Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 29 sie 2012, 13:44

Lukasz436 pisze:Wrrr bardzo korzystna zmiana. Myślałem że od Grudnia wszystko pojedzie Średnicą.
A średnica to pewnie z gumy że wszystko pomieści ? Już teraz Zachodnia potrafi się zakorkować, nawet jak nie ma żadnej awarii
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2276
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 29 sie 2012, 15:50

rufio198 pisze:
Lukasz436 pisze:Wrrr bardzo korzystna zmiana. Myślałem że od Grudnia wszystko pojedzie Średnicą.
A średnica to pewnie z gumy że wszystko pomieści ? Już teraz Zachodnia potrafi się zakorkować, nawet jak nie ma żadnej awarii
Pytanie (od nieznawcy) czy KM nie może łączyć że sobą większej ilości obiegów żeby zwolniła się średnica.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 sie 2012, 16:00

W teorii mogą (i wręcz powinni), ale wtedy cały układ będzie bardziej podatny na opóźnienia. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 29 sie 2012, 16:25

Lukasz436 pisze:
rufio198 pisze: A średnica to pewnie z gumy że wszystko pomieści ? Już teraz Zachodnia potrafi się zakorkować, nawet jak nie ma żadnej awarii
Pytanie (od nieznawcy) czy KM nie może łączyć że sobą większej ilości obiegów żeby zwolniła się średnica.
coś podobnego było w 2011 roku jak ZM układało rozkład i nie było różowo

Połączona była KM1 do Skierniewic z KM7 do Dęblina, kilka razy była awaria w okolicach PKP Włochy co skutkowało ze do Otwocka nic nie jechało przez godzinę lub lepiej.
Przy obecnym układzie nawet jak S1 będzie przyblokowana to z Zachodniej jednak coś przyjedzie w tamtym kierunku.

A tak zmieniając temat to Plk chyba zatrudniło kogoś od zarządzana podczas awarii. już nie pierwszy raz spotykam się z sytuacją przemyślanego kierowania ruchem na KM7 podczas awarii. Wczoraj przy śmiertelnym w okolicach pkp radość poza zmianą toru na niewłaściwy nie odczuwalny był ten wypadek. Po prostu w popołudniom szczycie skrócili jedną SKM do Gocławka,co wpłynęło ze na jedno torze ubyło 2 sztuki pociągu przez co było łatwiej przepchnąć resztę składów, dodatkowo skrócona SKM od razu pojechała w trasę do Pruszkowa zamiast jednego składu który czekał w otwocku. a ludzie z Wawy mieli zapewnione wszystkie kursy S1 do Pruszkowa

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 29 sie 2012, 16:38

Na terenie mazowieckiego PLK stosuje się priorytety.
Lotos, ZTM (SKM), IC, i inni.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 sie 2012, 20:54

Nxo pisze:Połączona była KM1 do Skierniewic z KM7 do Dęblina, kilka razy była awaria w okolicach PKP Włochy co skutkowało ze do Otwocka nic nie jechało przez godzinę lub lepiej.
Przy obecnym układzie nawet jak S1 będzie przyblokowana to z Zachodniej jednak coś przyjedzie w tamtym kierunku.
Ciekawe, jak sobie z tym radzą w takim Monachium na przykład.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sie 2012, 21:11

Dużą część infry mają wydzieloną (choć bynajmniej nie całość) a poza tym zapewne mają jakieś rezerwy operacyjne - choćby przy Ostbahnhofie jest duża szopa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 30 sie 2012, 9:35

tomstak pisze:Na terenie mazowieckiego PLK stosuje się priorytety.
Lotos, ZTM (SKM), IC, i inni.
Była już niejedna afera z podobnych powodów. Nie sądzę więc, by dalej ktoś się chciał w to bawić (po tym, jak skończyli ci, którzy się tak bawili w niejednym IDDE). Priorytety w trasowaniu i kursowaniu pociągów są sztywno podane.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 30 sie 2012, 11:25

