(Bastian)
http://bialoleka.waw.pl/page/index.php?str=3&id=4358Propozycja ZTM - nowe trasy autobusów
ZTM zaproponowało nowe trasy dla autobusów po oddaniu mostu Marii Skłodowskiej – Curie. Prezentujemy Państwu te rozwiązania i czekamy na Państwa opinie, które przekażemy do Zarządu Transportu Miejskiego (jednostki odpowiedzialnej za komunikacje miejską na terenie m.st. Warszawy).
101 - uruchomienie linii zwyklej:
NOWODWORY - Światowida Myśliborska - most Skłodowskiej-Curie - Trasa Mostu Północnego - METRO MŁOCINY
częstotliwość kursowania:
w godzinach szczytu co ok. 4 minuty
poza szczytem i w dni wolne co ok. 10 minut
Linia 101 zapewni podstawową obsługę całego pasma tarchomińsko-nowodworskiego przez cały tydzień (analogicznie jak obecnie linia 508) w relacji do i od stacji metra. Na lewym brzegu Wisły linia zatrzyma się na przystankach: PROZY - przesiadki na linię 114 w kierunku Młocin i UKSW oraz linię L w kierunku Łomianek; ZAJEZDNIA ŻOLIBORZ - przesiadki na linię tramwajową 17 kursująca dalej ciągiem ulicy Marymonckiej. Ponadto w węźle METRO MŁOCINY będą dogodne przesiadki do linii autobusowych i tramwajowych kursujących w kierunku Bemowa i Woli.
404 - uruchomienie linii przyspieszonej na trasie:
NOWODWORY Światowida - Myśliborska - most Skłodowskiej-Curie - Trasa Mostu Północnego - METRO MŁOCINY
przystanki:
NOWODWORY, STEFANIKA, MEHOFFERA, TARCHOMIN, METRO MŁOCINY
częstotliwość kursowania:
tylko w godzinach szczytu porannego co ok. 4 minuty
Linia 404 będzie stanowiła wzmocnienie dla linii 101 w porannym szczycie. Dzięki mocno ograniczonej liczbie przystanków zapewni dojazd do metra pasażerom z centralnej i północnej części Tarchomina oraz Nowodworów odciążając linię 101 w najbardziej obciążonym szczycie (podobna funkcję pełni dzisiaj linia E-8). Linia będzie obsługiwała wyłącznie pasażerów jadących do węzła komunikacyjnego MŁOCINY, gdyż nie oferuje dogodnych przesiadek na lewym brzegu Wisły w żadnym innym punkcie.
503 - skrócenie trasy linii do odcinka Ursynów - centrum funkcjonalne miasta, zastąpienie na północnym odcinku linią 510
508 - zmiana trasy
METRO MARYMONT - Włościańska - al. Armii Krajowej - most Grota-Roweckiego - Modlińska - Światowida - Myśliborska - most Skłodowskiej-Curie -Trasa Mostu Połnocnego - METRO MŁOCINY
przystanki:
METRO MARYMONT, PARK KASKADA, OS.POTOK, KONWALIOWA, PLOCHOCIŃSKA, EKSPRESOWA, BIALOLĘKA-RATUSZ, MYŚLIBORSKA, PORAJÓW, ŚWIDERSKA, METRO MŁOCINY
częstotliwość kursowania:
w godzinach szczytu co ok. 8 minut
poza szczytem i w dni wolne co ok. 20 minut
Linia 508 zapewni połączenie południowego Tarchomina (razem z linią 101) oraz osiedli położonych przy białołęckim ratuszu ze stacją metra MŁOCINY. Ponadto zapewni dodatkowe polaczenie tych części dzielnicy z ciągiem ulicy Modlińskiej i przez most Grota-Roweckiego z Żoliborzem i Marymontem. Ponadto wraz z linią 511 zapewni obsługę południowego ciągu ulicy Modlińskiej ze stacją metra MARYMONT.
