Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
Moderator: Wiliam
Oprocz petli palacowa to afaik sie nic tam nie planuje na obecna chwile/
Park biurowy ma byc na pln od s2 i oddzialac ja od mieszkaniowki.
Jesli tak to nie ma co wyciagac niczego za branickiego/al.rzepy.
Docelowo mogloby byc tak:
Linie z sobieskiego przerzucic oberkiem przez mw i zapetlic na wilanowie (al.rzepy-branickiego-przyczolkowa).
Linie z powsina tak samo - przyczolkowa - branickiego - al.rzepy- al wilanowska - wilanow.
Przesiadki drzwi w drzwi z jednych do drugich na przystankach na branickiego/al rzepy.
Z vogla tak jak wyzej przepuscic je przez mw (163 na wilanow 164 w sobieskiego), a kiedys na gore na ursynow do metra jak polacza branickiego z plaskowickiej.
Jedyne problem to co z lokalsami z zp marysienki i czy zostawiac wtedy na wilanowie 180.
Park biurowy ma byc na pln od s2 i oddzialac ja od mieszkaniowki.
Jesli tak to nie ma co wyciagac niczego za branickiego/al.rzepy.
Docelowo mogloby byc tak:
Linie z sobieskiego przerzucic oberkiem przez mw i zapetlic na wilanowie (al.rzepy-branickiego-przyczolkowa).
Linie z powsina tak samo - przyczolkowa - branickiego - al.rzepy- al wilanowska - wilanow.
Przesiadki drzwi w drzwi z jednych do drugich na przystankach na branickiego/al rzepy.
Z vogla tak jak wyzej przepuscic je przez mw (163 na wilanow 164 w sobieskiego), a kiedys na gore na ursynow do metra jak polacza branickiego z plaskowickiej.
Jedyne problem to co z lokalsami z zp marysienki i czy zostawiac wtedy na wilanowie 180.
Byłby to pomysł całkiem sensowny.Zebra pisze:Można pociągnąć 180 do Branickiego i dalej do Pałacowej.
Ja bym jeszcze 164 dał na prosto i potem Branickiego - Vogla, mam nadzieję, że do czasu kiedy wybudują Branickiego, na Zawadach się tak zwiększy populacja, że 164 zyska normalną częstotliwość a nie co pół godziny.
Pętla w Powsinku przy Europejskiej już nie istnieje....Zebra pisze:Zakrańcowania 116 w Powsinku sobie nie wyobrażam .
@ness Linia z Powsina nie skończy się w Wilanowie w życiu, więc ta opcja oberka odpada.
Niemniej jednak faktycznie układ drogowy sprzyja sensownej obsłudze. Jeśli do tego czasu nie upadnie 519 (a liczę że jednak nie), to myślę że na dobre jej wyjdzie puszczenie prosto Al. RP - Branickiego - Przyczółkową - Powsin. Zgarnie ludzi i z biur na wysokości POW, CH i z MW, sądzę że naprawdę da jej to kopa z frekwencją już od Powsinka. Ten kikut do Powsina nie powinien wówczas boleć bo to raptem 4 km płynnej jazdy a więc bez wielkich korków i innych atrakcji.
Rzeczywiście jak ktoś napisał, wiele wskazuje na to, że głównym poszkodowanym będzie ZP Królowej Marysieńki. Docelowo to ja tam widzę tylko (podbite) 130, (podbite) 139, 164, E-2 i N01. Uważam jednak że skóra jest warta wyprawki, 2/3 tego przystanku leży w strefie dojścia do Sobieskiego albo Wilanowa.
Odnośnie innych koncepcji: ponieważ prawdopodobnie pierwszym, możliwym do wykorzystania przez autobusy połączeniem Ursynów - Wilanów będzie Branickiego budowana razem z POW (patrząc na indolencję dzielnic) to podejrzewam, że początkowo główna obsługa tego ciągu realizowana będzie przez skierowane tam 7-setki z kierunku Konstancina plus ewentualnie powstanie jakaś lokalna linia. Docelowo, po powstaniu połączenia na południu, myślę że właśnie ta lokalna powinna przejąć większość zadań z ostrym podbiciem i większymi autobusami. Może będzie miała sens dość mocna linia Wilanów - Branickiego - Płaskowickiej - KEN - Gandhi - Płaskowickiej - Puławska - Karczunkowska - Jeziorki?
Natomiast jeśli chodzi o Zawady, to ja potencjał widzę w najbliższych latach głównie w 163. Myślę, że docelowo można by ją puścić z Sadyby przez Zawady, Branickiego, Sobieskiego na Stegny. Taka trochę balonówka, nie wiem czy dobrym pomysłem byłoby pchanie jej na górę. Tym niemniej - to tylko luźna uwaga.
