Tramwaje na świecie
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na prostej widzę wyłącznie wady. Na łukach prowadzenie, choć - w teorii - awaryjne, tj. w przypadku znaczącego przekroczenia zakładanej prędkości.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Skoro wyłącznie wady, to dlaczego się je stosuje?
Ile kosztuje tona nowych szyn tramwajowych lub kolejowych? Oczywiście jeśli to nie jest jakaś hipertajna wiedza zawodowa...Glonojad pisze:główny koszt generuje masa (tak ze względu na materiał,
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie mam bladego pojęcia, dotyczy odpowiedzi na oba pytania.
Jeśli chodzi o pierwsze, to może można je czasem kupić taniej niż analogiczne kolejówki, bo na kolejach jest obecnie górka jeśli chodzi o materiały - dużo się buduje? A może po prostu o czymś nie wiem.
Jeśli chodzi o pierwsze, to może można je czasem kupić taniej niż analogiczne kolejówki, bo na kolejach jest obecnie górka jeśli chodzi o materiały - dużo się buduje? A może po prostu o czymś nie wiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na szlaku miał przy otwarciu na 100% rowkowe, tak, jak pisał Michał.
Aczkolwiek mam już koncept, dlaczego - dla toru tramwajowego kolejówki trzeba ułożyć na podkładkach dające inne pochylenie całej szyny (bo, wbrew pozorom, nie są one układane "na płask"). Może podkładek na rynku nie było, albo były drogie, i metr toru z szyn vingoles'a z podkładkami był droższy, niż metr toru z szyn "tramwajowych"?
Aczkolwiek mam już koncept, dlaczego - dla toru tramwajowego kolejówki trzeba ułożyć na podkładkach dające inne pochylenie całej szyny (bo, wbrew pozorom, nie są one układane "na płask"). Może podkładek na rynku nie było, albo były drogie, i metr toru z szyn vingoles'a z podkładkami był droższy, niż metr toru z szyn "tramwajowych"?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W ogóle ten Poznań dziwny - jakieś pieszojezdnie ewakuacyjne http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=934, czerwono-żółto-zielone światła dla tramwajów...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tramwaj na TMP też jest zabudowany ze względu na dojazd pojazdów awaryjnych.
Ba, z tego co słyszałem, w niektórych krajach zabudowuje się tory w tunelach KDP w tym celu...
[ Dodano: |23 Lip 2012|, 2012 18:54 ]
Co do świateł zaś - nie wiem, gdzie, ale w przypadku prostej sygnalizacji trzy kolory mogą spokojnie być wykorzystane do wyświetlania zadanej prędkości, typu
zielony - Vmax
zielony z żółtym - Vmax-20
żółty - 20
czerwony - stój,
więc może o to chodzi?
mniej więcej tak to wyglądało w chwalonym na tym samym piętrze Hanowerze.
Ba, z tego co słyszałem, w niektórych krajach zabudowuje się tory w tunelach KDP w tym celu...
[ Dodano: |23 Lip 2012|, 2012 18:54 ]
Co do świateł zaś - nie wiem, gdzie, ale w przypadku prostej sygnalizacji trzy kolory mogą spokojnie być wykorzystane do wyświetlania zadanej prędkości, typu
zielony - Vmax
zielony z żółtym - Vmax-20
żółty - 20
czerwony - stój,
więc może o to chodzi?
mniej więcej tak to wyglądało w chwalonym na tym samym piętrze Hanowerze.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W Ulm (Niemcy) Rada Miejska przegłosowała budowę drugiej linii tramwaju przy dwóch głosach wstrzymujących się (radni CDU). Linia ma biec w kierunku południowo-zachodnim od centrum.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Mam poważne wątpliwości, czy wydzielony tunel tramwajowy, a zwłaszcza stosowane w nim sygnały, podlegają pod przepisy o zarządzie ruchem na drogach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5891
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48