Solarisy 2011+2012

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 01 gru 2011, 19:57

ma ktos wykaz kiedy i na jaki zaklad przyszedl dany woz ?
#5690 07.11.1997-10.09.2013

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 01 gru 2011, 22:34

Michalk001 pisze:Jeżeli wisi "coś" żółtego pod tablicą lub na szybie to automatycznie zwraca się na to uwagę. Ja na przykład wsiadając do autobusów od razu patrzę na kartki wiszące pod tablicami gdyż wiem że wtedy "coś jest nie tak".
:arrow: Ale są też ludzie, którzy siedzą obok takiej kartki (i to tak, że zasłania im ona widok na zewnątrz) i w momencie wjazdu na objazd potrafią być wybitnie zaskoczeni.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 01 gru 2011, 22:39

MZ pisze:
Michalk001 pisze:Jeżeli wisi "coś" żółtego pod tablicą lub na szybie to automatycznie zwraca się na to uwagę. Ja na przykład wsiadając do autobusów od razu patrzę na kartki wiszące pod tablicami gdyż wiem że wtedy "coś jest nie tak".
:arrow: Ale są też ludzie, którzy siedzą obok takiej kartki (i to tak, że zasłania im ona widok na zewnątrz) i w momencie wjazdu na objazd potrafią być wybitnie zaskoczeni.
Bo tych kartek jest czasem za dużo .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 02 gru 2011, 11:52

5690 pisze:ma ktos wykaz kiedy i na jaki zaklad przyszedl dany woz ?
8550-55 - 08.11.2011r
1520-29 - 10.11.2011r
8500-02, 1530, 1532-37 - 14.11.2011r
8503-05, 1538-41 - 17.11.2011r
8506-10, 1542-46 - 21.11.2011r
8511-15, 1547, 1550, 1551, 8556 - 23.11.2011r
8557-60, 1531 - 24.11.2011r
8561-63, 8565, 1548, 1549, 1552, 1553, 1555 - 28.11.2011r
8342, 1554 - 29.11.2011r
8343-47, 8564 - 01.12.2011r

Czyli są:

SU12 - 1520-55 36szt
SU18 - 8342-47, 8500-15, 8550-65 razem 38 sztuk

Pozdro.

Dzisiaj pojechali po Solbusy 1020-23 i 1025.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 02 gru 2011, 17:43

Dzieki
#5690 07.11.1997-10.09.2013

tompop2
Posty: 55
Rejestracja: 03 paź 2009, 12:28

Post autor: tompop2 » 02 gru 2011, 22:05

a gdzie wóz 1537 ??

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 02 gru 2011, 22:16

Pomyłka sie wkradła. Przybył 17 listopada.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

tompop2
Posty: 55
Rejestracja: 03 paź 2009, 12:28

Post autor: tompop2 » 03 gru 2011, 20:19

a tam widzę że przyszedł 14 listopada :-k

Maciek91
Posty: 70
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:18
Lokalizacja: Służew

Post autor: Maciek91 » 06 gru 2011, 15:44

Dziś na Dw. Centralnym widziałem wóz 8343 i z przodu nie miał on loga solarisa a jedynie syrenkę :-s MZA udało się jakoś logo odkleić/oderwać czy już z fabryki przyjechał bez niego?

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 06 gru 2011, 17:26

8516-19, 8566-69, 8348-51 dostawy tego tygodnia.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 06 gru 2011, 17:39

Warto byłoby umyć te nówki, bo SU18 z Mobilisu są czystsze, niż te świeżo dostarczone na Redutową.

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 16 gru 2011, 2:17

No to może się teraz ja krótko opiszę swoje wrażenia z jazdy najnowszymi przegubami. Jak już mówiłem, wydają się być dynamiczne, co się w Warszawie przydaje, ale odniosę się głównie do wrażeń z rozplanowania wnętrza. Zgadzam się co do tego, że z tyłu jest ciasno i rzeczywiście te ze dwa fotele można by ująć, żeby zrobić mini-rzeźnie z tyłu jak w poprzednich wersjach. Ale ma to też swoje zalety - takie, że ludzie nie stoją na siłę na tym skrawku wolnej przestrzeni z tyłu pomiędzy dwoma siedzeniami, nie próbują się pchać, tarasując przejście, co ma miejsce w Solarisach 81xx Od razu przechodzą dalej, w przegub lub do sekcji A. Ale faktycznie ludzie oczekują chyba miejsca do stania przed trzecimi drzwiami, a gdy go nie ma, to się muszą gdzieś przeciskać, z czego nie są zadowoleni. Za to w sekcji A więcej miejsca - rzeźnia sporo większa niż w solarkach serii 88xx, co jednak nie wszyscy zauważają pewnie dlatego, że tych jest w Warszawie dość niewiele. Dominują Solarisy 82xx, 84xx i 81xx z dużą rzeźnią w sekcji A, ale brakiem wystarczającej liczby foteli dostępnych z poziomu podłogi przy drugich drzwiach. Tak więc osoby o ograniczonej sprawności ruchowej, żeby wygodnie usiąść musiały często dzielić przestrzeń z "niedomytym elementem pasażerskim", chowającym się przed karzącym wzrokiem kierowcy najczęściej właśnie z tyłu pojazdu. A to tylko jedna z wad podróżowania w sekcji B. Inną są krótkie przystanki, na których nie mieszczą się prawidłowo dwa autobusy przegubowe. Tak więc teraz mimo wszystko jest nastąpił postęp jeżeli chodzi o rozplanowanie wnętrza, choć pewnie niektórzy muszą się do nowej aranżacji wnętrza przyzwyczaić.

Bierut
Posty: 292
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 16 gru 2011, 8:41

Mam wrażenie, że dynamiczność serii 88.. można by poprawić poprzez ściągniecie "kagańców". Np. taki 8878 zbiera się pięknie, wieksza prędkość przydaje się na trasach podmiejskich i co ciekawe wcale nie pali więcej. Mam nawet wrażenie, że troszeczkę mniej.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 16 gru 2011, 20:53

No ja dziś pierwszy raz jechałem nowym Solarisem (8509 :arrow: 172) Co do wykończenia to jak zwykle w Solarisie trudno się do czegoś przyczepić. Tyle że jednak znów technicznie porażka. Mimo nowego silnika, wciąż uciążliwe wibracje (czy naprawdę nie potrafią z tym nic zrobić?) . Silnik prawie nie do odróżnienia od starych, prawie ten sam dźwięk i osiągi.

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 16 gru 2011, 21:44

Uciążliwe wibracje? Ten sam dźwięk i osiągi? Dzisiaj jechałem 8567(?) na 171, ŚNIEGOCKIEJ – WIDAWSKA w piątkowe popołudnie, więc długo. Moim zdaniem nówki są cichsze i mniej trzęsą; w pewnym momencie byłem święcie przekonany, że w korku kierodziej zgasił silnik, a jednak nie...
Z punktu widzenia pasażera wrażenie pozytywne, tylko zapowiedzi zbyt ciche i hamulce zbyt ostre.

ODPOWIEDZ