Nxo pisze: Wczoraj przy śmiertelnym w okolicach pkp radość poza zmianą toru na niewłaściwy nie odczuwalny był ten wypadek. Po prostu w popołudniom szczycie skrócili jedną SKM do Gocławka,co wpłynęło ze na jedno torze ubyło 2 sztuki pociągu przez co było łatwiej przepchnąć resztę składów, dodatkowo skrócona SKM od razu pojechała w trasę do Pruszkowa zamiast jednego składu który czekał w otwocku. a ludzie z Wawy mieli zapewnione wszystkie kursy S1 do Pruszkowa
Bardzo nieodczuwalny. Na PKP Anin przez ponad godzine nic nie przyjechało z żadnego kierunku, nikt nie wiedział co się dzieje, Skm-ka z centrum 2 godziny po wypadku przyjechała opóźniona o 40 minut, 521 miały obłożenie 150 %.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 31 sie 2012, 1:41

Skoro układ łączonych relacji jest podatny na opóźnienia, wystarczy gwarantować pasażerom relację pociągu tylko do Zachodniej/Wschodniej. Działałoby to tak: mamy dwa hipotetyczne pociągi - Skierniewice-Otwock i Błonie-Siedlce. Oba pociągi jadą od początku swojej trasy z oznaczeniem "Warszawa Wschodnia". W pewnym momencie jednak dochodzi do awarii np. w Ożarowie. Wtedy pociąg ze Skierniewic dojeżdżając na Zachodni dostałby polecenie jazdy do Siedlec w zastępstwie za pociąg z Błonia. Otwock nie dostałby nic, dlatego, że Siedlce są dłuższą relacją i to one mają pierwszeństwo przed krótszymi. Wtedy oznaczenia zmieniłyby się na "Siedlce". Gdyby jednak do żadnej awarii nie doszło, pociąg ze Skierniewic na Zachodniej zmieniłby oznaczenie na "Otwock". Żeby jednak nie doszło do bałaganu z pomieszaniem pracy drużyn konduktorskich, drużyny byłyby wymieniane sztywno na Śródmieściu.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 31 sie 2012, 12:13

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 04 wrz 2012, 21:16

Obrazek

Pytanie:
Witam, Wiem, ze stacja kolejowa L-wo Przystanek jest własnością PKP, a nie miasta. Jednak to mieszkańcy korzystają z niej i uważam, że władze miasta powinny interweniować i zapewnić wygodne korzystania z tej stacji, a przy okazji z jedynego przejścia dla pieszych ma drugą stronę torów. A problemem jest to, że widny nagminnie nie działają, telefon pod numer kontaktowy nie skutkuje, ponieważ Pan twierdzi, że musi dostać \"zlecenie\" naprawy, a takiego nie ma. Nie wspomnę o \"czystości\" tego przejścia, czy tak naprawdę trudno zamontować kamerę do monitoringu, łapać osoby dewastujące i obciążać ich kosztami napraw?
(Waldemar, 03-09-2012)

Odpowiedź:
Panie Waldemarze, wszelkie zgłoszenia o niedziałających dźwigach na stacjach przekazujemy osobie odpowiedzialnej za ich serwisowanie, z doświadczenia wiem, że podany numerem telefonu komórkowego odbiera osoba, która bez problemu przyjmuje zgłoszenia. Przy tej stacji kamery monitoringu funkcjonują przed wejściem, natomiast nie mamy możliwości zamontowania kamer w samym przejściu, gdyż miasto nie ma do niego prawa. Montażem kamery powinien być zainteresowany zarządca tego terenu. Zwrócimy się do PKP w imieniu Mieszkańców z taką propozycją.

