Komunikacja w Rembertowie
Moderator: Wiliam
Powoli na Trasie Ł robi się porządek. Znikają badziewne 515 i 415 i w ich miejsce będzie częste 143. Jeszcze tylko wycofać 411 ze Starej Miłosnej, w zamian zwiększyć częstotliwość 502, porobić porządki z przystankami na liniach przyspieszonych, 520 albo uzwyklić, albo odprzystankowić i zaczyna to wszystko mieć sens.
W "szczytowym" okresie 515 kursowało do Rembertowa co 10 minut w godzinach szczytu (tak samo jak 520 z Marysina), a rozkłady miedzy 520 a 515 przy Okularowej były skoordynowane. Należy też pamiętać, że dawne 143 (jeżdżące na Ursynów) było obsługiwane wyłącznie taborem wielkopojemnym - co też ma znaczenie przy obliczaniu rzeczywistej podaży miejsc.man1956 pisze:Postanowiłem na podstawie twardych danych, czyli liczby kursów na godzinę relizowanych na przestrzeni ostatnich lat z Rembertowa
Po wprowadzeniu SKM częstotliwość 515 w godzinach szczytu ograniczono do 15 minut (przy zachowaniu 408 też co 15), potem 515 ograniczono do 20 minut (jednak nadal jeździło 408 co 15) a w czasie ostatniej zmiany częstotliwość 515 spadła do 30 minut przez cały dzień a 408 zastąpiło 415 (jednak o połowę rzadsze).
- R-9 Chełmska
- Posty: 7778
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Nieprawda.ncc2000 pisze: Należy też pamiętać, że dawne 143 (jeżdżące na Ursynów) było obsługiwane wyłącznie taborem wielkopojemnym - co też ma znaczenie przy obliczaniu rzeczywistej podaży miejsc.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Zadziwiające, jak łatwo ludzi omamić magią powrotu "historycznego" numerka 143 i obietnicą poprawy, która jest poprawą mocno iluzoryczną, a jeśli idzie o święta wręcz pogorszeniem. A przecież na ubiegłorocznym spotkaniu przedstawicieli ZTM-u z mieszkańcami była mowa o tym, że w momencie reaktywowania 143 z Kolonii, 168 skierowane zostanie na Mokry Ług. Jakoś nikt o tym nie chce dziś pamiętać.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27447
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Cthulhu niech będą dzięki.man1956 pisze:168 skierowane zostanie na Mokry Ług. Jakoś nikt o tym nie chce dziś pamiętać.
Jak tam w ogóle plany wyciągnięcia komunikacji na Mokrym Ługu za tory? Coś tam już zaczynało kiedyś się mówić o pętli w rejonie Pastuszków (?), umarło?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Szkoda, że nie wyciągnięto 168 do Mokrego Ługu... Wtedy można byłoby wyciąć 153 i byście narzekali że 168 jeździ w kratkę...man1956 pisze:Zadziwiające, jak łatwo ludzi omamić magią powrotu "historycznego" numerka 143 i obietnicą poprawy, która jest poprawą mocno iluzoryczną, a jeśli idzie o święta wręcz pogorszeniem. A przecież na ubiegłorocznym spotkaniu przedstawicieli ZTM-u z mieszkańcami była mowa o tym, że w momencie reaktywowania 143 z Kolonii, 168 skierowane zostanie na Mokry Ług. Jakoś nikt o tym nie chce dziś pamiętać.
Ja jestem zadowolony ze zamiany dwóch linii w 143. Jedyne co można zarzucić nadchodzącym zmianom to odcięcie od połączenia Okularowa/Plowiecka - Mokotów oraz skierowanie 345 na Mokry Ług - ewidentnie jego końcówką w Rembertowie powinna być Kolonia.
dobre sobiefik pisze:Jak tam w ogóle plany wyciągnięcia komunikacji na Mokrym Ługu za tory? Coś tam już zaczynało kiedyś się mówić o pętli w rejonie Pastuszków (?), umarło?
Na coś się zdecydujmy: czy piszemy teksty wspominkowe ew. dyskutujemy kiedy było lepiej, czy porównujemy stan obecny, ze stanem po proponowanych zmianach.
Mój głos dotyczy tego drugiego tematu. Uważam, że okolice Paderewskiego mogą się tylko cieszyć, bo w DS/międzyszczycie 153+515 to porażka, a 153+143 jednak lepiej (o 153+S-2 nie mówię, bo to się nie zmieni). Również 345 może godnie zastąpić ogryzek 415.
Kolonia też zyskuje (kto by się stamtąd tłukł 168 przez przejazd i Wygodę?!). Traci za to Wygoda z jedynym 145 (245 ) poza szczytami.
@man1956 Pogorszenie (być może) jest w stosunku do niegdysiejszych propozycji, a nie stanu obecnego. Bądź łaskaw to zauważyć!
Mój głos dotyczy tego drugiego tematu. Uważam, że okolice Paderewskiego mogą się tylko cieszyć, bo w DS/międzyszczycie 153+515 to porażka, a 153+143 jednak lepiej (o 153+S-2 nie mówię, bo to się nie zmieni). Również 345 może godnie zastąpić ogryzek 415.
Kolonia też zyskuje (kto by się stamtąd tłukł 168 przez przejazd i Wygodę?!). Traci za to Wygoda z jedynym 145 (245 ) poza szczytami.
@man1956 Pogorszenie (być może) jest w stosunku do niegdysiejszych propozycji, a nie stanu obecnego. Bądź łaskaw to zauważyć!
Na razie całkiem sporo osób się "tłucze".grzegorz pisze:Kolonia też zyskuje (kto by się stamtąd tłukł 168 przez przejazd i Wygodę?!)
Stary Rembertów też jednak traci. Historia zatacza koło i osiedle zostaje z zaledwie jedną linią "do miasta".grzegorz pisze:Traci za to Wygoda z jedynym 145
Swoją drogą to dość zabawne, że cały bój toczył się o likwidację 514 dublującej SKM, a w końcu linia ta zostaje (chyba, że czegoś nie wiem). I tak o to Stary Rembertów (15 tys. mieszk. pozostanie bez linii przyspieszonej, Nowy Rembertów z 5 tys. mieszkańców nadal będzie ją miał).