Objazdy i inne okresowe zmiany tras - 2012

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6049
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 lip 2012, 14:15

Ale tam gdzie podajecie jest niewielka częstotliwość. Porównaj częstotliwość 733 i 114.

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lip 2012, 16:12

ZTM pisze:Zmiana trasy linii 727 w Piasecznie

od 10.07.2012 (wtorek) do 30.07.2012 (poniedziałek)

W związku z robotami drogowymi na ul. Kilińskiego i Sierakowskiego w Piasecznie od dnia 10.07.2012 r. od początku kursowania do dnia 30.07.2012 r. do końca kursowania ulega zmianie trasa kursowania linii 727 w kierunku krańca METRO WILANOWSKA.

W tym okresie autobusy linii 727 będą w kierunku krańca METRO WILANOWSKA skierowane na trasę objazdową następującymi ulicami: Polskiego Państwa Podziemnego – Sienkiewicza – Wojska Polskiego – Jana Pawła II – Warszawska i dalej swoją trasą.

Na trasie objazdowej obowiązują przystanki:
NADARZYŃSKA 02 (jako przystanek na żądanie),
WOJSKA POLSKIEGO 02 (jako przystanek stały).

Zawiesza się funkcjonowanie przystanku:
URZĄD MIASTA 02.

Ponadto w wyniku zmiany trasy dla linii 727 nie będzie obowiązywał przystanek URZĄD MIASTA 02.
ZTM pisze:Odtworzenia nawierzchni jezdni na ul. Floriana. Objazd linii 147, 702, N72

od 06.07.2012 (piątek) od godz. 22:00 do 09.07.2012 (poniedziałek) do godz. 04:30

W związku z rozpoczęciem odtwarzania nawierzchni jezdni na ul. Floriana, od dnia 6.07 br. od ok. godz. 22.00 do dnia 9.07 br. do ok. godz. 4.30, linie autobusowe 147, 702 oraz nocna N72 (tylko w kierunku krańców DW. WSCHODNI/KIJOWSKA/WIATRACZNA oraz DW. CENTRALNY) od skrzyżowania ulic Trakt Lubelski/Floriana zostają skierowane na trasę objazdową przebiegającą następującym ciągiem ulic:

Trakt Lubelski – Płowiecka – Błękitna i dalej swoimi trasami podstawowymi.

Zawieszeniu ulega funkcjonowanie przystanku FLORIANA 02 (zlokalizowany na ul. Floriana). W zamian uruchomiony zostaje przystanek zastępczy FLORIANA 52 (zlokalizowany na tymczasowym wypłytowaniu na ul. Trakt Lubelski za skrzyżowaniem z ul. Floriana), obowiązujący jako warunkowy dla linii autobusowych 147, 702 oraz N72.

Na trasie objazdowej dla ww. linii obowiązuje również (jako warunkowy) przystanek TRAKT LUBELSKI 02.

fraktal
Posty: 5503
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 lip 2012, 16:16

MichalJ pisze:Na liniach podmiejskich jest/było tego trochę - wszędzie tam, gdzie są wjazdy kieszeniowe w obu półkursach.
Tyle że ITS potrafi jechać z niezmienionym kierunkiem - rozkład minutowy i tak mają na kartce, a nie w sterowniku jak większość przewoźników. Poza tym - są awarie wyświetlaczy i to zarówno w ITSie, jak i w Mobilisie.

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lip 2012, 16:20

To wtedy klasyczna, kwadratowa, przednia decha 114 z podpisem Bródno lub Młociny. ;-)

