O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lut 2012, 9:46

Zwłaszcza, że IR to ukryty transfer dotacji z przewozów regionalnych na międzywojewódzkie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 02 lut 2012, 12:04

MeWa pisze:
Fik pisze:Po muchach, ktore woza te pociagi, najlepiej widac, jak bardzo jest wlasnie tam ten socjal potrzebny.
No ale wożą muchy, bo pasażerowie mają atrakcyjne TLK-i przez CMK-ę 8-( Byłbym ostrożny w mówieniu, że nadal będą wozić muchy, jak zabierzesz TLK-i z CMK-i.
Dokładnie, gdyby zabrać wszystkie dzienne TLK-i z CMK, klient ma do wyboru:
- EIC za 110 zł (2h30)
- TLK za 55 zł (po modernizacji linii przez Kielce ok. 5h)
- PKS za 50-55 zł (prawie 6h, czasami dłużej)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7777
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 02 lut 2012, 12:05

i PolskiBus za ~20 złotych w 4h55

[ Dodano: Czw 02 Lut, 2012 12:06 ]
I o tym, co ma jeździć po CMK, niech zadecyduje rynek. Jakby IR/TLK się na tej trasie nie opłacały, to by już dawno nie jeździły.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 02 lut 2012, 13:16

fik pisze:A czemu najwazniejsza kwestia w ksztaltowaniu polaczen ma byc dostep mieszkancow Pierdziszewa Gornego i Sraki Malej (z calym szacunkiem, ale srsly, to sa powiatowe zadupia) do wielu kategorii pociagow?
Zgadzam się, że ekspres to ekspres i wszędzie zatrzymywać się nie może, ale to nieco kłóci się z Twoimi postulatami o zatrzymania ekspresów i TLK np. na Wwa Włochy :>
Wolfchen pisze:Tyle, że nie wiadomo, ile te IRy jeszcze pojeżdżą...
A czemu by miały nie pojeździć?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 02 lut 2012, 13:34

i PolskiBus za ~20 złotych w 4h55
Na jutro za 35zł. Wszystko zależy od terminów.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 02 lut 2012, 13:36

KLIK do RK

Koleje Mazowieckie i SKM Trójmiasto przewiozły więcej pasażerów niż PKP IC? :O

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 02 lut 2012, 13:44

R-9 Chełmska pisze:i PolskiBus za ~20 złotych w 4h55

[ Dodano: Czw 02 Lut, 2012 12:06 ]
I o tym, co ma jeździć po CMK, niech zadecyduje rynek. Jakby IR/TLK się na tej trasie nie opłacały, to by już dawno nie jeździły.
TLK są dotowane. Przyszłość IR jest wątpliwa, zważywszy na plany marszałków żeby zwinąć PR.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 lut 2012, 13:57

MW ma więcej pasażerów niż jakikolwiek przewoźnik kolejowy. A TW to już w ogóle... :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2012, 14:12

Chełsmki pisze:I o tym, co ma jeździć po CMK, niech zadecyduje rynek. Jakby IR/TLK się na tej trasie nie opłacały, to by już dawno nie jeździły.
Ale jak chcesz, żeby w przypadku tras kolejowych w pełni decydował rynek, jeśli wezmiesz pod uwagę konieczność trasowania pociągów i ograniczoną przepustowość? I inne regulacje dot. rozkładu (pierszeństwo międzynarodowych)?

Zresztą po przebudowie CMK-i i wprowadzeniu ERMTS chyba nie wszystkie składy będą mogły jeździć :-k no i PLK podniesie stawki :-k
BJ pisze:KLIK do RK

Koleje Mazowieckie i SKM Trójmiasto przewiozły więcej pasażerów niż PKP IC? :O
Co w tym dzinwego? Ludzie są bardziej mobilni na krótkie, niż na dłuższe dystanse...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lut 2012, 15:38

BJ pisze:A czemu by miały nie pojeździć?
Likwidacja PRów od 01.01.2013 OIDP.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7777
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 02 lut 2012, 15:42

Ale jak chcesz, żeby w przypadku tras kolejowych w pełni decydował rynek, jeśli wezmiesz pod uwagę konieczność trasowania pociągów i ograniczoną przepustowość? I inne regulacje dot. rozkładu (pierszeństwo międzynarodowych)?
Każdy biznes ma swoje ograniczenia. Jakimś cudem dało się uruchomić tanie połączenia - i jeszcze je utrzymywać. Z dosyć pewnego źródła wiem, że krakowskie IR przynoszą zysk. To jest działanie rynku. Z tego co wiem przepisy kolejowe dot.przepustowości linii nie narzucają ceny biletu przewoźnikom. A ci powinni walczyć o pasażera.

Poza tym liczę na pojawienie się jakiejś prywatnej firmy/DB/ĆD/ZSSK/cokolwiek na tej trasie...

Zresztą - idąc tym tropem: zróbmy IC do Lublina przez Dęblin, a TLK puśćmy przez Łuków, Parczew, IC do Białegostoku przez Wołomin, a TLK przez Czeremchę, IC do Łodzi przez Koluszki, a TLK przez Kutno, IC do Poznania przez Konin, a TLK przez Inowrocław, itd. itp. Skoro karą dla pasażera za chęć oszczędzenia na bilecie ma być jazda 100% dłuższa...

[ Dodano: Czw 02 Lut, 2012 15:42 ]
jasiu pisze:TLK są dotowane
Wszystkie? Na dochodowych trasach też? To nie jest tak, że dotowane są jakieś deficytowe linie do Kozichzadów Górnych?

