Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

Tofas
Posty: 2
Rejestracja: 05 kwie 2012, 12:22

Post autor: Tofas » 05 kwie 2012, 12:41

Oznaczenia linii powinny być:
1. Jednoznaczne - pasażer powinien móc jednoznacznie określić, czy dojedzie linią do celu.
2. Przejrzyste - pasażer powinien móc szybko ustalić, którymi liniami dojedzie do celu, a potem informację tę łatwo przyswoić.

Jednoznaczność można osiągnąć nadając liniom numery, nawet w sposób przeprowadzany obecnie przez KM - to i tak krok do przodu w stosunku do wcześniejszego systemu.

Drugiego warunku oczywiście nowy system KM nie spełnia - żeby zaczął spełniać, liczba linii powinna być ograniczona do klikunastu, góra 30-40.

Kłopot w tym, że połączeń obecnie jest dużo więcej - zapewne nie bez powodu, np. może chodzić o elastyczne dostosowanie do potrzeb pasażerów przy optymalnym wykorzystaniu taboru. Jeżeli względów tych nie zamierzamy poświęcić dla przejrzystości systemu, można pójść na kompromis - rozwiązanie ZTM lub podobne.

Bardzo podoba mi się pomysł cube'a z numeracją KM XYZ i KM 0YZ, z tą jednak różnicą, że zamiast 5 znaków, wystarczą 3 lub rzadziej 4 (łatwiej zapamiętać).

Moja modyfikacja propozycji ZTM/cube to uproszczenie oznaczeń cube'a do postaci R(E)s i R(E)kw, gdzie:
- R(E) to po prostu "R" lub "RE", jak w propozycji ZTM - "R" - to przejazdy przez W-wę Śródmieście, "RE" - przez W-wę Centralną
- s - odpowiada którejś z docelowych stacji warszawskich (np. 1 - Zachodnia/Wschodnia, 6 - Wileńska, 9 - Gdańska/Wola, 8 - Lotnisko Okęcie) - oznaczenie tylko dla linii kończących bieg w Warszawie
- k - kierunek - określa kierunek połączenia kolejowego poza Warszawą (np. jak w propozycji ZTM)
- p - wariant kierunku, czyli np. dla rozwidlenia na Czeremchę i Łuków mogłyby zaistnieć 2 warianty (lub więcej, o czym za chwilę)

Kilka połączeń w danym kierunku może właściwie mieć jedno oznaczenie z wyróżnikiem miejscowości docelowej, np. linie udające się w kierunki "1" (wg nomenklatury ZTM Skierniewice) mogłyby mieć następujące oznaczenia w zależności od stacji docelowej:
- "R10 Pruszków"
- "R10 Grodzisk Mazowiecki"
- "R10 Żyrardów"
- "R10 Skierniewice"
Wystarczyłoby, aby osoby mieszkające bliżej Warszawy zapamiętały, że mają pojechać "R10". Mieszkańcy dalszych miejscowości musieliby zwracać uwagę także na wyróżnik.

Alternatywą jest rozwiązanie przyjmujące jako wariant kierunku miejscowość docelową, czyli odpowiednio:
- "R10" - do Pruszkowa
- "R11" - do Grodziska
- "R12" - do Żyrardowa
- "R13" - do Skierniewic
Wadą tego rozwiązania jest szybsze zużycie pojemności numeracyjnej oznaczeń (maksymalnie może być 10 wariantów kierunku - od "R10" do "R19") - wówczas możnaby się jednak zdecydować na 2-cyfrowe wariany (np. "R143" - "1" - kierunek, "43" - wariant)

Dla przypomnienia propozycja cube'a:
Obrazek

[ Dodano: |5 Kwi 2012|, 2012 14:54 ]
Np. do poniższych stacji mogłyby jeździć następujące linie (oznaczenia kierunku, czyli pierwszej cyfry, na podstawie propozycji ZTM):

