Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 kwie 2012, 8:41

A co, pociąg przy 160km/h się rozszerza a przy 10km/h nagle się zwęża? :)
Różnica pomiędzy tymi prędkościami jest w łukach, tam perony faktycznie są nieco odsunięte. Ale nie na prostej.

kajo
Posty: 2851
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 kwie 2012, 17:37

przewoz pisze:A co, pociąg przy 160km/h się rozszerza a przy 10km/h nagle się zwęża? :)
Różnica pomiędzy tymi prędkościami jest w łukach, tam perony faktycznie są nieco odsunięte. Ale nie na prostej.
Przy większej prędkości pociąg się bardziej buja i peron musi być dalej.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 kwie 2012, 20:47

Znajdź to gdzieś w dokumentach, bo ja znam problem poszerzania w łuku, ale nie pamiętam jakoś uzależnienia od prędkości.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 kwie 2012, 8:48

A o to chodzi ze skrajnią w połączeniu ELFa i peronów, czyli wystający poza pudło tłumik:

Obrazek

Wprawne oko dostrzeże piękną rysę na tym tłumiku :) Musieli przytrzeć o element, który skrajni trzymać nie chciał :)
To akurat ELF 012, peron 7 dw. Wschodniego.
[miniaturka]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10679
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 kwie 2012, 13:09

Michał Wojtczuk w Gazecie Stołecznej pisze:Ściany są wyłożone specjalnymi płytami włóknowymi, tzw. trespą. To jeden z najdroższych materiałów, jedyny mający atest pożarowy dla podziemia.
Że jaki atest ma tylko jeden materiał?
Michał Wojtczuk pisze:ale to by kosztowało, a przetargi publiczne rozstrzygane są przez najniższą cenę.
Jak się to ma do poprzedniego zdania? #-o
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 26 kwie 2012, 14:05

przewoz pisze:Znajdź to gdzieś w dokumentach, bo ja znam problem poszerzania w łuku, ale nie pamiętam jakoś uzależnienia od prędkości.
Nazywa się to odchyleniem eksploatacyjnym.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 26 kwie 2012, 15:41

KwZ pisze:
Michał Wojtczuk w Gazecie Stołecznej pisze:Ściany są wyłożone specjalnymi płytami włóknowymi, tzw. trespą. To jeden z najdroższych materiałów, jedyny mający atest pożarowy dla podziemia.
Że jaki atest ma tylko jeden materiał?
Sól pod ziemią na nieograniczoną przydatność do spożycia, ale w torebkach, po paru latach staje się ,,przeterminowana''. Co się dziwić, zapewne w tunelu taki nieatestowany granit Chuck Norris może zapalić. :-D

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14828
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 maja 2012, 17:40

Obrazek
Straż pożarna zgodziła się na otwarcie stacji kolejowej przy lotnisku. Inwestycję sprawdza jeszcze nadzór budowlany, ale już raczej nic nie powinno zagrozić uruchomieniu połączenia przed Euro.

Decyzja strażaków jest kluczowa przed otwarciem podziemnej stacji. Takim obiektom zwykle przyglądają się bardzo dokładnie, a jeszcze niedawno wypływały tam kolejne problemy związane z bezpieczeństwem. Choć stacja miała zostać ukończona pod koniec lutego, jeszcze w marcu i kwietniu na gwałt trzeba było wprowadzać pewne poprawki. Kolejarze kilkakrotnie zlecali więc bez przetargu dodatkowe prace wykonawcy, firmie Bilfininger Berger. Chodziło m.in. o montaż dodatkowych czujek przeciwpożarowych, głośników, systemu odcinania prądu w czasie pożaru czy rozbudowę systemu alarmowego. Na te prace poszło kilka milionów złotych i koszt całej inwestycji zbliżył się do ćwierć miliarda złotych. Niektórzy eksperci obawiali się, że strażacy i tak mogą mieć sporo zastrzeżeń. Podobnie było w przypadku tunelu Wisłostrady czy nowej hali odlotów na Okęciu - tam ich sprzeciw opóźnił otwarcie aż o kilka miesięcy.

Generalna próba przeciwpożarowa łącznika na lotnisko odbyła się pod koniec kwietnia. Na stacji i w prowadzącym do niej tunelu puszczono dym, pojawił się też ogień. W tym czasie strażacy sprawdzali m.in., czy czujniki rozpoznają oznaki pożaru i czy komunikaty o ewakuacji są słyszalne dla pasażerów. Próba wypadła pomyślnie. - Wydaliśmy pozytywną opinię dla tej inwestycji - powiedział wczoraj "Gazecie" Michał Konopka ze stołecznej straży pożarnej.


Zgodę na użytkowanie stacji musi jeszcze podpisać nadzór budowlany. - Analizujemy dokumentację. Kolejarze proszeni są o drobne poprawki, ale nie widać jakichś wielkich braków. Są szanse, że pozwolenie uda się wydać dość szybko - przewiduje Jaromir Grabowski, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.

Wydaje się więc, że zaplanowane na 1 czerwca otwarcie nowej linii jest już niezagrożone. - Wszystko wskazuje na to, że połączenie wreszcie ruszy - mówił wczoraj szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta w czasie drugiego dnia Międzynarodowego Szczytu Lokalnego Transportu Szynowego, który odbywał się w hotelu Marriott. Na pocieszenie przedstawicielka przewoźnika z Johannesburga przyznała, że linię kolejową na tamtejsze lotnisko otwarto zaledwie na trzy dni przed pierwszym meczem mistrzostw świata w piłce nożnej, które odbywały się w 2010 r. w RPA.

