Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 maja 2012, 10:55

Prościej, ale daje to mniejszą elastyczność. Coś za coś.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 08 maja 2012, 10:58

grzegorz pisze:
Piottr pisze: A nie prościej zrobić linię co 15 minut w DS zawsze, i w zależności od prognozy pogody wysyłać na nią długie lub krótkie wozy?
=D> Właśnie (oczywiście to nieco droższe rozwiązanie). =D>
Warszawę stać na takie rozwiązanie - anie że coś wyjeżdża jak pogoda jest powyżej 20 stopni (rozwiązanie ala MZK Tomaszów Maz.)...

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 08 maja 2012, 11:00

Jak jest jakiś mecz czy koncert to przecież też nie jest tak, że wyjeżdżone jest dokładnie 100% wcześniej założonego planu i ani 01,% mniej ani więcej. A skala problemu w przypadku 139 jest dużo mniejsza przecież
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 maja 2012, 14:36

KwZ pisze:Wtyczki w godzinach przeznaczonych na dni słoneczne.
Wtyczki musiałyby być ujawnione w rozkładzie - inaczej będą pustawe, bo ludzie raczej wychodzą na konkretny kurs przy tak marnej częstotliwości :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 08 maja 2012, 14:46

Nie muszą. Co nie zabierze kurs, weźmie siedzący mu na ogonie bis.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 maja 2012, 15:09

Wolfchen pisze:Wtyczki musiałyby być ujawnione w rozkładzie - inaczej będą pustawe, bo ludzie raczej wychodzą na konkretny kurs przy tak marnej częstotliwości :-k
Jeszcze raz. Przykład. Tworzymy rozkład w postaci:

Kod: Zaznacz cały

12:00 12:15s 12:30 12:45s ...
gdzie kursy "s" odbywają się tylko w dni słoneczne zdefiniowane jako opad <2 mm oraz temp. >25*C. W czwartek wieczorem ZTM informuje na stronie (+ ew. kartki, ale gdzie?), że sobota to deszczowa będzie, tj. bez kursów "s". Tymczasem w sobotę o 12 się przejaśnia, ludzi się robi dużo, to ZTM ordynuje wtyczkę. To ja postuluję, żeby wtyczka jeździła w planie kursów "s" ( :15, :45), a nie bisowała przejazdy normalne ( :00, :30). Chodzi mi o to, żeby każdy potrafił zgadnąć, kiedy jest dzień słoneczny, a kiedy nie. Bez komunikatu ZTM w sb o tej 12, że jednak dodatkowe kursy uruchomi.

Słusznie uważasz, że w tym momencie te "s" są wtyczkami na linii co półgodziny i jako takie mogą być nieefektywne. Ja jednak nieco liczę na to, że ludzie będą potrafili określić, jaka pogoda panuje za oknem. A częstotliwość co 15 jest o niebo lepsza, niż co 30 - zwłaszcza przy powrocie, który nie daje się tak łatwo zaplanować. Kiedyś były nawet wtyczki na 502 jeżdżącym nominalnie co 30.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 maja 2012, 15:17

KwZ pisze:gdzie kursy "s" odbywają się tylko w dni słoneczne zdefiniowane jako opad <2 mm oraz temp. >25*C.
Ale Ty tak na serio? A jeśli nie będzie opadów, ale będą 23 stopnie i czyste niebo, to już ludzie nie będą zasługiwać na lepszą komunikację? Zapomniałeś również dopisać, skąd czerpać informację o właściwym opadzie i temperaturze: IMiGW, accuweather.com, weather.com, czy może pogoda.wp.pl? (swoją szosą - niezłe sposób na zarobek w postaci reklamy).
KwZ pisze:Tymczasem w sobotę o 12 się przejaśnia, ludzi się robi dużo,
A o 15 przychodzi burza i wtyczki przemijają z wiatrem.
Poza tym będzie wojna i wszyscy zginiemy :twisted:

W sezonie powinno się zwiększyć częstotliwość kursowania pewnych linii i basta. Co najwyżej można bawić się obsługą linii (o ile MZA byłoby skore do współpracy), ale to nie powinno interesować pasażera.

