Komunikacja w Rembertowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lut 2012, 11:24

3 brygady.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 lut 2012, 11:43

Na oko widać, że nie mogą być dwie - nie da się jeździć 10 godzin bez przerwy.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 28 lut 2012, 12:25

Nawet ze 168 nie zgrali... No chyba że chodziło o zminimalizowanie oczekiwania przy przesiadce ze 168 w 225.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 lut 2012, 14:34

MichalJ pisze:Na oko widać, że nie mogą być dwie - nie da się jeździć 10 godzin bez przerwy.
10 minut na 80 to mały postój? Ale nie analizowałem rozkładu.

Czyli znowu sytuacja jak na 176. Czas półkursu 30 minut, częstotliwość 30 minut, ale 3 brygady.
ŁK

man1956
Posty: 1587
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 28 lut 2012, 18:05

Jeżeli robi się takie kombinacje z 225, żeby się skomunikowało ze 168, to rodzi się podstawowe pytanie: a czemu by tego 225 nie połączyć ze 168 w linię przypieszoną (o numerze np. 515) na trasie Mokry Ług - Rakowiecka? Wykorzystując brygady obsługujące obie linie mielibyśmy częstotliwość 15/20/20 i w dodatku nawet pewne oszczędności, jeśli idzie o obsługę.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 lut 2012, 18:09

Co z pasażerami pomijanych przystanków? 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

man1956
Posty: 1587
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 28 lut 2012, 18:27

Tu byłbym dość radykalny. Na obecnej trasie 225 i 168 jest cała masa przystanków z praktycznie zerową wymianą.

W kierunku Mokrego Ługu wywaliłbym następujące:
* Łowicka
* Kulskiego
* Rakowiecka-Sanktuarium
* Batorego
* POD Czerniaków
* Małe Siekierki
* Siekierki-Sanktuarium
* Bukowskiego
* Perkuna
* PKP Gocławek
* Strażacka-Magazyny
* Żołnierska
* Szafarzy
* Listonoszy.

W drugą stronę niewiele mniej.

Dałoby to zysk co najmniej 10 min. w półkursie, dzięki czemu nowe wcielenie 168 miałoby szansę wreszcie zyskać pasażerów.

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 lut 2012, 22:58

man1956 pisze:* Strażacka-Magazyny
I co by się na tym przystanku zatrzymywało?

man1956
Posty: 1587
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 01 mar 2012, 0:32

michael112 pisze:
man1956 pisze:* Strażacka-Magazyny
I co by się na tym przystanku zatrzymywało?
Sorry, Strażacka-Magazyny powinno być przystankiem na żądanie. Natomiast linia przyspieszona powinna też, moim zdaniem, omijać przystanki Oraczy (lub Gontarską) i Dziewanowską.

Takie radykalne podejście spowodowałoby, że czas przejazdu "nowego" 515 na trasie z centrum Rembertowa do Płowieckiej byłby porównywalny ze 143, dając pasażerom alternatywę.

Z kolei dla pasażerów jadących z Gocławia na Górny Mokotów bezpośrednie (i szybkie) 515 byłoby alternatywą wobec podróży z przesiadką przez Trasę Ł.

I to, jak wspomniałem, przy mniejszym bilansie brygadowym.

Porównajmy:
DP: 168 (5c + 2d) + 225 (4c), razem: 9c + 2d.
DS: 168 (5c) + 225 (3c), razem: 8c.

W wersji jako 515:
DP: 7c + 4d
DS: 7c.

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 03 mar 2012, 13:43

wszystkim psychofanom sprawdzania frekwencji linii 225, czy też miłośnikom robienia zdjęć odradzam przejażdżkę po trasie ze względu na niekończący się korek na ul. Marsa, który skutecznie rozłożył na łopatki regularność pojawienia się autobusu na czas. Nie wiem skąd się bierze ten zator o tej godzinie i to w kierunku do Rembertowa. Od McDonalda na ul. Ostrobramskiej do Naddnieprzańskiej jechałem 30 minut :-? Ale pasażerowie są, więc uspokajam z góry.

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 03 mar 2012, 14:02

PiotrekP pisze: Nie wiem skąd się bierze ten zator o tej godzinie i to w kierunku do Rembertowa.
Może dlatego http://www.wystawa-motocykli.pl/
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 03 mar 2012, 21:31

PiotrekP pisze:wszystkim psychofanom sprawdzania frekwencji linii 225, czy też miłośnikom robienia zdjęć odradzam przejażdżkę po trasie ze względu na niekończący się korek na ul. Marsa, który skutecznie rozłożył na łopatki regularność pojawienia się autobusu na czas
Regularność była zachowana, wszyscy trzej jezdzilismy co 40min, tyle ze po 50min solidarnie opoznieni (dobrze, ze na Goclawiu jest po 43min przerwy).
PiotrekP pisze:Nie wiem skąd się bierze ten zator o tej godzinie i to w kierunku do Rembertowa
1. Chlopcy w pomaranczowych kamizelkach grzebali najpierw do ok.10.30 w studzience za wiaduktem tuz przed Okularowa (konieczność ograniczenia ruchu do 1 pasa) - w efekcie korek do zaj.Ostrobr.
2. Jak juz chlopcy poszli to zaczely sie targi motocyklowe - poprzedni korek nierozladowany a juz najechali nastepni motocykle sobie poogladac.
Slowem: inauguracja 225 bardzo mecząca (jazda praktycznie w kolko non-stop).

Marcin88
Posty: 56
Rejestracja: 23 sie 2011, 11:27

Post autor: Marcin88 » 04 mar 2012, 9:59

Jesli chodzi o zrobienie zdjęcia 225 w dniu wczorajszym, trzeba było byc bardzo cierpliwym:/. Niewiadomo było jak się dostosować do rozkładu.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 04 mar 2012, 10:04

Ale dzisiaj to chyba naprawde przyjemnie sie 225 jeździ. Puściutko, łatwa i w miarę krótka trasa, długie postoje :)

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 04 mar 2012, 10:24

man1956 pisze:Tu byłbym dość radykalny. Na obecnej trasie 225 i 168 jest cała masa przystanków z praktycznie zerową wymianą.
(...) Dałoby to zysk co najmniej 10 min. w półkursie, dzięki czemu nowe wcielenie 168 miałoby szansę wreszcie zyskać pasażerów.
Najlepiej wywal wszystkie przystanki, z których nie korzystasz.

ODPOWIEDZ