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 06 lip 2012, 0:09

Dantte pisze:Od tego są wozy z wyświetlaczami, żeby ludzie nauczyli się z nich korzystać.
Chyba, że studenci UKSW nie umieją czytać.
Kosiniak pisze:Mam nadzieję, że tylko na wakacje, ponieważ jako student UKSW nie wyobrażam sobie znowu krążyć 114 na uczelnie...
Mam nadzieję, że to na stałe, bo jako mieszkaniec Bielan nie wyobrażam sobie ciągle czekać na spóźnione 103.
To czas przywyknąć, gdyż ja sobie nie wyobrażam, jeździć na uczelnie zamiast 7-8 minut, 15 w sytuacji, gdy każda minuta jest bardzo cenna, aby zdążyć na zajęcia! To, iż można by trochę częściej puścić 103 to inna sprawa, bądź 303(zawsze jak nim jeżdżę jest spora frekwencja).
114 jest w końcowym odcinku dla studentów UKSW(a to jest spora uczelnia), którzy i tak mają ciężki dojazd, szkoda aby jeszcze im go utrudniać. Zresztą 114 jeżdżące Przy Agorze, było zazwyczaj NIEZABIERALNE dla pasażerów z Wrzeciona, więc życzę powodzenia.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lip 2012, 6:51

Kosiniak pisze:Zresztą 114 jeżdżące Przy Agorze, było zazwyczaj NIEZABIERALNE dla pasażerów z Wrzeciona, więc życzę powodzenia.
Pasażerowie z Wrzeciona w zdecydowanej większości stanowili jednak przeciwpotok dla studentów jadących na UKSW.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6049
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 lip 2012, 7:06

A nie można do 114 dojechać 121? Przecież kierunek Chomiczówka rano dla tej linii to też przeciwpotok, więc miejsce jakieś się znajdzie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lip 2012, 7:18

Nie o 114 jako takie, ale o metro się rozchodzi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6049
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 lip 2012, 7:34

To zamiast pchania 114 dookoła nie można zagęścić 103 do 10 minut w szczycie i 15 minut w święto? O zagęszczenie w szczycie są prośby od kilku lat. ZTM najpierw przeprowadził pomiary, potem stwierdził, że trzeba zagęścić, dał 6 wtyczek, potem te 6 wtyczek zdjęto i sytuacja została taka jak przed faktem. A przecież zagęszczenie w szczycie do 10 minut to kwestia 3 dodatków (na 103 jest chyba tylko 1 - 08).

fraktal
Posty: 5503
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 lip 2012, 8:04

pawcio pisze:Pasażerowie z Wrzeciona w zdecydowanej większości stanowili jednak przeciwpotok dla studentów jadących na UKSW.
Dla wieczorowych? Moim zdaniem, racje studentów UKSW w tej chwili przeważają. Jako że jest to jedyna linia, która sprawnie dowozi ich na Wóycickiego, a mieszkańcy Wrzeciona mają jednak szereg innych możliwości (łącznie z taką, że 17-ką mogliby również do Metra Młociny jeździć), tak więc dziwię się, że ZTM się ugiął. Pewnie mały koszt brygadowy to był.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 06 lip 2012, 12:37

Aż się prosi o większe zmiany w tym rejonie i poprostowanie kilku spraw. Zdaje się, że ZTM czekał z tym kiedyś na otwarcie linii tramwajowej wzdłuż Powst. Śl., ale chyba szybko się nie doczeka.

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 lip 2012, 21:52

pawcio pisze:
Kosiniak pisze:Zresztą 114 jeżdżące Przy Agorze, było zazwyczaj NIEZABIERALNE dla pasażerów z Wrzeciona, więc życzę powodzenia.
Pasażerowie z Wrzeciona w zdecydowanej większości stanowili jednak przeciwpotok dla studentów jadących na UKSW.
Biorąc pod uwagę, że studenci mają zajęcia między 8 a 20, i zwykle codziennie w innych godzinach, chyba ciężko mówic o potokach sensu stricte. Naprawdę wiele razy byłem świadkiem jak osoby stojące na przystankach tylko popatrzyły sobie na 114 tak nabite, że drzwi się nieotwierały.
Georg pisze:O zagęszczenie w szczycie są prośby od kilku lat. ZTM najpierw przeprowadził pomiary, potem stwierdził, że trzeba zagęścić, dał 6 wtyczek, potem te 6 wtyczek zdjęto i sytuacja została taka jak przed faktem. A przecież zagęszczenie w szczycie do 10 minut to kwestia 3 dodatków (na 103 jest chyba tylko 1 - 08).
I właśnie czekając rano na niezabieralne 114 i 181 widziałe te wtyczki wiożace po 5 osób...
Dantte pisze:Od tego są wozy z wyświetlaczami, żeby ludzie nauczyli się z nich korzystać. Chyba, że studenci UKSW nie umieją czytać.
A powiedz mi jak odczytac kraniec umieszczony z przodu autobusu w sytuacji, kiedy idziesz chodnikiem a autobus przejeżdza obok? Może masz oczy z tyłu ale większoś populacji jednak nie. Proponujesz sprint i przegonienie autobusu?