Pruszków R10
Milanówek R10
Grodzisk Mazowiecki R10
Żyrardów R10
Skierniewice R10
Mińsk Mazowiecki R20
Mrozy R20
Siedlce R20
Siemiatycze R21
Czeremcha R21
Łuków R22
Błonie R30
Sochaczew R30
Łowicz Gł. R30
Kutno R30
Płock R31
Sierpc R31, R94
Legionowo R90
Radzymin R51
Tłuszcz R51, R60
Wyszków R52
Ostrołęka R52
Wołomin R60
Małkinia R60
Otwock R70
Pilawa R70
Dęblin R70
Piaseczno R80
Góra Kalwaria R81
Czachówek Płd. R82
Warka R82
Radom R82
Przysucha R83
Drzewica R83
Skarżysko Kamienna R84
Nowy Dwór Mazowiecki R91
Nasielsk R91
MPL Modlin R92
Ciechanów R93
Mława R93
Działdowo R93
Płońsk R94

W-wa Wsch/Zach przez W-wę Śródm. R1 lub R01
W-wa Wsch/Zach przez W-wę Centr. RE1 lub RE01
W-wa Wileńska R6 lub R06
W-wa MPL Okęcie R8 lub R08
W-wa Gdańska/Wola R9 lub R09

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 05 kwie 2012, 17:29

Moim zdaniem numerowanie stacji końcowych na danej linii nie ma sensu. Wystarczą relacje.
I tak pierwszy numer w oznaczeniu, to byłaby linia zachodnia, a drugi - linia wschodnia:

R0 Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia
R1 Warszawa Zachodnia - Dęblin
R2 Warszawa Zachodnia - Łuków
R3 Warszawa Zachodnia - Małkinia
R4 Warszawa Zachodnia - Działdowo
R10 Skierniewice - Warszawa Wschodnia
R11 Skierniewice - Dęblin
R12 Skierniewice - Łuków
R13 Skierniewice - Małkinia
R14 Skierniewice - Działdowo
R15 Grodzisk Radońska - Warszawa Śródmieście
R16 Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście
R20 Łowicz Główny - Warszawa Wschodnia
R21 Łowicz Główny - Dęblin
R22 Łowicz Główny - Łuków
R23 Łowicz Główny - Małkinia
R24 Łowicz Główny - Działdowo
R25 Łowicz Główny - Warszawa ZOO (przez Obwodnicę Towarową)
R26 Kutno - Sierpc
R30 Skarżysko-Kamienna - Warszawa Wschodnia
R31 Skarżysko-Kamienna - Dęblin
R32 Skarżysko-Kamienna - Łuków
R33 Skarżysko-Kamienna - Małkinia
R34 Skarżysko-Kamienna - Działdowo
R35 Radom - Dęblin
R36 Radom - Drzewica
R42 Warszawa Wschodnia - Czeremcha
R43 Warszawa Wileńska - Małkinia
R44 Warszawa Wola - Działdowo
R53 Warszawa Wileńska - Ostrołęka
R54 Warszawa Gdańska - Tłuszcz p. Wieliszew
R64 Warszawa Gdańska - Sierpc

I tak, pasażer udający się z Warszawy do Grodziska miałby do wyboru linie R1x. Pasażer udający się z Warszawy do Otwocka - R1, R11, R21 i R31, co też łatwo zapamiętać. Kursy skrócone (na przykład Warka - Pilawa) miałyby oznaczenia takie same jak stacje końcowe odpowiadających im linii (czyli R31 Skarżysko - Dęblin). Linie SKM też przydałoby się przenumerować, aby wszystko współgrało z liniami KM. I tak, S1 zamieniamy na S11, S2 zostaje tak samo, a S9 zamieniamy na S54.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 kwie 2012, 18:12

aaa pisze:R31 Skarżysko-Kamienna - Dęblin
aaa pisze:R35 Radom - Dęblin
Co i komu miałaby mówić różnica w tych dwóch oznaczeniach?

