Most Północny - nasze przewidywania

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 01 gru 2011, 21:06

MisiekK pisze:
sprokett pisze:No wlasnie, to że odległość skraca sie diametralnie nie musi oznaczać wcale diametralnie krótszego czasu przejazdu a jak wiadomo rano każda minuta się liczy. Bez kilkumiesięcznych obserwacji trudno przewidzieć o ile 408 bedzie szybsze od 101 (przekonajmy sie).
3 minuty. Nie więcej.
sprokett pisze:Druga sprawa: po diabła zatrzymywać w każdym kursie autobus z Nowodworów (co 3min) na wiadukcie przy Świderskiej, Marymonckiej czy R-4 dla 2-3 osób,
NŻ. To są te 3 minuty. A 3 minuty to dopuszczalna odchyłka od rozkładu jaka sobie może zrobić kierowca.
Więcej problemów będzie z sygnalizacją świetlną, niż z tymi przystankami
3 minuty to R-4, Marymoncka i Świderska. Zapomniałeś o Myśliborskiej i Tarchominie i spokojnie robi Ci się 5-6 minut, co przy całkowitym prognozowanym czasie przejazdu 21-22 minuty robi już różnicę i uzasadnia uruchomienie linii przyspieszonej.
Reszte przystankow, w tym tak postulowane przy ul. Marymonckiej spokojnie obsluży częsta linia zwykla 101.
A tak na marginesie, chciałbym zapytać oponentów mojego pomysłu: Skoro w największym zagęszczeniu porannym obecnie 508 kursuje co 3 minuty a E-8 co 4 minuty, to co ile minut miałoby kursować "Wasze" jedyne 101? Co 2? A moze 1,5 (chlapiac drzwiami na kazdym przystanku)? #-o

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 01 gru 2011, 22:06

Bedzie postep. Do metra 5 minut krocej niz teraz, samym metrem 8 minut dluzej. Ciekawe jeszcze ile straty na sama przesiadke na Hucie doliczyc.

508 pracuje w polowie dla Tarchomina/Nowodworow, mnie wychodzi zapotrzebowanie jakies 30 kursow na godzine (rano) z osiedla na Hute. Mysle ze 2 linie by to zalatwily, najoszczedniej by bylo jesli tylko polowa kursow ganiala by na Nowodwory, no i dowoz bez przystankow od Tarchomina poczawszy. Mowa o szczycie A rzecz jasna.

Bardzej mnie zastanawia co z podmiejskimi, tam z 60~70% pasazerow jedzie do Metra, wypadaloby jedna linie puscic mostem. Jesli nie to czym dowiezc przesiadkowiczow? 503 i 511 to jest malo, nawet z 510 dalej malo, a na powrot jeszcze gorzej, bo kazde gdzie indziej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 gru 2011, 22:11

Uważasz, że autobusy w korku na Modlińskiej jadą szybciej niż metro?

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 01 gru 2011, 22:12

Korku w która stronę?
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 01 gru 2011, 22:41

sprokett pisze:3 minuty to R-4, Marymoncka i Świderska. Zapomniałeś o Myśliborskiej i Tarchominie i spokojnie robi Ci się 5-6 minut, co przy całkowitym prognozowanym czasie przejazdu 21-22 minuty...
Aż tyle czasu z Nowodworów na Młociny? Tyle to ja E-8 jadę z Nowodworów do Marymontu. Praktycznie o każdej porze.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 gru 2011, 22:42

No korku do Grota.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 gru 2011, 23:39

