Moderator: JacekM
-
Lukasz436
- Posty: 2301
- Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
-
Kontakt:
Post
autor: Lukasz436 » 09 lip 2012, 15:53
Jeżeli chodzi o Budapeszt. Nie wspomniałeś o fatalnym stanie torowisk (oprócz torowiska na linii 4 & 6).
Co do cen. Nie jest tak fatalnie drogo. W Barcelonie jest o wiele drożej. Tam bilet jednorazowy kosztuje 9zł. Za 4 dniowy zapłaciłem 120zł od osoby (z wysyłką do Polski). Akurat miałem porównanie bo w Budapeszcie jak i Barcelonie byłem na przełomie Kwietnia / Maja.
Na pewno komunikacja w Budapeszcie stanęła kilka lat temu. Jak byłem tam w 2007r. miałem wrażenie że w 2012r, nic się nie zmieniło. Żadnych nowych autobusów, tramwajów...
[ Dodano: |9 Lip 2012|, 2012 15:55 ]
JacekM pisze:Metro - pomijam oczywiście pierwszą linię metra ale II i III obsługiwane tymi samymi radzieckimi wagonami co u nas (moze nieco się różnią bo metro wyjeżdża na powierzchnie) tylko chyba starszymi bo wszystko w bardzo kiepskim stanie, z zewnątrz pordzewiałe, od wewnątrz brudne. Ten sam marny układ siedzeń. Mam wrażenie że rozpędza się do większych pedkości niż nasze 60 km/h. Nie ma oczywiście bramek, na głównych stacjach przy wejściu trzeba pokazac bilet kontrolerom.
Alstomy nadal nie jeżdżą?
Nie.
-
Rosa
- Posty: 4598
- Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
- Lokalizacja: os Wilga
Post
autor: Rosa » 09 lip 2012, 15:59
Lukasz436 pisze:Jeżeli chodzi o Budapeszt. Nie wspomniałeś o fatalnym stanie torowisk (oprócz torowiska na linii 4 & 6).
Co do cen. Nie jest tak fatalnie drogo. W Barcelonie jest o wiele drożej. Tam bilet jednorazowy kosztuje 9zł. Za 4 dniowy zapłaciłem 120zł od osoby (z wysyłką do Polski).
No ale w Barcelonie nie opłaca się kupowac jednorazówek za 2E jak T10 kosztuje 9.25 Euro a to juz daje nam 4 zl za przejazd (i to przejazd 75 minutowy z mozliwością przesiadki)
-
Lukasz436
- Posty: 2301
- Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
-
Kontakt:
Post
autor: Lukasz436 » 09 lip 2012, 16:06
Rosa pisze:Lukasz436 pisze:Jeżeli chodzi o Budapeszt. Nie wspomniałeś o fatalnym stanie torowisk (oprócz torowiska na linii 4 & 6).
Co do cen. Nie jest tak fatalnie drogo. W Barcelonie jest o wiele drożej. Tam bilet jednorazowy kosztuje 9zł. Za 4 dniowy zapłaciłem 120zł od osoby (z wysyłką do Polski).
No ale w Barcaelonie nie opłaca się kupowac jednorazówek za 2E jak T10 kosztuje 9.25 Euro a to juz daje nam 4 zl za przejazd (i to przejazd 75 minutowy z mozliwością przesiadki)
Dlatego ja kupiłem Travel Card (4 dniowy) za 125zł. Wtedy to daję ok. 30zł za dobę.
http://www.tmb.cat/en/bitllets-i-tarifes/-/bitllet/50 W dodatku bilet wysłali mi do domu. Przyleciałem do Barcelony i od razu mogłem jechać autobusem nie martwiąc się o zakup.
-
Rosa
- Posty: 4598
- Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
- Lokalizacja: os Wilga
Post
autor: Rosa » 09 lip 2012, 16:12
Czyli wyszła Tobie cena porównywalna z tą w Budapeszcie. Zreszta o ile to ok 6 Euro na dobe jest pewną norma bo około tyle kosztują dobówki w np Wiedniu, Berlinie, Paryżu to taka sama cena dla Budapesztu to JEST jednak drogo zarówno jeśli bierzemy pod uwage płace jak i jakość transportu.
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14826
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 09 lip 2012, 16:30
Dokładnie w tym rzecz - cena nominalna to jedno, a drugie, to cena realna (po sile nabywczej pieniądza).
Ponadto już nawet nie warto wspominać, że lekko licząc jakieś 80% taboru to złom...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
MichalJ
- Posty: 15236
- Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33
Post
autor: MichalJ » 09 lip 2012, 16:34
No ale to już nie te czasy, że 'na Wschodzie ma być taniej niż na Zachodzie'. To znaczy sporo rzeczy jednak jest taniej, ale nie wszystko, a różnica cen niewielka... Ten Budapeszt faktycznie drogawy.