I jakie miałyby być oznaczenia w stronę przeciwną? Takie same?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Tofas
Posty: 2
Rejestracja: 05 kwie 2012, 12:22

Post autor: Tofas » 05 kwie 2012, 19:16

Fajne w propozycji aaa jest to, że (o ile dobrze rozumiem) linie niezależnie od kierunku do/z W-wy mają te same oznaczenia, co dla wszystkich pasażerów jest bardziej intuicyjne niż propozycje ZTM i pokrewne (w tym moja).

Propozycja ta jednak nie przewiduje kodowania przebiegu trasy w jej oznaczeniu, co można uznać za jej wadę. Chociaż z drugiej strony, pasażerowie są przyzwyczajeni do tego przez nazewnictwo linii autobusowych i tramwajowych.

Problemem może jednak okazać się kwestia liczby relacji możliwych do zapisania tym systemem. Jeśli dobrze rozumiem, np. linia R13 zawsze kursowałaby pomiędzy Skierniewicami i Małkinią? KM zapewne oczekują, że system oznaczeń będzie przewidywał możliwość wielu różnych połączeń pomiędzy stacjami pośrednimi na tej trasie.

Reasumując: tracimy informację zakodowaną w oznaczeniu, zyskujemy tę samą nazwę połączenia w obu kierunkach i chyba trzeba założyć, że obok oznaczenia Rxy należy dodać nazwę stacji docelowej.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 05 kwie 2012, 21:00

Bastian pisze:
aaa pisze:R31 Skarżysko-Kamienna - Dęblin
aaa pisze:R35 Radom - Dęblin
Co i komu miałaby mówić różnica w tych dwóch oznaczeniach?

I jakie miałyby być oznaczenia w stronę przeciwną? Takie same?
W przeciwną stronę oznaczenia byłyby takie same. R31 jedzie przez Warszawę, a R35 nie.
Tofas pisze:Jeśli dobrze rozumiem, np. linia R13 zawsze kursowałaby pomiędzy Skierniewicami i Małkinią? KM zapewne oczekują, że system oznaczeń będzie przewidywał możliwość wielu różnych połączeń pomiędzy stacjami pośrednimi na tej trasie.
Nie, jako R13 zarówno byłaby oznaczana relacja Skierniewice - Małkinia, jak i na przykład Grodzisk - Wołomin. Przy którejś tam edycji rozkładu jazdy mogłoby się zdarzyć nawet, że nie ma żadnego pociągu w pełnej relacji. (chyba teraz właśnie takiej relacji nie ma). To jest po prostu kurs skrócony tej samej linii (identycznie jak w kursach skróconych autobusowych i tramwajowych). Taki system przynajmniej umożliwiałby wprowadzenie linii KM do HTML-owych rozkładów jazdy ZTM.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 kwie 2012, 21:27

KwZ pisze:ale jeśli jedzie gdzieś dalej, to już odpowiednie Rx. A ty jakbyś chciał?
?Tak bym chciał, ale bez wyróżniania na mapie. Najważniejsze wyjazdy.Resztę poczytam jutro.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 kwie 2012, 15:44

W sprawie nowych oznaczeń relacji wypowiedział się UTK. Są niezgodne z przepisami.

http://www.rynek-kolejowy.pl/32068/UTK_ ... azerow.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 kwie 2012, 16:08

Liczę że UTK ich postawi do pionu, ale właśnie poczyniono kolejny krok. Z megafonów na wschodnim w zapowiedziach zaczęli zawierać te nieszczęsne numery...

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 06 kwie 2012, 16:09

Jak dla mnie to powinno być możliwie uproszczone:
0 - pociągi kończące bieg w Warszawie (Wschodniej/Zachodniej)
1 - linia na Skierniewice
2 - linia na Siedlce/Łuków
3 - linia na Sochaczew
4 - linia na Dęblin
5 - linia na Radom
6 - linia na Małkinię
8 - linia na Działdowo
9 - pociąg na lotnisko

Parzyste na wschód, nieparzyste na zachód, oraz to nieszczęsne 0 dla Warszawy. Do tego wyświetlacze wskazujące najbliższe pociągi na danych liniach:
Obrazek
Pasażerów jadących blisko to jak najbardziej urządzi, pasażerowie jadący dalej sprawdzą sobie normalnie rozkład. Na wyświetlaczach pociągów po prostu:
1 GRODZISK MAZ.
lub 4 OTWOCK

I podłączyć pod to SKM. S1 jednokierunkowo do Pruszkowa, S2 jednokierunkowo do Sulejówka, S4 jednokierunkowo do Otwocka, S8 do Legionowa/Modlina, S9 na lotnisko...