510 - zmiana trasy linii (polaczenie z linią 503):
NOWODWORY Światowida - Świętosławskiego Świderska - Porajów - Myśliborska
- Światowida - Modlińska - most Grota-Roweckiego - Słowackiego - Metro Marymont – Słowackiego - plac Wilsona - Mickiewicza - Andersa - Muranowska -Bonifraterska - Miodowa - Krakowskie Przedmieście -Nowy Świat - Al. Jerozolimskie - Dworzec Centralny - EMILII PLATER
przystanki:
NOWODWORY, STEFANIKA, MEHOFFERA, (PANCERA), TARCHMIN, PICASSA, PORAJÓW, MYŚLIBORSKA, BIAŁOŁĘKA-RATUSZ, EKSPRESOWA, PŁOCHOCIŃSKA, KONWALIOWA, OS. POTOK, METRO MARYMONT, PL.WILSONA, DW.GDAŃSKI, MURANOWSKA, PL.KRASIŃSKICH, PL. ZAMKOWY, UNIWERSYTET, ORDYNACKA, FOKSAL, CENTRUM, DW.CENTRALNY, EMILII PLATER
częstotliwość kursowania:
w godzinach szczytu co ok. 12 minut
poza szczytem co ok. 15 minut
w dni wolne co ok. 20 minut
Linia 510 zapewni bezpośrednie połączenie zachodniej Białołęki z Dworcem Centralnym z większą niż obecnie częstotliwością, a także z Traktem Królewskim (połączenie obecnie realizuje linia 503). Trasa linii została zaprojektowana w taki sposób, że linia dubluje trasy komunikacji szynowej tylko na krótkich odcinkach jednocześnie zapewniając bezpośredni dowóz mieszkańców pasma tarchomińsko-nowodworskiego i ciągu ulicy Modlińskiej do ważnych punktów w centrum miasta. Ponadto linia, w przeciwieństwie do obecnie funkcjonującej linii 503, nie będzie zależna od utrudnień w ruchu występującym w rejonie Mokotowa i Ursynowa, gdzie znacznie szybciej dowozi metro. Dojazd na ciąg ulicy Jana Pawła II będzie realizowany z przesiadką do linii tramwajowej 17 na przystanku ZAJEZDNIA ŻOLIBORZ lub METRO MARYMONT.
511 - trasa bez zmian
częstotliwość kursowania:
w godzinach szczytu co ok. 8 minut
poza szczytem i w dni wolne co ok. 20 minut
Jak pokazują przeprowadzone analizy skierowanie linii 511 przez most Skłodowskiej¬Curie wydłużyłoby sumaryczny czas podróży tą linią i dalej metrem do centrum miasta. Tym samym linia pozostanie na obecnej trasie. Pasażerowie z osiedli Dąbrówka Wiślana, którzy chcą dojechać do węzła MŁOCINY mogą skorzystać z linii 211 i dojechać do pętli NOWODWORY (gdzie będą linie 101 i 404) lub linią 511 do przystanku BIAŁOŁĘKA-RATUSZ, gdzie można będzie przesiąść się do linii 508.
NO1 - wydłużenie trasy
TARCHOMIN Światowida - Myśliborska - most Skłodowskiej-Curie Trasa Mostu Północnego - Metro Młociny (dalej po dotychczasowej trasie) - METRO URSYNÓW
Całotygodniowa linia N01 zapewni połączenie z węzłem przesiadkowym Młociny (do linii metra kursującą w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę) oraz północno¬zachodnimi i zachodnimi dzielnicami Warszawy.
N13, N63 - zmiana tras
DW CENTRALNY - Al. Jana Pawła II - ks. Popiełuszki - Marymoncka - al. Armii Krajowej - Most Grota-Roweckiego - Modlińiska (dalej po dotychczasowych trasach) - NOWODWORY/LEGIONOWO
Nowe trasy linii N13 i N63 skrócą czas przejazdu pomiędzy centrum Warszawy a Nowodworami oraz zastąpią linię N53 na odcinku Metro Marymont Nowodwory. Połączenie Pragi z Nowodworami zapewnia linia NO3
Linie E-4, E-8 i N53 zostaną zlikwidowane. Trasy pozostałych linii pozostaną bez zmian.
Uwagi prosimy przesyłać na adres: redakcja@bialoleka.waw.pl