Niemniej jednak faktycznie układ drogowy sprzyja sensownej obsłudze. Jeśli do tego czasu nie upadnie 519 (a liczę że jednak nie), to myślę że na dobre jej wyjdzie puszczenie prosto Al. RP - Branickiego - Przyczółkową - Powsin. Zgarnie ludzi i z biur na wysokości POW, CH i z MW, sądzę że naprawdę da jej to kopa z frekwencją już od Powsinka. Ten kikut do Powsina nie powinien wówczas boleć bo to raptem 4 km płynnej jazdy a więc bez wielkich korków i innych atrakcji.
Rzeczywiście jak ktoś napisał, wiele wskazuje na to, że głównym poszkodowanym będzie ZP Królowej Marysieńki. Docelowo to ja tam widzę tylko (podbite) 130, (podbite) 139, 164, E-2 i N01. Uważam jednak że skóra jest warta wyprawki, 2/3 tego przystanku leży w strefie dojścia do Sobieskiego albo Wilanowa.
Odnośnie innych koncepcji: ponieważ prawdopodobnie pierwszym, możliwym do wykorzystania przez autobusy połączeniem Ursynów - Wilanów będzie Branickiego budowana razem z POW (patrząc na indolencję dzielnic) to podejrzewam, że początkowo główna obsługa tego ciągu realizowana będzie przez skierowane tam 7-setki z kierunku Konstancina plus ewentualnie powstanie jakaś lokalna linia. Docelowo, po powstaniu połączenia na południu, myślę że właśnie ta lokalna powinna przejąć większość zadań z ostrym podbiciem i większymi autobusami. Może będzie miała sens dość mocna linia Wilanów - Branickiego - Płaskowickiej - KEN - Gandhi - Płaskowickiej - Puławska - Karczunkowska - Jeziorki?
Natomiast jeśli chodzi o Zawady, to ja potencjał widzę w najbliższych latach głównie w 163. Myślę, że docelowo można by ją puścić z Sadyby przez Zawady, Branickiego, Sobieskiego na Stegny. Taka trochę balonówka, nie wiem czy dobrym pomysłem byłoby pchanie jej na górę. Tym niemniej - to tylko luźna uwaga.
@zebra
Stawiam ze predzej powstanie jednak lacznik drewny-relaksowa(rosola) niz branickiego w gore.
Wiem ze dzielnice nie maja szmalu i raczej w 2013 tez nie beda miec, ale w koncu troche kasy miasto im sypnie na inwestycje i wilanow z ursynowm rusza ta sprawa.
Imho w kontekscie branickiego-plaskowickiej to bardziej potrzebna ulica niz przedluzenie ciszewskiego.
Gdaka i S2 to ciezki temat i niepredko sie ruszy.
Beda sie ciagac po sadach z zielonymi i gamoniami z ursynowa.
Przy takim ukladzie 710 zrobi wypad na kabaty a jakis czarnuch bedzie smigal pewnie na trasie kabaty - objazd powsina - przyczolkowa - wilanow (opcjonalnie gdzies na stegny).
519 skrot do wilanowa oberkiem przez mw w sezonie do parku kultury (drewny bez wjezdzania w 'mala' przyczolkowa).
163 powinno raczej leciec na stegny z drugiej strony czyli z sadyby przez bonifacego.
Wilanowska koncowke zostawilbym poki co tak jak jest.
Stawiam ze predzej powstanie jednak lacznik drewny-relaksowa(rosola) niz branickiego w gore.
Wiem ze dzielnice nie maja szmalu i raczej w 2013 tez nie beda miec, ale w koncu troche kasy miasto im sypnie na inwestycje i wilanow z ursynowm rusza ta sprawa.
Imho w kontekscie branickiego-plaskowickiej to bardziej potrzebna ulica niz przedluzenie ciszewskiego.
Gdaka i S2 to ciezki temat i niepredko sie ruszy.
Beda sie ciagac po sadach z zielonymi i gamoniami z ursynowa.
Przy takim ukladzie 710 zrobi wypad na kabaty a jakis czarnuch bedzie smigal pewnie na trasie kabaty - objazd powsina - przyczolkowa - wilanow (opcjonalnie gdzies na stegny).
519 skrot do wilanowa oberkiem przez mw w sezonie do parku kultury (drewny bez wjezdzania w 'mala' przyczolkowa).
163 powinno raczej leciec na stegny z drugiej strony czyli z sadyby przez bonifacego.
Wilanowska koncowke zostawilbym poki co tak jak jest.
Domyślasz się chyba przyczyny tego korka, prawda? Jeśli tak, to doskonale wiesz że on zniknie w dniu, w którym powstanie pierwsze normalne połączenie drogowe Wilanów - Ursynów. Wówczas 519 nie będzie w ogóle czekać o każdej porze dnia i nocy.TGM pisze:Tak, ostatnio jak byłem w Powsinie wieczorem - DP, to od strony lasu stało się z 5 kolejek na skrzyżowaniu Przekornej z Dwerny.Zebra pisze:Ten kikut do Powsina nie powinien wówczas boleć bo to raptem 4 km płynnej jazdy a więc bez wielkich korków i innych atrakcji.