Most Północny - nasze przewidywania

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 10 gru 2011, 18:21

KwZ pisze:W sumie dla koordynacji 1xx NwD->MM z 3xx Tar->MM i tak się liczy odcinek Nowodwory - Tarchomin.
Jakoś nie widzi mi sie jednak ten pomysl z linia do kranca Tarchomin. Jeśli juz, to bardziej korzystne byłoby skierowanie takiej 3xx trasą MMłoc-MP-Mysliborska-Swiatowida-Bialoleka Ratusz- Modlińska-Obrazkowa-MP-MMłoc. Wówczas dajemy mozliwosc dogodnej przesiadki z 7xx i 152.
Oprocz tego 101 Nowodwory-MMłoc (obsługa min ZP Tarchomin) i 4xx Nowodwory-MMłoc (przystanki jak E-8). Reszta bez zmian.
Nie sadzicie, ze powyzsze rozwiazanie realizuje wiekszosc postulatow, ktore tu padaly?:
1. pozostawienie 511 na obecnej trasie (podobno szybszy czas przejazdu do Marymontu niz Mlocin oraz przejecie podstawowych zadan przewozowych do metra dla ZP Konwaliowa po kasacji 508)
2. skomunikowanie Modlinskiej z MMlociny
3. odseparowanie potokow pasazerskich Tarchomina i Nowodworow (z wylaczeniem linii 101, ktora w DS wystepuje jako, jedna wspolna dla T-mina i Nowodworow)
Ma to sens? :-k

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 gru 2011, 19:32

Nie rozumiem. Odseparowanie? Co ma być na przystanku Tarchomin poza linią z Nowodworów? Z Mysliborskiej jazda dookoła?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 gru 2011, 19:34

Dlaczego Tarchomin jest zły, a Białołęka-Ratusz dobra? Więcej pasażerów?

To rozwiązanie jest już dość szczegółowe, więc ja powtórzę mój skromny wniosek: pchanie dodatków aż na Nowodwory ma mało sensu przy pokryciu czerwońca, bo i tak będą puste.
Rozumiem, że kółko byłoby odwrotne w porannym szczycie?

Ad 3: Taka linia obsłuży tylko pół Tarchomina. Może się to skończyć obsługą Porajów i właśnie Tarchomina tylko przez stosunkowo słabe 1xx z NwDw.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 10 gru 2011, 20:32

MichalJ pisze:Co ma być na przystanku Tarchomin poza linią z Nowodworów
a czy musi byc specjalna-oddzielna linia dla ZP Tarchomin? 101 co 7-8min jadace z Nowodworow przez Tarchomin uwazam, ze wystarczy.
MichalJ pisze:Z Mysliborskiej jazda dookoła?
101 nie jedzie dookola. Dodatkowo byloby to 3xx z Modlinskiej.
KwZ pisze:Dlaczego Tarchomin jest zły, a Białołęka-Ratusz dobra? Więcej pasażerów?
Nikt nie mowi, ze zly (wszak tam mieszkam). Jak pisalem wyzej - 101 starczy. Natomiast korzysc dla Modlinskiej wyrazna nie tyle z dojazdu do metra (bo byc moze wcale nie bedzie szybciej niz do Marymontu 511), ale z dojazdu na Bielany z pewnoscia.
KwZ pisze:pchanie dodatków aż na Nowodwory ma mało sensu przy pokryciu czerwońca, bo i tak będą puste.
Chcesz wydzielic dodatki ze 101 i zakonczyc je na Tarchominie? Jesli tak, to co ile te linie miałyby kursowac?

[ Dodano: |10 Gru 2011|, 2011 20:39 ]
KwZ pisze:Rozumiem, że kółko byłoby odwrotne w porannym szczycie?
Si

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 gru 2011, 20:50

Chcesz wydzielic dodatki ze 101 i zakonczyc je na Tarchominie? Jesli tak, to co ile te linie miałyby kursowac?
Czekaj, bo się gubię. Co takiego jest w 3-4 przystankach na Nowodworach, że zarabiają na 15 kursów/h w szczycie (obecne E-8), a proponowane linie na Tarchominie z 6 przystanków mają zapełnić tylko 8 kursów/h? Dowozowe 516, 211, 741 i 133?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 10 gru 2011, 21:04

KwZ pisze:Czekaj, bo się gubię. Co takiego jest w 3-4 przystankach na Nowodworach, że zarabiają na 15 kursów/h w szczycie (obecne E-8), a proponowane linie na Tarchominie z 6 przystanków mają zapełnić tylko 8 kursów/h
1. Nowodwory plus ZP Mehoffera (tu przesiadki z 516,126 i 133) sa znacznie wieksze niz Tarchomin.
2. Dzisiejsza linia E-4 ma racje bytu ze wzgledu na ZP Picassa i Porajow a nie na ZP Tarchomin. Po wprowadzeniu linii 101 oraz byc moze tej 3xx z polaczenia z Ratuszem - obie obslużą ZP Mysliborska, Porajow i w domysle Picassa (ktory jest w strefie dojscia do nowych przystankow na wiadukcie MP).
3. Czemu z 6 przystankow? Ja naliczylem tylko 4 i pół.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 gru 2011, 21:27

sprokett pisze:1. Nowodwory plus ZP Mehoffera (tu przesiadki z 516,126 i 133) sa znacznie wieksze niz Tarchomin.
No są, ale obecnie są obsługiwane przez 516. Dlatego proponuję 516 do metra, wtedy 4xx rzadziej(?), ale na Konwaliowej częstsza podaż.
Wiesz, nie myślałem, że o tyle.
sprokett pisze:3. Czemu z 6 przystankow? Ja naliczylem tylko 4 i pół.
Pancera, Nowodworska (która byłaby obsłużona bezpośrednio), Tarchomin płn. i płd., Picassa (lub Myśliborska) i Porajów. Ale ok.

