Solbus Solcity

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 gru 2011, 14:37

ashir pisze:
kocur pisze:O co chodzi z tymi oznaczeniami Solbusów? Wg przetargu miały być 10-metrowe, ale dostarczone pojazdy posiadają oznaczenie SM12.
Producent wymyślił sobie, że teraz wszystkie Solbusy mają być SM12, niezależnie od metrażu. ](*,)
Oni sami chyba nie wiedzą co wyprodukowali ;p
Pierwsze Solbusy już w Puławach



W piątek 23 września miało miejsce przekazanie pierwszej transzy dziesięciu autobusów Solbus Solcity wyprodukowanych przez Fabrykę Autobusów Solbus dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Puławach. W uroczystości uczestniczył Prezydent Miasta, Janusz Grobel oraz Prezes Zarządu MZK Puławy, Henryk Mizak. Producenta autobusów reprezentował Jakub Śliżak, Członek Zarządu soleckiej fabryki. W Puławach, po realizacji drugiej transzy kontraktu w styczniu 2012 roku, znajdzie się łącznie dwadzieścia autobusów marki Solbus – dwanaście Solbusów Solcity 12 o pojemności 110 pasażerów oraz osiem sztuk mieszczącego 95 pasażerów Solcity 10.



Nowe Solbusy są napędzane oszczędnymi silnikami wyprodukowanymi przez koncern Cummins spełniającymi najbardziej wyśrubowaną normę EEV, o pojemności 6,7 litra i mocy 245 KM. Lista wyposażenia pojazdów zawiera między innymi klimatyzację, system monitoringu, bramki liczące pasażerów, system biletowy, odbiorniki GPS, elektroniczne tablice kierunkowe i system dźwiękowej informacji pasażerskiej. W komorze silnika zainstalowano system gaszenia pożaru Fire Trace. Wszystkie płyny eksploatacyjne zostały zgrupowane w jednym łatwo dostępnym miejscu, w celu zminimalizowania czasu potrzebnego do wykonania czynności obsługowych. Rozwiązanie to znalazło się także w produktowych obecnie przez Solbusa dwudziestu autobusach Solcity 10 dla MZA Warszawa oraz zamówionych przez MZK w Białej Podlaskiej dwunastu autobusach Solcity 12.



Dzięki wcześniejszym oraz obecnie realizowanym dostawom autobusów miejskich Solbus wyprodukuje łącznie ponad 60 egzemplarzy modelu Solcity i tym samym zyska doświadczenie niezbędne do konkurowania w segmencie autobusów miejskich.
http://www.solbus.com.pl/?pierwsze-solb ... lawach,116
"Kontrakt stulecia"

Za sprawą wygranej konsorcjum Blue Line i Lider Trading w przetargu ogłoszonym przez MZA Warszawa na dostawę 20 nowych autobusów Fabryka Autobusów Solbus wyprodukuje 20 sztuk SM12 w wersji 10,5 metrowej.


3 czerwca br. w warszawskim ratuszu, w towarzystwie dziennikarzy i licznych gości uroczyście został podpisany „kontrakt stulecia” – umowa na dostawę 168 nowoczesnych pojazdów, którą ze strony konsorcjum podpisał Pan Jacek Kulig, zaś ze strony MZA Prezes Zarządu Jan Kuźmiśki oraz Członek Zarządu Paweł Jankowski.

Przy podpisaniu umowy obecny był również Zarząd Fabryki Autobusów Solbus – Prezes Zarządu Marek Wyrzykowski oraz Członek Zarządu – Jakub Śliżak.

