Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 wrz 2012, 16:50

Nie zmienia to fakt, że czas podróży to przejazd + oczekiwanie, więc kolej na lotnisko co pół godziny z punktu widzenia czasu podróży jest nieatrakcyjna czasowo. 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 wrz 2012, 17:20

S2 jeździ prawie co 30 minut (na tyle, na ile to jest możliwe dla PLK), ma jednolitą taryfę i stałą trasę.

Rozumiem, że sama likwidacja S3 i KML spowoduje gwałtowne zwiększenie liczby chętnych do jazdy koleją z lotniska.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 27 wrz 2012, 17:51

Zwolennicy likwidacji KML prędzej się swojej śmierci doczekają niż likwidacji tej linii.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 wrz 2012, 18:17

Byłem dziś na lotnisku - poza szczytem, jak zwykle. Żeby nie było - coś się rozkraczyło na średnicy i kurs był przeniesiony z WŚ na WC. Zapowiedzi tylko słowne, na klapkach nic. W środku o dziwo trasa objazdowa na wyświetlaczach. 7 minut w plecy.
Do lotniska dojechało 25 osób, w kurs powrotny wsiadło >=20.

(A w 17 z pętli 4 osoby :) )

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 wrz 2012, 18:25

Z ktorej petli? Bo jak z Mlocin, to osa i tam oferte w ramach uatrakcyjniania chce pociac, tworzac jakegos hipotetycznie skoordynowanego potworka do Metra Marymont.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 wrz 2012, 18:30

Z lotniska miałem bliżej na Służewiec... :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 wrz 2012, 18:36

A kto tam Cie wie :p

A co do WKD, to ja nigdy nie pamietam, czy to jest za 10 i 20 po, czy za 20 i 10 po :p - rozwiazeniem jest solidna czestotliwosc, a nie numerologia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 wrz 2012, 19:18

Ja jakoś pamiętam. Lepsze to niż godziny wzięte w z pupy.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 wrz 2012, 23:07

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... erowe.html
We wtorek w hali przylotów zawisną papierowe rozkłady pociągu do centrum - mówi Przemysław Przybylski, rzecznik Lotniska Chopina. Ideałem byłoby zamontowanie w hali przylotów wyświetlaczy pokazujących, ile czasu zostało do odjazdu najbliższego pociągu. Nie wiadomo jednak, czy urzędnicy zdecydują się na takie rozwiązanie.
Jaki urząd o tym decyduje? :)
Tymczasem pasażerów przesiadających się na lotnisku do kolei czeka inne utrudnienie. Od czwartku z powodu przebudowy starego terminalu został zagrodzony tamtejszy chodnik. Do stacji kolejowej trzeba iść nieco dłuższą drogą - bliżej parkingu i hotelu. Przemysław Przybylski twierdzi, że dojście zostało dobrze oznakowane.
Co, kiedy? O 14:20 wszystko było po staremu...

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 28 wrz 2012, 22:16

Podrzucam temat - wyobraźmy sobie, że jest rok 2014 - PLK zakończyła modernizację torów między Warszawą Okęcie a Czachówkiem, może nawet dalej. W Piasecznie są już tory do zmiany kierunku pociągów jadących z Warszawy. Powstanie nowa linia SKM? Zostanie któraś wyrzucona ze stacji Warszawa Lotnisko Chopina i wydłużona do Piaseczna? I najważniejsze - starczy miejsca na linii średnicowej na kolejne dwa pociągi co pół godziny w każdym kierunku?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 28 wrz 2012, 22:26

przy istnieniu lotniskowej w podobnym kształcie, co teraz, ja bym Piaseczno zostawił póki co KMom (Radom co godzinę, Warka i Czachówek jako dodatki co godzinę, do tego Góra Kalwaria, a na dopełnienie - co godzinę do Piaseczna tylko - na przykład)..
A na dodatkowe 2 pary miejsce by się znalazło przy dobrej organizacji, albo niestety po radykalnych zmianach (np zwykłe kible out z trasy, zostawiamy to, co może jechać z przyspieszeniem <0,9 na starcie, albo po przebudowie SRK na całości - temat co jakiś czas powraca). Chyba, że wywalamy Radom na Centralną, na której jakimś cudem robimy 3/5 minutowy takt (aktualnie głównie 5) i robi się miejsce co jakiś czas na dodatek.

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 28 wrz 2012, 22:38

MichalJ pisze:Jednej rzeczy nie rozumiem - dlaczego już któraś kolejna osoba proponuje jako receptę na linię lotniskową zmniejszenie liczby pociągów.

A w ogóle to zapraszam na większość pętli tramwajowych. Czy z pętli wszystko odjeżdża (i to poza szczytem) pełne? Albo z Wieliszewa? Z Piaseczna poza szczytem też jeżdżą muchi.
No widzisz dla 517fili autobus na Cierlickiej z 20 miejscami zajętymi na odcinku 2,5 przystanku od pętli to od razu linia do kasacji a 900 osobowy pociąg z 20 osobami to sukces :)

[ Dodano: |28 Wrz 2012|, 2012 22:49 ]
Nxo pisze:
MichalJ pisze:U nas, jeśli pociąg ma wyprzedzić 175, musi być częsty.
Zgodnie z polityką ZTM to jeśli 175 będzie atrakcyjniejsze niż SKM to albo zlikwidują 175 albo zmienią mu trasę i SKM wygra atrakcyjnością
Ależ oczywiście, że 175 jest atrakcyjniejsze i dopóki będzie jeździć tak będzie. Pociąg poza Służewcem i Wawa Żwirki i Wigury (białe kołnierzyki i tylko w godzinach przyjścia i wyjścia z pracy) jest prawie dla nikogo (Rakowiec ma tramwaje, Al. Jerozolimskie parę biurowców) więc zaliczając bardziej zurbanizowane miejsca będzie mieć lepszą frekwencję. Do tego biura pracują pon-pt więc w weekendy w pociągach lotniskowych jeźdzą pojedyncze osoby a w 175 jest dużo więcel ludzi.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 28 wrz 2012, 22:51

Eeeee tam - na Centralnym spokojnie się zmieści. Jeżeli PKP IC będzie dalej robić tak jak teraz, to w 2014 roku będą jeszcze większe dziury niż są obecnie. W obecnym rozkładzie tam by jeszcze spokojnie się zmieściło coś w takcie 30 minutowym
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 wrz 2012, 23:13

do zapamietania to sie 15 i 45 albo 00 i 30 nadaja, zreszta teraz i tak jest jakies dzikid 'co 24'.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11092
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 wrz 2012, 23:20

Szeregowy_Równoległy pisze:Daleki jestem od twierdzenia, że lotniskowa SKM to pieniądze wyrzucone w błoto, ale nie jest tak, że znaczna część pasażerów wybiera autobus bez powodu. Powody są, a pomysły likwidacji dogodnego połączenia autobusowego, bo za mało jest chętnych na pociąg są absurdalne. Najpierw niech ten pociąg będzie naprawdę dobrą ofertą dla pasażera, a potem dopiero można pasażera na siłę do pociągu wyganiać, nie na odwrót.
A ile tak naprawdę osób dojeżdża na lotnisko autobusem? Bo może nie jeżdżą ani pociagami, ani autobusami? Ilekroć tam jeździłem, to w 175/188 zostawało góra kilkanaście osób.
ŁK

ODPOWIEDZ