Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3101
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 30 lip 2012, 22:18

reserved pisze:Namnożyło się ostatnio tych Polskich Busów. W okolicach Wilanowskiej to autobus za autobusem. ;-)
Nie ma co się dziwić do samego Gdańska w ciągu dnia masz co kurs godzinę, następnie nowa linia do Radomia z dużą częstotliwością, a także w inne autokary w inne rejony Polski. Dodatkowo na tym samym stanowisku też kończą wszystkie linie PB wracające do Warszawy i masz czasami jednym momencie po 4-5 autokarów.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lip 2012, 22:22

Szeregowy_Równoległy pisze:W ten sposób można się licytować w nieskończoność. Ja wybieram PB, jeśli cena jest atrakcyjna. Koleją generalnie gardzę, więc musi być szybciej przy porównywalnej cenie, żebym na PKP się zdecydował, albo kolej musi wychodzić taniej, co praktycznie się nie zdarza. Nie cierpię upałów, PB gwarantuje mi, że nie będę cierpieć w gorącu, PKP gwarantuje mi, że będę cierpieć, chyba, że zapłacę milion baniek i pojadę jakimś full wypasem, gdzie zresztą też klima nie jest gwarantowana, a jak nie działa, to pasażer ma pecha (tak, PB w takim wypadku w miarę możliwości podstawia inny autobus, a są dość kreatywni). Chciałbym, żeby PKP nauczyły się od PB tego, jak traktuje się klienta. Żeby PKP dostrzegły, że podróżny to klient, a nie ktoś, kto kupił bilet i ma się dostosować, a jak nie pasuje, to jego problem. To niby drobiazg, ale jak kwitnąłem w zdechłym TLK w pełnym słońcu w zeszłe wakacje i nikt nawet wody nie zaproponował, to poczułem się klasycznym elementem przewozowym, a nie tego wymagam płacąc ileśtam złotych za nieklimatyzowany wagon i komplet ludzi w przedziale oraz pijaną obsługę wagonu restauracyjnego.
To jest nas dwóch. Bardzo przyjemnie się podróżuje tymi pojazdami, catering też jest bardzo przyjemny, w dodatku darmowe wi-fi, klimatyzacja, gwarantowane miejsce siedzące, niskie ceny (pociąg mi nigdy nie zaoferuje biletu za 5 zł z Warszawy do Gdańska, albo za 3 złote z Torunia do Warszawy) i miłe zaskoczenie przyjazdem przed czasem. Ostatnio do Gdańska przyjechałem 20 minut przed czasem, w Ostródzie też był przed czasem i dzięki czemu był dłuższy postój (swoją drogą to nikt nie wsiadał i nie wysiadał na tej stacji benzynowej), dzięki czemu spokojnie zdążyłem na SKMkę (rozkładowo odjazd 5 minut później po przyjeździe Astromegi). :smile:

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 lip 2012, 22:25

vernalisadonis pisze:Nie ma co się dziwić
Dlatego fajnie, że zrobili z Metra Wilanowska swój dworzec a nie np. wjeżdżają do centrum wszystkimi autokarami. :-)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 lip 2012, 22:27

W Ostródzie część pasażerów idzie do pobliskiego McDonaldsa na jakieś przekąski - czasu wystarczająco, o ile nie ma dużo kolejek. 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lip 2012, 22:43

