Tabor SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
Płudy i Choszczówka - to o te perony chodzi zapewne.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Będzie nadpodaż na ten jeden kurs...
Skoro się ledwo mieszczą do tego jednego składu - ale mieszczą, to dowalenie następnych ~600 wolnych miejsc ma jakiś sens? (Nie wiem ile teoretycznie Elf zabiera)
Skoro się ledwo mieszczą do tego jednego składu - ale mieszczą, to dowalenie następnych ~600 wolnych miejsc ma jakiś sens? (Nie wiem ile teoretycznie Elf zabiera)
Na Płudach i Choszczówce 3x EN57 nie mieszczą się w peronach- a to w teorii tyle samo co 2 x 27WE. Dodaj do tego jeszcze przód 27WE, który jest większy niż w EN57 i już wiadomo w czym problem.przewoz pisze:A na Śródmieście by wjechał? Powiśle Toć 200 metrów standardowa długość peronu dla pociągów podmiejskich.
Niech nie kręcą. Trzeba więcej kursów w tym przypadku.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A właściwie po co przód w peronach? Semafor nie musi być przecież na początku peronu...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ktoś tu jest na bakier z przepisami i znajomością warunków miejscowych opisywanych przystanków...Glonojad pisze:A właściwie po co przód w peronach? Semafor nie musi być przecież na początku peronu...
1. Miejsce zatrzymania się pociągu w peronie określa wskaźnik W4, i instrukcja Ie-1 mówi wyraźnie gdzie pociąg i w jaki sposób ma się zatrzymać.
2. Przejechanie "przodem" po za wskaźnik W4 traktowane jest jako niezatrzymanie się pociągu w wyznaczonym miejscu=przejechanie peronu. W praktyce tak się robi ale jest to na gębe i jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami.
3. Na Choszczówce nie ma semaforów bo to p.o
4. Na Płudach jest semafor wjazdowy do stacji WPT który jednak znajduje się za wskaźnikiem W4.
5. Co do długości składów 2xElf SKM to 2x 107,9 m = 215,8 m, a 3 x EN57 to 3x 65m = 195 m
6. Długość peronów po. Płudy = 204 (wg. PLK wersja oficjalna, w praktyce peron ma ok. 160m) po. Choczczówka = 200 m. Na Płudach nie mieszczą się dwa elfy KMowskie.
Generalnie na zmodernizowanych liniach przystanki mają po 200m
Nie rozumiem tej dyskusji. Od wielu lat wiadomo, że długości peronów w Polsce to 200, 300 i 400 metrów, przy czym głównie 200 i wiedzieli to wszyscy. Zakup tych pociągów był chyba średnio przemyślany i były na tym forum z tego co pamiętam sygnały, że to się może tak skończyć. Standardem przy zakupie powinny być jednostki o długości ,66m (jak EN 57) i 100m, ewentualnie jakieś wersje pośrednie wzajemnie uzupełniające się. Teraz przydałby się przetarg na jednostki o długości 92m albo krótsze dla uzupełnienia.
Osobiście proponuje zamianę z KM.
Osobiście proponuje zamianę z KM.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Innymi słowy wskaźnik można postawić nie tylko w ostrej granicy peronu, ale także go wycofać, byleby wciąż był "przy" końcu peronu. "Przy", a nie "na". Przepisy, które się cytuje, warto czytać. (pomijam fakt, że przepisy zawsze można zmienić, bo zapis punktu b) może powodować problem z zapewnieniem nadrzędnego punktu a) ).a) wskaźnik służy do oznaczenia miejsca na stacji, przystanku, posterunku osłonnym, do którego może dojechać czoło zatrzymującego się tam pociągu; pociąg mający postój należy zatrzymać w takiej odległości przed wskaźnikiem, aby ruch podróżnych był najdogodniejszy,
b) wskaźnik ustawia się przy końcu peronu lub przed ukresem z prawej strony toru, do którego się odnosi; wskaźnik ustawiony przy końcu peronu, niebędący jednocześnie końcem przebiegu pociągowego, odnosi się tylko do pociągów mających postój przy tym peronie,
c) wskaźnik może być wykonany w postaci świetlnej latarni ze szkłem mlecznobiałym lub tarczy nieoświetlonej, w zależności od warunków miejscowych.
A teraz czekam na tradycyjny pokaz "kultury" i jazdy po rodzinie, skoro argumentów merytorycznych zabrakło.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.