Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
Zwolennicy likwidacji KML prędzej się swojej śmierci doczekają niż likwidacji tej linii.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Byłem dziś na lotnisku - poza szczytem, jak zwykle. Żeby nie było - coś się rozkraczyło na średnicy i kurs był przeniesiony z WŚ na WC. Zapowiedzi tylko słowne, na klapkach nic. W środku o dziwo trasa objazdowa na wyświetlaczach. 7 minut w plecy.
Do lotniska dojechało 25 osób, w kurs powrotny wsiadło >=20.
(A w 17 z pętli 4 osoby )
Do lotniska dojechało 25 osób, w kurs powrotny wsiadło >=20.
(A w 17 z pętli 4 osoby )
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26930
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z ktorej petli? Bo jak z Mlocin, to osa i tam oferte w ramach uatrakcyjniania chce pociac, tworzac jakegos hipotetycznie skoordynowanego potworka do Metra Marymont.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26930
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A kto tam Cie wie
A co do WKD, to ja nigdy nie pamietam, czy to jest za 10 i 20 po, czy za 20 i 10 po - rozwiazeniem jest solidna czestotliwosc, a nie numerologia.
A co do WKD, to ja nigdy nie pamietam, czy to jest za 10 i 20 po, czy za 20 i 10 po - rozwiazeniem jest solidna czestotliwosc, a nie numerologia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... erowe.html
Jaki urząd o tym decyduje?We wtorek w hali przylotów zawisną papierowe rozkłady pociągu do centrum - mówi Przemysław Przybylski, rzecznik Lotniska Chopina. Ideałem byłoby zamontowanie w hali przylotów wyświetlaczy pokazujących, ile czasu zostało do odjazdu najbliższego pociągu. Nie wiadomo jednak, czy urzędnicy zdecydują się na takie rozwiązanie.
Co, kiedy? O 14:20 wszystko było po staremu...Tymczasem pasażerów przesiadających się na lotnisku do kolei czeka inne utrudnienie. Od czwartku z powodu przebudowy starego terminalu został zagrodzony tamtejszy chodnik. Do stacji kolejowej trzeba iść nieco dłuższą drogą - bliżej parkingu i hotelu. Przemysław Przybylski twierdzi, że dojście zostało dobrze oznakowane.
Podrzucam temat - wyobraźmy sobie, że jest rok 2014 - PLK zakończyła modernizację torów między Warszawą Okęcie a Czachówkiem, może nawet dalej. W Piasecznie są już tory do zmiany kierunku pociągów jadących z Warszawy. Powstanie nowa linia SKM? Zostanie któraś wyrzucona ze stacji Warszawa Lotnisko Chopina i wydłużona do Piaseczna? I najważniejsze - starczy miejsca na linii średnicowej na kolejne dwa pociągi co pół godziny w każdym kierunku?
przy istnieniu lotniskowej w podobnym kształcie, co teraz, ja bym Piaseczno zostawił póki co KMom (Radom co godzinę, Warka i Czachówek jako dodatki co godzinę, do tego Góra Kalwaria, a na dopełnienie - co godzinę do Piaseczna tylko - na przykład)..
A na dodatkowe 2 pary miejsce by się znalazło przy dobrej organizacji, albo niestety po radykalnych zmianach (np zwykłe kible out z trasy, zostawiamy to, co może jechać z przyspieszeniem <0,9 na starcie, albo po przebudowie SRK na całości - temat co jakiś czas powraca). Chyba, że wywalamy Radom na Centralną, na której jakimś cudem robimy 3/5 minutowy takt (aktualnie głównie 5) i robi się miejsce co jakiś czas na dodatek.
A na dodatkowe 2 pary miejsce by się znalazło przy dobrej organizacji, albo niestety po radykalnych zmianach (np zwykłe kible out z trasy, zostawiamy to, co może jechać z przyspieszeniem <0,9 na starcie, albo po przebudowie SRK na całości - temat co jakiś czas powraca). Chyba, że wywalamy Radom na Centralną, na której jakimś cudem robimy 3/5 minutowy takt (aktualnie głównie 5) i robi się miejsce co jakiś czas na dodatek.
No widzisz dla 517fili autobus na Cierlickiej z 20 miejscami zajętymi na odcinku 2,5 przystanku od pętli to od razu linia do kasacji a 900 osobowy pociąg z 20 osobami to sukcesMichalJ pisze:Jednej rzeczy nie rozumiem - dlaczego już któraś kolejna osoba proponuje jako receptę na linię lotniskową zmniejszenie liczby pociągów.
A w ogóle to zapraszam na większość pętli tramwajowych. Czy z pętli wszystko odjeżdża (i to poza szczytem) pełne? Albo z Wieliszewa? Z Piaseczna poza szczytem też jeżdżą muchi.
[ Dodano: |28 Wrz 2012|, 2012 22:49 ]
Ależ oczywiście, że 175 jest atrakcyjniejsze i dopóki będzie jeździć tak będzie. Pociąg poza Służewcem i Wawa Żwirki i Wigury (białe kołnierzyki i tylko w godzinach przyjścia i wyjścia z pracy) jest prawie dla nikogo (Rakowiec ma tramwaje, Al. Jerozolimskie parę biurowców) więc zaliczając bardziej zurbanizowane miejsca będzie mieć lepszą frekwencję. Do tego biura pracują pon-pt więc w weekendy w pociągach lotniskowych jeźdzą pojedyncze osoby a w 175 jest dużo więcel ludzi.Nxo pisze:Zgodnie z polityką ZTM to jeśli 175 będzie atrakcyjniejsze niż SKM to albo zlikwidują 175 albo zmienią mu trasę i SKM wygra atrakcyjnościąMichalJ pisze:U nas, jeśli pociąg ma wyprzedzić 175, musi być częsty.
Eeeee tam - na Centralnym spokojnie się zmieści. Jeżeli PKP IC będzie dalej robić tak jak teraz, to w 2014 roku będą jeszcze większe dziury niż są obecnie. W obecnym rozkładzie tam by jeszcze spokojnie się zmieściło coś w takcie 30 minutowym
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26930
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
do zapamietania to sie 15 i 45 albo 00 i 30 nadaja, zreszta teraz i tak jest jakies dzikid 'co 24'.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A ile tak naprawdę osób dojeżdża na lotnisko autobusem? Bo może nie jeżdżą ani pociagami, ani autobusami? Ilekroć tam jeździłem, to w 175/188 zostawało góra kilkanaście osób.Szeregowy_Równoległy pisze:Daleki jestem od twierdzenia, że lotniskowa SKM to pieniądze wyrzucone w błoto, ale nie jest tak, że znaczna część pasażerów wybiera autobus bez powodu. Powody są, a pomysły likwidacji dogodnego połączenia autobusowego, bo za mało jest chętnych na pociąg są absurdalne. Najpierw niech ten pociąg będzie naprawdę dobrą ofertą dla pasażera, a potem dopiero można pasażera na siłę do pociągu wyganiać, nie na odwrót.
ŁK