Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 01 lis 2011, 9:20

Przecież buspas spowalniający autobusy można pooglądać w realu, Solidarności między Żelazną a Feminą na przykład... Buspas jest, tylko w większości przypadków autobus i tak musi przynajmniej raz z niego zjechać, żeby ominąć albo źle zaparkowaną osobówkę, albo wyprzedzić turlającą się sierotkę, szukającą miejsca parkingowego. O wyjeżdżających z jakiejś uliczki (nie wiem, czy wewnętrznej) za sądami nie wspominam. W praktyce ja wolałem tam jeździć środkowym pasem, pewniej i bezpieczniej. A przy korkach buspas stał tak samo jak inne pasy, więc zysk żaden.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 10 lis 2011, 8:20

Mistrzostwo świata. Z zegarkiem w ręką, kilka minut temu - od wjazdu na przystanek przy południowym wlocie na Plac Wilsona do wyjazdu z przystanku na północnym wlocie tegoż placu. Czas - równiutkie 6 minut. 1/3 czasu rozkładowego przejazdu z Centrum do Bohomolca #-o
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 10 lis 2011, 9:00

Szeregowy_Równoległy pisze:Przecież buspas spowalniający autobusy można pooglądać w realu, Solidarności między Żelazną a Feminą na przykład... Buspas jest, tylko w większości przypadków autobus i tak musi przynajmniej raz z niego zjechać, żeby ominąć albo źle zaparkowaną osobówkę, albo wyprzedzić turlającą się sierotkę, szukającą miejsca parkingowego... A przy korkach buspas stał tak samo jak inne pasy, więc zysk żaden.
A nie mówiłem...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 lis 2011, 11:25

No tak, ale źle zaparkowane i turlające się samochody nie są składnikiem buspasa. I buspas przy korkach stać nie powinien. Na tej zasadzie możemy mówić, że tramwaje są nieefektywnym środkiem transportu, bo czasem parkująca osobówka wstrzyma ruch na kilka godzin.
Bardziej mnie przekonuje to co pisał Glonojad o włączaniu się samochodów ze skrętu na skrzyżowaniu. Ale to nadal są samochody na buspasie, które w ogóle nie mają prawa tam się znaleźć.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 10 lis 2011, 19:09

Kleszczu pisze:Mistrzostwo świata. Z zegarkiem w ręką, kilka minut temu - od wjazdu na przystanek przy południowym wlocie na Plac Wilsona do wyjazdu z przystanku na północnym wlocie tegoż placu. Czas - równiutkie 6 minut. 1/3 czasu rozkładowego przejazdu z Centrum do Bohomolca #-o
Hehehe i jak tu przekonywać do tramwaju. A takich kwiatków na trasach są setki...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26854
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lis 2011, 18:51

Ale kto tu właściwie próbuje kogoś przekonać do tramwaju? Bo na pewno nie urząd miasta...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 lis 2011, 14:26

O placu Wilsona pisałem już chyba dwukrotnie - czas przejazdu zależy od motorniczego (oraz zwrotnicy po środku). Jeśli prowadzący będzie chciał (i dodatkowo - niestety - pojedzie na późnym pionowym przy południowym zjeździe z placu), to przejedzie sprawnie przez plac. Jeśli nie, to złapie każdą pozioma pałkę (w obu kierunkach) :(
Priorytety, kurka wodna.

Awatar użytkownika
niedofizyk
Posty: 144
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: niedofizyk » 26 lis 2011, 14:06

Może już było, ale spytam: kto odpowiada za rozwleczone pętle indukcyjne na wydzielonych torowiskach? TW czy ZDM? Komu można truć d. o to? Przejechałem się ostatnio na Koło i...
9. A poza tym czasem kręcą się tu jakieś autobusy...

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 08 gru 2011, 14:06

No i co na Kole? Tam masz programy w zasadzie stałoczasowe.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 15 gru 2011, 22:15

Ze skajskrapera:
ITS we Wrocławiu
Może ideału jeszcze nie osiągnęli, ale coś tam dasię.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Paweł D.
Posty: 5329
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 gru 2011, 22:44

JaBaal pisze:Ze skajskrapera:
ITS we Wrocławiu
Może ideału jeszcze nie osiągnęli, ale coś tam dasię.
No właśnie... Ale w Warszawie się nie da. Jadąca Marymoncką 17-ka musi się zatrzymać na światłach Przy Agorze bo pętle umieszczono przy sygnalizatorze. Gdyby pętle umieścić paręnaście metrów wcześniej, pewnie wystarczyłoby zwolnić.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 gru 2011, 22:49

Wiesz, bo te kilkanaście metrów kabla kosztuje...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 15 gru 2011, 22:51

Na mnie wielkie wrażenie zrobiło:
wrocławski wątek ze Skajskrapera pisze:3) Bardzka / Krynicka (kierunek: PILCZYCE)
W chwili wjazdu tramwaju na przystanek skrzyżowanie przygotowuje się na przejazd pojazdu szynowego. Zamknięcie drzwi włącza pionową kreskę. Niestety wszystko się sypie, gdy przed tramwajem ustawi się autobus. Choć i wówczas tramwaj nie stoi na przystanku cały cykl, a jedynie ok. 30 sekund.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Paweł D.
Posty: 5329
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 gru 2011, 22:52

KwZ pisze:Wiesz, bo te kilkanaście metrów kabla kosztuje...
Ułamek kosztów związanych z niepotrzebnym zatrzymaniem składu....
wrocławski wątek ze Skajskrapera pisze:Niestety wszystko się sypie, gdy przed tramwajem ustawi się autobus. Choć i wówczas tramwaj nie stoi na przystanku cały cykl, a jedynie ok. 30 sekund.
Ja pierniczę, a u "nasz" przejechać jedynką przez plac Zawiszy w jednym cyklu to dopiero sztuka... a tam aż 30 sekund trzeba czekać na zmianę świateł...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 gru 2011, 23:34

Paweł D. pisze:Ułamek kosztów związanych z niepotrzebnym zatrzymaniem składu...
Oczywiście. A teraz to wytłumacz Majusiemu.
Paweł D. pisze:Ja pierniczę, a u "nasz" przejechać jedynką przez plac Zawiszy w jednym cyklu to dopiero sztuka... a tam aż 30 sekund trzeba czekać na zmianę świateł...
Aczkolwiek to wynika raczej z za małej podaży skrzyżowaniu przy założeniu przejazdu na raz. Projektanci układu świateł mając do wyboru szybki tramwaj i rosnące korki - wybierają rozwiązanie obecne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