(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 wrz 2012, 12:56

bepe pisze:
pawcio pisze:Patrzysz na odjazdy z przystanku krańcowego na Młocinach? Miejsce na kursy wyjeżdżające z Żoliborza, które jadą od razu na Kielecką bez kręcenia bączków po pętli.
O 11 pewnie tak. Ale już po 9 taka dziura jest na Dworcu Centralnym:
--> Metro Młociny: 9 06 16 36 46 56
O, wraca nowe? Kiedyś prawie wszystko (autobusy też) miało taką dziurę przy przejściu z częstotliwości szczytowej na międzyszczytową, coś na kształt 12-12-12-40-20-20-20...

misza2002
Posty: 47
Rejestracja: 13 wrz 2012, 17:26
Lokalizacja: Bielany

Post autor: misza2002 » 18 wrz 2012, 13:32

Glonojad pisze:16 do Metra Marymont. I już. A jakby z tego wozów wystarczyło, by z drugiej strony pociągnąć na Służewiec, to można by jej ograniczyć poranne i nocne godziny kursowania, a w pozostałych zrobić na 17 układ 4-6/5-10/8-12 i w środek odpowiednio 6, 10 i 12 wsadzić 16.

I jeszcze frytki do tego, najlepiej gotowane na parze.
I to jest chyba najlepsze wyjście,16 w godzinach 6-20 i rozrzedzenie 17.
W DS 17 na swoich końcowych odcinkach jest zbyt częsta.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 18 wrz 2012, 13:39

MichalJ pisze:Kiedyś prawie wszystko (autobusy też) miało taką dziurę przy przejściu z częstotliwości szczytowej na międzyszczytową, coś na kształt 12-12-12-40-20-20-20...
Ale tu mowa o niedzieli ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 wrz 2012, 21:42

misza2002 pisze:
Glonojad pisze:16 do Metra Marymont. I już. A jakby z tego wozów wystarczyło, by z drugiej strony pociągnąć na Służewiec, to można by jej ograniczyć poranne i nocne godziny kursowania, a w pozostałych zrobić na 17 układ 4-6/5-10/8-12 i w środek odpowiednio 6, 10 i 12 wsadzić 16.

I jeszcze frytki do tego, najlepiej gotowane na parze.
I to jest chyba najlepsze wyjście,16 w godzinach 6-20 i rozrzedzenie 17.
Nie proponuję rozrzedzenia 17. Przy częstotliwości 8-12 liczba kursów jest identyczna, jak przy równej "co 10".
W DS 17 na swoich końcowych odcinkach jest zbyt częsta.
To można powiedzieć o każdej linii tramwajowej w Warszawie z wyjątkiem 9 i, być może, 26 na Bródnie. Ale to nie o to chodzi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 21 wrz 2012, 21:57

Glonojad pisze:i, być może, 26 na Bródnie
Na pewno.
Swoją drogą, to w tym tygodniu 4 na Bródnie ma najsłabszą frekwencję (no, chyba, że licząc 28 jadące za 1), a raczej tak nigdy nie było. Nie wierzę, że ludzie aż tak uciekli po tym kilkumiesięcznym zamknięciu Marszałkowskiej.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 24 wrz 2012, 0:54

Pytanie do znawców. Czy kiedykolwiek rozważano całkowite zawieszenie lub znaczne okrojenie ruchu tramwajów na Jagiellońskiej? Z moich obserwacji poczynionych dzisiaj wynika, że w niedziele tramwajami między Starzyńskiego a FSO podróżuje średnio 10 pasażerów. Czy nie lepiej byłoby z ekonomicznego punktu widzenia (ekologicznego też, przecież skądś się ten "prund" uzyskuje) zatrzymać 503/509 na tych wszystkich przystankach typu Budzyńskiej-Tylickiej a komunikację tramwajową zwinąć lub ograniczyć do jednego muchowozu w DP?