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14826
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 09 lip 2012, 16:42
Budapesztu mimo wszystko nie uznawałbym za "wschód"... We Lwowie bilet na elektrotransport kosztował w zeszłym roku 1,25 hrywny, co jest śmiesznie niską ceną - i adekwatną do stanu taboru
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Post
autor: MeWa » 09 lip 2012, 17:50
Ale w Budapeszcie te ceny są pod turystów. Przydałoby się odniesienie do biletów długookresowych - w Pradze przy takim porównaniu można otrzymać ciekawy wynik.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14826
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 09 lip 2012, 18:06
Na okaziciela:
Einzelfahrkarte: 320 HUF
Einzelfahrkarte an Bord: 400 HUF
Umsteigefahrkarte: 490 HUF
Sammelfahrkarte (10 St.): 2.800 HUF
Budapest 24-Stunden-Fahrkarte: 1.550 HUF
Budapest 72-Stunden-Fahrkarte: 3.850 HUF
Budapest 7-Tage Fahrkarte: 4.600 HUF
Imienne:
14-Tage Budapest Fahrkarte: 6.500 HUF
Budapest-Monatskarte: 9.800 HUF (für Studenten: 3.850 HUF, für Rentner: 3.700 HUF)
Źródła:
http://www.bkv.hu/de/einzelfahrkarten
http://www.bkv.hu/de/ortliche_fahrkarten
http://www.bkv.hu/de/14_tage_und_monatskarte
100 HUF = 1,4658 PLN, więc miesięczny w przeliczeniu kosztuje 143,08 zł, zaś dobowy 22,63 zł
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Post
autor: fik » 09 lip 2012, 21:22
Wolfchen pisze:We Lwowie bilet na elektrotransport kosztował w zeszłym roku 1,25 hrywny, co jest śmiesznie niską ceną - i adekwatną do stanu taboru
Ja pamietam jeszcze 0,20 UAH
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14826
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 09 lip 2012, 21:47
Najtańszy, jaki mam, to 0,50 UAH
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
pietia
- Posty: 837
- Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21
Post
autor: pietia » 10 lip 2012, 8:12
fik pisze:Wolfchen pisze:We Lwowie bilet na elektrotransport kosztował w zeszłym roku 1,25 hrywny, co jest śmiesznie niską ceną - i adekwatną do stanu taboru
Ja pamietam jeszcze 0,20 UAH
Obecnie jest 1.50 UAH
-
WAWKOM
Post
autor: WAWKOM » 15 lip 2012, 18:57
reserved pisze:Mam rodzinę w Toruniu więc trochę się orientuję jeśli chodzi tamtejszą komunikację. Natomiast do napisania tego postu skłoniła mnie wczorajsza i przedwczorajsza wizyta w tym mieście. Ta komunikacja spokojnie może chyba dorównać Kielcom. Autobusów prawie nie ma, ludzi na przystankach prawie nie ma. Co drugi rozkład zawiera linię jeżdżącą parę razy w ciągu dnia. To jest masakra. Chyba nie tak się powinno robić komunikację... Jeśli chodzi o tabor to wciąż sporo Jelczy, ale widać postępy, bo Solarisy Urbino 12 coraz częściej się pojawiają na ulicach.
[ Dodano: |4 Lip 2012|, 2012 20:04 ]
A może to po prostu tak Warszawa się rozwinęła że tak oceniam Toruń? Pewnie po części na pewno.
W Toruniu to komunikacja jest do ognia!
[ Dodano: |15 Lip 2012|, 2012 19:00 ]
reserved pisze:Ja czasem narzekam na nasz kochany ZTM ale z reguły jest tak, że to co nam się podoba zostaje bez echa bo po prostu tak jest.
A co do Torunia, ciekawostka:
LINK
Tam jest artykuł na temat nowej linii w Toruniu, ale ciekawy jest fragment:
Istnieje możliwość zawieszenia dowozów w przypadku złych warunków atmosferycznych, tj. ciągłych opadów deszczu lub temperatury poniżej 12oC odczytywanej na stronie internetowej
http://www.torun.webd.pl/pogoda.html na godz. 7.00.
To jeszcze przykłady rozkładów:
Linia 13
Linia 17
Linia 23
Linia 36
Oczywiście jest parę linii takich najczęstszych w mieście... ale cóż to jest:
Linia 10 Bez ładu, składu, z dupy częstotliwości nieregularne.
Są 4 linie nocne jeżdżące średnio co 1h-2h ale bardzo nieregularnie.
Godziny z dupy wzięte.
Linia 02
A tu linia tramwajowa 1
1 i 2 to takie linie tramwajowe które są głównymi ciągami tramwajowymi, kursują co 20 min w DP i co 30 w DŚ. Pozostałe linie tramwajowe (a jest ich słownie trzy) to są uzupełnienia ich szczytowe.
To jeszcze krótki przegląd taboru w Toruniu:
Dominują starsze wozy
Szczególnie takie
Ale coraz więcej jest MANów...
Ale są też Solarisy podobne do naszych. Ich jest niewiele.
Są jeszcze autobusy podobne do naszych Solinek.
Tramwaje
I z tych nowszych składów
Tramwaje tam mają bardzo wąskie tory i muszą jeździć dość wolno, stąd nie są dominującym środkiem transportu a bardziej nazwałbym, uzupełniającym.
Za jedynkę obecnie jeździ 51, więc nie jest tak źle! Solarisów jest aż 20