I wszystko jest jasne i przejrzyste...

Co do relacji łączonych: myślę, że dla ludzi w Celestynowie będzie do rozróżnienia, że pociągi linii 4 jadą do Dęblina/Pilawy, a jakiejkolwiek innej linii do Warszawy (0 WARSZAWA ZACH., 1 GRODZISK MAZ.)

Na pozostałych trasach KM nie ma sensu wprowadzać numerów, ludzie w Dęblinie odróżnią pociąg do Warszawy (z jakimkolwiek numerem!) i do Radomia...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 07 kwie 2012, 6:37

Oznaczenia kodowe tras pociągów Kolei Mazowieckich:

1. Linia KM1 Skierniewice Warszawa
KM101 :arrow: Skierniewice - Warszawa Wschodnia - Skierniewice
KM102 :arrow: Żyrardów - Warszawa Wschodnia - Żyrardów
KM103 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Wschodnia - Grodzisk Mazowiecki
KM104 :arrow: Żyrardów - Warszawa Rembertów - Żyrardów
KM105 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Rembertów - Grodzisk Mazowiecki
KM106 :arrow: Skierniewice - Warszawa Rembertów - Skierniewice
KM107 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Tłuszcz - Grodzisk Mazowiecki
KM108 :arrow: Żyrardów - Dęblin - Żyrardów
KM109 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Celestynów - Grodzisk Mazowiecki
KME1 :arrow: BOLIMEK Żyrardów - Warszawa Wschodnia - Żyrardów
KME1 :arrow: WIEDENKA Skierniewice - Warszawa Wschodnia - Skierniewice

2. Linia KM2 Warszawa - Łuków
KM201 :arrow: Łuków - Warszawa Zachodnia - Łuków
KM202 :arrow: Łuków - Siedlce - Łuków
KM203 :arrow: Siedlce - Warszawa Zachodnia - Siedlce
KM204 :arrow: Mrozy - Warszawa Zachodnia - Mrozy
KM205 :arrow: Mińsk Mazowiecki - Warszawa Zachodnia - Mińsk Mazowiecki
KM206 :arrow: Mińsk Mazowiecki - Grodzisk Mazowiecki - Mińsk Mazowiecki
KM207 :arrow: Mrozy - Czachówek Południowy - Mrozy
KM208 :arrow: Łuków - Grodzisk Mazowiecki - Łuków
KM209 :arrow: Mińsk Mazowiecki - Żyrardów - Mińsk Mazowiecki
KM210 :arrow: Mińsk Mazowiecki - Radom - Minsk Mazowiecki
KM211 :arrow: Mińsk Mazowiecki - Góra Kalwaria - Minsk Mazowiecki
KM212 :arrow: Mińsk Mazowiecki - Piaseczno - Minsk Mazowiecki
KM213 :arrow: Mińsk Mazowiecki - Skierniewice - Minsk Mazowiecki
KME2 :arrow: Siedlce - Warszawa Zachodnia - Siedlce
KME2 :arrow: ŁUKOWIANKA Łuków - Warszawa Zachodnia - Łuków