To jeszcze ktoś mógłby mi wyjaśnić, dlaczego najpierw dalej leżące Nowodwory są większe od Tarchomina? Odkryta lepiej zaludniona od okolic ZP Myśliborskiej czy Milenijnej? Ceny gruntów?

[ Dodano: |10 Gru 2011|, 2011 21:39 ]
Dobra, wychodzi na to, że ze skrócenia dodatków do Tarchomina nic się nie zyska (obsługę ZP Pancera, ale to za mało). Myślałem, że potoki są dużo, dużo większe.
Sprokett, może mnie zaczarowałeś swoim argumentem za 526, że skrócenie czasu przejazdu pozwoli zwiększyć częstotliwość ;-)

Lecz w nagrodę uważam, że także dzięki mnie doszliśmy do konsensusu 4xx + 1xx z Nowodworów. Chyba że ktoś wnosi sprzeciw? :D
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 10 gru 2011, 21:47

KwZ pisze:Dlatego proponuję 516 do metra
... ale wiazaloby sie to z koniecznoscia skierowania linii na Grota a tam pp koras. Biorac pod uwage, ze 516 jest praktycznie jedyna linia dla osiedli Ceramiczna, Kaminskiego (302 nie licze) i calej Odkrytej - na nieregularnosc nie mozna sobie pozwolic.
Druga sprawa, to konieczność skierowania na 516 przegubow a ze wzgledu na parametry skrzyzowania Odkryta/Dzierzgonska i samej Dzierzgonskiej, to ryzykowna sprawa (przewoznicy na wlasne ryzyko wylacznie w zastepstwie za solowki kieruja tam rzadko wozy wielkopojemne).
KwZ pisze:Pancera, Nowodworska (która byłaby obsłużona bezpośrednio), Tarchomin płn
Gdyby faktycznie byla taka potrzeba, to obecne E-4 tak by pojechalo. ZP Pancera i Nowodworska znajduje sie w strefie dojscia do ZP Mehoffera.

[ Dodano: |10 Gru 2011|, 2011 22:12 ]
KwZ pisze:doszliśmy do konsensusu 4xx + 1xx z Nowodworów
Od poczatku to pisalem (przynajmniej do momentu odkrycia "prawd rozkladowych dla l.przyspieszonych).
Jesli jednak 4xx mialoby być o 1,5min szybciej na MMloc od 101, to nie warto sie napinac, tylko robic wg pomyslu Miska mega silne 101 dla wszystkich (czyli dokladnie tak samo jak w DS).
Jednakże nie rezygnowalbym z pomyslu polaczenia Modlinskiej z Bielanami przez MP zupelnie nową linią. Chyba sensowne jest to, żeby mieszkaniec np Henrykowa lub Wiśniewa chcac jechac np do UKSW, czy na Chomiczowke nie odbywal swojej podrozy dookola przez Grota.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 gru 2011, 22:35

Czyli z podzielenia potoków rezygnujesz.

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 10 gru 2011, 22:49

MichalJ pisze:Czyli z podzielenia potoków rezygnujesz.
Pamietajmy, ze autobusowy wariant jest niejako zastepstwem za skompromitowany temat tramwaju na Tarchodwory. Tramwaj dzielenia potokow nie przewiduje.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 gru 2011, 23:01

Bo ma "nieco" wyższą zdolność przewozową... :roll:

Poza tym nawet i tu się mylisz, przewiduje.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 10 gru 2011, 23:27

Bastian pisze:Bo ma "nieco" wyższą zdolność przewozową
Jednorazowo tak. Dlatego zamiast tramwaju co 5min, uruchamiasz autobus co 3 min.
Bastian pisze:Poza tym nawet i tu się mylisz, przewiduje.
Myle się? Rozwiń mysl...
Czyzby tramwaj jadacy z Winnicy i Nowodworow mial sie nie zatrzymywac na przystankach na Tarchominie (bo wlasnie o takim dzieleniu potokow pasazerskich tu dyskutujemy)? Nic mi na ten temat nie wiadomo, a Tobie?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2011, 0:01

Bastian może miał na myśli osobną linię autobusową wspomagającą tramwaj, np. jadącą Odkrytą i Świderską.
sprokett pisze:Dlatego zamiast tramwaju co 5min, uruchamiasz autobus co 3 min.
Tramwaj to możesz mieć i co 1,25 min (48/h) :roll:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 gru 2011, 0:20

Na trasie WZ jest ponad 60 autobusów na godzinę. Co prawda różnych linii, ale to nie rzutuje 8-).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2011, 0:23

Za to nieco rzutuje, że jeżdżą z nieco różnych przystanków.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Zablokowany