Było - i dawne pociagi pośpieszne nocne miały niekiedy lepszą frekwencję niż dzienne EX i IC.jasiu pisze:przecież napisałem kilka postów wcześniej, że zostawiłbym 2-3 dzienne TLK-i w najmniej atrakcyjnych porach.Wolfchen pisze:No i co z tego? Czemu mieszkańcy tych miast mają być skazani na same drogie pociągi kwalifikowane? Tylko dlatego, że leżą po trasie na Gdańsk?
jasiu pisze:To, że mamy dziś na kolei księżycową gospodarkę, to zasługa fachowców ze spółek, którzy wymyślili kiedyś m.in. to, że w najbardziej obleganych porach (piątek wieczorem, niedziela wieczorem) powinny by najtańsze bilety (piję tu do oferty bilet turystyczny/podróżnika). Ci sami fachowcy dziś wymyślają TLK-i Warszawa-CMK-Kraków, które jadą godzinę przed EIC, zgarniając potencjalnych pasażerów tego pociągu.
Totalna bzdura , żeby nie powiedzieć kretynizm. Nie masz nawet odrobiny pojęcia o czym piszesz.
Tak krytykowane przez Ciebie bilety zostały rozreklamowane wraz z paroma innymi promocjami ( m.in bilet za 37 złoty ) za czasów prezesury p. Jacka Prześlugi, kiedy to nikomu jeszcze nie śniło się że pociagi pośpieszne zostaną zabrane do PKP IC. To dzięki miedzy innym takim promocjom podróżni wrócili na kolej - to nawet najwięksi oponenci p. Prześlugi przyznają.
Księżycową gospodarkę na kolei zawdzięczamy m.in zabraniu pociągów pośpiesznych PR-om w 2008r i wprowadzeniu potem przez PR-y pociągów IR w celu ratowania swojego budżetu. To właśnie wtedy podróżni zdecydowali że wolą jechać nawet rozklekotanym kiblem po CMK za 40 zeta niż super wypasionymi wagonami IC za 120 zeta.
Tak na marginesie - juz po pierwszym roku kursowania poc KM,,Słoneczny'' do Gdyni można było się zorientować co wola podróżni - rozklekotane kible czy super wagony IC
Dzienne TLK-i na CMK i inne linie to właśnie odpowiedź PKP IC na pociagi IR. Na ten temat wylano może postów na różnych forach w necie.
Na szczęście obecny prezes IC - w przeciwieństwie do Ciebie - dostrzega to że ludzie chcą podróżować szybko i tanio, a nie tylko szybko( w przypadku pociągów. do Gdyni ,,szybko '' jest pojęciem względnym.
A na zakończenie dam Ci zagadkę - kto jako Prezes PKP PR wprowadził jako pierwszy dzienne pociagi pośpieszne w atrakcyjnych godzinach w kierunku Gdyni, Szczecina i Zielonej Góry? Dla ułatwienia dodam że pociagi te kursują do dzisiaj.
Wprowadzenie tych pociągów przez niektórych uznawane jest za złamanie monopolu IC na tych trasach w dzień