3. KM3 Łowicz -Warszawa
KM301 :arrow: Łowicz - Warszawa Wschodnia - Łowicz
KM302 :arrow: Sochaczew - Warszawa Wschodnia - Sochaczew
KM303 :arrow: Błonie - Warszawa Wschodnia - Błonie
KM304 :arrow: Łowicz - Sochaczew - Łowicz
KM305 :arrow: Sochaczew - Warszawa ZOO - Sochaczew
KM306 :arrow: Sochaczew - Warszawa Rembertów - Sochaczew
KM307 :arrow: Łowicz - Warszawa Rembertów - Łowicz
KM308 :arrow: Łowicz - Mińsk Mazowiecki - Łowicz
KM309 :arrow: Sochaczew - Mińsk Mazowiecki - Sochaczew
KM310 :arrow: Mińsk Mazowiecki - Błonie - Minsk Mazowiecki
KM311 :arrow: Błonie - Otwock - Błonie
KM312 :arrow: Łowicz - Otwock - Łowicz
KME3 :arrow: MAZOVIA Płock - Warszawa Wschodnia - Płock

4. KM6 Małkinia - Warszawa
KM601 :arrow: Małkinia - Warszawa Wileńska - Małkinia
KM602 :arrow: Łochów - Warszawa Wileńska - Łochów
KM603 :arrow: Tłuszcz - Warszawa Wileńska - Tłuszcz
KM604 :arrow: Tłuszcz - Warszawa Zachodnia - Tłuszcz
KM605] :arrow: Wołomin - Warszawa Wileńska - Wołomin
KM606 :arrow: Tłuszcz - Żyrardów - Tłuszcz
KM607 :arrow: Tłuszcz - Skierniewice - Tłuszcz
KM608 :arrow: Tłuszcz - Góra Kalwaria - Tłuszcz
KM609 :arrow: Sierpc - Tłuszcz - Sierpc
KME6 :arrow: Tłuszcz - Czeremcha - Tłuszcz

5. KM7 Dęblin - Warszawa
KM701 :arrow: Dęblin - Warszawa Zachodnia - Dęblin
KM702 :arrow: Dęblin - Pilawa - Dęblin
KM703 :arrow: Pilawa - Warszawa Zachodnia - Pilawa
KM704 :arrow: Celestynów - Warszawa Zachodnia - Celestynów
KM705 :arrow: Otwock - Dęblin - Otwock
KM706 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Dęblin - Grodzisk Mazowiecki
KM707 :arrow: Otwock - Skierniewice - Otwock
KM708 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Otwock - Grodzisk Mazowiecki
KM709 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Pilawa- Grodzisk Mazowiecki
KM710 :arrow: Dęblin - Sochaczew - Dęblin
KM711 :arrow: Otwock - Radom- Otwock
KM712 :arrow: Otwock - Skarżysko Kamienna- Otwock
KM713 :arrow: Pilawa - Góra Kalwaria - Pilawa
KM714 :arrow: Dęblin - Góra Kalwaria - Dęblin
KM715 :arrow: Pilawa- Warszawa Zachodnia(przez Centralną) - Pilawa
KM716 :arrow: Dęblin - Warszawa Zachodnia(przez Centralną) - Dęblin
KM717 :arrow: Celestynów - Grodzisk Mazowiecki - Celestynów