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 24 wrz 2012, 0:59

jasiu pisze:Pytanie do znawców. Czy kiedykolwiek rozważano całkowite zawieszenie lub znaczne okrojenie ruchu tramwajów na Jagiellońskiej? Z moich obserwacji poczynionych dzisiaj wynika, że w niedziele tramwajami między Starzyńskiego a FSO podróżuje średnio 10 pasażerów. Czy nie lepiej byłoby z ekonomicznego punktu widzenia (ekologicznego też, przecież skądś się ten "prund" uzyskuje) zatrzymać 503/509 na tych wszystkich przystankach typu Budzyńskiej-Tylickiej a komunikację tramwajową zwinąć lub ograniczyć do jednego muchowozu w DP?
A gdzie masz 503 na Jagiellońskiej?

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 24 wrz 2012, 1:03

Zdaje się, że tam po środku jest jakaś szkoła... Jak zaczynałem studia i jak kretyn próbowałem dojeżdżać do metra tramwajem, to bywało, że były kłopoty z wejściem doń na Żeraniu...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 wrz 2012, 1:41

jasiu pisze:Czy nie lepiej byłoby z ekonomicznego punktu widzenia (...) komunikację tramwajową zwinąć lub ograniczyć do jednego muchowozu w DP?
Nie nie, zostań na MiK-u, proszę. Nie przekładaj sposobu funkcjonowania kolei na tramwaje, bo i te szlag trafi...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1645
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 24 wrz 2012, 7:15

jasiu pisze:Pytanie do znawców. Czy kiedykolwiek rozważano całkowite zawieszenie lub znaczne okrojenie ruchu tramwajów na Jagiellońskiej? Z moich obserwacji poczynionych dzisiaj wynika, że w niedziele tramwajami między Starzyńskiego a FSO podróżuje średnio 10 pasażerów. Czy nie lepiej byłoby z ekonomicznego punktu widzenia (ekologicznego też, przecież skądś się ten "prund" uzyskuje) zatrzymać 503/509 na tych wszystkich przystankach typu Budzyńskiej-Tylickiej a komunikację tramwajową zwinąć lub ograniczyć do jednego muchowozu w DP?
Z niedzielnych obserwacji chcesz wyciągać "konsekwencje" w DP, gratuluję ](*,)
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 24 wrz 2012, 19:03

Nie zaszkodziłoby jednak ograniczyć kursowania tramwajów na Jagiellońskiej w weekendy. A i w dni powszednie wieczorami, zaś w ciągu dnia należałoby się zastanowić, jak powinien wyglądać tam układ linii tramwajowych. Zapewne jednak skończy się jeszcze wtłoczeniem na Żerań FSO 16-ki, bo przecież pełni niezwykle poczesną rolę, rozładowując tłok na rondzie Starzyńskiego.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 wrz 2012, 0:16

KwZ pisze:Mnie też przekonuje, żeby 16 puścić na M Marymont, jeśli tylko północny wlot Babki wytrzyma
16 wysłać na Marymont, a w zamian 27 na Zoo? :D Tak przynajmniej solówki na jednej linii by były ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1600
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 26 wrz 2012, 22:59

pawcio pisze:Jak by się uprzeć, to z brygad 16+33 dałoby radę stworzyć 33 na poziomie 3/5/5.
A Wołoską do 17 dopychamy kolanem? (chociaż może dzięki skmce na Służewcu jest/będzie teraz luźniej?)
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

misza2002
Posty: 47
Rejestracja: 13 wrz 2012, 17:26
Lokalizacja: Bielany

Post autor: misza2002 » 27 wrz 2012, 16:43

Daniel_FCB pisze:
pawcio pisze:Jak by się uprzeć, to z brygad 16+33 dałoby radę stworzyć 33 na poziomie 3/5/5.
A Wołoską do 17 dopychamy kolanem? (chociaż może dzięki skmce na Służewcu jest/będzie teraz luźniej?)
33 jest tylko do Kieleckiej i co dalej.
16 powinno być z M.Marymont (17 jest rano dopychana przez Białołęke)-Woronicza a w szczycie A na Służewiec .
27 docelowo jak najbardziej na solówkach na Żerań FSO

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 wrz 2012, 18:38

Woloska ma czym jezdzic dzieki 16, ale w 17 ludzie sie nie mieszcza.

A gdyby zrobic 33 i 17 co 4/6/6 kazde? Nie starczyloby na to wozow?

(albo zamienic 33 i 17 koncowkami na poludniu, choc wtedy pewnie wozow z 16 na silne 33 nie styknie...)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