fik pisze:Swego czasu pół godziny po planowym odjeździe mojego autobusu z Wilanowskiej próbowałem znaleźć jakiś numer kontaktowy, żeby się czegoś dowiedzieć, dotarłem do numeru infolinii za 4 PLN/minutę, ja zrezygnowałem, ktoś inny przedzwonił tylko po to, aby się dowiedzieć, że paniusia nie ma zielonego pojęcia, ale autobus na pewno zaraz będzie i będzie bardzo komfortowy. Autobus się w końcu pojawił, okazało się, że planowo było pół godziny przejścia między przyjazdem z Pragi a odjazdem do Białegostoku, więc tradycyjna godzina w plecy na Janki namieszała, a podstawienie zastępczego jest poniżej godności PB, a kierowca na pytanie wysiadającej pasażerki (naiwne, to fakt), czy można ubiegać się o rekompensatę z powodu spóźnienia, parsknął i stwierdził, że on byłby zadowolony, że dojechał właściwego dnia do celu, po czym... wyjął komórkę i zadzwonił na bazę, że potrzebny będzie zastępczy, bo w tym się kibel zatkał (NIESAMOWITE, po 12h jazdy kibel w autobusie na *dziesiąt osób nie wyrobił, jakże można było to przewidzieć). Odjechaliśmy w końcu +70.
A mój pociąg w sobotę wyruszył z Helu z godzinnym opóźnieniem, z powodu braku lokomotywy i obsługi konduktorskiej, która jechała od Gdyni pociągiem z Bielska-Białej, który też był opóźniony godzinę, w międzyczasie przyjechał TLK z Lublina, potem liczne krzyżowanie się pociągów na Półwyspie Helskim, ponad 20 minutowy postój przed rozjadami w Gdyni przy jakże ciekawych krzaczkach. Następnie ponad 30 minut postoju w Gdyni, bo szybciej lokomotywy PKP nie umie zmienić. Trzeba też było przepuścić Ex Szanty, bo przecież ma pierwszeństwo, odstać jeszcze przed Sopotem, bo przecież jest jedna krawędź peronu dostępna dla pociągów dalekobieżnych. Od Gdańska do Bydgoszczy już w miarę normalnie. W Bydgoszczy długi postój, ale to wiadome, że na zmianę czoła pociągu. Potem do Torunia też w porządku, tylko za Solcem Kujawskim chwilami wolna jazda, ale to może mieć związek z tą trąbą powietrzną co tam przeszła. Miejsca siedzące tylko dlatego, że jechałem ze stacji początkowej. O takich cudach jak klimatyzacja i wi-fi mogę sobie pomarzyć, a przedział 8-miejscowy był zajęty właściwie w całości, a siedzenia to była zwykła "ława". No i bilet, który ze zniżką 37% kosztuje 40 zł z Helu do Torunia. Uważam, że 308 km jechać ponad 8 godzin to jest gruba przesada. Stwierdziłem, że następnym razem wybiorę wariant: F1 (tramwaj wodny do Gdańska) - 1 godz. 50 min. jazdy za 12 zł i Veolią Express - 2,5 godziny jazdy za 25 zł, zdecydowanie szybciej, a cenowo podobnie. Jazdą tym bezpośrednim pociągiem się znacznie bardziej zmęczyłem, niż jazdą z Warszawy na Hel w wersji: 160+ :mewa: + P-1+SKM Trójmiasto+050+520. A podsumowując to są jednostkowe przypadki i nie ma co ich wywlekać. Takie rzeczy występują zarówno po stronie Polskiego Busa, jak i PKP. W przypadku kolei to chwalę sobie bardzo podróże regionalne, ale dalekobieżne są dla mnie katorgą i kiedy mogę to wybieram zawsze PB, tym bardziej, że zwykle planuję z dużym wyprzedzeniem podróż. ;-)
KwZ pisze:
tomo pisze:PB ma jakąś "budę"
Raczej agencję, gdzie pracownik po doliczeniu odpowiedniej marży (nie pamiętam - 15 zł?) kupi ci bilet płacąc służbową kartą.
Nie przesadzaj, tylko 5 zł naliczają za płacenie ze swojej karty w punkcie.
JKTpl pisze:Tak.
Rezerwowy P099 też ma, bo już nie pamiętam czego w nim brakuje? W sumie to i tak nie ważne, bo on rzadko wyjeżdża, ale tak z ciekawości pytam.
vernalisadonis pisze:Dodatkowo na tym samym stanowisku też kończą wszystkie linie PB wracające do Warszawy i masz czasami jednym momencie po 4-5 autokarów.
Rano to nawet zaobserwowałem 8-10 pojazdów, tak że autokary miały problem ze zmieszczeniem się w 2 rzędach.

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 30 lip 2012, 23:20

Z moich informacji wynika, ze Jutro ok. 10/12 na Wilanowskiej odbędzie sie przekazanie prezentu dla milionowego pasażera. W godz 12-18 maja byc rozdawane rozklady i chyba gadzety.
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 01 sie 2012, 8:23

Firma PolskiBus.com, która niedawno świętowała pierwszy rok działalności na polskim rynku ma przyjemność ogłosić, iż z jej usług skorzystało już ponad milion zadowolonych Pasażerów.