6. KM8 Warszawa - Skarżysko Kamienna
KM801 :arrow: Radom - Skarżysko Kamienna - Radom
KM802 :arrow: Skarżysko Kamienna - Warszawa Wschodnia - Skarżysko Kamienna
KM803 :arrow: Radom - Warszawa Wschodnia - Radom
KM804 :arrow: Radom - Warka - Radom
KM805 :arrow: Warka - Warszawa Wschodnia - Warka
KM806 :arrow: Piaseczno - Warszawa Zachodnia - Piaseczno
KM807 :arrow: Piaseczno - Warszawa Wschodnia - Piaseczno
KM808 :arrow: Czachówek Południowy - Warszawa Zachodnia - Czachówek Południowy
KM809 :arrow: Czachówek Południowy - Warszawa Wschodnia - Czachówek Południowy
KML810 :arrow: Warszawa LOT(lotnisko) - Warszawa Wschodnia - Warszawa LOT(lotnisko)
KML811 :arrow: Warszawa LOT(lotnisko) - Warszawa Zachodnia - Warszawa LOT(lotnisko)
KML812 :arrow: Warszawa LOT(lotnisko) - Warszawa Centralna - Warszawa LOT(lotnisko)
KM813 :arrow: Piaseczno - Warszawa Rembertów - Piaseczno
KM814 :arrow: Otwock - Warka - Otwock
KM815 :arrow: Piaseczno - Dęblin - Piaseczno
KM816 :arrow: Góra Kalwaria - Warszawa Wschodnia(przez Czachówek Płd.) - Góra Kalwaria
KM817 :arrow: Góra Kalwaria - Warszawa Wschodnia(NIE jedzie przez Czachówek Płd.) - Góra Kalwaria
KM818 :arrow: Góra Kalwaria - Czachówek Płd. - Góra Kalwaria
KME8 :arrow: RADOMIAK Radom - Warszawa Wschodnia - Radom
KME81 :arrow: Radom - Warszawa Wschodnia - Radom
KME82 :arrow: Radom - Warszawa Zachodnia - Radom (przez Dęblin z zatrzymaniem na stacji Pilawa)
KME83 :arrow: Radom - Warszawa Zachodnia - Radom (przez Dęblin bez zatrzymania na stacji Pilawa)

7. KM9 Warszawa - Działdowo
KM901 :arrow: Działdowo - Warszawa Wola - Działdowo
KM902 :arrow: Działdowo - Warszawa Gdańska - Działdowo
KM903 :arrow: Działdowo - Nasielsk - Działdowo
KM904 :arrow: Ciechanów - Warszawa Wola - Ciechanów
KM905 :arrow: Ciechanów - Warszawa Gdańska - Ciechanów
KM906 :arrow: Nasielsk - Warszawa Wola - Nasielsk
KM907 :arrow: Nasielsk - Warszawa Gdańska - Nasielsk
KM908 :arrow: Nasielsk - Warszawa Zachodnia - Nasielsk
KML909 :arrow: Modlin - Warszawa Gdańska - Modlin
KML910 :arrow: Modlin - Warszawa LOT(lotnisko) - Modlin
KML911 :arrow: Modlin - Warszawa Wschodnia - Modlin
KM912 :arrow: Mława - Warszawa Gdańska - Mława
KM913 :arrow: Działdowo - Warszawa Zachodnia - Działdowo
KM914 :arrow: Mława - Warszawa Wola - Mława
KME91 :arrow: Działdowo - Warszawa Wola - Działdowo
KME92 :arrow: Działdowo - Warszawa Zachodnia - Działdowo

8.KM22 Radom - Drzewica
KM2201 :arrow: Radom - Drzewica - Radom
KM2202 :arrow: Radom - Przysucha - Radom

9. KM26 Radom - Dęblin
KM2601 :arrow: Radom - Dęblin - Radom
KM2602 :arrow: Radom - Pionki - Radom

10. KM27 Sierpc - Nasielsk
KM2701 :arrow: Sierpc - Nasielsk - Sierpc
KME27 :arrow: Sierpc - Tłuszcz - Sierpc

11. KM29 Tłuszcz - Ostrołęka
KM2901 :arrow: Tłuszcz - Ostrołęka - Tłuszcz
KM2902 :arrow: Wyszków - Tłuszcz - Wyszków
KM2903 :arrow: Wyszków - Warszawa Wileńska - Wyszków
KM2904 :arrow: Ostrołeka - Warszawa Zachodnia - Ostrołęka

12. KM31 Siedlce - Czeremcha
KM3101 :arrow: Siedlce - Czeremcha - Siedlce

13. KM33 Sierpc - Kutno
KM3301 :arrow: Kutno - Sierpc - Kutno
KM3302 :arrow: Płock - Sierpc - Płock

kolor NIEBIESKI :arrow: pociągi osobowe
kolor CZERWONY :arrow: pociągi przyśpieszone
kolor ZIELONY :arrow: nazwa pociągu

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 07 kwie 2012, 12:57

AAdamq pisze:KM914 :arrow: Mława - Warszawa Wola - Mława

kolor NIEBIESKI :arrow: pociągi osobowe
kolor CZERWONY :arrow: pociągi przyśpieszone
KM914, odjazd 11:22 z Gdańskiej, osobowy?