Z uwagi na wielkość kontraktu, łącznie opiewa on na 168 autobusów, przy jego podpisaniu była obecna także Pani Prezydent Miasta Warszawy - Hanna Gronkiewicz-Waltz.
http://www.solbus.com.pl/?-kontrakt-stulecia-,105

andrzej_suse10
Posty: 132
Rejestracja: 29 maja 2007, 13:16

Post autor: andrzej_suse10 » 11 gru 2011, 15:01

No i jak tu nie narzekać na polskich producentów, zawsze musi być coś spieprzone. Czy wyobrażacie sobie taki burdel w jakiejkolwiek zachodniej firmie?

zadzior
Posty: 146
Rejestracja: 30 gru 2005, 11:19
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: zadzior » 11 gru 2011, 16:24

michał1984 pisze:Dokładnie to 1022,25,26,27,28,30,31,33,37 nie ma jak kolejność :D
12 grudnia mają dotrzeć: 1020, 1023, 1029, 1032, 1034, 1035, 1036, 1038, 1039. Brakujące dwie sztuki: 1021 (egzemplarz pokazywany na TRANSEXPO) oraz 1024 (pojazd testowany w Warszawie niedawno temu) przybędą w późniejszym terminie.
Co do kolejności, to wbrew pozorom ma to sens, bo autobusy dostają numery taborowe zgodnie z kolejnością numerów VIN, a widocznie akurat te egzemplarze były już gotowe do odbioru. Podobnie było z SU12.
Pozdrawiam serdecznie
Paweł Zadrożny
http://firr.org.pl/uploads/PUB/090608_D ... iejska.pdf

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 11 gru 2011, 18:49

SławekM pisze:Oni sami chyba nie wiedzą co wyprodukowali ;p
(...) Rozwiązanie to znalazło się także w produktowych obecnie przez Solbusa dwudziestu autobusach Solcity 10 dla MZA Warszawa oraz zamówionych przez MZK w Białej Podlaskiej dwunastu autobusach Solcity 12. (...)
Za sprawą wygranej konsorcjum Blue Line i Lider Trading w przetargu ogłoszonym przez MZA Warszawa na dostawę 20 nowych autobusów Fabryka Autobusów Solbus wyprodukuje 20 sztuk SM12 w wersji 10,5 metrowej.
Jedno nie wyklucza drugiego!
Solbus SM12 Solcity 10 to nie to samo, co Solbus SM12 Solcity 12. Zatem błędu nie ma w określeniu "Solbus SM12 w wersji 10,5 metrowej"
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 gru 2011, 18:52

Tyrystor pisze:
Jedno nie wyklucza drugiego!
Solbus SM12 Solcity 10 to nie to samo, co Solbus SM12 Solcity 12. Zatem błędu nie ma w określeniu "Solbus SM12 w wersji 10,5 metrowej"
http://www.solbus.com.pl/?solbus-solcit ... m10%29,117

http://www.solbus.com.pl/?solcity-solci ... sm12%29,40

Nadal twierdzę, że nie wiedzą co sprzedają ;)

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 11 gru 2011, 18:55

:bialaflaga:
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 11 gru 2011, 20:34

Ewidentnie widać, że producent jednak źle okleił Solbusy, które dotarły na Woronicza. Dostały naklejkę SM12 a powinny SM10.
pozdrawiam Kozik

zadzior
Posty: 146
Rejestracja: 30 gru 2005, 11:19
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: zadzior » 11 gru 2011, 20:38

Kozik pisze:Ewidentnie widać, że producent jednak źle okleił Solbusy, które dotarły na Woronicza. Dostały naklejkę SM12 a powinny SM10.
Raczej wątpię. We wszystkich dokumentach (dowody rejestracyjne, wpisy w ewidencji, faktury) stoi jak byk SM12.
Pozdrawiam serdecznie
Paweł Zadrożny
http://firr.org.pl/uploads/PUB/090608_D ... iejska.pdf

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 13 gru 2011, 9:05

WYJECHAŁY.
Od rana na 192 nie było nówek, tylko znane SU12 i gnioty. Przed chwilą lśniące nowością pojawiły się (w stadzie!) na Lanciego w kier. Metra Wilanowska.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Kabaciarz
Posty: 482
Rejestracja: 01 kwie 2007, 12:41
Lokalizacja: Kabaty