sprokett pisze:3 minuty to R-4, Marymoncka i Świderska.
Bez jaj. Przystanku przy R-4 zdaje się nie będzie (bo i po co w sumie), a Marymoncka i Świderska będą przystankami niszowymi - żaden autobus nie będzie tam minutę wymieniał pasażerów. Przystanki, które będą się liczyły to Tarchomin i Myśliborska - te zgenerują 2 minuty.
Powiem ci jeszcze, że twój wywód i tak jest guzik wart, bo klopsy będą:
- na Myśliborskiej (która dziś rano stoi) ze światłami przy Porajów (a pewnie też dojdą światła na wjeździe na TMP z Myśliborskiej),
- na zjeździe z TMP na Młocinach (peszle do świateł już wystają z ziemi).
Więc cały ten przyśpieszony zysk od razu weźmie w łeb, bo będą stały i te przyśpieszone i ta zwykła jadąc zderzak w zderzak.
sprokett pisze:Skoro w największym zagęszczeniu porannym obecnie 508 kursuje co 3 minuty
508 ma rano luzy. Tak naprawdę dopełnia ją Modlińska.
mw158979 pisze:Bardzej mnie zastanawia co z podmiejskimi, tam z 60~70% pasazerow jedzie do Metra, wypadaloby jedna linie puscic mostem.
Żadnych podmiejskich na Moście Północnym.
mw158979 pisze:Jesli nie to czym dowiezc przesiadkowiczow?
Zwiększyć kursowanie 511.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 02 gru 2011, 1:28

MisiekK pisze:Żadnych podmiejskich na Moście Północnym.
Zwiększyć kursowanie 511.
Piekne marnotrawstwo, moze nawet doskonale. Zamiast skrocic cos i jeszcze na tym zarobic to przyjdzie zasilic 511. Na jak dlugiej trasie i ile brygad to pozre?
MisiekK pisze:Bez jaj. Przystanku przy R-4 zdaje się nie będzie (bo i po co w sumie), a Marymoncka i Świderska będą przystankami niszowymi - żaden autobus nie będzie tam minutę wymieniał pasażerów.
No ale zahamowac i rozpedzic tez czas pochlania. Uparles sie na 1 linie co 2 minuty, jak by to o rekord Guinessa chodzilo.
MichalJ pisze:No korku do Grota.
Korku do Grota na buspasie jest malo, troche na Swiatowida - ale jednego i drugiego ubedzie bo spora czesc ruchu przeciez stad wyleci.

:idea: Natomiast nalezalo by sie przyjrzec wprowadzanej organizacji ruchu na trasie z mostu do Modlinskiej. Miksowanie ruchu z mostu i z Zerania - jesli nie bedzie plynne most moze caly stac w korku popoludniami.

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 02 gru 2011, 10:39

MisiekK pisze:Bez jaj. Przystanku przy R-4 zdaje się nie będzie (bo i po co w sumie), a Marymoncka i Świderska będą przystankami niszowymi - żaden autobus nie będzie tam minutę wymieniał pasażerów. Przystanki, które będą się liczyły to Tarchomin i Myśliborska - te zgenerują 2 minuty.
Powiem ci jeszcze, że twój wywód i tak jest guzik wart, bo klopsy będą:
- na Myśliborskiej (która dziś rano stoi) ze światłami przy Porajów (a pewnie też dojdą światła na wjeździe na TMP z Myśliborskiej),
- na zjeździe z TMP na Młocinach (peszle do świateł już wystają z ziemi).
Więc cały ten przyśpieszony zysk od razu weźmie w łeb, bo będą stały i te przyśpieszone i ta zwykła jadąc zderzak w zderzak.
Miśku, przypomina mi sie nasza dyskusja przy okazji chorej "komasacji" 186 i 404. Wówczas używałeś dokładnie takich samych argumentów jak obecnie (światła,korki etc). Jednakże po tylu miesiącach od tej złej zmiany musisz przyznać mi rację. Obecnie 414 na odcinku od FSO do Ronda ZS jest o 7-8min szybciej od 186. Dodaj sobie teraz do tego omijane przystanki 404 na Modlińskiej i wprowadzenie przez ZTM Tour de Tarchomin dla 186 a wyjdzie spokojnie 13-14min.
Utrzymajmy na T-minie i Nowodworach układ komunikacyjny najbardziej zbliżony do obecnego i obserwujmy, czy faktycznie l.przyspieszona bedzie takową tylko z nazwy. Korekty ZTM zawsze może wprowadzić.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 02 gru 2011, 15:12

KwZ pisze:Tym niemniej omawiane tutaj 101 miałoby jeszcze silniejsze. Nie uważacie, że istnieje graniczna częstotliwość, powyżej której nie opłaca się już zagęszczać rozkładu?
Oczywiście 3 minuty. Dla 101 byłoby wystarczające.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 05 gru 2011, 13:04