W Warszawie sprawne połączenie kolejowe na lotnisko bardzo się przyda w czasie Euro 2012, bo według przewidywań większość podróżujących na mecze do stolicy może wybrać właśnie transport lotniczy. Jak już pisaliśmy, organizacja kursów na lotnisko pozostawia jednak sporo do życzenia. Wprawdzie pociągi mają kursować średnio cztery razy na godzinę, ale nie będą odjeżdżać w równych odstępach. Czasem przerwa wydłuży się do niemal pół godziny. W dodatku część składów ma jeździć przez Dworzec Centralny, a część przez Dworzec Śródmieście. Będą też obowiązywać osobne bilety jednorazowe, bo na lotnisko dotrze dwóch przewoźników - Szybka Kolej Miejska i Koleje Mazowieckie. Nie sprawdzi się też zapowiadany czas przejazdu. Zamiast 20 min większość składów będzie jechać z lotniska do centrum 4-5 min dłużej.

Miasto próbuje za to porozumieć się w sprawie wspólnej oferty ze spółką PKP Intercity. Chodzi o to, by jadąc pociągiem z różnych zakątków Polski do Warszawy, na podstawie tego samego biletu można było wsiąść do SKM-ki na lotnisko. Na razie jeszcze nie wiadomo, kiedy ta oferta mogłaby zacząć obowiązywać.


Źródło
Ciekawy jestem, jak uruchomienie tego połączenia wpłynie na rozkład jazdy linii 175... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Piottr
Posty: 1297
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 11 maja 2012, 0:20

Wolfchen pisze: Ciekawy jestem, jak uruchomienie tego połączenia wpłynie na rozkład jazdy linii 175... :-k
Będzie miał wygaszanie popytu jak 227 :-)
A z ciekawostek dziś jechałem 331 i jechało kilka osób z walizkami z lotniska do Wilanowskiej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14828
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 maja 2012, 12:37

Piottr pisze:Będzie miał wygaszanie popytu jak 227 :)
Przy zapowiadanej "ofercie" kolei - wątpię, żeby ktokolwiek logicznie myślący próbował to zrobić. 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

petrosj
Posty: 52
Rejestracja: 18 kwie 2011, 22:03
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: petrosj » 11 maja 2012, 13:52

Może wystapić niemały bałagan szczególnie dla osób przybywajacych kolejami z innych miast i chcących dostać się na lotnisko. Część pociągów na lotnisko odjeżdżać będzie z Dworca Centralnego a czesc z Dworca Śródmieście. Pomiedzy tymi dworcami nikt nigdy nie pomyslał o bezkolizyjnym przejściu dla pieszych - sa schody uciążliwe dla odób z walizkami.

Na dworcu Zachodnim czesc pociągów na lotnisko odjezdżać bedzie z peronu nr 3 a czesc z peronu nr 6, na stacji Warszawa Zachodnia brak jest obecnie tzw. pragotronów i wszystko wskazuje na to ze ich nie bedzie, nie wiadomo z ktorego peronu odjezdzac beda pociagi, zapowiedzi tylko w jezyku polskim też moga pokiereszować szyki gosciom z zagranicy.

Dobrze przynajmniej ze na Centralnym zapowiedzi relacji pociągów od pewnego czas wyglaszane są w mianowniku liczby pojedynczej, co moze byc duzym ulatwieniem dlaosób nie znających polskiego.

Podobnie na Wschodnim czesc pociagow na lotnisko odjezdzac bedzie z peronu 6 a czesc chyba z 5 (bo z peronu 6 nie zjada na Centralny).

Moze być wielki bałagan komunikacyjny z tego powodu, nie wszyscy warszawiacy orientuja sie na temat ukladu torów podmiejskich/dalekobieznych a co dopiero przyjezdni.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 maja 2012, 14:23

petrosj pisze:na stacji Warszawa Zachodnia brak jest obecnie tzw. pragotronów i wszystko wskazuje na to ze ich nie bedzie
Tak??
To niby co montują teraz?

[ Dodano: |11 Maj 2012|, 2012 14:23 ]
petrosj pisze:Podobnie na Wschodnim czesc pociagow na lotnisko odjezdzac bedzie z peronu 6 a czesc chyba z 5 (bo z peronu 6 nie zjada na Centralny).
Kluczem jest dobra informacja. Jak będzie, to żadne różne perony nie staną na przeszkodzie. Wszędzie są takie problemy.

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 12 maja 2012, 13:18

przewoz pisze:
petrosj pisze:na stacji Warszawa Zachodnia brak jest obecnie tzw. pragotronów i wszystko wskazuje na to ze ich nie bedzie
Tak??
To niby co montują teraz?
Teraz montują wyświetlacze elektroniczne ( nie wiem jaka jest ich fachowa nazwa), a wyświetlaczy klapkowych (czyli pragotronów) rzeczywiście nie było i już nie będzie.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 maja 2012, 21:19

przewoz pisze:Kluczem jest dobra informacja. Jak będzie, to żadne różne perony nie staną na przeszkodzie. Wszędzie są takie problemy.
Wierzysz w dobrą informację w naszym wykonaniu? W wykonaniu KM-ów, które trylionem oznaczeń ponumerowały swoje relacje? Albo PLK-ki, która na Stadionie kieruje do nieczynnych wyjśc, a jej zapowiedzi automatyczne na niektóych stacjach mają mało wspólnego z rzeczywistością?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 maja 2012, 21:23

Czekam, co będzie po uruchomieni nowej informacji na Wschodnim i Zachodnim. Na razie zawiodłem się na Centralnym (uruchomienie trwa tam za długo) i Stadionie (w ogóle wyłączone).
Na prawdę nie wiem, co będzie, ale nie mogę myśleć, że zawsze będzie źle :)

ODPOWIEDZ