Post autor: Kabaciarz » 13 gru 2011, 9:11

chester pisze:WYJECHAŁY.
Od rana na 192 nie było nówek, tylko znane SU12 i gnioty. Przed chwilą lśniące nowością pojawiły się (w stadzie!) na Lanciego w kier. Metra Wilanowska.
Też to zauważyłem,
o 6.00 rano jeszcze widziałem znane busy, dopiero po 7.30 zaczęło się radykalnie zmieniać ...
na przystanek Kabaty nówka 6/192 wjechało o 7.32 zamiast o 7.27.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 13 gru 2011, 10:20

A czy to mogło mieć jakiś wpływ na nieprzyjechanie mojego 195 z Woronicza? Bo jak sobie przypominam, to po pierwszej nocy po rewolucji na nocnych (6xx -> Nxx) pierwsze kursy padały jak muchy. Moze teraz też taboru nie stało?
Popatrz, jaka franca!

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 gru 2011, 10:27

chester pisze:WYJECHAŁY.
Od rana na 192 nie było nówek, tylko znane SU12 i gnioty. Przed chwilą lśniące nowością pojawiły się (w stadzie!) na Lanciego w kier. Metra Wilanowska.
Problemy z uruchomieniem wyświetlaczy :D Magicy z NovaMedia muszą przyjechać i pogmerać trochę ;P

927
Posty: 87
Rejestracja: 23 lis 2011, 15:15
Lokalizacja: Warszawa Mokotów

Post autor: 927 » 13 gru 2011, 16:10

Dzisiaj miałem okazję jako pasażer przejechać się nowym Solbusem na linii 192, wóz 1031. Wrażenie ogólne pozytywne, jedno co mnie raziło to otwieranie i zamykanie się drzwi poprzedzone sygnałem ostrzegawczym w postaci tzw. piszczałki. Drzwi otwierają się z pewnym opóźnieniem po wciśnięciu ciepłego guzika i bardzo wolno co powoduje iż autobus stoi za długo na przystanku. Ale miejmy nadzieje że zostanie to dopracowane z czasem. Dobrze że te wozy nie będą jeździć na liniach nocnych z czego jako kierowca nocny cieszę się.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 13 gru 2011, 16:41

W 1030 ogólnie średnio. Ciepły guzik nie działał w ogóle, ani w środku, ani na zewnątrz. Nie działał też "stop" w ciepłym guziku. Sygnał otwierania i zamykania drzwi jest beznadziejny - kierowca określił go jako "piszczące kurczaki" :D Drzwi zaczynają się otwierać dopiero po przytrzymaniu przycisku przez jakieś 2-3 sekundy i potem jest jeszcze sygnał przed otwarciem, więc traci się sporo czasu. Przy przednich siedzeniach zamontowano wielki ekran z reklamami - z pierwszego siedzenia zatem w ogóle nie widać drogi, za to ma się reklamę 30 cm od oczu. Dobrze działa za to novamedia - duży wyświetlacz, pokazuje kierowcy odległość do przystanku oraz czasy kolejnych dwóch przystanków i jednego poprzedniego. Knapik gada, wyświetlacze wewnętrzne działają i są czytelne. Poważną wadą jest to, ze na krańcu wyświetla się kierowcy czas przyjazdu, a nie odjazdu, przez co nie ma także pikania. Na zewnątrz wyświetla się czas odjazdu. Siedzenia są chyba takie, jak w manach 34xx. Bardzo mała kabina kierowcy - wysokie osoby mogą mieć tam poważny problem.

Kierowca był ogólnie bardzo niezadowolony ;-)

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 13 gru 2011, 16:57

Nie wiem czy komukolwiek się przyda, ale dorzucę filmik z przejazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=NhLgiVvb ... e=youtu.be

ODPOWIEDZ