[ Dodano: Czw 02 Lut, 2012 15:48 ]
przewoz pisze: Na jutro za 35zł. Wszystko zależy od terminów.
Hmm, możliwe. Jak ostatnio jechałem do Krakowa to bilet na dzień przed podróżą kosztował 20 złotych, ale to wszystko jest płynne. W każdym razie - alternatywa jest. Jakby jeszcze nie zajeżdżał do Kielc, to dojechałby do Krakowa zauważalnie szybciej od pociągu przez Radom-Kielce.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2012, 15:56

R-9 Chełmski pisze:Wszystkie? Na dochodowych trasach też? To nie jest tak, że dotowane są jakieś deficytowe linie do Kozichzadów Górnych?
Chyba tylko łódzkie nie są dotowane ;) Ale tu Jasiu więcej będzie wiedział.
R-9 Chełmska pisze:Każdy biznes ma swoje ograniczenia. Jakimś cudem dało się uruchomić tanie połączenia - i jeszcze je utrzymywać. Z dosyć pewnego źródła wiem, że krakowskie IR przynoszą zysk. To jest działanie rynku. Z tego co wiem przepisy kolejowe dot.przepustowości linii nie narzucają ceny biletu przewoźnikom. A ci powinni walczyć o pasażera.
No to właśnie pytam się jak będzie po wprowadzeniu ERMTS i podwyższeniu stawek przez PLK. Nie wiem, czy zwykły kibel do Krakowa będzie kompatybilny...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lut 2012, 16:31

R-9 Chełmska pisze:Skoro karą dla pasażera za chęć oszczędzenia na bilecie ma być jazda 100% dłuższa...
Dokładnie... Inna trasa broni się w przypadku CMK, inne wymysły (typu pośpiechy dzienne do Gdynie przez Bydgoszcz) powinny zniknąć po remoncie. Bo dla pasażera nie będzie to zadna kara, tylko po prostu zmieni się przewoźnik z (szeroko rozumianego) PKP na PKS.
R-9 Chełmska pisze:W każdym razie - alternatywa jest. Jakby jeszcze nie zajeżdżał do Kielc, to dojechałby do Krakowa zauważalnie szybciej od pociągu przez Radom-Kielce.
Hmmm, pomyślmy. Do Radomia po modernie około 90 minut, dalej Radom - Kielce po rewitalce do v=120 będzie na około 60 minut. To daje nam 2,5 godziny do Kielc. Myślę, że Kielce - Kraków do załatwienia w 90 minut. I mamy 2,5h kontra 4h przy różnicy w cenie biletu 100%... 8-(
Oczywiście mowa o pociagach.

PB raczej nie zejdzie poniżej około 4,5h ze względu na przepisy drogowe... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 02 lut 2012, 21:13

No to właśnie pytam się jak będzie po wprowadzeniu ERMTS i podwyższeniu stawek przez PLK. Nie wiem, czy zwykły kibel do Krakowa będzie kompatybilny...
Na obecną chwile kompatybilne są tylko ,,Husarze''. Wątpię czy PKP IC loki serii EP09 będzie modernizować w taki sposób aby i one były tez kompatybilne
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 02 lut 2012, 23:41

rufio198 pisze:
No to właśnie pytam się jak będzie po wprowadzeniu ERMTS i podwyższeniu stawek przez PLK. Nie wiem, czy zwykły kibel do Krakowa będzie kompatybilny...
Na obecną chwile kompatybilne są tylko ,,Husarze''. Wątpię czy PKP IC loki serii EP09 będzie modernizować w taki sposób aby i one były tez kompatybilne
Pendolino.

[ Dodano: |2 Lut 2012|, 2012 23:42 ]
MeWa pisze:

Wszystkie? Na dochodowych trasach też? To nie jest tak, że dotowane są jakieś deficytowe linie do Kozichzadów Górnych?

Chyba tylko łódzkie nie są dotowane ;) Ale tu Jasiu więcej będzie wiedział.
Nie muszę nic dodawać ;) A takich połączeń do Kozichzadów Górnych już praktycznie nie ma - wszystkie TLK lecą głównymi korytarzami, poza paroma ogryzkami - Ełk-Korsze, Zamość, Gorzów, Przemyśl przez SWR, Herby-Wieluń-Kępno.

[ Dodano: |2 Lut 2012|, 2012 23:47 ]
R-9 Chełmska pisze:Poza tym liczę na pojawienie się jakiejś prywatnej firmy/DB/ĆD/ZSSK/cokolwiek na tej trasie...
Zejdź na ziemię. Gdyby jakikolwiek obcy czy krajowy przewoźnik widział na polskiej kolei szansę na zarobek, już dawno uruchomiłby połączenia. Tak się jednak nie stało.
Zresztą - idąc tym tropem: zróbmy IC do Lublina przez Dęblin, a TLK puśćmy przez Łuków, Parczew, IC do Białegostoku przez Wołomin, a TLK przez Czeremchę, IC do Łodzi przez Koluszki, a TLK przez Kutno, IC do Poznania przez Konin, a TLK przez Inowrocław, itd. itp. Skoro karą dla pasażera za chęć oszczędzenia na bilecie ma być jazda 100% dłuższa...
Ja nie uważam, że powinno się likwidować na wszystkich szybkich trasach. Napisałem, że powinny kursować w najmniej frekwencyjnych porach dnia. Na takiej samej zasadzie, jak karnet na wyciąg narciarski czy bilet do kina (to są takie same usługi dla ludności, jak przewozy kolejowe) jest tańszy w dni powszedni, a droższy w weekendy. Bardziej łopatologicznie niedasie wytłumaczyć.

ODPOWIEDZ