługa lokalnego systemu wyświetlaczy i nagłośnienia realizowanego obecnie w budynkach dworca kolejowego przez PKP SA, obsługa lokalnego sytemu wyświetlaczy i nagłośnienia realizowanego obecnie na posterunku odgałęźnym Warszawa Stadion przez PKP PLK oraz obsługa pozostałych przystanków na linii średnicowej podmiejskiej (Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście, Warszawa Ochota), których wyposażenie w lokalny system wyświetlaczy i nagłośnienia planowane jest w przyszłości w ramach odrębnego zadania.

Ze stanowiska operatora na stacji Warszawa Zachodnia ma być realizowana: obsługa wyświetlaczy znajdujących się na peronie 1 (WKD) w zakresie ruchu po linii WKD oraz wyświetlanie pociągów WKD na pozostałych tablicach na stacji Warszawa Zachodnia, obsługa wyświetlaczy realizowanych w ramach tego projektu na stacji Warszawa Wola, obsługa lokalnego systemu wyświetlaczy i nagłośnienia realizowanego obecnie na posterunku odgałęźnym Warszawa Stadion przez PKP PLK oraz obsługa pozostałych przystanków na linii średnicowej podmiejskiej (Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście, Warszawa Ochota, których wyposażenie w lokalny system wyświetlaczy i nagłośnienia planowane jest w przyszłości w ramach odrębnego zadania.

Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 300 tys. zł. Oferty można składać w siedzibie PKP Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie do 7 grudnia 2011r. do godz. 10:00.

ODPOWIEDZ