KwZ pisze:Podsumowując, proponuję po otwarciu metra:
--> 5xx [508]: Nowodwory - M Młociny, bez żadnego przystanku między Mehoffera a Młocinami (wyłącznie).
--> 1xx [101]: Tarchomin - M Młociny.
Częstotliwości odpowiednie (i tak będą duże, patrząc na E-8).
Powstaje problem lokalny: czy takie 101 ma obsługiwać ZP Picassa, czy Myśliborska? Tu się poratuję, wprowadzając
--> 511: Dąbrówka Wiślana - ... - Światowida - Myśliborska - TMP - M Młociny. Powinna zaliczyć dokładnie 1 wspólny przystanek dla przesiadkowiczów na 101. Jeśli takich miałoby być dostatecznie mało (bo chodzi pewnie tylko o Marymoncką, a to mało), można wręcz kazać im przesiadać się na M Młociny i te tracone przez nich 3 min na jazdę w tę i w tę wziąć na klatę. Częstotliwość zapewniającą podaż dla pasażerów legionowskich (ZP Poetów).
--> 510: Nowodwory - ... - M Marymont (CH Arkadia? Dzika?) dla pasażerów z Modlinskiej, w tym Płochocińskiej.
KwZ pisze:511: Dąbrówka Wiślana - ... - Światowida - Myśliborska - TMP - M Młociny
ojoj - tym samym po zabraniu 508 odcinasz ZP Konwaliowa od kolejnej silnej linii do metra Marymont. Jestem przeciwny. Uważam, że 503 i 510, to za mało (powrót jeszcze gorszy, bo z róznych stacji). Wg mnie 511 powinno zostac bez zmian (wówczas, chcąc uniknąc problemu lokalnego, linie 101, oprócz 4xx lub 5xx, uruchomić na trasie Nowotwory-Mlociny).

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |6 Lut 2012|, 2012 21:56 ]
Dodano przeniesiony cytat, usunięto fragment offtopiczny.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 gru 2011, 14:10

KwZ pisze:proponuję po otwarciu metra:
--> 5xx [508]: Nowodwory - M Młociny, bez żadnego przystanku między Mehoffera a Młocinami (wyłącznie).
--> 1xx [101]: Tarchomin - M Młociny.
Częstotliwości odpowiednie (i tak będą duże, patrząc na E-8).
Co ile w DS?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Kierownik
Posty: 79
Rejestracja: 01 maja 2011, 19:21

Post autor: Kierownik » 05 gru 2011, 14:53

KwZ pisze:(510, 503, 516, 211, 186, 133, 302 - mało nie), które mogą zapewnić te relacje. Szczególnie poniższe 510.
Podsumowując, proponuję po otwarciu metra:
--> 5xx [508]: Nowodwory - M Młociny, bez żadnego przystanku między Mehoffera a Młocinami (wyłącznie).
--> 1xx [101]: Tarchomin - M Młociny.
Częstotliwości odpowiednie (i tak będą duże, patrząc na E-8).
Powstaje problem lokalny: czy takie 101 ma obsługiwać ZP Picassa, czy Myśliborska? Tu się poratuję, wprowadzając
--> 511: Dąbrówka Wiślana - ... - Światowida - Myśliborska - TMP - M Młociny. Powinna zaliczyć dokładnie 1 wspólny przystanek dla przesiadkowiczów na 101. Jeśli takich miałoby być dostatecznie mało (bo chodzi pewnie tylko o Marymoncką, a to mało), można wręcz kazać im przesiadać się na M Młociny i te tracone przez nich 3 min na jazdę w tę i w tę wziąć na klatę. Częstotliwość zapewniającą podaż dla pasażerów legionowskich (ZP Poetów).
--> 510: Nowodwory - ... - M Marymont (CH Arkadia? Dzika?) dla pasażerów z Marymonckiej, w tym Płochocińskiej.
Po pierwsze zacznijmy od tego, iż 186, 302 ani tym bardziej 133 i 211 nie są liniami, którymi można nazwać dowozówkami do metra. 186 łączy Tarchomin z Ochotą (chociaż w obecnej chwili zatrzymuje się przy Kaskada), 302 Tarchomin z ul. Jagiellońską i Pragą, 133 mieszkańców Choszczówki z Tarchominem i Żeraniem, natomiast 211 krąży sobie po Białołęce. Dodatkowo wydłużając którąkolwiek z trzech ostatnich wymienionych linii, tworzą się widma kursujące średnio co 40min-1h.