Szczęśliwa, milionowa pasażerka PolskiBus.com otrzymała z rąk Członków Zarządu Souther Holdings Poland wspaniałą nagrodę specjalną, w postaci luksusowego pobytu w Pradze. Uroczyste spotkanie połączone z przekazaniem nagrody odbyło się dziś, tj. 31 lipca br. na dworcu autobusowym przy stacji Metro Wilanowska w Warszawie.
http://www.polskibus.com/node/324516
A w ciągu tych 14 miesiecy zwiększyli flotę z 18 do 70 autobusów. No cóż, teraz trzeba czekać na nowe zamówienia, mam nadzieje że będa sie dalej rozwijali.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 sie 2012, 10:05

Rosa pisze:A w ciągu tych 14 miesiecy zwiększyli flotę z 18 do 70 autobusów.
Raczej do 68 autokarów, bo mają 48 sztuk Altano + 1 rezerwową + 20 Astromeg.

Awatar użytkownika
Drivter1234
Posty: 513
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
Lokalizacja: Wawa Bielany

Post autor: Drivter1234 » 01 sie 2012, 10:14

Rosa pisze:
Drivter1234 pisze:.. Nie mówiąc o tym, że właściciel PB ma obecnie 12.000 ( tak, tak, tysięcy ) autobusów. Ma też statki, kolej. Ogólnie ilość jego sprzętu to 27.000 sztuk. Roczny przychód netto 400.000.000 funtów. ( tak tak... 400 milionów funtów )

[ Dodano: |27 Lip 2012|, 2012 11:56 ]
Jeżeli nie dajecie wiary... polecam... -> http://www.briansouter.com/ i porównajcie sobie te dwa artykuły... -> http://natemat.pl/16341,byl-oszustem-i- ... amber-gold :-"
Auć, to te nasze 70 autobusów to taka tylko mała przystawka do jego imperium :(
Plany są dość ambitne, z tego co mówił właściciel PB to już w przyszłym roku ilość autobusów ma dojść do 200, suma inwestycji w Polsce ma osiągnąć 100 mln. EURO. A nie oficjalnie z tego co wiem to chce tu wpakować kilkaset autobusów !!! Co z tego będzie poczekamy i zobaczymy. Ale owszem, tak, to jest imperium dla którego taka inwestycja jak PB to wydatki na "waciki" ;)

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 01 sie 2012, 10:21

No tez słyszałem o tych 200 autobusach ale uwierze jak złoza na nie zamówienie :). Na razie na zime pewnie nie beda zwiększali floty, jeśli już to dopiero koło kwietnia aby byc gotowym na przyszły sezon.

Awatar użytkownika
Drivter1234
Posty: 513
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
Lokalizacja: Wawa Bielany

Post autor: Drivter1234 » 01 sie 2012, 10:30

Rosa pisze:No tez słyszałem o tych 200 autobusach ale uwierze jak złoza na nie zamówienie :). Na razie na zime pewnie nie beda zwiększali floty, jeśli już to dopiero koło kwietnia aby byc gotowym na przyszły sezon.
Nie był bym do końca pewien ;) W zeszłym roku to podstawiali extra autobusy tylko na weekendy, obecnie np. z Zakopanego extra autobus jedzie dzień w dzień. Zwiększają frekwencję a coraz wiecej ludzi się przekonuje do PB. Pamiętajmy, że oni działają dopiero rok. Poza tym jeżeli nawet będzie mniej ludzi w jednych kursach to w innych będzie full np. Lublin ;)

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 sie 2012, 11:45

I całą Wilanowską wykupią? Bo jak będzie więcej autobusów, to się zrobi mega bałagan. Część będzie stąd, część stamtą, 10 autobusów na raz... Muszą najpierw sobie wybudować stację postojową...
ŁK

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 sie 2012, 11:55

Wystarczy, że zrobią przystanek dla wysiadających w innym miejscu. Na peronie spokojnie się 3 autobusy mieszczą, więc na godzinę da radę obsłużyć jakieś 9 - 12 kursów.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 sie 2012, 11:56

9-12 kursów na godzinę to jest ok. pół tysiąca osób z bagażami na jednym przystanku. Bo jednak sporo ludzi jest wcześniej jak nie ma rezerwacji numerkowej miejsc.
ŁK

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 sie 2012, 11:58

To już niestety problem jest - a przecież autobus i tak się wiele wcześniej nie podstawia :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