Planowe zmiany tymczasowe w funkcjonowaniu metra

Moderator: JacekM

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 12 gru 2011, 14:40

MeWa pisze:Informuje się o terminie trwania utrudnień, żeby pasażerowie byli na nie przygotowani.
I byli. Ale nie byli przygotowani na to, że ktoś zadecyduje o przywróceniu funkcjonowania metra na całej linii. W końcu komunikaty ZTM, ulotki, kartki, TV, radio i Bóg wie co jeszcze informowało, że utrudnienia będą całe dwa dni. Nie było informacji, że może nastąpić wcześniejsze przywrócenie... Ja kończę tę jałową dyskusje. Ja mam swoje argumenty, Ty swoje a do konsensusu i tak nie dojdziemy ;)

Awatar użytkownika
maciej180
Posty: 624
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:53
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Kontakt:

Post autor: maciej180 » 12 gru 2011, 14:42

Wczoraj czekałem na metro na Starych Bielanach około godziny 21:20. Szedł komunikat, że metro kursuje na całej trasie, słyszałem go na każdej kolejnej stacji, nigdzie nie było już plakatów o zamknięciu stacji. Naprawdę, skoro komunikacja zastępcza kursowała (jej nagłe zawieszenie mogłoby być chyba jedynym możliwym dyskomfortem dla pasażerów), to jak można mieć pretensje, że uruchomiono zamknięty odcinek wcześniej? Był wieczór, chłód, założę się, że 95% pasażerów znajdujących się w metrze ucieszyło się, że oszczędzi się im przesiadki. To faktycznie mocne czepialstwo =;
SławekM pisze:Ale nie byli przygotowani na to, że ktoś zadecyduje o przywróceniu funkcjonowania metra na całej linii.
Na Boga, a jaką mieli z tego tytułu szkodę?! :shock:

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 gru 2011, 14:43

Pasażerowie oczywiście zyskali. Stracił ten, który to sfinansował, ale bez przesady...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 gru 2011, 14:45

SławekM pisze:. Ja kończę tę jałową dyskusje. Ja mam swoje argumenty
tak, tak. Szkoda tylko, że w żadnym z postów nie udowodniłeś co niby pasażerowie stracili na tym. Bo raczej ten dysonans poznawczy, jaki doznali pasażerowie, raczej był miłą niespodzianką, a nie nie wiadomo jaką traumą życiową.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 gru 2011, 14:46

Dlatego jestem coraz bardziej za tym, żeby ZTM wprowadził jakąś usługę SMS o bieżącym informowaniu o nagłych zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Niedrogo, ale zeby coś z tego zarobił a takie coś informowałoby np. o takim czymś.

[ Dodano: |12 Gru 2011|, 2011 14:47 ]
tak, tak. Szkoda tylko, że w żadnym z postów nie udowodniłeś co niby pasażerowie stracili na tym. Bo raczej ten dysonans poznawczy, jaki doznali pasażerowie, raczej był miłą niespodzianką, a nie nie wiadomo jaką traumą życiową.
Zrobię na złość ZTM-owi, wysiądę z metra i i tak pojadę tym Z-1 choćby nie wiadomo co! :D

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 12 gru 2011, 14:52

Tak, tak wszystko dla dobra pasażerów (-(

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8875
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 gru 2011, 14:54

SławekM pisze:I byli. Ale nie byli przygotowani na to, że ktoś zadecyduje o przywróceniu funkcjonowania metra na całej linii. W końcu komunikaty ZTM, ulotki, kartki, TV, radio i Bóg wie co jeszcze informowało, że utrudnienia będą całe dwa dni. Nie było informacji, że może nastąpić wcześniejsze przywrócenie...
Oj, jeśli chcesz się czepiać, to powinieneś wytykać, że w czasie gdy funkcjonowały tylko zewnętrzne odcinki I linii po dojechaniu pociągu na Ratusz/Wilanowską nie było komunikatów, że jest to ostatni przystanek z prośbą o przejście do zastępczej linii tramwajowej lub autobusowej...
(i niekoniecznie jest to wina MW)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2011, 14:57