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 kwie 2012, 13:01

TAM / POWRÓT

1. Linia KM1 Skierniewice Warszawa
KM101 :arrow: Skierniewice - Warszawa Wschodnia - Skierniewice 13 / 10
KM102 :arrow: Żyrardów - Warszawa Wschodnia - Żyrardów 12 / 10
KM103 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Wschodnia - Grodzisk Mazowiecki 11 / 10
KM104 :arrow: Żyrardów - Warszawa Rembertów - Żyrardów 12 / 101
KM105 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Rembertów - Grodzisk Mazowiecki12 / 101
KM106 :arrow: Skierniewice - Warszawa Rembertów - Skierniewice13 / 101
KM107 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Tłuszcz - Grodzisk Mazowiecki162 / 611
KM108 :arrow: Żyrardów - Dęblin - Żyrardów
analogicznie
KM109 :arrow: Grodzisk Mazowiecki - Celestynów - Grodzisk Mazowiecki
analogicznie

4. KM6 Małkinia - Warszawa
KM601 :arrow: Małkinia - Warszawa Wileńska - Małkinia 64 / 60
KM602 :arrow: Łochów - Warszawa Wileńska - Łochów 63 / 60
KM603 :arrow: Tłuszcz - Warszawa Wileńska - Tłuszcz 62 / 60
KM604 :arrow: Tłuszcz - Warszawa Zachodnia - Tłuszcz
162 / 601
KM605] :arrow: Wołomin - Warszawa Wileńska - Wołomin
61 / 60
KM606 :arrow: Tłuszcz - Żyrardów - Tłuszcz
612 / 162
KM607 :arrow: Tłuszcz - Skierniewice - Tłuszcz
613 / 162
KM608 :arrow: Tłuszcz - Góra Kalwaria - Tłuszcz
6xx / x62
KM609 :arrow: Sierpc - Tłuszcz - Sierpc
nieistotne
KME6 :arrow: Tłuszcz - Czeremcha - Tłuszcz
nieistotne

[ Dodano: Sob 07 Kwi, 2012 ]
Ogólnie chodzi o to, żeby relacje główne miały numery X1..X9 dla linii KMX.
Relacje powrotne to X0. Relacje wydłużone/zmienione w granicach W-wy: X01..X09.
Relacje KMX-->KMY numery X[numer w relacji Y]. Do pewnego stopnia ta druga komplikacja jest w ogóle niepotrzebna, bo nie ma znaczenia w śródmieściu, czy pociąg do Dęblina jedzie z Sochaczewa czy ze Skierniewic.
ŁK

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 07 kwie 2012, 22:07

zastanawiam się czym się różni KM609 od KM2702 ? chyba oficjalnie wystąpienie do KM o interpretację :D

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 08 kwie 2012, 8:57

Nie mnóżmy w nieskończoność powiązań skąd-dokąd.
Przecież i tak najważniejsza jest trasa wylotowa z Warszawy na której pociąg kończy.

Wg schematu ZTM wszystkie pociągi jadące do Otwocka, Pilawy czy Dęblina miałyby oznaczenie R7, niezaleznie gdzie zaczynają czy w Radomiu, Warce, Skierniewicach, Grodzisku, Żyrardowie... czy Zachodniej.
W drugą stronę oprócz R7 (które jedzie do Zachodniej) pojawiło by się np. R1. Wtedy wiemy na jaką linię wjedzie pociąg po zjechaniu ze średnicy.
I wtedy na planach miast można ograniczyć się do oznaczenia S1, R7 na linii otwockiej - inne pociągi R_ tak czy siak na średnicę wjadą.
Polityka złym doradcą w pracy!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 kwie 2012, 12:39

Według schematu ZTM z Otwocka jechałyby jeszcze R3 (na Łowicz) i R8 (na Radom).

ODPOWIEDZ