Pytanie:
Panie Prezydencie czy po wybudowaniu Centrum Komunikacyjnego dalej będę musiała targać rower po schodach na peron do pociągu. W jednej z odpowiedzi pisze Pan że: po przebudowane zostanie przejście od strony osiedla Piaski i tam powstanie pochylnia dla rowerów i wózków, bez zmian pozostaną jednak wejścia na perony oraz wyjście od ul. Piłsudskiego. Nie wierzę, że przy nowej inwestycji nie wzięto pod uwagę innych możliwości (jak windy w których można byłoby przewozić również rowery) aby sprostać potrzebom XXI wieku. Bulwersuje mnie to że tak mało myśli się o tym co dobre dla wszystkich. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że nie koniecznie trzeba dojeżdżać samochodem do pociągu. Ja bym oczekiwała mniej akcji propagandowych a więc realnych rzeczy którymi daje się świadectwo, że popiera się taką komunikację która nie niszczy środowiska a jeszcze służy zdrowiu. Proponuję doświadczalnie sprawdzić codziennie przez tydzień dojecha? ? z rowerem do Warszawy do metra i z powrotem to będzie Pan wiedział o czym piszę. Pozdrawiam i zapraszam do cyklistów. Ruch to zdrowie ale nie koniecznie z rowerem po schodach.
(Klaudia, 03-09-2012)

Odpowiedź:
Szanowna Pani, w ramach Centrum Komunikacyjnego budować będziemy dworzec, parking i ulicę, a nie przebudowywać czy też modernizować zrealizowaną przez PKP inwestycję budowy przejścia podziemnego czy też peronów. Zastosowane w Legionowie rozwiązanie jest przyjęte na wszystkich peronach na tej trasie. W trakcie budowy Centrum mamy możliwość wydłużenia wejścia od strony os.Piaski, natomiast nie ma możliwości przebudowania wejść na perony i wejścia od strony centru, tak, aby była możliwość zamontowania pochylni dla wózków i rowerów zgodnie z przepisami budowlanymi. Przepisy mówią, że każdy obiekt musi być dostępny dla osób niepełnosprawnych - można to zapewnić poprzez wybudowanie wind lub pochylni o szerokości 1,2 m i kącie nachylenia nie przekraczającym 6 %, posiadającej obustronne poręcze. Przeszkodą ograniczającą możliwość stosowania podjazdów jest konieczność zapewnienia niewielkich spadków. Łatwo obliczyć, że przy różnicy wysokości 5 m podjazd powinien mieć 83 m długości. Tak długie podjazdy muszą być dodatkowo zaopatrzone w spoczniki o wymiarach 1,5 x 1,5 m co jeszcze zwiększa długość podjazdu. Przy dysponowaniu odpowiednim terenem można wybudować podjazd w kształcie labiryntu po obu stronach tunelu i włączyć go do przejścia podziemnego, nie da się tego jednak zrobić w Legionowie. Miejsca dla rowerów przy Centrum Komunikacyjnym będą ulokowane po obu stronach stacji, tak aby pasażerowie dojeżdżający do pociągu rowerem mogli go bezpiecznie zostawić bez konieczności przechodzenia na drugą stronę.
http://www.legionowo.pl/pl/strefa-mieszkanca/odpowiedzi
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 04 wrz 2012, 22:53

A czy KM-y mają pierwszeństwo przed Skm? Bo z dzisiejszej sytuacji między Zachodnią a alejami na to wychodzi.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 wrz 2012, 23:18

A jak punktualność tych składów? Bo to też od tego zależy, albo od humoru dyżurnego :)

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 05 wrz 2012, 6:44

przewoz pisze:A jak punktualność tych składów? Bo to też od tego zależy, albo od humoru dyżurnego :)
Skm-ka była 100% punktualnie o 18:05 na Śródmieściu, natomiast KM nie wiem bo zaczynał z Zachodniej. Ale chyba to wina rozkładu bo w Skm-ce kierownik kiedy zobaczył coś w rozkładzie, a potem spojrzał na ten drugi pociąg to lotem błyskawicy zawinął się do kabiny. A tak swoją drogą to ten drugi skład miał oznaczenie kursu KME XX.

ODPOWIEDZ