Kolejna rzecz, wydaje mi się, iż mieszkańców Nowodworów nie upchasz do samego 508 i 510, które raczej nie powinno istnieć, skoro w chwili obecnej ludzie ledwo upychają się do E-8, a luki w 508 wypełniają mieszkańcy Legionowa i Modlińskiej. 101 z kolei to czarna wersja E-4, jeżdżąca przez TMP, zatem jeśli już puszczamy 101 to od Nowodworów.
511 lepiej nie ruszaj. Po pierwsze, mieszkańcy Dąbrówki nie zgadzają się na to, po drugie zabierasz kolejną dowozówkę do metra mieszkańcom Legionowa i Konwaliowej.
Jeśli chodzi o 510 to skracając ją do Marymontu można uzyskać takt ok. 10-15 min. w szczycie. Dla pasażerów wsiadających na Modlińskiej to może i wystarczy, pod warunkiem, że pojadą wozy 18-metrowe.

Jak dla mnie powinno wyglądać to mniej więcej tak:

Powstaje nowa linia - niech będzie 101 - kursująca od Nowodworów, przez TMP do Młocin.
508 kasujemy.
511 zostaje bez zmian.
510 skracamy - od Tarchomina, przez Grota do Marymontu.
E-8 zostaje, kierujemy ją przez TMP, tylko jednokierunkowo.
E-4 kasujemy.

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 05 gru 2011, 15:03

Ja to mam nadzieję, że przy okazji zmian związanych z otwarciem TMP ZTM nie zapomni o mieszkańcach ulicy Modlińskiej oraz tych co się przesiadają z 7XX z Nieporętu i Legionowa. IMO na Modlińskiej powinno zostać 511 co 10/15/20 (czyli tak jak obecnie) i 510 skrócone do Marymontu również co 10/15/20. Obie linie skoordynowane oczywiście ze sobą, dzięki czemu na Modlińskiej pozostanie dobra oferta komunikacyjna oraz dodatkowa alternatywa w postaci dojazdu do Centrum. Takt tych linii powinien wynosić min. co 5/10/10 min w nałożeniu się na siebie.
Na pewno zaraz pojawią się argumenty, że Nieporęt, Legionowo i reszta Białołęki nie będąca Tarchominem i Nowodworami może przesiadać się na Żeraniu w tramwaje ale moim zdaniem taka oferta nie będzie zbyt atrakcyjna dla pasażerów. Trasa tramwajowa z Żerania może jedynie funkcjonować jako ciąg wspomagający silne 510/511 :idea:

[ Dodano: |5 Gru 2011|, 2011 15:05 ]
BTW po otwarciu TMP to czy nie byłoby warto zastanowić się nad 503 jadącym przez most Śląsko-Dąbrowski :-k :?:
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 gru 2011, 15:05

Kierownik pisze: Po pierwsze zacznijmy od tego, iż 186, 302 ani tym bardziej 133 i 211 nie są liniami, którymi można nazwać dowozówkami do metra.
IMO akurat 133 to powinno pojechać na Metro Młociny, ma całkiem niezłą trasę do tego, tylko jak zrobić, żeby nie jeździli nim Tarchominianie!

Wówczas można by zmarginalizować 176, które mogłoby pojechać przez Odlewniczą, Annopol, Bazyliańską, ewentualnie przez TT na Żerań FSO, jeśli to konieczne.

Można by też zrobić 170 do Żerania FSO - pomogłaby mu zdecydowanie ekspedycja (oczywiście ze skróceniem 302 do FSO), bo teraz to jest tak, że 12:44 jedzie jedno, 12:46 drugie, 12:50 trzecie, następny zestaw za godzinę, jak cała trójca wróci.
ŁK

Zablokowany