Georg
Posty: 6049
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 lip 2012, 22:06

Paweł D. pisze:I właśnie czekając rano na niezabieralne 114 i 181 widziałe te wtyczki wiożace po 5 osób...
Dlatego właśnie uważałem, że wtyczki to nie jest trafiony pomysł - wystarczyło, że rozkładowy autobus się spóźnił, wtyczka przyjechała o czasie i wtyczka woziła powietrze. Poza tym wtyczki w międzyszczycie były kompletnie niepotrzebne. Stąd lepsze byłoby podbicie rozkładu do 10 minut, zamiast wtyczek.

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 lip 2012, 22:12

Naprawdę jeżdziłem Marymoncką o różnych porach dnia maksymalne napełnienie to zajęte siedzące i trochę stojących. Jeżeli jest taki problem na Wrzecionie to może zrobic jakieś wahadło M. Młociny-Rondo pod trasą zamiast brygadożernych albo "alpejskich" kombinacji.

michael112
Posty: 2851
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 06 lip 2012, 22:54

A nie można było tego 114 w kierunku Bródna poprowadzić: ... Przy Agorze - Kasprowicza - Nocznickiego - przystanek METRO MŁOCINY 54 - Nocznickiego - zawrotka przy przejeździe przez tory, tam gdzie Nocznickiego zwęża się z dwóch do jednej jezdni - Nocznickiego - Kasprowicza (bez zatrzymania na METRO MŁOCINY 01) - Sokratesa ...
Sytuacja, jaka tu powstanie od jutra: większej głupoty nie widziałem w ZTM od lat. W węźle przesiadkowym przy stacji metra często kursująca linia zatrzymuje się w obu kierunkach na jednym przystanku! ](*,) ](*,) ](*,)
Największe "hity":
- 8:00 -> Bródno i 8:02 -> UKSW
- 8:28 -> UKSW i 8:30 -> Bródno
- 8:38 -> UKSW i 8:40 -> Bródno
- 8:48 -> UKSW i 8:50 -> Bródno
- 8:58 -> UKSW i 9:00 -> Bródno
- 9:17 -> UKSW i 9:18 -> Bródno
- 10:13 -> UKSW i... 10:13 -> Zaj. Redutowa (kurs po trasie Bródna do przyst. CONRADA) ! ! !

Te autobusy mają duużą szansę po prostu zjechać się jeden za drugim. Już nie mogę się doczekać! :twisted:

Informację o kierunku zazwyczaj zapewniają wyświetlacze. Ale, jak już ktoś wyżej wspomniał. zdarzają się awarie wyświetlaczy lub co gorsza brak zmiany kierunku na krańcu. Już mi się zdarzało jechać pojazdem, który wyświetlał kierunek przeciwny do właściwego - wprawdzie nie na 114, gdyż w te rejony normalnie się nie zapuszczam - ale w takim razie i tutaj się może zdarzyć.
Wreszcie moze się po prostu zdarzyć autobus wysokopodłogowy, który nie ma wyświetlacza. W takich przypadkach kierunek jest napisany drobnym maczkiem pod numerem linii - nie do odczytania np. przez osoby starsze.
W przypadku awarii wyświetlacza w niskopodłogowcu napisu z kierunkiem może po prostu nie być, bo kierowca nie był przygotowany na awarię.
Będą się ludzie ciągle pytać kierowców, a prócz tego i tak pomyłki murowane.

EDIT:
Z rozkładu przystankowego ZTM (http://ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php?c=18 ... 2012-07-07 ):
114 » Bródno-Podgrodzie (ostatni przystanek: Młociny-UKSW) :D

Zablokowany