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 08 maja 2012, 15:26

W dni świąteczne 710 jeździ co 40 minut. Wjazd kieszeniowy pod Ogród Botaniczny to 6 minut. 710 jest na przeguby i nie narzeka na tłumy w DŚ. Jakby zrobić to tak, by te przeguby wjeżdżały pod Ogród w tym czasie, kiedy na pętli nic nie stoi, to może byłoby to jakieś rozwiązanie, nie wymuszające tworzenia "dni słonecznych" czy coś w tym stylu. Tylko nie wiem, czy to się tak da zrobić... ?

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 08 maja 2012, 16:19

Piter232 pisze:W dni świąteczne 710 jeździ co 40 minut. Wjazd kieszeniowy pod Ogród Botaniczny to 6 minut. 710 jest na przeguby i nie narzeka na tłumy w DŚ. Jakby zrobić to tak, by te przeguby wjeżdżały pod Ogród w tym czasie, kiedy na pętli nic nie stoi, to może byłoby to jakieś rozwiązanie, nie wymuszające tworzenia "dni słonecznych" czy coś w tym stylu. Tylko nie wiem, czy to się tak da zrobić... ?
Koordynacja 710 ze 139 to jest jakiś pomysł, mamy obsługę co 20 minut, ale czy te wjazdy byłyby obligatoryjne, czy też "pogodowe". I w którym kierunku je robić - rano w kierunku z Warszawy, po południu do Warszawy?
A może dzięki temu ludzie z Konstancina też będą chcieli odwiedzać ogród?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 08 maja 2012, 18:51

A czy w ogóle to problem 139 jest w "dni słoneczne" czy też bardziej "w pierwsze dni słoneczne sezonu gdy kwitną magnolie" lub coś w ten deseń :-k :?:

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 maja 2012, 20:29

Moim zdaniem przez cały sezon 139 powinna jeździć co 20-25 min. To jest optymalna częstotliwość. Ludzie, którzy jadą do Ogrodu zwykle nie spieszą się nigdzie. Te 20 min mogą poczekać. Zawsze to mniej niż 40. Natomiast w przypadku słonecznej pogody warto wysyłać na tą linię dłuższe wozy.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 08 maja 2012, 21:57

Dobra, zejdźmy na ziemię.
Po prostu od maja do października 12-metrowce co 15 min. i już.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 maja 2012, 17:39

person pisze: ale będą 23 stopnie i czyste niebo, to już ludzie nie będą zasługiwać na lepszą komunikację?
Możemy przesunąć granicę na jakieś 20 stopni. Dałem przykład. W ogóle możemy uznać wszystkie dni za słoneczne, tylko to rozwiązanie droższe i mniej elastyczne. A pogoda musi być wg jakieś strony? Ja zastanawiałem się nad icm (państwowe), ale wydaje mi się, że to w ogóle nie jest potrzebne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 11 maja 2012, 18:06

Lepsze wrogiem dobrego, a ,,droższe''... nie musi znaczyć ,,zbyt drogie''? Była tu juz dyskusja o optymalizacji kosztów za pomocą kupowania biletu w 2. klasie prezesowi zarabiającemu setki tysięcy.

Fort Radiowo
Posty: 57
Rejestracja: 03 wrz 2011, 22:44
Lokalizacja: Nowe Bemowo
Kontakt:

Post autor: Fort Radiowo » 12 maja 2012, 17:06

reserved pisze:Moim zdaniem przez cały sezon 139 powinna jeździć co 20-25 min. To jest optymalna częstotliwość. Ludzie, którzy jadą do Ogrodu zwykle nie spieszą się nigdzie. Te 20 min mogą poczekać. Zawsze to mniej niż 40. Natomiast w przypadku słonecznej pogody warto wysyłać na tą linię dłuższe wozy.

Szczególnie że coraz czesciej szkoły organizuja wycieczki np w ramach lekcji biologii do ogrodu i wtedy przy np 25 osobach klasa i nauczyciel robi sie problem
Linie: 109, 112, 171, 220, 523

ODPOWIEDZ