MeWa pisze:"Problemu" przecież ŻADNEGO nie ma.
Podniesionym przez Sławka problemem jest funkcjonowanie komunikacji zastępczej po przywróceniu kursowania metra. I to, że ZTM będzie płacić i za jedno, i za drugie.
Tylko że rozwiązaniem imo powinno być nie nieprzywracanie ruchu w metrze, tylko zwinięcie komunikacji zastępczej.
MeWa pisze:w interesie Metra, promocji i wizerunku tego środka transportu,
Metrofil.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 12 gru 2011, 14:59

@Person -> Omijałem przez ten weekend metro szerokim łukiem z powodu tych prac modernizacyjnych. Ale widzę, że szkoda iż nie zajrzałem pod ziemię... Jeżeli mówisz, że nie było informacji odnośnie stacji końcowej to mam rozumieć, że maszyniści metra nie dawali w pociągach komunikatu "Uwaga stacja końcowa..."?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8875
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 gru 2011, 15:00

Tylko że rozwiązaniem imo powinno być nie nieprzywracanie ruchu w metrze, tylko zwinięcie komunikacji zastępczej.
To by dopiero wprowadziło zamieszanie...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2011, 15:03

Przy karteczkach "Metro już kursuje"? Ale jeśli nie potrafimy takich wywiesić, to albo rybki, albo akwarium.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 gru 2011, 15:08

person pisze:Oj, jeśli chcesz się czepiać, to powinieneś wytykać, że w czasie gdy funkcjonowały tylko zewnętrzne odcinki I linii po dojechaniu pociągu na Ratusz/Wilanowską nie było komunikatów, że jest to ostatni przystanek z prośbą o przejście do zastępczej linii tramwajowej lub autobusowej...
(i niekoniecznie jest to wina MW)
fakt, tylko w pociągach stację wcześniej (czyli odpowiednio Dworzec Gdański i Służew) maszyniści nadawali komunikat: "Uwaga. Pociąg kończy bieg na stacji Ratusz Arsenał / Wilanowska. Na zamkniętym odcinku do stacji Wilanowska / Ratusz Arsenał uruchomiona jest komunikacja zastępcza".
SławekM pisze:nie było informacji odnośnie stacji końcowej to mam rozumieć, że maszyniści metra nie dawali w pociągach komunikatu "Uwaga stacja końcowa..."
oczywiście, że była - bo tego wymaga ZTM. Po zatrzymaniu się składu na Wilanowskiej i przed zatrzymaniem się składu na Ratuszu.
KwZ pisze:Tylko że rozwiązaniem imo powinno być nie nieprzywracanie ruchu w metrze, tylko zwinięcie komunikacji zastępczej.
wtedy dopiero byłyby głosy, że zamieszanie...
KwZ pisze:I to, że ZTM będzie płacić i za jedno, i za drugie.
Fakt. ZTM stracił najwięcej. Stracił na tym, że metro kursuje normalnie i pasażerowie jadą bez utrudnień.
Pozostawienie komunikacji naziemnej było suwerenną decyzją ZTM-u - żeby nie powodować zamieszania wśród pasażerów. Ale ogólnie z tymi stratami ZTM-u też bym nie przesadzał.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 12 gru 2011, 15:11

Suwerenną decyzją ZTM także było zgodzenie się na otwarcie metra. Uważam to za błąd. No ale jak wiadomo, metro jest zawsze najlepsze.

Teraz porównam do tramwajów. Tam w większości wypadków, pasażer musi sobie radzić sam. Jak metro się zepsuje, to oczywiście robione jest wszystko by pasażerowi pomóc...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8875
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 gru 2011, 15:11

MeWa pisze:tylko w pociągach stację wcześniej (czyli odpowiednio Dworzec Gdański i Służew) maszyniści nadawali komunikat
W zasadzie dlaczego komunikat był podawany stację wcześniej, a po dojechaniu na miejsce? Czy w czymś to pomagało pasażerom (np. w wyborze alternatywnego dojazdu)? Raczej nie, dlatego jestem zdania, że po zatrzymaniu się powinno być coś w stylu "wynocha, wysiadać, na górze jest 75 i Z-1, sio" ;-)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2011, 15:12

MeWa pisze:
KwZ pisze: Tylko że rozwiązaniem imo powinno być nie nieprzywracanie ruchu w metrze, tylko zwinięcie komunikacji zastępczej.
wtedy dopiero byłyby głosy, że zamieszanie...
Jeśli nie potrafimy skutecznie poinformować klientów (bo np. za mało czasu), to faktycznie łatwiej przepłacić. W końcu za dużo to tego nie będzie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